لیست بهترین فیلم‌های اکشن سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم

فیلم‌های اکشن اغلب اوقات بسیار موفق هستند. حتی اگر داستان این فیلم‌ها چندان خوب نباشد، دوربین بازهم خوب عمل کرده و این فیلم‌ها پرفروش می‌شوند. این فیلم‌ها از آن جهت موفق هستند که مردم هنوز از تماشای پیروزی شخصیت خوب داستان علیه شخصیت بد خوشحال می‌شوند. هالیوود در این ژانر هرگز شما را ناامید نمی‌کند. هر ساله چندین فیلم اکشن جدید اکران می‌شود که برخی موفق‌اند و برخی ناموفق.

در اینجا لیستی از فیلم‌های اکشن موردانتظار در سال 2020، 2021 و پس از آن را به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم این فیلم‌های اکشن جدید به خوبی فیلم‌های اخیر باشند. این لیست فیلم‌های اکشن-تریلر، اکشن-ماجراجویانه و اکشن طنز را شامل می‌شود. با پروشات همراه باشید.


26. پسران بد برای همیشه – Bad Boys for Life – هفده ژانویه 2020

“پسران بد” یک فیلم کمدی-اکشن است که “ویل اسمیت” و “مارتین لارنس” نقش دو پلیس که علیه مافیای مواد مخدر مبارزه می‌کنند را بازی می‌کند. این فیلم کارگردانی شده توسط “مایکل بی” در گیشه موفق بود و بنابراین سری دوم “پسران بد” ساخته شد. با این حال با وجود اجرای تجاری موفق، این فیلم تا به اینجا ادامه نیافت. “اسمیت” و “لارنس” به نقش‌های خود بازمی گردند. از همکاری آنها سال‌ها گذشته و اکنون از هم جدا شده‌اند. حرفه‌شان به اتمام رسیده و در آستانه بازنشستگی هستند، اما دوباره در شرایطی قرار می‌گیرند که دشمنان جدید و قدیمی‌شان در کنار هم قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی اکشن در سال 2019 که باید تماشا کنید


25. بخش ریتم – The Rhythm Section – سی و یک ژانویه 2020

یک فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته “مارک برنل” درباره زنی که متوجه می‌شود ماجرای سقوط هواپیما که به قتل خانواده‌اش منجر شده بخشی از یک توطئه بزرگ‌تر است. “بلیک لایولی” نقش اصلی استفانی پاتریک را ایفا می‌کند که عادت کرده هویت خود را پنهان نماید. اکنون که متوجه شده همه چیز توسط فرد دیگری کنترل شده، باید هرطور که هست آن فرد را پیدا کند. این فیلم به کارگردانی “رید مورانو”، “جود لا“، “استرلینگ کی براون”، “دنیل میز” و “مکس کاسلا” در نقش‌های فرعی حضور دارد.


24. پرندگان شکاری – Birds of Prey – هفت فوریه 2020

“هارلی کوئین” در سال 2016 با فیلم “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) به طرفداران سینما معرفی شد. او در پایان فیلم با جوکر متحد می‌شود، اما داستان بیشتر درباره اوست نه دوست پسر روانی‌اش. در این فیلم با حضور او به این داستان پی می‌بریم. با نبود جوکر و کنار گذاشته شدن داستان “جوخه خودکشی” او تیم خود را تشکیل می‌دهد که شکارچی، قناری سیاه و رنه مونتویا را شامل می‌شود. وظیفه او نجات دختری به نام کاساندرا کین از شر ماسک سیاه است. “مارگو رابی” در نقش اصلی حضور یافته و “مری الیزابت وینستد”، “شرحجـِرنی اسمالت-بل”، “رزی پرز”، “الا جی باسکو” و “ایوان مک گروگر” نقش‌های فرعی را برعهده دارند.


