آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 51)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ادوارد دست‌قیچی – 1990 – Edward Scissorhands

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر، داین ویست، کتی بیکر

تریلر فیلم

جانی دپ” در این فیلم نقش انسانی مصنوعی را بازی می‌کند، که دستان او از قیچی ساخته شده اند. بعد از اینکه سازنده او از دنیا می رود، ادوارد بدون اینکه چیزی از دنیا بداند، تنها می ماند. وقتی “پگ باگز” او را در کاخ مخروبه اش پیدا می کند، ادوارد برای اولین بار احساس مهربانی را از یک غریبه تجربه می کند. سپس پگ او را به خانه خود می‌برد، خیلی زود اعضای خانواده عاشق مهمان جدید خود می‌شوند. زمانی که او برای یک جرم تقریبا بزرگ مورد سرزنش قرار می‌گیرد، مشکلاتش شروع می‌شوند.


2. فروشنده – 2016 – The Salesman

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مینا ساداتی

تریلر فیلم

رعنا و عماد زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر می‌باشند. آن‌ها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان به نام بابک به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیش‌تر زنی بدنام به نام آهو در آن ساکن بوده‌است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود. این فیلم علاوه بر دریافت دو جایزه کن در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم، در سال 2016 موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی هم شد.


3. وایلد کارد – 2015 – Wild Card

ژانر: درام، جنایی، اکشن

کارگردان: سیمون وست (Simon West)

بازیگران: جیسون استاتهام، استنلی توچی، سوفیا ورگارا

تریلر فیلم

نیک وایلد (با بازی جیسون استاتهام) که به‌عنوان یک محافظ مشغول به کار است، هنگامی که دوستش توسط یک گردن کلفت روانی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، به دنبال انتقام می‌رود. اما بعد از اتفاقاتی متوجه می‌شود که آن گردن کلفت، پسر یک خلافکار بسیار معروف هست و این آغاز یک درگیری بزرگ برای او می‌شود.


4. از شر شیطان نجاتمان ده – 2014 – Deliver Us from Evil

ژانر: ترسناک، مهیج

کارگردان: اسکاتدریکسون (Scott Derrickson)

بازیگران: اریک بانا، ادگار رامیرز، شان هریس

تریلر فیلم

یک افسر پلیس به نام “سارچی” که زندگی پر مشغله‌ای دارد، درگیر یک پرونده قتل سریالی هولناک می‌شود اما به دلیل اینکه به تنهایی قادر به حل این پرونده عجیب نیست، تصمیم می‌گیرد از یک کشیش متخصص در جن گیری کمک بگیرد. موسیقی متن و اتفاقات جزئی ترسناکی که در این فیلم جریان دارد از نقاط مثبت آن محسوب می‌شود.


5. زندگی خصوصی – 2018 – Private Life

ژانر: درام

کارگردان: تامارا جنکینس (Tamara Jenkins)

بازیگران: پل جیاماتی، کاترین هان، کایلی کارتر

تریلر فیلم

ریچل و ریچارد زن و شوهری هستند که اکنون در اواسط چهل سالگی به سرمی‌برند و همچنان سعی دارند از طریق راه های مختلف پزشکی صاحب بچه شوند. آنها تمام وقت و انرژی خود را روی این کار متمرکز کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند چیزی آنها را نا امید کند؛ اما در نظر بگیرید بارها و بارها برای رسیدن به چیزی تلاش کنید و هربار شکست بخورید و به خانه‌ی اول بازگردید. در این شرایط برای رسیدن به هدفتان ممکن است به هرکار و یا انتخابی دست بزنید و راه جدیدی را انتخاب کنید.


6. شاهزاده کریسمس – 2017 – A Christmas Prince

ژانر: عاشقانه، کمدی

کارگردان: الکس زم (Alex Zamm)

بازیگران: رز مکلور، بن لمب، آلیس کریج

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک خبرنگار است که به‌عنوان یک پرستار بچه به دربار سلطنتی نفوذ می‌کند، او در برخی از فتنه‌های سلطنتی فرو می‌رود و به دنبال پیدا کردن عشق است؛ اما آیا می‌تواند دروغ خود را حفظ کند؟ این فیلم یک کمدی سرگرم کننده است که داستان جذاب و دنبال کننده‌ای دارد و می‌تواند اوقات خوشی برایتان به ارمغان بیاورد.


7. تاماهاوک استخوانی ‒ Bone Tomahawk ‒ ۲۰۱۵

ژانر: درام، ماجراجویی، وسترن

کارگردان: کریگ زاهلر (Craig Zahler)

بازیگران: کرت راسل، پاتریک ویلسون، متیو فاکس

تریلر فیلم

“تاماهاوک استخوانی” با داستان دو غارتگر شروع می‌شود که در محل دفن بومیان آمریکایی توسط دشمنانی ناشناخته، مورد حمله قرار می‌گیرند. یکی از آنها کشته می‌شود اما دیگری زنده می‌ماند و به شهری کوچک در آن نزدیکی می‌رود تا غنایم خود را چال کند. اما شهردار متوجه ورود او شده و به پایش شلیک می‌کند که این موضوع باعث می‌شود از آنچه فکر می‌کرد بیشتر در شهر بماند. مشکل زمانی شروع می‌شود که نیروهای تعقیب کننده تا شهر او را دنبال کرده و برای پیدا کردنش به بومیان آسیب می‌زنند.


8. یک رؤیای ساکت – 2016 – A Quiet Dream

ژانر: درام، خانوادگی، کمدی

کارگردان: ژانگ لو (Zhang Lu)

بازیگران: هان یه-ری، پارک جونگ- بام، یون جونگ-بین

یک روایت کمدی رمانتیک که زندگی گروهی از مردم در نواحی فقیرنشین سئول را نشان می‌دهد. نمای سیاه‌سفید فیلم و فضای غم‌بار آن به‌خوبی می‌تواند مردمی را نشان دهد که مجبور هستند با مشکلات اجتماعی و جغرافیایی خود کنار بیایند و زندگی را تحمل کنند که به‌هیچ‌وجه با رؤیاهایشان همسو نیست. جلوه‌های بصری مینیمال، طنز رئال و انتقاد اجتماعی باعث می‌شود که به یک فیلم اغراق‌آمیز تبدیل نشود و به‌خوبی زندگی هرروزه افراد را نشان دهد. در این اثر کمدی می‌بینیم که چگونه رؤیا با واقعیت ادغام شده و واقعیت با رؤیا.


9. اظهر – 2016 – Azhar

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: آنتونی دی سوزا (Tony D’Souza)

بازیگران: عمران هاشمی، نرگس فخری، لارا دوتا

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یکی از قهرمانان ورزش کریکت هند به نام محمدعلی عزاردین است که موفق شد در نود و نهمین بازی ملی خود یک رکورد فوق العاده را به نام خود ثبت کند اما خیلی زود اتهاماتی به او وارد می‌شود که پایش را به دادگاه باز کرده و تغییر بزرگی در زندگی‌اش به وجود می‌آورد. او تمام تلاشش را می‌کند تا با کمک دوست وکیلش، این اتهامات را از بین ببرد اما مشکلات بزرگی بر سر راهش قرار دارد.


10. نسل بعدی – 2018 – Next Gen

ژانر: علمی-تخیلی، ماجراجویی

کارگردان: کوین آدامز (Kevin Adams)

صداپیشگان: جان کرازینسکی، چارلین وای، جیسون سودیکیس

تریلر فیلم

به سختی می‌توان “نسل بعدی” را تماشا کرد و آن را با “شش ابرقهرمان” دیزنی و بسیاری از انیمیشن‌های دیگر اینچنینی مقایسه نکرد. به همین دلیل شاید این فیلم مورد توجه قرار نگرفته باشد اما یک فیلم جذاب است که برای نوجوانان مناسب می باشد. نکته جالب و برجسته این فیلم رابطه میان انسان و ربات است که توجه مخاطب را جلب می کند. علاوه بر آن، صداپیشگی زیبای هنرمندانی چون جان کراسینسکی و صداپیشگان دیگر، این اثر را به یک انیمیشن زیبا تبدیل می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    دی 4, 1398

    از زحمات شمامتشکرم سرکارخانم اکیما. بااینکه ازفیلمهای تولیدداخل خوشم نمیادولی فیلم زیبای فروشنده اثرارزشمند آقای فرهادی کاری فوق العاده اس که ارزش چندباردیدن رادارد…ازمیان فیلمهای خارجی هم که معرفی شدهBone Tomahawk کارقشنگیه که دوستداران ژانروسترن را راضی می کنه .ازبین فیلمهای کلاسیک وحال خوب کن به دوستان پیشنهادمی کنم فیلم Good Neighbor Sam1964بادوبله ماندگاروشیرین استادمرحوم منوچهرنوذری را حتما ببینیندخصوصا دراین اوضاع بی حوصلگی ورکود حال آدم راخوب میکنه

    پاسخ