لیست قدرتمندترین سلاح‌ها در دنیای کمیک‌های مارول

کتاب‌های کمیک به‌دلیل ویژگی‌های گوناگون و طوفانی خودشان بسیار شناخته‌شده هستند. بخشی از تنوع این کتاب‌ها به سلاح‌های درون آن‌ها مرتبط است که گاهی‌اوقات یک داستان را رو به جلو هدایت کرده و باعث افزایش میزان هیجان طی نبردها می‌شوند. درواقع سلاح‌هایی نیز در کمیک‌ها وجود دارند که به‌لطف حضور داشتن در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. (مانند دستکش بی‌نهایت یا Infinity Gauntlet) بااین‌وجود سلاح‌های خطرناک بسیاری در کمیک‌ها وجود دارند که ممکن است با آن‌ها آشنا نباشید.

تمام سلاح‌ها مزیت‌های خاص خود را دارند؛ ولی اگر بخواهیم منطقی باشیم قدرت‌های آن‌ها با یکدیگر برابر نیست و مسلما برخی قدرتمندتر از دیگری هستند. سلاح‌های فوق قدرتمند به‌ندرت در کمیک‌ها نشان داده می‌شوند، زیرا توانایی آن‌ها به‌حدی زیاد است که می‌توانند یک داستان را تنها طی یک الی دو صفحه به‌اتمام برسانند. به‌همین دلیل این سلاح‌ها خیلی کم و به‌شکل زودگذر در کمیک‌ها حضور دارند.

جهت پی بردن به لیست 12 تایی قدرتمند‌ترین سلاح‌های دنیای مارول با پروشات همراه باشید.


12. میولنیر (MJOLNIR)

در روزهای قدیم، اودین طی نبرد با استورم قصد داشت مانع هدف این کاراکتر برای نابودی آزگارد با طوفانی عظیم شود. اودین تصمیم گرفت این طوفان را در فلزی از جنس uru به‌دام بیندازد. او سپس برای ایجاد این فلز از 3 کوتوله آهنگر کمک گرفت. آن‌ها موفق به انجام این کار شدند. ولی برای تولید چنین سلاحی، آن 3 کوتوله باید از یک کوره جادویی در قلب ستاره‌ای در حال مرگ استفاده می‌کردند.

این فرآیند به‌حدی وحشتناک بود که خود ستاره منفجر شد و حتی زمین را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. اگرچه زمین نجات پیدا کرد، ولی دایناسورها از بین رفتند. با داشتن بخشی از نیروی اودین، میولنیر سلاح الهام‌بخشی محسوب می‌شود. خود اودین طی ماجراجویی‌های مختلف قبل از به‌دنیا آمدن ثور و کمی بعد از آن، این سلاح را مورد استفاده قرار داد. او همچنین از این سلاح جهت آزمایش شایستگی فرزندش و لیاقت او جهت محافظت از مردمانش استفاده کرد.

با‌این وجود پس از مدتی ثور غرق در غرور شد و پدرش تصمیم گرفت او را به‌عنوان موجودی فانی به زمین بفرستد. ثور پس از این اتفاق تنها با پیدا کردن چکش و شخصیت حقیقی‌اش قادر بود به قدرت‌های قبلی خود دست پیدا کند.


11. بلک ورتکس (THE BLACK VORTEX)

اگر چیزی از فضا آمده که دارای درخشندگی زیاد و آهنگ فریبنده عجیبی است، بهتر است به آن نزدیک نشوید. اگرچه بلک ورتکس سلاحی با قابلیت درک و نابودی هستی نیست و نمی‌تواند تمام مخلوقات را نابود کند؛ ولی این سلاح به‌دلیل قدرتی که پیشکش می‌کند بسیار خطرناک است.

