معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “بامب شل” (Bombshell) که باید تماشا کنید

“بامب شل” را می‌توان اولین فیلم درباره تجاوز و آزار جنسی پس از جنبش #من هم (#MeToo) دانست که پیش از این آغاز شده بود. فیلم براساس داستان واقعی زنان شجاعی ساخته شده که خالق فاکس نیوز، یک امپراتوری دنیای رسانه، را به پایین کشیدند.

فیلم با حضور بازیگرانی چون “شارلیز ترون“، “نیکول کیدمن” و “مارگو رابی” که هردو برنده جایزه اسکار شدند، بازیگران درخشانی دارد. اجرای آنها نقطه قوت فیلم بوده که یک فیلم با زمان‌بندی مناسب است. “رابی” و “ترون” هردو نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگران مکمل و بهترین بازیگر نقش اصلی درام شدند. اگر می‌خواهید درباره نابرابری جنسیتی در جامعه فیلم‌های بیشتری ببینید، این هفت فیلم را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road – 2015

شاید اولین فیلم این لیست برایتان شوکه کننده باشد. یک فیلم آخرالزمانی با ژانری متفاوت که لحن و سبکش با “بامب شل” فرق دارد. درحالی که “بامب شل” به نابرابری جنسیتی در فضای کاری مدرن می‌پردازد، “جاده خشم” یک انقلاب فمینیستی است که همه منتظر آن بودیم. در حقیقت فیلم درباره شخصیت عنوان نیست.

فیلم در حقیقت درباره شخصیت “شارلیز ترون”، “فوریوسا است که پس از آزاد کردن زنان ضدقهرمان داستان فرار می‌کند. در این فیلم مضامین فمینیستی دیگری هم وجود دارد که با نمایش متفاوت در این فیلم ایده “قهرمان” را زیرسوال می‌برند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مکس دیوانه (Mad Max) نسخه 1979


6. گوجه‌فرنگی‌های سبز سرخ‌شده – Fried Green Tomatoes – 1991

یکی از اولین فیلم‌هایی که از آزمون بکدل سربلند بیرون آمد. آزمون بکدل به این موضوع می‌پردازد که آیا در یک اثر بیش از یک شخصیت زن به موضوعی غیر از مردان می‌پردازد یا نه. این فیلم سال 1991 دوستی واقعی زنان را نشان داده و در آن شاهد زنان مسن و نه چندان جذاب (که به عنوان هدف جنسی به آنها نگاه نمی‌شود) هستیم. همچنین این فیلم به روابط همجنسگرایانه و اهمیت اراده می‌پردازد.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته اند


5. فریدا – Frida – 2002

“فریدا” نیز مانند “بامب شل” براساس داستان واقعی یک فمینیست شناخته شده و هنرمند به نام “فریدا کاهلو” ساخته شده است. “سلما هایک” نقش این هنرمند و فمینیست مستقل و علاقه مند به خود را ایفا می‌کند. این فیلم روابط شخصی کاهلو در مقابله با جامعه و دگرهنجارهای آن می‌پردازد. این فیلم مانند هنر خود فریدا جذاب بوده و نمایش شخصیت قوی او مانند زنان بااراده “بامب شل” است.

همچنین بخوانید: 20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع


4. کشور شمالی – North Country – 2005

این فیلم سال 2005 با حضور “شارلیز ترون” که بار دیگر در یک اثر درباره نابرابری جنسیتی حضور می‌یابد، درخشان است. داستان درباره شخصیت جوزی ایمز است که با دو فرزندش از دست همسر متجاوزش فرار می‌کند. او برای اداره خود برخلاف خواسته پدر در یک معدن کار می‌کند. در آنجا هم با آزارهای جنسی همکاران مذکرش روبرو می‌شود. بنابراین در سال 1984 پرونده قانونی تشکیل داده و پیروز می‌شود. این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


3. نه تا پنج – 9 to 5 – 1980

فیلمی محصول سال 1980 با یک داستان کنایی درباره سه زن در محل کار. این سه زن می‌خواهند از رئیس ظالمشان انتقام بگیرند. بنابراین او را دزدیده و خودشان کار را پیش می‌برند. طی یک شب و پس از مصرف مواد به قتل او فکر کرده و روز بعد یکی از آنها تصور می‌کند رئیس را مسموم کرده است.

اگر به دنبال یک فیلم دیدنی درباره نابرابری جنسیتی در محیط کار هستید این فیلم را تماشا کنید. این فیلم با اجرای زیبای بازیگران، تدوین دیدنی و موسیقی متن از ابتدا تا پایان دیدنی است. موضوع آن نیز تا به امروز جذاب باقی مانده است.

همچنین بخوانید: معرفی 13 فیلم جذاب و دیدنی زن محور در این دهه (2010-2019)


2. آرین براکوویک – Erin Brockovich – 2000

فیلم دیگری با داستانی واقعی درباره یک موضوع فمینیستی که مانند “بامب شل” داستانی مانند داوود و جالوث را نشان می‌دهد که یک زن یک قدرت را به پایین می‌کشاند. شخصیت عنوان یک مادر مجرد بیکار است که برای یافتن شغل تقلا می‌کند. سپس منشی رسمی شرکتی شده و شرکت برق و گاز پسیفیک را که با آلاینده‌های خود آب شهر را آلوده می‌کردند، به پایین می‌کشاند.

واقعی بودن این فیلم آن را جذاب‌تر می‌کند. “جولیا رابرتز” نقش اصلی براکوویک را ایفا کرده و اجرای او تحسین منتقدین را برانگیخت. او حتی برای این فیلم برنده جایزه اسکار شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


1. تایید – Confirmation – 2016

یک فیلم تلویزیونی درباره داستان واقعی “آنیتا هیل” که مدعی شد کارفرمای پیشینش قاضی کلارنس توماس موجب آزار جنسی او شده است. ادعای او باعث می‌شود توماس که نزدیک بود قضای دادگاه عالی شود، دادگاهی شود. گرچه توماس به این مقام رسید، اما ادعای هیل به یک پرونده پرسروصدا بدل شد. “کری واشینگتن” که به دلیل بازی در نقش زنان قدرتمند شهرت دارد، نقش “آنیتا هیل” را بازی می‌کند. این فیلم توسط HBO ساخته شده و کیفیت تولید بالایی دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر کمدی سیاه که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم