معرفی سریال “برنامه صبحگاهی” (The Morning Show)، داستانی که پشت پرده‌ی برنامه‌های تلویزیونی را نشان می‌دهد

سرویس استریم اپل‌تی‌وی+ از نوامبر سال جاری آغاز به کار کرد و از همین ابتدا با پخش سریال‌های پرستاره‌ توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. سریال “برنامه صبحگاهی” یکی از سریال‌های ویژه‌ی این شبکه بود که با داستان جالب و دنبال‌کننده‌ی خود به یکی از بهترین سریال‌های سال 2019 تبدیل شد. در این مقاله به معرفی این سریال پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “برنامه صبحگاهی” (The Morning Show)
  • ژانر: درام، کمدی، هجویه
  • سازنده: “جی کارسون” (Jay Carson)
  • بازیگران: “جنیفر آنیستون”، “ریس ویترسپون”، “استیو کرل”
  • سال تولید: 2019
  • شبکه: اپل‌تی‌وی+
  • تعداد قسمت‌ها: 10 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60-54
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 64/100

تریلر سریال The Morning Show

همه‌ی ما به‌عنوان مخاطب، روزانه شاهد تعداد زیادی برنامه تلوزیونی هستیم که هر کدام با پرداختن به موضوع متفاوتی اطلاعات جدیدی را در اختیارمان قرار می‌دهند و اسباب سرگرمی ما را نیز فراهم می‌کنند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در پشت پرده‌ی هر یک از این برنامه‌ها واقعا چه می‌گذرد؟ آیا واقعا شخصیت و رفتار مجریان تلوزیون در زندگی و روابط واقعی هم به اندازه‌ی زمانی که جلوی دوربین هستند شاد، دوستانه و پر انرژی است؟ چگونه یک خبرنگار معمولی به یک ستاره تلوزیونی تبدیل می‌شود و چه کسانی در این میان قربانی رقابت‌های احمقانه‌ی مدیران می‌شوند؟

پاسخ این سوالات چیزی است که موضوع سریال “برنامه صبحگاهی” را تشکیل می دهد. این سریال با صبر و حوصله و البته جذابیت خاص خود داستان چالش‌ها و مشکلات درونی یک برنامه تلوزیونی بسیار معروف را به تصویر کشیده است. داستان سریال از جایی شروع می‌شود که خبر اخراج مجری مشهور تلویزیون به نام “میچ کسلر” (با بازی استیو کرل) به دلیل تجاوز و آزار جنسی زنان، از شبکه‌ی یوبی‌ای، جنجالی میان مردم و رسانه‌ها به پا می‌کند که تهدیدی بزرگ برای اعتبار شبکه و این برنامه محسوب می‌شود.

با اخراج شدن میچ، همکار او الکس لوی (با بازی جنیفر آنیستون) که پانزده سال در کنار هم به اجرای این برنامه می پرداختند هم در شرایط سخت و دشواری قرار می‌گیرد. این ترس که هر لحظه ممکن است شخص جدیدی جایگزین میچ شود و در ادامه الکس هم جای خود را به مجری جدیدی دهد، باعث می‌شود تا خود او دست به کار شده و از این فاجعه جلوگیری کند. جنیفر آنیستون نقش زنی قوی، بالغ و ریسک‌پذیری را بازی می‌کند و در هر قسمت به پختگی و عمق شخصیتش اضافه می‌کند. او در این سریال استعداد بازیگری خود در زمینه نقش‌های جدی را ثابت کرده است. بازی او در نقش الکس به‌گونه‌ای است که مخاطب را شگفت‌زده کرده و تصمیم‌های ناگهانی‌اش باعث می‌شود جذابیت لحظه‌های حساس سریال دوچندان شود.

اما اوضاع برنامه‌ی “برنامه صبحگاهی” با ورود شخصیت جدیدی به نام بردلی جکسون (با بازی ریس ویترسپون) کاملا تغییر کرده و وارد فاز جدیدی از رقابت و تولید محتوا می‌شود. بردلی شخصیتی بسیار رک و بی‌پرده دارد و ترجیح می‌دهد از سیاست‌های تلوزیون فاصله گرفته و با مخاطبانش صادقانه رفتار کند. این موضوع که نگرانی مدیران شبکه را به دنبال دارد، باعث می‌شود برخی رازهای نهفته درمیان کارمندان و البته استراتژی کل شبکه در نحوه‌ی جلب مخاطب، برملا شود.

سریال “برنامه صبحگاهی” از شوخی‌های طعنه‌آمیز و صحبت‌های جدی و احساسی به اندازه استفاده کرده و جوری عمل می‌کند که تماشای آن هم لذت‌بخش باشد و هم سرگرم‌کننده. شخصیت‌پردازی‌ها کامل و اجراهای همه‌ی بازیگران در بالاترین سطح خود قرار دارد. فضاسازی، موسیقی متن و دیالوگ‌ها نیز از جمله عوامل تاثیرگذار بر روند داستان و اتفاقات آن می‌باشند. اگر دوست دارید با داستانی جذاب و پرتنش که در فضایی آرام درجریان است همراه شوید، تماشای این سریال را از دست ندهید.

تصاویری از سریال “برنامه صبحگاهی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. فاطمه

    آذر 30, 1398

    سلام عباس اقا ….میخواستم یه کمکی بکنید

    چند سال پیش یه فیلمی دیدم که یه خبر نگار امریکایی میره افغانستان داره گزارش تهیه میکنه گیر طلبان افغانستان میفته اسیر میشه بعد یه گروه از یگان ویژه سربازان امریکایی اعزام میشن به افعانستان برای نجان خبر نگار امریکایی هفت یا هشنت نفر هستند

    نمیدونید اسم اون فیلم چیه

    یه فیلم دیگه هست اما مال ترکیه ای هست ولی اون امریکایی بود اسمشو میدونید کمک کنید چند سال پیش دیده بودم

    با تشکر عباس اقا احمد عابدی هستم تر بت جام

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به فاطمه

      آذر 30, 1398

      سلام احمد جان،
      فکر میکنم فیلم Special Forces (به فرانسوی Forces spéciales) محصول 2011 منظورت باشه،

      پاسخ

      • فاطمه در پاسخ به عباس

        دی 1, 1398

        اره خودش غباس اقا چند سال پیش دیده بودم یکی از بچه ها دانشگاه ریخته بود برام ….

        دمت گرم عباس اقا واقعا نابغه ای دقیقا خودش هست خیلی کمک بزرگی بهم کردی …

        ساخت فرانسه هست یا امریکا

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به فاطمه

          دی 1, 1398

          لطف داری احمد جان،
          محصول فرانسه هست و زبانش هم فرانسویه

          پاسخ

          • فاطمه در پاسخ به عباس

            دی 1, 1398

            به فارسی چی میشه اسم فیلمش عباس اقا

            پاسخ

            • عباس در پاسخ به فاطمه

              دی 2, 1398

              به فارسی میشه “نیروهای ویژه”،
              البته صفحه ویکی پدیا نداره یا اینکه من نتونستم پیدا کنم،
              همون Special Forces 2011 تو گوگل سرچ کنی پیدا میکنیش

              پاسخ