توانایی‌های کهکشانی بلک ورتکس باعث شده دستیابی به آن هدف اصلی بسیاری از کاراکترهای تشنه به قدرت باشد. این سلاح در درجه اول قدرت‌های کهکشانی صاحبش را تضمین کرده و در ادامه نهایت قدرت را برای مالکش به‌ارمغان می‌آورد. بلک ورتکس تمام توانایی‌های قبلی یک شخص را به بالاترین حد ممکن می‌رساند و از او یک خدا می‌سازد.

حتی اگر فردی دارای قدرت خاصی نباشد، این سلاح قدرت‌های بسیاری را به او تزریق کرده و باعث نیرومند شدن او می‌شود. به‌نظر می‌رسد بلک ورتکس تمام این قدرت‌ها را آزادانه و بدون هیچ مشکلی به صاحب خود عرضه می‌کند؛ ولی استفاده از این سلاح بهایی دارد. تعداد کمی از انسان‌ها می‌توانند قدرتی که این سلاح به آن‌ها اعطا می‌کند کنترل کنند. اما اگر آن‌ها صاحب قدرت شوند قلبشان فاسد شده و عقل خود را ازدست می‌دهند.

مردان ایکس و نگهبانان کهکشان به‌شکل موقت از قدرت‌های بلک ورتکس استفاده کرده و در اولین فرصت آن را کنار گذاشتند. البته این موضوع در قبال انجل (Angel) صدق نمی‌کرد و او به دلیل خوی بد ذاتی که داشت به‌خوبی با قدرت‌های این سلاح کنار آمده و با آن عجین شده بود.


10. صندوق زمستان‌های باستانی (THE CASKET OF ANCIENT WINTERS)

اگر دوست ندارید در جهانی پر از برف و یخبندان حضور داشته باشید، هرگز در صندوق زمستان‌های باستانی را باز نکنید. ما طی دنیای سینمایی مارول و فیلم ثور با این صندوق آشنا شده بودیم. این سلاح در واقع بخشی محوری در داستان فیلم بود و قدرت‌های یخی آن باعث شد لوکی به میراث حقیقی‌اش (غول یخی) پی ببرد.

اگرچه هیچ شخصی نمی‌داند خالق این سلاح کیست، ولی می‌توان گفت این شی اصلیتی آزگاردی دارد. صندوق زمستان‌های باستانی در صورت باز شدن قادر است طوفان‌های برفی عظیمی را رقم بزند. این قدرت چندان فوق‌العاده به‌‌نظر نمی‌رسد؛ اما باید بدانید این صندوق می‌تواند کل سیاره را با یک عصر یخبندان عظیم در خود دفن کند.

سرمای آزاد شده از این صندوق به‌حدی شدید است که حتی غول‎های یخی که خود یخ تولید کرده و به هوای سرد نیز عادت دارند، قادر نیستند در مقابل آن مقاومت کنند و یخ می‌زنند. اگر جهانی گرفتار خشم این صندوق شده و یخ بزند، تنها به یک روش می‌تواند با این سلاح مقابله کند: گوهر مخفی بی‌نهایت خورشید اودین (Odin’s secret Gem of Infinite Suns). برخلاف صندوق، این گوهر دارای اسانس صدها ستاره است.


9. چوبدستی یگانه (THE STAFF OF ONE)

در میان تمام ابزارهای جادویی موجود در جهان مارول که توسط جادوگران جوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدون شک سلاح چوبدستی یگانه جزو قدرتمندترین آن‌ها محسوب می‌شود. این سلاح در اصل توسط تینا مینورو (مادر نیکو مینورو، Nico Minoru) حمل می‌شد و دارای قدرت تقریبا نامحدودی بود. تنها دو شرط برای استفاده از این سلاح وجود دارد: یک، این سلاح تنها زمانی که قطرات خون از صاحبش بریزد فعال می‌شود؛ دو، این سلاح نمی‌تواند یک طلسم را دو بار اجرا کند.

نیکو زمانی که مادرش با این سلاح قصد داشت او را بکشد، آن را به‌دست آورد. سلاح به‌جای کشتن این نوجوان، جذب بدن او شد. از آن زمان سلاح چوبدستی یگانه تحت مالکیت نیکو قرار گرفت. به‌کمک یک فرمان صوتی، این سلاح قادر نیست طلسمی را برای بیش از یک بار اجرایی کند (در هر زبان). بنابراین نیکو جهت استفاده از یک طلسم برای چند بار باید زبان‌های مختلف را یاد می‌گرفت.

این سلاح با وجود محدودیت‌هایی که دارد یکی از قدرتمندترین سلاح‌های مارول محسوب می‌شود که حتی دشمن دکتر استرنج یعنی دورمامو نیز از آن می‌ترسید.


8. سنگ زرشکی سیتوراک (THE CRIMSON GEM OF CYTTORAK)

سنگ زرشکی سیتوراک یک جواهر عرفانی قدرت است. هزاران سال قبل، هشت موجود قدرتمند گروه اکتسنس (Octessence) بر سر اینکه کدام شخص از همه قدرتمندتر است وارد یک مشاجره می‌شوند. در تلاش جهت پایان دادن به این بحث آن‌ها شرطی می‌بندند. به‌همین منظور آن‌ها بخشی از قدرت خود را درون یک شی قرار داده و آن شی تبدیل به نمادی از قدرت آن‌ها می‌شود. سپس هر موجود زنده‌ای که نخستین بار به این اشیا دست پیدا کند نماینده آن‌ها برای نشان دادن قدرتشان می‌شود.

سیتوراک گوهر خود را ساخت؛ ولی او در این شرطبندی تقلب کرد. او قبل آغاز این شرط آواتاری ساخت و آواتار او شخصی نبود جز کین مارکو (Cain Marko). کین مارکو بعد از تبدیل شدن به جاگرنات (Juggernaut) به یکی از قدرتمندترین شرورهای روی زمین تبدیل شد. در هر صورت این گوهر بر هر شخصی که آن را لمس کند اثر می‌گذارد و آن فرد را به یک نیروی غیر قابل توقف تبدیل می‌کند.

تمام قدرتی که یک فرد بعد از تبدیل شدن به جاگرنات دریافت می‌کند تنها بخشی از قدرت سیتوراک محسوب می‌شود. گفته شده تنها کمی از قدرت سنگ زرشکی می‌تواند باعث شود فرد موردنظر کنترل ساختار کیهانی را به‌دست بگیرد.


7. شمشیر اودین (THE ODINSWORD)

در میان تمام سلاح‎‌هایی که ریشه در آزگارد دارند مطمئنا میولنیر مشهورترین آن‌ها محسوب می‌شود. ولی این چکش قدرتمندترین سلاح نیست. بزرگ‌ترین سلاح زرادخانه آزگارد شمشیر اودین است که ابتدا در کمیک شماره 117 «سفر به اسرار» (Journey Into Mystery) که توسط استن لی، جک کربی و وینس کولتا خلق شده بود به طرفداران معرفی شد. طی این کمیک‌ مشخص شد اگر این شمشیر بزرگ از غلاف عظیمش خارج شود باید شاهد درگیری‌ها و خشونت‌های گسترده در جهان باشیم.

این شمشیر چند بار دیگر در کمیک‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در یک نمونه اودین دشمنش را تهدید می‌کند اگر عقب‌نشینی نکند از این شمشیر استفاده می‌کند. در مورد دیگر نیز ثور و دوستانش سعی کردند برای شکست دادن منگوگ از این سلاح استفاده کنند. اودین جهت استفاده از این سلاح و رسیدن به اندازه مناسب مجبور شد وارد زره نابودگر (Destroyer) شود و حجم بدن خود را افزایش دهد.

اودین طی نبرد با سلستیال‌ها موفق بود و توانست زره‌های آن‌ها را از هم جدا کند. البته سلستیال‌ها دوباره احیا شدند و توانستند به‌صورت موقت اودین را شکست دهند. شمشیر اودین چند بار دیگر نیز در کمیک‌ها ظاهر شد. آخرین حضور این سلاح در کمیک Fear Itself بود که طی آن این سلاح به‌حدی کوچک شد که هر شخصی می‌توانست از آن استفاده کند. اودین این سلاح را به ثور واگذار کرد تا خدای رعد با کمک آن بتواند در مقابل سرپنت (Serpent، خدای ترس) قرار بگیرد.


6. شمشیر نکرو (ALL BLACK THE NECROSWORD)

ثور با شرورهای خداگونه بسیاری مبارزه کرد. اما نبردهای معدودی مثل نبرد خدای رعد با گور، سلاخ خدایان (Gorr, The God Butcher) در تاریخ کمیک‌ها وجود دارند. هزاران سال پیش و قبل از آنکه گور به یک ویلن تبدیل شود در سیاره‌ای بی‌نام و با دنیایی خشن زندگی می‌کرد. گور نزد خدایان گوناگون پیوسته دعا می‌کرد که رحمت آن‌ها شامل حال او و خانواده‌اش شود. اما دعاهای او بی‌پاسخ ماند و خانواده او در نبرد خدایان کشته شدند.

گور سرگردان در بیابان به دو خدا که نزدیک به مرگ بودند برخورد کرد. یکی از خدایان از دنیا رفت و سلاحش به گور رسید. سپس گور تصمیم گرفت خدای دیگر را نیز بکشد.  بعد از آن او به سراغ‌ تمام خدایانی که می‌توانست رفت تا آن‌ها را نیز بکشد. سلاحی که با گور عجین شده بود با نام شمشیر تمام سیاه نکرو شناخته می‌شود. این سلاح ترسناک ثابت کرد برای کشتن صدها خدا کافی است.

گفته شده این سلاح در اولین طلوع خورشید شب اترنال خلق شد و هر خدایی که توسط تیغه‌های آن کشته شود، این سلاح و صاحبش را قدرتمندتر می‌کنند. شمشیر نکرو با توانایی کشتن زیاد می‌تواند هر فردی با هر میزان مقاومت و جاودانگی را به چالش بکشد و آن‌ها را به نابودی بکشاند.

پادشاه پیر ثور (Old King Thor) از این اسلحه برای شکست دادن گالاکتوس استفاده کرد. تنها نقطه ضعف شمشیر نکرو آن است که این سلاح جهت حفظ قدرتش باید خدایان مختلفی را به‌قتل برساند؛ درغیر این صورت شمشیر می‌خشکد. علاوه‌بر آن این شمشیر صاحب خود را فاسد کرده و عقلش را رو به زوال می‌برد.

گور در نهایت توسط ثور شکست خورد و ثور با تصاحب شمشیر نکرو به یکی از قدرتمندترین نسخه‌های ثور تبدیل شد که با نام «Necro Thor» شناخته می‌شود.


5. زره نابودگر (DESTROYER ARMOR)

تصور کنید چکش ثور فقط یک چکش نبود و یک زره محرک بود. در این صورت شما با زره نابودگر روبه‌رو بودید. نابودگر در اصل میولنیر محرک است که نه‌تنها توسط اودین بلکه توسط پانتئون‌های زمین (pantheons of Earth، نام یک سازمان زمینی) خلق شد. آن‌ها می‌دانستند تمام تهدیدهای جهان سرانجام نزد آن‌ها خواهد آمد؛ به‌همین دلیل نیز تمام خدایان قدرتمند دنیا مانند اودین، زئوس و غیره در کنار یکدیگر قرار گرفتند. زره نابودگر با یک فلز مرموز که قدرتمندتر از فلز uru بود و چکش میولنیر نیز از همان جنس بود ساخته شد.

خدایان توانایی‌های خارق‌العاده‌ای به این سلاح اعطا کردند که آن را کاملا شکست‌ناپذیر می‌کرد و به آن اجازه می‌داد انفجارهای انرژی گوناگونی را تخلیه کند. قدرت این سلاح حتی از حد توانایی‌های ثور نیز فراتر بود. زره نابودگر سپس به‌عنوان محافظ وارد آزگارد شد تا طی نبرد با سلستیال‌ها از آزگارد دفاع کند.

زره نابودگر به‌حدی قدرتمند بود که درجات بالایی از درک و میل به نابودی را به‌دست آورده بود. این سلاح ثور (هر دو نسخه ثور اودینسون و جین فاستر) و هالک را شکست داد و حتی در صورت نیاز نیز می‌توانست قدرتمندتر نیز شود. در مقطعی، زمانی که گالاکتوس تمام آزگارد را تهدید می‌کرد اودین به‌همراه میولنیر زره نابودگر را نیز احضار کرد. این زره به‌همراه چکش جادویی به‌حدی قدرتمند بود که بلعنده جهان گالاکتوس با ترس از آن فرار کرد.


4. مکعب کیهانی (THE COSMIC CUBE)

پیش از آنکه دستکش بی‌نهایتی در کار باشد، مکعب کیهانی وجود داشت. مکعب کیهانی نباید با تسرکت (Tesseract، یکی از سنگ‌های بی‌نهایت) دنیای سینمایی مارول اشتباه گرفته شود. به‌خصوص بعد از آنکه مشخص شد این شی حاوی سنگ فضا برای استفاده دستکش بی‌نهایت است. بااین‌حال حتی زمانی که تانوس به‌دنبال دستکش بی‌نهایت نبود، قصد داشت به مکعب کیهانی دست پیدا کند.

بااین‌وجود تانوس تنها شخصی نبود که می‌خواست به این سلاح برسد. کله‌سرخ (Red Skull) نیز طی موقعیت‌های مختلف از مکعب کیهانی استفاده کرد تا دنیا را بنا به میل خود شکل دهد. این شی ابتدا در کمیک Tales of Suspense معرفی شد. مکعب کیهانی به‌حدی قدرتمند بود که می‌توانست واقعیت را بازنویسی کند، تاریخچه هر شخص و هر چیزی را تغییر دهد و هر چیزی که صاحبش رویایش را داشت به حقیقت تبدیل کند.

تنها محدودیت واقعی این سلاح مربوط به خود صاحبان و داستان‌پردازهای آن می‌شد. برای استفاده از حداکثر قدرت، این سلاح یکی از معدود ابزارهایی است که در کنار دستکش بی‌نهایت مورد استفاده قرار گرفته و قدرتش را بیش از پیش نشان می‌دهد.

برای اینکه چشم‌اندازی از قدرت‌های مکعب کیهانی داشته باشید بهتر است بدانید پلنگ سیاه از آن برای خلق کلی جهان استفاده کرد، کله‌سرخ برای ایجاد حقیقتی جدید از آن استفاده کرد و تانوس نیز یک‌بار به‌کمک مکعب کیهانی (ساخته دست انسان) موجوداتی قدرتمند چون اترنیتی را وارد سطح دیگری از هستی کرد.

استفاده از مکعب کیهانی کار راحتی نیست و نیاز به تمرکز بالایی دارد. هرچه کاری که با این سلاح قصد دارید انجام دهید بزرگ‌تر باشد، خطر بیشتری شما و افراد نزدیک به آن را تهدید خواهد کرد.


3. باطل‌کننده نهایی (THE ULTIMATE NULLIFIER)

توانایی‌‌های یکی از قدرتمندترین سلاح‌های کمیک‌های مارول یعنی باطل‌کننده نهایی (یا تهی‌کننده نهایی) خارق‌العاده است. قدرت این سلاح به‌حدی زیاد است که اگر فردی در زمان درست از آن استفاده کند می‌تواند تانوس را نیز از راه بردارد. (حتی اگر این تایتان دیوانه دستکش بی‌نهایت را نیز داشته باشد) چنین نبردی احتمالا تمام واقعیت‌ها را نابود می‌کند؛ اما از یاد نبریم برنده در هر صورت برنده است.

بنیاد آینده این دستگاه کوچک را شکار و سپس رید ریچاردز از آن جهت ترساندن گالاکتوس و دور کردن او از سیاره استفاده کرد. چه چیزی باطل‌کننده نهایی را تا این حد ترسناک کرده است؟ این سلاح می‌تواند هرچیزی را در هستی حذف کند. این دستگاه می‌تواند هر شخصی و یا حتی چیزهایی انتزاعی مانند جداول زمانی را نابود کند. تنها پیش‌زمینه لازم جهت استفاده از این سلاح آن است که فرد اراده و هوش کافی جهت هدایت آن را داشته باشد.

اگر فردی به‌اندازه کافی قدرتمند نباشد، هنگام استفاده از این سلاح، ممکن است خود، هدفش و حتی تمام جهان را نابود کند. تنها به همین دلیل است که باطل‌کننده نهایی طی این رتبه‌بندی بالاتر از دستکش بی‌نهایت قرار نگرفته است. دستکش بی‌نهایت ممکن است اگر حواستان نباشد شما را بکشد؛ ولی باطل‌کننده نهایی در صورت نداشتن تمرکز صددرصد شما را می‌کشد.


2. دستکش بی‌نهایت (THE INFINITY GAUNTLET)

در میان تمام سلاح‌های جهان مارول، دستکش بی‌نهایت بدنام‌ترین و افسانه‌ای‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. دستکش‌ بی‌نهایت به‌تنهایی ضرری ندارد. اما هنگامی که با سنگ‌های بی‌نهایت همراه شود با سلاحی روبه‌رو می‌شوید که قادر است کل جهان را تحت سیطره خود دربیاورد.

با کنترل بر واقعیت، زمان، مکان و ساختمان آفرینش، هنگامی که این دستکش در اوج قدرتش قرار داشته باشد، جز خدا، جک کربی، استن لی و قلب جهان هیچ چیز و هیچ شخصی نمی‌تواند مانع آن شود. در کمیک‌ها مانند فیلم‌های مارول تانوس از دستکش بی‌نهایت استفاده کرده و نصف جهان هستی را از بین می‌برد.

آدام وارلاک به کمک ارتباط با سنگ روح درون دستکش، تانوس را متوقف کرد و پی برد تانوس در واقع قصد نداشت یک قادر مطلق باشد. بعد از استفاده تایتان دیوانه از این سلاح، دستکش بی‌نهایت در جاهای دیگر نیز ظاهر شد.

یک گروه ابرقهرمانی مرموز که با نام Illuminati شناخته می‌شوند این دستکش را در اختیار گرفتند و کاپیتان آمریکا مجبور شد از این دستکش جهت توقف سقوط جهانی دیگر به جهان خود استفاده کند. سپس پلنگ سیاه جهت متوقف‌کردن دکتر دووم که به خدای مولتی‌ورس تبدیل شده بود از دستکش بی‌نهایت جدیدی استفاده کرد.


1. قلب جهان (THE HEART OF THE UNIVERSE)

همانطور که ذکر کردیم دستکش بی‌نهایت و سنگ‌هایش کنترل گسترده‌ای بر روی زمان، مکان، قدرت و چیزهای دیگر داشتند؛ اما حتی این دستکش نیز نمی‌تواند با قدرت‌های قلب جهان رقابت کند. این سلاح با قدرت نامتناهی‌اش هر شخصی که آن را کنترل کند به برترین موجود جهان مارول تبدیل می‌کند. این یعنی آن فرد حتی از والای همگان (One Above All) و فالکرام (Fulcrum، مقام دوم در دنیای مارول بعد از والای همگان) نیز قدرتمندتر خواهد بود. این سلاح توسط والای همگان و در تلاش برای به تعادل رساندن طبیعت جهان مارول در زمان خلق این جهان ساخته شده بود.

هیچ دستگاه و سلاحی در جهان مارول وجود ندارد که بتواند در عرصه قدرت حتی نزدیک به سلاح قلب جهان شود. به‌جز تانوس تنها افرادی که موفق به پیدا کردن قلب جهان شدند نژادی بیگانه به‌نام سلستیال اوردر (Celestial Order) بودند. آن‌ها قصد داشتند با استفاده از قدرت قلب تغییرات خود را در خلقت ایجاد کنند.

البته اوضاع برای این گروه اصلا خوب پیش نرفت. این اتفاق مانع آن نشد تا گروه‌های دیگر جهت تحت کنترل گرفتن قدرت شگفت‌انگیز این قلب تلاش نکنند. این شیء تابحال تنها در کمیک‌های فرعی معرفی شده و با اینکه ما هنوز این شی را در جریان اصلی جهان مارول مشاهده نکرده‌ایم، اما سرنخ‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند این شی در جایی قرار دارد و باید جهت پیدا شدن آن تنها منتظر باشیم.


نظر شما راجع‌به این لیست چیست؟ آیا سلاح‌های دیگر می‌توانستند در این لیست جای داشته باشند؟ نظرهای خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها (10)

بستن فرم

  1. لوکی

    شهریور 13, 1400

    مقاله خیلی خوبی بود ممنون فقط بهتر بود آتش ابدی یا گنجینه اودین هم می گذاشتین

    پاسخ

  2. کمیک خون

    دی 5, 1399

    خیلی ممنون خیلی مقاله کاملی بود ولی من به شخصه شمشیر شردر در لاکپشت های نینجا 2003 رو خیلی دوست دارم شمشیر تمپو بود فکر کنم که فقط خود شردر میتونست استفاده کنه و با قطعیت میتونم بگم شمشیر تمپو قویترین سلاح کمیک لاکپشت های نینجا است به نظرتون با سلاح های سطح بالا مقایسه میشه؟؟ میشه جزو بیست سلاح برتر کمیک حساب کرد؟؟

    پاسخ

  3. سبحان

    شهریور 8, 1399

    سلام ممنون بابت مقالهی عالی تون
    یک سوال مگه مکعب کیهانی جزو 6 سنگ ابدین نیست؟ در دنیای سینمی مارول که اینجوری من هنوز کمیکی نخوندم که توش مکعب کیهانی باشه برای همین اطلاعات جندانی ندارم
    در کل اگه مکعب کیهانی جزو 6 سنگ ابدیت هست پس چرا از بقیه سنگ ها نام نبردید؟

    پاسخ

  4. استیو راجرز

    دی 17, 1398

    با عرض سلام و خسته نباشید . من یک درخواست ( یا به نوعی پیشنهاد ) از سایت شما دارم :
    اینکه اگه ممکنه یک مقاله راجب (( قدرتمندترین نژاد های دنیای مارول )) هم منتشر کنید . چون تا به حال چنین مقاله ای در هیچ کدوم از سایت های ایرانی منتشر نشده و به نوعی تازگی داره . اگه براتون ممکنه و میسر هست ، لطفا این مورد رو هم در برنامه های آینده قرار بدین .
    موفق باشید .

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به استیو راجرز

      دی 17, 1398

      سلام استیو جان،
      ممنون بابت پیشنهاد،
      حتما مد نظر قرار میدیم و در صورت امکان کار میکنیم،

      پاسخ

    • iman spidey در پاسخ به استیو راجرز

      بهمن 3, 1398

      در سایت comicsquad.ir در موردش نوشتن البته بدون رتبه بندی و فکر کنم بیاندر ها رو هم توش ننوشته باشن

      پاسخ

  5. shayan

    دی 8, 1398

    توی بخش نکرو ثور نوشته شده (گور در نهایت توسط ثور شکست خورد و ثور با تصاحب شمشیر نکرو به «Rune King Thor» تبدیل شد.)
    این جمله کااااملا اشتباهه و این سلاح هیچ وقت با رون کینگ ثور نبوده چ برسه به اینکه دلیل تبدیل شدنش به رون کینگ ثور این شمشیر بوده باشه!!!رون کینگ اصلا به سلاح نیازی نداره و حتی از اون میولنیر شکسته رو هم بطور عجب و غریب استفاده میکرد بطوری که موقع پرت کردنش اصلا میولنیر تو دستش نبود و اونو با جادو پرت کرد سمت دشمنان و خودشم در هوا معلق بود…
    همین نشون میده ثور به هیچ سلاحی برای مبارزه احتیاج نداره.
    ثور وقتی به رون کینگ تبدیل شد که رگناروک نزدیک بود،ثور ضعیف و نا امید شده بود،اودین مرده بود و آزگارد تو چنگ لوکی…ثور هم برای مقابله با لوکی و عاملین رگناروک(کسانی که در بالای سایه ها مینشینند) دوتا چشمشو در آوورد و انداخت بعد خودشو از درخت جهان دار زد تا در نهایت به رون کینگ ثور تبدیل شه و شمشیر نکرو هیچ نقشی توی این کمیک نداشته.

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به shayan

      دی 8, 1398

      سلام شایان جان،
      بله درسته اون جمله اصلاح شد.
      ممنون

      پاسخ

  6. استیو راجرز

    دی 7, 1398

    با عرض سلام و خسته نباشید .
    مقاله خوبی بود . اما اگه اشباه نکنم اصل لیست 25 تایی بوده . اگه تمام مقاله رو ترجمه میکردین بهتر و کاملتر بود . به هر حال همین هم خوبه . قسمت های مهم مقاله و در واقع نیمه مهمش رو ترجمه کردین . !!!
    به نظرم میولنیر میتونست رتبه بهتری داشته باشه .
    زره نابودگر هم که قدرت های متغیری داشته و بعضی وقت ها بسیار قدرتمند بوده است .
    حالا که بحث به اینجا رسید من یک داستان مرتبط در این مورد رو تعریف میکنم . در مقطعی از زمان گالاکتوس بدجور عزمش رو برای نابودی آزگارد جمع کرده بود . به طوری که به سیلفر سرفر گفته بود که دیگه اون دانه مهم نیست ؛ من میخوام آزگارد رو نابود کنم و حد خدایان آزگاردی رو بهشون نشان بدهم . چون شخصیت اودین ، کار گالاکتوس رو گستاخانه خوانده بود و تهدیدش کرده بود و گفته بود که گالاکتوس از حدش گذشته . گالاکتوس هم تمام قدرتش رو متمرکز کرد که آزگارد رو نابود کنه . !!! شخصیت اودین هم که اوضاع رو خطرناک دید ، زره نابودگر را فرا خواند و آماده نبرد شد . !!! حتی گفته شد که از شمشیر اودین برای کشتن گالاکتوس استفاده میشه . !!!!! در پایان با دخالت ثور و سیلور سرفر ، دو طرف از جنگ منصرف شدند . سیلور سرفر به گالاکتوس گفت که این جنگ ، اصلا به نفع هیچ یک از 2 طرف نیست و خدایان آزگاردی مثل اسکرال ها و کری ها نیستند که بشه راحت نابودشون کرد و هیچ آسیبی ندید و قدرتشون ممکنه فراتر از اونچه باشه که گالاکتوس فکر میکنه . خلاصه گالاکتوس رو راضی کرد که یجورایی عقب نشینی کنه تا جنگی صورت نگیره .
    همانطور که در مقاله گفته شد یک بار هم شخصیت اودین از این زره برای مبارزه با 9 سیلیستیال قدرتمند که قصد نابودی زمین رو داشتند استفاده کرد که البته از آنها شکست خورد .
    بعضی وقت ها هم این زره رو یک شخصیت به حساب میارن . اما خوب بیشتر منابع به عنوان سلاح معرفیش میکنند تا شخصیت .
    در MCU اما قدرت این سلاح به شدت کم شده . به طوری که خیلی راحت توسط ثور ، شکست خورد .

    پاسخ