گزارش باکس آفیس آخر هفته: ادامه صدرنشینی فیلم جنگ ستارگان در آخرین هفته‌ی سال 2019

فیلم “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر” (Star Wars: The Rise of Skywalker) که از هفته گذشته اکران جهانی خود را آغاز کرد و از نظر تجاری موفق هم ظاهر شد، این هفته هم با فروش قابل توجه خود صدرنشین جدول باکس آفیس شد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


در آخرین هفته‌ی سال 2019 فیلم “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر”، به کارگردانی “جی. جی. آبرامز” (J.J. Abrams)، موفق شد با 72 میلیون دلار فروش جایگاه نخست خود در جدول را حفظ کند. فروش کل داخلی این فیلم در دومین هفته اکرانش به 361 میلیون دلار رسید. همچنین “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر” این هفته 166 میلیون دلار فروش جهانی را در کارنامه خود ثبت کرد که با این حساب فروش کل این فیلم اکنون به مرز 700 میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که قسمت قبلی این فیلم یعنی “جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” (Star Wars: The Force Awakens) در سال ۲۰۱۵ در دومین هفته اکرانش به 540 میلیون دلار فروش داخلی دست پیدا کرد. همچین فیلم “جنگ ستارگان: آخرین جدای” (Star Wars: The Last Jedi) در سال ۲۰۱۷ بیش از 340 میلیون دلار فروش در هفته دوم اکرانش در گیشه تجربه کرد.

فیلم “جومانجی: مرحله بعد” (Jumanji: The Next Level)، به کارگردانی “جیک کاسدان” (Jake Kasdan)، هم در هفته سوم اکرانش با 35 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفته است. فروش کل این فیلم تاکنون به مبلغ 175 میلیون دلار رسیده است.

“دواین جانسون” (Dwayne Johnson)، “کوین هارت” (Kevin Hart)، “کارن گیلان” (Karen Gillan) و “جک بلک” (Jack Black) از جمله بازیگرانی اند که در فیلم “جومانجی: مرحله بعد” به ایفای نقش می پردازند.

در ادامه جدول باکس آفیس آخر سال سینماهای آمریکا، فیلم “زنان کوچک” (Little Women)، به کارگردانی “گرتا گرویگ” (Greta Gerwig)، شروع متوسطی در افتتاحیه اکرانش پشت سر گذاشت و با 29 میلیون دلار فروش، جایگاه سوم جدول را از آن خود کرد.

این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر “لوییزا می الکات” است که داستان چهار خواهر خانواده مارچ را در دوران جنگ داخلی آمریکا روایت می‌کند که دچار مشکلات مالی بزرگی شده‌اند. “مریل استریپ”، “اما واتسون”، “سورشا رونان” و “تیموتی شالامی” از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

انیمیشن‌های “منجمد ۲” (Frozen ۲) و “جاسوسان نامحسوس” (Spies in Disguise) هم به ترتیب با 16 و 13 میلیون دلار فروش در آخر هفته، در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌‌اند. “جاسوسان نامحسوس” به‌طور کلی در اولین هفته اکرانش 22 میلیون دلار فروش در گیشه پشت سر گذاشت.

داستان انیمیشن “جاسوسان نامحسوس” در دنیایی پر از جاسوس‌‌های بین‌المللی جریان دارد؛ ویل اسمیت صداپیشگی شخصیت “لنس استرلینگ”، ماهرترین جاسوس دنیا و تام هالند صداپیشگی شخصیت “والتر” را بر عهده دارد. لنس جاسوسی خونسرد، جذاب و ماهر است که دنیا را از اتفاقات خطرناکی که آن را تهدید می‌کند، نجات می‌دهد. “والتر” نیز شخصیتی بسیار باهوش، اما غیر اجتماعی است. او جامعه گریزی خود را با مهارتش در اختراعات و ابداعات جبران می‌کند و وظیفه ی ساخت گجت‌های لنس را نیز بر عهده دارد، اما زمانی که دنیای انیمیشن با یک خطر جدی مواجه می‌شود، لنس و والتر باید با کمک یکدیگر با این تهدید غیر منتظره مقابله کنند.


هر دوشنبه با گزارش کامل باکس آفیس همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم