لیست بهترین فیلم‌های سال 2019 که با محوریت شخصیت زن ساخته شده‌اند

در حالی که هالیوود همچنان در تلاش است تا تفاوت‌های مردان و زنان را در این صنعت مشخص کند، فیلمسازان در ساخت داستان‌های بیشماری با محوریت زنان رسالت خود را در این کار به انجام رسانده‌اند. هنوز راه زیادی مانده تا در نمایش فیلم طی شود، اما هر بار گرافیک بهتر و بهتر می‌شود و این مایه امیدواری است. الان دیگر داستان‌های با کاراکتر زن، پایه‌های بهتری دارند و در حال پیشرفت نیز هستند. همچنین فروش خوبی در گیشه سینما دارند. فیلم‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم این گفته را ثابت می‌کنند. این شما و این لیستی از بهترین فیلم‌های دارای شخصیت اصلی زن که باید آنها را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


11. آخر شب ‒ Late Night

“کاترین نیوبری” مجری یک برنامه تاک شو است و در کمدی سابقه درخشانی دارد. اما حالا بهار حرفهٔ او خزان شده است. میزان بینندگان برنامه روز به روز کمتر می‌شود و به او هشدار داده شده که اگر فکری به حال این موضوع نکند، پخش برنامه‌اش متوقف خواهد شد. او برای اینکه در نویسندگان برنامه که همگی مردان سفید پوست هستند، تغییری ایجاد کند، “مالی پاتل” زنی هندی- آمریکایی را استخدام می‌کند. مالی ایده‌های جدیدی دارد که همه چیز را بهتر می‌کند. اما بعد، چالش‌های دیگری شروع می‌شوند، و ارتباطات گذشته کاترین به اولین جستجوی هر کسی تبدیل می‌شود و حالا می‌خواهند او را از برنامه خودش بیرون کرده و یک مرد را جایگزینش کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 13 فیلم جذاب و دیدنی زن محور در این دهه (2010-2019)


10. زویی من ‒ My Zoe

“ژولی دلپی” هم به عنوان بازیگر و هم فیلمنامه نویس، برای “سه گانه قبل” مشهور است. و حالا فیلمنامه فیلمی را بر عهده دارد که هم کارگردان و هم بازیگر آن است. او در نقش “ایزابلا” ست، کسی که در زندگی شخصی به اندازه حرفه‌اش موفق نیست. او عاشق دخترش “زویی” است، و بخاط او مدام با همسر سابقش در ارتباط می‌باشد. اما وقتی یک فاجعه رخ می‌دهد، همه چیز تغییر می‌کند و حالا ایزابلا باید سعی کند دخترش را نجات دهد. عشق مادر به فرزند بی اندازه است و او حاضر است برای نجات دخترش هر کاری کند. “زویی من” ماجرای شخصیت اصلی را نشان می‌دهد. “دنیل برول” (“دسته پنجم، The Fifth Estate”، “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، Captain America: Civil War”)، “جما آرترتون” (“ذره‌ای آرامش، Quantum of Solace”، “شاهزاده ایران، Prince of Persia”، “برخورد تایتان ها، Clash of the Titans”) و “ریچارد آرمیتاژ” (“سری هابیت، The Hobbit series”، “هانیبال، Hannibal”) بازیگران مکمل این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته اند


9. گلوریا بل ‒ Gloria Bell

“سباستین لیلو” در سال 2013 فیلمی ساخت که باعث شد تحسین زیادی دریافت کند. اما این فیلم به زبان شیلیایی بود. او برای اینکه بینندگان گسترده‌تری را به اثر خود جلب کند، بار دیگر این فیلم را به زبان انگلیسی ساخت. داستان درباره زنی به نام “گلوریا بل” است که در دهه 50 سالگی خود به سر می‌برد. او حدود ده سال پیش از همسرش جدا شد و حالا که فرزندانش بزرگ شده‌اند، همگی برای مستقل شدن او را ترک کرده‌اند. این موضوع باعث شده گلوریا کاملاً تنها شود و او تصمیم می‌گیرد که دیگر نمی‌تواند اینگونه زندگی کند. “جولیان مور” نقش شخصیت اصلی را بر عهده دارد، زنی میانسال که سعی دارد دوباره خوشحالی را پیدا کند.

همچنین بخوانید: 20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع


8. حیوانات ‒ Animals

“هالیدی گرینجر” و “آلیا شاوکات” به عنوان “لورا” و “تایلر” در “حیوانات” ایفای نقش می‌کنند. شب‌های آنها همیشه با کمی الکل و کلی خوشگذرانی به پایان می‌رسد. مدت زیادی است که این روال ادامه دارد و همه چیز خوب پیش می‌رود، تا اینکه لورا با “جیم” آشنا می‌شود. پس از مدت کوتاهی لورا عاشق او می‌شود و الکل را کنار می‌گذارد. تا مدتی لورا باز هم با تایلر وقت می‌گذراند، اما پس از مدتی بی علاقگی نشان می‌دهد و تایلر احساس می‌کند دوستیشان در خطر است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


7. مبارزه با خانواده‌ام ‒ Fighting with My Family

“مبارزه با خانواده‌ام” که بر اساس زندگی واقعی “پگی” ساخته شده، سفر او و چگونگی موفق شدن او در کشتی کج و WWE را نشان می‌دهد. همه چیز از کودکی او شروع می‌شود، زمانی که هر دوی پدر و مادر او کشتی گیر هستند. برادر او نیز استعدادی در این زمینه دارد. با گذشت زمان، آن‌ها بهتر و بهتر می‌شوند و بالاخره فرصتی بدست می‌آورند. او از این فرصت استففاده کرده و موفق می‌شود، اما برادرش نمی‌تواند. از اینجا به بعد، برای ادامه دادن، او باید خانواده‌اش را در انگلیس ترک کرده و به آمریکا نقل مکان کند و با دنیای واقعی WWE روبرو شود. “فلورانس پیو” نقش شخصیت اصلی و “لنا هیدی” و “نیک فراست” نقش پدر و مادر او را بر عهده دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره کودکی در تاریخ سینما


6. هریت ‒ Harriet

یکی از بدترین کارهای بشر برده داری بوده است. در واقع، چیزی بدتر از این وجود دارد که انسان با هم نوع خود مانند کالایی قابل خرید و فروش رفتار کند؟ با گذشت زمان این کار با مخالفت‌های زیادی روبرو شد و در جای جای دنیا منسوخ شد. تا زمانی که داستان‌ها نشان داده نشده بودند، مردم از بد بودن وضعیت باخبر نبودند. زمانی که رئیس جمهور آمریکا سعی به از میان بردن این قانون کرد، در آمریکا جنگ داخلی رخ داد!

افراد زیادی جان خود را در این راه از دست دادند، اما “هریت تابمن” یکی از برجسته‌ترین مخالفان برده داری بود. او به عنوان یک برده به دنیا آمده بود، و رنج زیادی برده بود، او می‌دانست که برده‌ها مجبورند در چه شرایطی زندگی کنند. می‌توان از زندگی او پند و الهام گرفت. فیلم “هریت” داستان او را به جهانیان نشان می‌دهد و “سینتیا اریو” شخصیت او را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 اثر برتر سیندی لومت (کارگردان 12 مرد خشمگین)


5. کاپیتان مارول ‒ Captain Marvel

دنیای سینمایی مارول در طی زمانی ده ساله داستان‌های زیادی از شخصیت‌هایش ساخته است. مارول آهسته و پیوسته امپراطوری خود را ساخت، و با فیلم‌های جدید رکورد جدید ثبت کرده و هنجارها را در هم شکسته است. “پلنگ سیاه” (Black Panter) بسیار برجسته بود و به اولین فیلم ابرقهرمانی تبدیل شد که موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. با این حال، جای یک چیز در MCU خالی بوده است. مارول با وجود داشتن شخصیت‌های زن بسیار قوی، فیلمی دارای شخصیت مرکزی زن نداشت، تا اینکه در سال 2019 “کاپیتان مارول” چشم بینندگان را مزین کرد.

این فیلم به دلایل مختلفی فوق العاده بود، اما جدای از قدرت‌های ماورایی و منحصر به فرد “کارول دانورز”، مهم‌ترین ویژگی آن انسانیت و شجاعت او بوده است. مارول یک جنگنده فضایی بسیار قویست، و کارول دنوس یک شخصیت فوق العاده جذاب است. حتی قبل از اینکه او به یک ابرقهرمان تبدیل شود، زندگیش مانند یک زن فوق العاده بوده و برای خانم‌هایی که برای قدرت گرفتن به دنبال شخصیتی هستند، منبع الهام می‌باشد.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


4. جودی ‒ Judy

“جودی گارلند” در زمان خود یک بازیگر و خواننده تحسین شده بوده است. او در سن جوانی به صنعت فیلمسازی وارد شد و برای نقش خود در “جادوگر شهر از” (The Wizard of Oz) و “ستاره‌ای متولد شد” (A Star is Born 1954) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. حرفه او در موشیقی نیز بسیار موفق بود و او اولین زنی بود که موفق به کسب جایزه گرمی سال شد.

اما موفقیت بهایی نیز دارد، و برای جودی به شکل فشار زیادی ظاهر شد که به دلیل محبوبیت زیادش بود. این موضوع باعث شد که او به مصرف مواد مخدر و الکل روی بیاورد که در آخر او را به کام مرگ کشانید. “رنی زلوگر” (“کوهستان سرد، Cold Mountain”، “جری مگوایر، Jerry Mcguire”، “خاطرات بریجت جونز، Bridget Jones’ Diary”) نقش گارلند را ایفا می‌کند و برای اجرای خود مورد تحسین زیادی قرار گرفت. “مایکل گامبون” (شخصیت دامبلدور در “هری پاتر”) و “روفوس سوئل” (“ساکن برج بلند، The Man in the High Castle”) نقش‌های مکمل را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های جهان سینمایی مارول کدام ها هستند؟


3. پرتره یک بانو در آتش ‒ Portrait of A Lady on Fire

“پرتره یک بانو در آتش” افسانه‌ای غم انگیز درباره عشق است که درباره “مارین” و نقاشی اوست که نظر یکی از دانش آموزانش را جلب می‌کند. وقتی درباره این نقاشی از او سؤال می‌شود، مارین به گذشته می‌رود. از خواسته شده بود که پرتره “هلویس” را نقاشی کند، زنی که مجبور شده بود با شوهر سابق خواهرش ازدواج کند. با اینکه او مخالف است، خانواده‌اش او را مجبور کرده‌اند که قبول کند. قبل از عروسی مارین را دعوت می‌کنند تا قبل از شروع نقاشی ابتدا با سوژه نقاشی خود آشنا شده و او را بهتر بشناسد. اما آنها اشتراکات زیادی پیدا می‌کنند و عاشق یکدیگر می‌شوند.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر تاریخ درباره بردگی


2.  وداع ‒ The Farewell

“آکوفینا” شخصیت اصلی فیلم “وداع” است که داستانی دلگرم کننده درباره خانواده است. وقتی تشخیص داده می‌شود که مادربزرگ مبتلا به یک بیماری کشنده است، خانواده تصمیم می‌گیرند چیزی به او نگویند. او همین حالا پیر است و چیزی به مرگش نمانده، باخبر شدن او از وضعیتش چه فایده‌ای دارد؟ اما آنها این موضوع را به تمام افراد خانواده می‌گویند تا قبل از اینکه دار فانی را ترک کند، او را ملاقات کنند. قرار است به بهانه یک عروسی، همه دور هم جمع شوند. “بیلی” از آمریکا برگشته اما موافق نیست که موضوع بیماری را از مادربزرگ پنهان کنند. با گذشت زمان او درباره خانواده و رازها چیزهای مختلفی یاد می‌گیرد، و از خود سؤال می‌کند، آیا پنهان کردن بیماری مادربزرگ از خودش، واقعاً به نفع اوست؟

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


1. زنان کوچک ‒ Little Women

در طی سالها، رمان “لوئیسا می آلکوت” با همین نام الهام بخش داستان‌های زیادی بوده است و فیلم‌های زیادی به طور رسمی از آن اقتباس شده‌اند. هشتمین اقتباس آن توسط “گرتا گروینگ” انجام شد. گروینگ با ساخت فیلم “لیدی برد” (Lady Bird) در سال 2017 توانایی خود را ثابت کرده بود، و این فیلم هم از نظر تجاری موفق بود و هم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او در دومین ماجراجویی خود با اقتباس از رمان آلکوت، داستان چهار دختر را روایت می‌کند، که در nنیایی که آنها را وادار می‌کند از قوانین پیروی کنند، سعی می‌کنند راه خود را پیدا کنند.

داستان درباره خواهری، خانواده، عشق و هویت است و این داستان بارها و بارها تکرار شده است. اما نه اینگونه. “سورشا رونان“، “اما واتسون“، “الیزا اسکنلن”، “فلورانس پیو”، “تیموتی شلمت” و بانو “مریل استریپ” ستارگان این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مریل استریپ؛ ستاره ای برای تمام دوران ها


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم