راهنمای کامل سفر به استکهلم

مطالب راهنمای سفر:

  • راهنمای سفر به استکهلم برای عاشقان غذا!
  • ورود و خروج از استکهلم
  • در استکهلم در کجا اقامت داشته باشیم؟
  • 10 غذای برتر استکهلم
  • غذاهای خیابانی استکهلم
  • رستوران‌های استکهلم
  • کارهایی که می‌توان در استکهلم انجام داد
  • رفت‌وآمد در استکهلم
  • قیمت‌ها و مخارج
  • نتیجه‌گیری

در این راهنمای سفر به استکهلم، درباره مکان اقامت در این شهر، فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید، و مهم‌تر از هر چیزی، غذاهای استکهلم، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم. استکهلم دیدنی‌ها و نکات جالبی دارد، اما افرادی که به غذا اهمیت می‌دهند دوست دارند پیش از هر چیز دیگری دراین‌باره اطلاعاتی را کسب کنند.

ورود و خروج از استکهلم

اگر با پرواز بین‌المللی به استکهلم بروید، احتمالاً در فرودگاه استکهلم آرلاندا، که در 40 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد، پیاده خواهید شد.

از فرودگاه تا مرکز شهر

مسیر برگشت از فرودگاه به مرکز استکهلم یا مستقیماً به هتلتان، به این بستگی دارد که در کجا اقامت داشته باشید. برای رفتن از فرودگاه به شهر سه‌راه وجود دارد.

  1. قطار آرلاندا اکسپرس – این قطار سریع، امن و در دسترس است و شما را به ایستگاه مرکزی استکهلم می‌رساند. برای استفاده از تخفیف می‌توانید بلیت را به‌صورت آنلاین خریداری و رزرو کنید. قیمت‌ها متفاوت هستند و در آخر هفته کمتر می‌باشند، اما هزینه هر نفر حدوداً 15.17 – 20.23 دلار است.
  2. اتوبوس فرودگاه Flygbussarna – گزینه دیگر این است که اتوبوس فرودگاه را سوار شوید که هر 10-15 دقیقه از ترمینال ورود حرکت می‌کند. این اتوبوس‌ها بسیار تمیز و مناسب هستند و حدود 40 دقیقه طول می‌کشد تا به شهر برسند. هزینه هر نفر حدود 13.93 دلار است.
  3. تاکسی خصوصی – این گزینه اگرچه مقرون‌به‌صرفه نیست اما اگر به آن نیاز داشته باشید در دسترستان است.

ویزای سوئد

سوئد بخشی از منطقه شینگن است، بنابراین بسته به ملیتتان برای سفر به سوئد به ویزای شینگن نیاز خواهید داشت. پیش از سفر اطلاعات دریافت ویزای شینگن بسته به ملیت خود را کسب کنید.

در استکهلم در کجا اقامت داشته باشیم؟

یکی از موارد مهم سفر محل اقامت است، بنابراین در اینجا مکان‌های مناسب جهت اقامت را به شما معرفی خواهیم نمود.

Gamla Stan

این جزیره کوچک یک شهر قدیمی است که در استکهلم قرار دارد و بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری به شمار می‌رود. در آنجا می‌توانید مکان‌های گردشگری، خیابان‌های مناسب برای پیاده‌روی، رستوران و بارهای مختلفی را بیابید. همچنین در این شهر مسافرخانه و مهمان‌سراهای کلاسیک مانند Castle House Inn و Hotell Skeppsbron هم وجود دارد.

Norrmalm

هتل‌های معروف مانند Radisson Blu Waterfront و the Sheraton Stockholm و بسیاری از جاذبه‌های معروف گردشگری استکهلم در این شهر قرار دارند و به‌نوعی مرکز استکهلم به شمار می‌رود.

Östermalm

یک منطقه تجملی که پر از مرکز خرید، رستوران، کافه و پارک است. برای اقامت در این منطقه می‌توانید از Pärlan Hotell یا در صورت داشتن بودجه بیشتر از Gärdet Hotel & Hostel استفاده کنید.

Kungsholmen

این منطقه از مرکز استکهلم کمی دورتر و خلوت‌تر است، بنابراین اگر بخواهید به مرکز شهر نزدیک باشید ممکن است که این منطقه برایتان مناسب نباشد.

غذای سوئدی

سوئد ازلحاظ تنوع و کیفیت غذا حرفی برای گفتن ندارد و زمانی که صحبت از غذای سوئدی به میان می‌آید بیشتر درباره گران بودن آن حرف می‌زنند نه کیفیت آن. اما پیش از کسب اطلاعاتی درباره غذای سوئدی باید چند مورد را در نظر بگیرید.

جغرافیا – سوئد هم همانند کشورهای دیگر اسکاندیناوی از شمال تا جنوب گسترده است. بنابراین غذا و خوردنی‌های آن نیز به همین نسبت متفاوت است. همچنین به دلیل داشتن سواحل متعدد و جنگل‌های پهناور، غذاهای دریایی و گوشت بخش مهمی از غذای سوئد را تشکیل می‌دهد.

فصل‌های طولانی – سوئدی‌ها در فاصله تابستان تا زمستان فصل‌ها و دماهای مختلفی را تجربه می‌کنند. تابستان سوئد پر از گیاه، انواع توت و سبزیجات است، درحالی‌که زمستان‌های طولانی باعث می‌شود که سوئدی‌ها از غذاهای فریزشده یا در سرکه نگهداری شده استفاده کنند.

تأثیر خارجی – سوئدی‌ها از دیرباز با ملیت‌های مختلفی مانند انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها و عثمانی‌ها ارتباط و تجارت داشتند و این ارتباط بر غذای سوئدی تأثیر گذاشته است. امروزه غذاهای معروف استکهلم پیتزا و کباب هستند.

از خصوصیات غذای سوئدی سادگی و تازگی مواد تشکیل‌دهنده آن است. اگر به غذاهای تند علاقه دارید پس غذاهای سوئدی به نظرتان بی‌مزه خواهد بود. در استکهلم می‌توانید غذاهای بین‌المللی، از غذاهای ترکی تا تایلندی را بیابید.

غذاهای سوئدی

در اینجا چند غذای سوئدی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • Lingonberries– مزه آن شبیه قره قاط است و می‌توانید آن را به همراه خوراکی‌های شور و شیرین میل کنید.
  • Knäckebröd– سوئدی‌های نوعی نان‌ترد و کلوچه دارند که از گندم‌سیاه تهیه می‌شود. آن‌ها این نان را در ایکیا می‌فروشند.
  • کوفته سوئدی – این غذا از تمام غذاهای دیگر سوئد در جهان معروف‌تر است.
  • Gravad lax– کسانی که عاشق ماهی سالمون هستند نباید فرصت خوردن این غذا را که از ماهی سالمون و سس گوجه‌فرنگی تهیه‌شده، از دست بدهند.
  • تست اسکاگن – این نان تست همراه با میگو طعم خیلی خوبی دارد.
  • گوشت گوزن – گوشت گوزن یک غذای سنتی است که بسیار لذیذ و خوشمزه است.
  • Surströmming– یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سوئدی ماهی شور دریای بالتیک است.
  • Fika– در سوئد فرهنگ کافه نشینی بسیار رایج است و به همین دلیل کلمه فیکا به معنای نوشیدن قوه به یک اصطلاح رایج تبدیل شده است. نوشیدن قهوه و خوردن اسنک بخش مهمی از فرهنگ جامعه سوئد است.

رستوران‌های استکهلم

در این قسمت با رستوران‌های استکهلم آشنا خواهید شد.

رستوران پلیکان – رستوران پلیکان یکی از بهترین رستوران‌های استکهلم است که غذاهای محلی‌اش مانند گوشت گوزن و کوفته بسیار لذیذ است. این رستوران از روزهای دوشنبه تا جمعه از 4 عصر تا 12 ظهر و از روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 1 صبح باز است.

Valhallabageriet AB – این نانوایی نان‌هایی با طعم هل و دارچین می‌پزد که بسیار خوشمزه هستند. این نانوایی از دوشنبه تا جمعه از 7 صبح تا 6 عصر، شنبه از 8 صبح تا 3 صبح و یکشنبه از 9 صبح تا 3 صبح باز است.

Melanders Fisk – اینجا یک فروشگاه و رستوران دریایی است که هم می‌توانید غذاهای دریایی خریداری کرده و هم در رستوران غذا بخورید. این مکان از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 شب باز است.

Östermalms Korvspecialist – یک تجارت خانوادگی که در سال 1992 افتتاح شد و همانند یک کامیون پر از غذای بدون چرخ است که سوسیس‌های خوشمزه‌ای سرو می‌کند. این مکان در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 11 صبح تا 9 شب و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 11 صبح تا 6 عصر باز است.

Nystekt Strömming – این مکان غذاهای خیابانی مانند کباب ماهی سرو می‌کند. این مکان از دوشنبه تا جمعه از ساعت 11 صبح تا 8 شب و شنبه و یکشنبه از 11 صبح تا 6 غروب باز است.

Blå Porten – این رستوران که در یک باغ زیبا قرار دارد کوفته گوشت بره و سالاد میگوی لذیذی سرو می‌کند. این رستوران هرروز از ساعت 11 صبح تا 8 شب باز است.

کارهایی که می‌توان در استکهلم انجام داد

در این قسمت با جاذبه‌های گردشگری استکهلم و کارها و فعالیت‌هایی که می‌توانید در آنجا انجام دهید آشنا می‌شوید.

Östermalms Saluhall – این بازار مواد غذایی یکی از مقصدهای اصلی عاشقان غذا است که از سال 1888 باز است. در اینجا می‌توانید فروشگاه‌هایی را ببینید که گوشت و ماهی تازه به فروش می‌رسانند. در داخل بازار چندین رستوران هم وجود دارد. این بازار از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:30 صبح تا 7 شب و در روزهای شنبه از ساعت 9:30 صبح تا 5 عصر باز است.

Hötorgshallen Saluhall – این مکان هم یک بازار مواد غذایی دیگر است که می‌توانید در آن قدم زده و از دیدن مواد غذایی مختلف لذت ببرید. در این بازار هم می‌توانید غذاهای دریایی مختلف، گوشت و چندین رستوران را باهم در زیر یک سقف ببینید. این مکان در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر، در روزهای جمعه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر، در روزهای شنبه از ساعت 10 صبح تا 4 عصر باز بوده و یکشنبه‌ها تعطیل است.

موزه وازا (Vasa) – این موزه که یکی از معروف‌ترین موزه‌های استکهلم است، درباره کشتی ویزا است که در سال 1628 در ساحل استکهلم غرق شد. پس‌ازاینکه به مدت 333 سال زیر آب بود، سرانجام از زیر آب خارج شد و در وضعیت مناسبی نگهداری شد. این کشتی درست در وسط موزه قرار گرفته و غرفه‌های اطراف آن‌هم درباره کشتی و چگونگی یافتن آن اطلاعاتی را ارائه می‌دهند. این موزه هرروز از ساعت 10 صبح تا 5 عصر باز است و بهای ورود هم 13.17 دلار است.

Gamla Stan (شهر قدیمی استکهلم) – این شهر قدیمی به قرن 13 بازمی‌گردد و ساختمان‌های قدیمی متعلق به دوره میانه در آن دیده می‌شود. امروزه بخش مهمی از این شهر به پیاده‌رو، رستوران، کافه، فروشگاه، مهمان‌سرا، کلیسا و قصر سلطنتی اختصاص داده شده است. قدم زدن و پیاده‌روی در این شهر یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در استکهلم انجام دهید.

کاخ سلطنتی استکهلم – این کاخ یک قصر بزرگ با بیش از 600 اتاق است که خانواده سلطنتی در آن زندگی می‌کنند. این موزه به‌عنوان یک مکان بازدید استفاده شده و چندین موزه در آن قرار دارند. این مکان از سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 4 عصر باز است و بهای ورودی آن 15.20 دلار است.

تالار شهر استکهلم – تالار شهر که در کنار ساحل قرار دارد یکی از معروف‌ترین و زیباترین ساختمان‌های استکهلم است. این مکان از روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 4:30 باز است و بهای بلیت آن 10.13 دلار است.

موزه سرباز Skansen – این موزه که در سال 1891 افتتاح شد اولین موزه سر باز جهان محسوب می‌شود. این موزه شامل غرفه‌های مختلف است و گوشه‌های از فرهنگ سوئد، شامل: غذا، فستیوال و جانوران را به نمایش می‌گذارد. باز بودن این موزه به فصل و آب‌وهوا بستگی دارد. بهای ورود هر نفر 10.13 – 18.24 دلار است.

تورهای گردشگری با قایق – اگرچه این تورها کمی گران هستند اما به شما این امکان را می‌دهند که از دریا به استکهلم نگاه کنید.

رفت‌وآمد در استکهلم

استکهلم باوجود دریا و فضای سرسبز برای پیاده‌روی بسیار مناسب است. اما اگر می‌خواهید از وسایل نقلیه استفاده کنید به‌راحتی می‌توانید از طریق مترو، قایق و پیاده‌روی بین آن‌ها به مقصد موردنظر خود بروید.

متروی استکهلم – قسمت اعظم رفت‌وآمد در استکهلم از طریق مترو انجام می‌شود که هزینه آن 2.93 دلار و با کارت 2.34 دلار است. این مترو بسیار تمیز و مدرن است و هر ایستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است. بااینکه ایستگاه‌ها کمی دور از هم هستند، اما برای رفتن از ایستگاه به مقصد موردنظر خود می‌توانید پیاده رفته و یا اتوبوس سوار شوید.

قایق – برای رفتن به جزایر اطراف استکهلم می‌توانید از این قایق‌ها استفاده کنید. این قایق‌ها نه‌تنها شما را به مقصد موردنظرتان می‌رسانند بلکه از طریق آن‌ها می‌توانید نمای زیبای شهر را تماشا کنید. هزینه این قایق‌ها همانند مترو است.

پیاده‌روی – پیاده‌روهای استکهلم عریض و بسیار تمیز هستند و می‌توانید مسیرهای مختلف شهر را پیاده‌روی کنید.

دوچرخه‌سواری – همانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری هم یکی از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این شهر انجام دهید و خطوط مخصوص دوچرخه به شما اجازه می‌دهند که به هر نقطه‌ای که می‌خواهید بروید. مکان‌های مختلفی برای اجاره دوچرخه وجود دارند.

برای رفت‌وآمد روشی را انتخاب کنید که برایتان مناسب است اما به یاد داشته باشید که تا زمان خوب بودن هوا پیاده‌روی بهترین کار است.

قیمت‌ها و مخارج

بدون شک استکهلم یک شهر گران است. هزینه زندگی و سفر به استکهلم تقریباً گران است. بیشترین هزینه سفر به استکهلم به اقامت گاه و خوردوخوراک مربوط می‌شود. اما اگر پیش از رفتن خوب برنامه‌ریزی کنید و بودجه خود را مشخص کنید، در آن صورت سفر خوبی خواهید داشت.

در اینجا برخی از مخارج و قیمت‌ها را می‌بیند:

اقامت گاه:

  • خوابگاه: شبی 50 -100 دلار
  • هتل متوسط یا مهمان‌سرا: شبی 100 -200 دلار
  • هتل‌های مجلل: بیش از 200 دلار

حمل‌ونقل:

  • متروی استکهلم: یک مسیر معمولی 2.93 دلار
  • قایق: 2.93 دلار
  • اجاره دوچرخه: 25.32 دلار

غذا:

  • غذای خیابانی: 4.68 دلار
  • جعبه توت‌فرنگی: 4.68 دلار
  • نان دارچین و قهوه: 4.68 دلار
  • رستوران‌های متوسط: 10.13 – 15.19 دلار برای هر نفر
  • رستوران‌های شیک: 20.26 – 50.65 دلار
  • آب: خوشبختانه آب شیر در سوئد مزه خوبی دارد و رایگان است.

بودجه کلی:

بودجه: 50 – 80 دلار به ازای سفر یک‌روزه یک نفر

متوسط: 80 – 150 دلار به ازای سفر یک‌روزه یک نفر

بالا: 150 – 250 دلار به ازای سفر یک‌روزه یک نفر

استکهلم ازلحاظ مالی مقصد خوبی به شمار نمی‌رود زیرا هزینه اقامت، دیدن جاذبه‌های گردشگری و خوردوخوراک، قسمت اعظم بودجه شما را می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

استکهلم که پایتخت اسکاندیناوی هم نامیده می‌شود بزرگ‌ترین و زیباترین شهر سوئد است. در آنجا می‌توانید از شهر قدیمی لذت برده، کوفته‌های سوئدی را نوش جان کنید و از سادگی و تازگی غذاها لذت ببرید. در این راهنمای درباره مکان اقامت، رستوران، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری استکهلم، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم که به کمک این اطلاعات سفر خوبی داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم