7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “گربه‌ها” (Cats) که باید تماشا کنید

“گربه‌ها” یک فیلم موزیکال فانتزی است که با وجود بازیگران بااستعدادش امسال اکران شد. این فیلم اقتباسی از مجموعه اشعار “تی.اس.الیوت” به نام Old Possum’s Book of Practical Cats، درباره قبیله‌ای از گربه‌ها به نام جلیکلز است که به مرتبه بهشتی رفته و با ظاهر تناسخ شده بازمی گردد.

بازیگرانی مانند “جودی دنچ”، “جیمز کوردن”، “ایان مک کلن” و “ادریس البا“، خوانندگانی مانند “جنیفر هادسن” و “تیلور سوئیفت” و بازیگران تازه کار در این فیلم حضور دارند. با این حال این فیلم پس از اکران آنطور که انتظار می‌رفت استقبال نشد و بسیاری از منتقدین از عدم انسجام آن، جلوه‌های بصری ضعیف و داستان نه چندان جذاب، انتقاد می‌کنند.

گرچه شاید این فیلم ناامیدکننده باشد، اما هنوز از فرهنگ ژانر موزیکال فاصله نگرفته است و تأثیر خود را به جا می‌گذارد. بنابراین امیدتان را از دست نداده و از موزیکال‌هایی که شبیه “گربه‌ها” بوده و بهتر ظاهر شده‌اند، دیدن کنید. مطمئن باشید هرکدام از این فیلم‌ها لبخند را بر لبانتان می نشاند. با پروشات همراه باشید.


7. اسپری مو – Hairspray – 2007

یکی از تحسین شده ترین و پرفروش ترین فیلم‌های دهه 2000 که گرچه عناصر فانتزی در آن وجود ندارد، اما نمی‌شد آن را در این لیست نگذاشت. هر ژانر موزیکالی را که ترجیح دهید، این فیلم پرانرژی و لذت بخش را تماشا کنید زیرا مانند تمام آثار موزیکال شما را شاد می‌کند. این فیلم اثر موزیکال اقتباسی از یک برادوی به همین نام است. فیلم درباره یک نوجوان دارای اضافه وزن به نام تریسی است که به تلویزیون رفته، اما با مشکلات نژادپرستانه روبرو می‌شود. با این حال به جای تسلیم شدن با رقص و آواز مبارزه می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


6. به سوی جنگل – Into the Woods – 2014

یک فیلم موزیکال فانتزی با الهام از داستان‌های پریان نوشته برادران گریم که براساس موزیکال برادوی به همین نام ساخته شده است. این فیلم داستان‌هایی مانند “شنل قرمزی”، “سیندرلا”، “جک و لوبیای سحرآمیز” و “راپونزل” را بازگو می‌کند.

داستان درباره یک نانوا و همسرش است که می‌خواهند بچه دار شوند. دلیل بچه دار نشدن آنها طلسم یک جادوگر در خانواده‌شان است. زوج برای شکستن طلسم باید یک گاو سفید، یک تار موی زرد، صندل طلایی و یک شنل قرمز داشته باشند و زن هیچ کدام شان را لمس نکند. این فیلم با اقتباس از داستان‌های پریان به کلیشه‌ها و عناصر این داستان‌ها نگاه کنایی می‌اندازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر کمدی سیاه که باید تماشا کنید


5. چیتی چیتی بنگ بنگ – Chitty Chitty Bang Bang – 1968

“ایان فلمینگ” نویسنده داستان‌های تخیلی جاسوسی یک رمان کودکانه به نام “چیتی چیتی بنگ بنگ” نوشت که این فیلم سال 1968 با اقتباس از آن ساخته شد. داستان درباره یک مخترع عجیب به نام کاراکتاکوس پاتس است که یک ماشین جادویی پرنده می‌سازد. با این حال یک بارون شرور دوست دارد ماشین او را دزدیده و به همین دلیل پدر مخترع را می‌رباید.

پاتس به همراه خانواده‌اش برای نجات پدر ماجراجویی را آغاز کرده و آنها را به یک سرزمین جادویی می‌برد که همه کودکان زندانی شده و فقط بزرگسالان می‌توانند آنها را نجات دهند. این فیلم با حضور “دیک ون دایک” به خاطر سادگی و فضای دلنشین خود، آن هم زمانی که فیلم‌ها به دلیل فروش بالا خشونت و مسال جنسی را به نمایش می‌گذارند، دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های کمدی این دهه (2019 تا 2010)


4. دیو و دلبر – Beauty and the Beast – 2017

“دیو و دلبر” محصول سال 2017 یکی از بهترین لایو-اکشن های بازسازی شده است که براساس داستان قرن هجدهمی “ژان‑ماری لوپرنس دو بومون” ساخته شده و بازیگرانی چون “اما واتسون“، “دن استیونز”، “ایوان مک گروگر” و “لوک ایوانز” در آن حضور دارند. این فیلم با جلوه‌های ویژه جذاب و موسیقی متن شنیدنی به دلیل وفاداری به متن منبع تحسین شد. علاوه بر این، برخی از عناصر موزیکال برادوی را استفاده کرده و به همین دلیل جذاب‌تر است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع مشکلات روانی


3. مری پاپینز – Mary Poppins – 1964

موزیکال محصول سال 1964 براساس سری کتاب‌هایی به همین نام از “پی.آل. تراورس” که دلیل اصلی موفقیت‌های اولیه والت دیزنی بود. شرکت فیلمسازی والت دیزنی در آغاز یک شرکت موفق بود و به تدریج به رسانه تاثیرگذار دنیای سرگرمی بدل شد. این فیلم پنج جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، بهترین تدوین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین آهنگ را دریافت کرد. همچنین به دلیل اهمیت فرهنگی، تاریخی یا زیبایی شناختی، در فهرست ملی فیلم ایالات متحده قرار گرفت.

داستان درباره یک خانواده از هم پاشیده به سرپرستی آقای بنکس است که به دنبال پرستار جدیدی برای بچه‌هایش می‌گردد. سپس ماری آمده و با خوشبینی و جادوی خود همه چیز را عوض می‌کند. یک فیلم موفق دیگر با حضور “دیک ون دایک” و اثر موفقی برای “جولی اندروز”.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی و حال خوب کن قرن 21 که خنده را به لبانتان می آورند


2. چارلی و کارخانه شکلات سازی – Charlie and the Chocolate Factory – 2005

فیلم دیگری از “تیم برتون” با حضور “جانی دپ” که به عنوان یک اثر موزیکال فانتزی از رمانی به همین نام اثر “رولد دال” در سال 1964 اقتباس شده است. داستان درباره پسری به نام چارلی است که بلیت طلایی بازدید از کارخانه جادویی شکلات سازی از ویلی ونکا را به دست می‌آورد. چارلی که از خانواده فقیری می‌آید به دلیل سادگی و خوش قلبی خود توجه ونکا را جلب کرده و ارزش خانواده را به او می‌آموزد. این فیلم به دلیل جلوه‌های بصری و اجرای دپ با تحسین مواجه شد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 کمدی محبوب و دیدنی مناسب بزرگسالان (R-Rated)


1. آقای فاکس شگفت‌انگیز – Fantastic Mr. Fox – 2009

یک موزیکال دیگر با حیوانات شبیه انسان که دیدنی هستند. با تماشای این فیلم می‌توانید با جنبه‌های یک فیلم موفق آشنا شوید. این فیلم از کتاب جذاب و تخیلی به همین نام نوشته “رولد دال” اقتباس شده است. یک داستان جذاب و دلنشین که برای ورود به دنیای جذاب آن باید دل و جرات زیادی داشته باشید.

طنز تاثیرگذار و جذاب آن دلیل دیگر موفقیت فیلم است. “آقای فاکس شگفت انگیز” یک انیمیشن زیباست که به دلیل طراحی تولید، کارگردانی “وس اندرسون” و رنگ آمیزی‌اش تکنیک استاپ موشن را به خوبی استفاده می‌کند. همچنین صداپیشگی گوش نواز بازیگرانی مانند “جرج کلونی“، “مریل استریپ“، “بیل مری” و “ویلم دفو” فیلم را دیدنی‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. وحید پرورش

    دی 14, 1398

    عالی

    پاسخ

  2. Mohammad Reza

    دی 11, 1398

    فیلم گربه ها آشغاله

    پاسخ