23. مرد شاهان – The King’s Man – دوازده فوریه 2020

درحالی که یک جاسوس بریتانیایی به نام جیمز باند داریم که “دنیل کریگ” نقش او را به زیبایی ایفا می‌کند. گاهی اوقات به دنبال یک داستان اکشن و سرگرم کننده هستیم. همین نیاز به داستانی سرگرم کننده و جاسوسی بود که به ادامه فیلم “مرد شاهان” منجر شد. “تارون اجرتون” نقش جاسوس در حال آموزش را ایفا کرده اما این اجرای “کالین فرث” در نقش جنتلمن است که در تماشای این فیلم شما را ترغیب می‌کند. در فیلم اول هری به سازمان اگزی وارد می‌شود، اما داستان اصلی را نمی‌دانیم و به همین دلیل باید فیلم را تماشا کنیم. این فیلم ما را به زمانی می‌برد که این جاسوس‌ها فعالیتشان را شروع می‌کنند. بازیگرانی مانند “رالف فاینز“، “چارلز دنس” و “متیو گود” نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


22. زمانی برای مردن نیست – No Time to Die – هشت آپریل 2020

چندگانه باند قدیمی‌ترین و موفق‌ترین چندگانه تاریخ هالیوود است و این فیلم 25 مین فیلم جیمز باند می‌باشد (که می‌تواند نشانه نوعی سالگرد باشد) و هیجان زیادی به پا کرده است. “دنیل کریگ” ثابت کرده که بهترین باند سینماست (شاید نظر شما متفاوت باشد) و سینمادوستان او را رها نمی‌کنند. در حقیقت، او “اسپکتر” (Spectre) را فیلم آخر خود دانسته، اما به سرعت نظرش را عوض کرد. اگر او به خاطر حضور در 25 مین فیلم باند دوباره به این چندگانه وارد شده باشد، پس این فیلم بسیار مهم خواهد بود. اگر قرار باشد کریگ این چندگانه را ترک کند پس خداحافظی درخشانی خواهد داشت. بیایید ببینیم این فیلم چگونه خواهد بود.


21. مولان – Mulan – بیست و هفت مارس 2020

دیزنی در کنار خلق نسخه‌های لایو-اکشن انیمیشن‌های کلاسیک خود شخصیت‌های منفی‌اش را نیز دوباره زنده می‌کند. شاهزاده‌های دیزنی مستقل‌تر شده و خودشان اختیار سرنوشتتان را برعهده می‌گیرند. مولان شاهزده مبارزه دیزنی است که براساس افسانه چینی دختری است که به جای پدرش به ارتش امپریال ملحق می‌شود. “لئو ییفئی”نقش اصلی را برعهده داشته و “دانی ین”، “جیسون اسکات لی”، “یوسون ان” و “جت لی” نقش‌های فرعی را.


20. جی آی جو: همیشه بی صدا – G.I Joe Ever Vigilant – بیست و هفت مارس 2020

گرچه جی آی جو جز مهم‌ترین اسباب بازی‌های آمریکاست و سری انیمیشن‌های موفقی دارد، زمانی که این شخصیت‌ها در سینما ظاهر شدند چندان موفق نبودند. “ظهور کبرا” (The Rise of Cobra) و “تلافی” (Retaliation) فیلم‌های این چندگانه بودند که فروش بالایی داشتند. با این حال محتوای خوبی نداشتند و چندگانه پیش از شروع شکست خوردند، اما تهیه کنندگان فیلم تسلیم نشده و آن را بازسازی کردند. فیلم سوم این چندگانه می‌تواند موفق باشد و اگر چنین باشد یک اثر اکشن دیدنی است. گرچه درباره این پروژه چیز زیادی نمی‌دانیم، تاریخ اکران آن نزدیک می‌باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


19. بیوه سیاه – Black Widow – اول می 2020

اسکارلت جوهانسون” با حضور در نقش ناتاشا رومانوف بیوه سیاه در دنیای سینمایی مارول قلب همگان را ربود. او برای مدتی تنها ابرقهرمان زن این دنیا بود و اکنون فیلم مستقل خود را دارد. شخصیت او پس از مرگ غم انگیزش در فیلم “انتقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) می‌توانست کنار گذاشته شود، اما شخصیت او هنوز از دنیای مارول بیرون نرفته است. این فیلم داستان او پس از وقایع “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) را نشان می‌دهد. با وجود جدایی میان مرد آهنی و کاپیتان آمریکا، انتقام جویان از هم جدا می‌شوند. ناتاشا برای آگاهی از گذشته‌اش به خانه بازمی گردد. این فیلم توسط “کیت شرتلند” کارگردانی شده و “دیوید هاربر”، “فلورنس پیو” و “ریچل وایس” نقش‌های فرعی را برعهده دارند.


18. گودزیلا در برابر کونگ – Godzilla vs Kong – بیست و دو مه 2020

تا به اینجا جهان‌های مختلفی داریم و در میان آنها هیولاهای مختلفی دیده می‌شوند. شخصیت‌ها و داستان‌های گودزیلا و کینگ کونگ مدت زمانی هست که وجود دارند، با این حال فقط اخیراً برای گرد هم آوردن آنها تلاش شد. فیلم سال 2014 “گودزیلا” آغازگر این جهان بود که فیلم “کونگ: جزیره جمجمه” (Kong: Skull Island) سال 2017 به دنبال آن آمد. “گودزیلا: سلطان هیولاها” (Godzilla: King of Monsters) سومین سری این چندگانه است، اما جذاب‌ترین بخش آن اتفاقی است که بین دو هیولا رخ می‌دهد. فیلم “گودزیلا در برابر کونگ” این دو را در کنار هم قرار داده و باید شاهد آن باشیم.


17. زن شگفت انگیز 1984 – Wonder Woman 1984 – پنج ژوئن 2020

شاید دنیای دی سی برای خلق سینمای خود زحمت زیادی کشیده باشد، اما فیلم زن شگفت انگی از “گل گدوت” به راحتی مورد پذیرش قرار گرفت. لحظه‌ای که او برای مبارزه در فیلم “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” (Batman vs Superman: Dawn of Justice) به میدان دوید، با موسیقی متن “هانس زیمر” و “جانکی ایکس آل” به برترین ابرقهرمان زن تبدیل شد. موفقیت بزرگ شخصیت او جایگاهش را بالا برد و اکنون آماده است که دشمنانش را شکست داده و برای چالش‌های جدید آماده شود. “گدوت” و “کریس پاین” در نقش‌های اصلی و “کریستن ویگ” و “پدرو پاسکال” هم در این فیلم حضور داشتند.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


16. تاپ گان: ماوریک – Top Gun: Maverick – بیست و شش ژوئن 2020

“تاپ گان” یکی از آن فیلم‌هایی است که “تام کروز” را به عنوان یک سوپراستار ثابت کرد. داستان درباره گروهی از هوانوردان نیروی دریایی است که شخصیت پت ماوریک از “تام کروز” نقش اصلی را ایفا می‌کند. این فیلم در سال 1986 عرضه شد و از آن زمان درباره سری دیگر آن صحبت شد اما اتفاقی رخ نداد. تا به امروز که این فیلم قرار است تولید شود. “تام کروز” و “وال کیلمر” به نقش‌های ماوریک و آیسمن خود بازگشته و “مایلز تلر”، “جنیفر کانلی”، “جان هم” و “اد هریس” هم جز بازیگران دیگر هستند.


15. تنت – Tenet – هفده جولای 2020

یکی از فیلم‌های موردانتظار از “کریستوفر نولان” که فیلم “دانکرک” (Dunkirk) او نامزد اسکار شد. داستان آنقدر سری است که حتی بازیگران درباره آن صحبت نمی‌کنند. گفته می‌شود “رابرت پتینسون” فیلمنامه را در یک اتاق مخفی خواند و آن را غیرواقعی دانست. بنابراین تنها چیزی که درباره این فیلم می دانیم این است که یک فیلم اکشن بوده و جاسوس و سفر در زمان هم در آن دیده می‌شود. “جان دیوید واشینگتن”، “پتینسون”، “الیزابت دبیکی” “آرون تیلور-جانسون”، “دیمپل کاپادیا”، “کنت برانا” و “مایکل کین” در این فیلم حضور دارند.


14. گشت و گذار در جنگل – Jungle Cruise – بیست و چهار جولای 2020

یک فیلم اکشن-ماجراجویانه براساس پارک دیزنی درباره داستان یک دانشمند و برادرش که برای یافتن درخت زندگی سفری را آغاز می‌کنند. آن‌ها برای جستجو در این جنگل خدمات کاپیتان فرانک را انجام می‌دهند، اما فقط آنها به دنبال درخت زندگی نیستند، زیرا آلمانی‌ها نیز رقابت کرده و اگر قهرمان‌های ما ابتدا کشته نشوند، حیوانات آنها را می‌کشند. “امیلی بلانت“، “دواین جانسون“، “جک وایتهال” و “ادگار رامیرز” نقش‌های اصل را برعهده دارند.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین فیلم های جیک جیلنهال


13. موربیوس – Morbius – سی و یک جولای 2020

طرفداران دنیای مارول شخصیت موربیوس را به عنوان یکی از دشمنان مرد عنکبوتی می‌شناسند که داستانش رفته رفته بهتر می‌شود. داستان او به تدریج او را به یک ضدقهرمان تبدیل می‌کند که قربانی شرایط است. این شخصیت پیچیده و در عین حال جالب است. این فیلم به خواستگاه او و تبدیل شدنش به یک خون آشام تشنه خون می‌پردازد که کل فیلم را از آن خود می‌کند. “جرد لتو” نقش اصلی را ایفا کرده و “آدریا آرجونا”، “مت اسمیت”، “جرد هریس” و “ترسی گیبسون” نقش‌های فرعی را برعهده دارند. “دنیل اسپینوسا” کارگردانی فیلم را برعهده دارد.


12. بدون ندامت – Without Remorse – هفده سپتامبر 2020

“بدون ندامت” رمانی نوشته “تام کلنسی” است که به داستان یک سرباز نیروی دریایی به نام “جان کلارک” می‌پردازد. او یکی از شخصیت‌های تخیلی بوده و کلنسی با این کتاب شخصیت او و شکل گیری‌اش را نشان می‌دهد. “جک رایان” برای مدت طولانی از دنیای کلنسی لذت برده و این بار کلارک باید بدرخشد. این فیلم به مرگ همسر او انتقام جویی‌اش می‌پردازد. فیلم توسط “استفانو سولمیا” کارگردانی شده و “مایکل بی جردن” هم نقش اصلی را برعهده دارد. “جیمی بل”، “جودی ترنر-اسمیت” و “کم جیجاندت” نقش‌های اصلی را برعهده دارند.


11. ونوم دو – Venom 2 – دو اکتبر 2020

فیلمی مشترک از سونی و مارول درباره داستان ادی بروک، شخصیتی از دنیای مرد عنکبوتی. “تام هاردی” در نقش اصلی و “میشل ویلیامز” و “ریز احمد” در نقش‌های فرعی حضور دارند. “وودی هارلسون” هم در نقش کارنیج کمیو دارد. “رید اسکات” و “نائومی هریس” به بازیگران پیوسته و “اندی سرکیس” هم فیلم را کارگردانی می‌کند. با ورود مرد عنکبوتی به این فیلم باید شاهد یک فیلم دیدنی باشیم.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هاردی، ستاره‌ توانای سینمای هالیوود


10. اعلان قرمز – Red Notice – سیزده اکتبر 2020

“گل گدوت” با موفقیت فیلم “زن شگفت انگیز” خود را به عنوان یک ستاره اکشن ثابت کرده و قبلاً در چندگانه “سریع و خشمگین” نیز حضور یافت. بنابراین حضور دوباره او در فیلمی اکشن مهیج است. “دواین جانسون”، نام دیگری در دنیای فیلم‌های اکشن، در کنار او حضور دارد. هنوز از داستان یا نقش‌ها اطلاع نداریم، اما عنوان فیلم به مجرمین بین المللی اشاره دارد. زمان این موضوع را اثبات می‌کند.


9. بادیگارد همسر مزدور – The Hitman’s Wife’s Bodyguard – 2020

فیلم اکشن محصول سال 2017 با حضور “رایان رینولدز” و “ساموئل ال. جسکون” در گیشه موفق بود. داستان درباره یک مرد کارگر است که به عنوان مأمور محافظت کار کرده و در کنار یک مزدور باید برای زندگی‌شان تلاش کنند. موفقیت این فیلم باعث ساخت سری دیگر شد. همانطور که عنوان نشان می‌دهد داستان درباره مزدور و بادیگارد همسر اوست. در فیلم قبلی “سلما هایک” نقش اصلی را ایفا می‌کرد. او در کنار “رینولدز” و “جکسون” به داستان بازمی گردد. “فرانک گریلو”، “ریچارد گرنت”، “آنتونیو باندراس” و “مورگان فریمن” از جمله بازیگران دیگر هستند.


8. آنچارتد – Uncharted – هجده دسامبر 2020

“آنچارد” یک بازی ویدیویی اکشن و ماجراجویانه بود که به عنوان محبوب‌ترین بازی با تحسین مواجه شد. سال‌هاست که درباره ساخت فیلمی از آن صحبت می‌شود و سونی ساخت آن ر برعهده گرفت. “تام هالند” نقش اصلی را برعهده دارد و هیجان طرفداران را برانگیخته است. با این حال، این فیلم به سال‌های اوبیه زندگی ناتال دریک و رابطه‌اش با مربی که به زندگی ماجراجویانه‌اش ختم می‌شود، می‌پردازد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره معمای قتل در سال 2019


7. بلادشات – Bloodshot – 2020

مارول برای خود قلمرویی ساخته و گرچه دی سی هم در این زمینه تلاش می‌کند اما به نظر با موفقیت “زن شگفت انگیز” و “آکوآمن” (Aquaman) در مسیر درست قرار دارد. اما فقط این دو جهان شخصیت‌های بزرگ کامیک خود را نشان نمی‌دهند. شخصیت بلادشات از دنیای سینمایی والیانت داستان یک ابرسرباز را نشان می‌دهد که سرعت بالا، قدرت‌های سایبری و تغییرشکل از قدرت‌های اوست. “وین دیزل” نقش اصلی را برعهده داشته و “سم هیوین” و “گای پیرس” هم نققش های فرعی را.


6. سریع و خشمگین دو – Fast and Furious 9 – 2020

درباره بازیگران این چندگانه اکشن صحبتی نشده، اما “وین دیزل” (دامینیک تورتو)، “میشل رودریگز” (لتی اورتیز) و “کریس “لوداکریس” بریجز (تج پارکر) به نقش‌های پیشین خود بازمی گردند. “جوردانا بروستر” پس از عدم حضور در فیلم آخر، به عنوان میا، خواهر دام بازمی گردد. داستان فیلم هنوز فاش نشده و چیزهای پنهان زیادی وجود دارد. بنابراین فقط با توجه به فیلم آخر می‌توانیم حدس‌هایی بزنیم. “وین دیزل” معتقد است سری دیگر “سریع و خشمگین” از سری‌های پیشین گسترده‌تر بوده و ممکن است در آفریقا ضبط شود. این چندگانه طی سال‌ها در کشورهای مختلف مانند برزیل، بریتانیا، اسپانیا، ژاپن، مکزیک و امارات ضبط شده و دیزل در مصاحبه‌ای گفته که فیلم بعدی در آفریقا ضبط می‌شود.


5. جدایی – The Division – اعلام خواهد شد

این فیلم اقتباسی از بازی به همین نام از “تام کلنسی” توسط Ubisoft توزیع می‌شود. “جسیکا چستین” و “جیک جیلنهال” نقش‌های اصلی را برعهده داشته و داستان مانند بازی درباره ویروسی در مهتن است که گروهی آن را تحت کنترل درمی آورند. داستان‌های کلنسی با صحنه‌های اکشن خود جذاب بوده و فیلم هم چیزی از آن کم ندارد.

همچنین بخوانید: لیست دیدنی‌ترین اجراهای بازیگران در فیلم‌های معروف از سال 2010 تاکنون


4. ماتریکس چهار – Matrix 4 – بیست و یک مه 2021

حدود دو دهه پس از اولین فیلم “ماتریکس” سری چهارم آن در آستانه تولید است. “کیانو ریوز” و “کری-آن ماس به نقش هی خود بازگشته‌اند. “لانا واچوفسکی” نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد. در فیلم چهره‌های جدیدی نیز حضور دارند. “نیل پاتریک هریس” (آشنایی با مادر “How I Met Your Mother”) نیز نقشی در فیلم را برعهده دارد. “جسیکا هنویک” (مشت آهنین “Iron Fist”)، “یایها عبدل متین” (نگهبانان “Watchmen”)، “جاناتان گروف” (منجمد “Frozen”، شکارچی ذهن “Mindhunter”) و “استیون گراهام” (تابو “Taboo”) هم در فیلم چهارم حضور دارند.


3. جان ویک چهار – John Wick 4 – بیست و یک مه 2021

نه نگران نباشید. فیلم چهارم “ماتریکس” و “جان ویک” قرار است در یک روز اکران شود. بنابراین این روز برای طرفداران “کیانو ریوز” بهترین روز ممکن خواهد بود. آن‌ها شاید روز 21 مه 2021 را یک جشن ملی بدانند. “جان ویک” نشانه بازگشت “ریوز” به فیلم‌های اکشن بوده و این فیلم پولساز خواهد بود. این چندگانه قرار بود با فیلم سوم به پایان برسد اما گویا اینطور نیست. جزئیات داستان و بازیگران مشخص نیست، اما تاریخ اکران مشخص بوده و تا به اینجا این اطلاعات کافی است.


2. ایندیانا جونز پنج – Indiana Jones 5 – نه جولای 2021

چندگانه “ایندیانا جونز” یکی از موفق‌ترین چندگانه‌های “استیون اسپیلبرگ” است که هیجان آن با آخرین فیلم از بین نرفت. ماجراجویی‌ها و داستان ایندیانا جونز در فیلم “ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین” (The Kingdom of the Crystal Skull) ادامه یافت. سپس در چندگانه تغییرات زیادی رخ داد و اکنون باید شاهد فیلم جدید این مجموعه باشیم. دیزنی امتیاز این چندگانه را خریداری کرده و به نظر می‌رسد که همه چیز آنقدر عالی باشد که شاهد یک اثر دیدنی باشیم.

همچنین بخوانید: 10 فیلم علمی-تخیلی جذاب و دیدنی در سال 2019 که باید تماشا کنید


1. فلش – The Flash – اول جولای 2022

گرچه این فیلم هنوز در حال تولید بوده و اکران آن به موفقیت فیلم “لیگ عدالت” (Justice League) بستگی دارد، اما نمی‌توان درباره آن هیجان زده نبود. این فیلم براساس پارادوکس نقطه فلش ساخته شد که خودش موضوع جالبی است. اگر تا به اینجا توجهتان جلب نشده باید بدانید انیمیشن “فلش پوینت” (Flashpoint) هم ساخته شده بود. با این حال نمی‌توانیم منتظر این فیلم نباشیم، زیرا می‌خواهیم “توماس وین” را در نقش بتمن بی رحم ببینیم و داستان هم پر از صحنه‌های اکشن بوده و فیلم را لذتبخش می‌کند. از آنجاییکه فلش تا به اینجا در فیلم “لیگ عدالت” معرفی شده و حالا فیلم مستقل خود را به دست آورده، باید شروع خوبی باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم