7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “خدمتکار” (Servant) که باید تماشا کنید

“خدمتکار” (Servant) سریالی دیگر از شبکه اپل پلاس است که مورد تحسین زیادی واقع شده است. در ابتدا باید بگوییم کارگردان این فیلم “ام. نایت شایمالان” می‌باشد. علاوه بر آن فرضیه‌ای وسوسه انگیز دارد.

این مجموعه درباره زوجی است که یک پرستار بچه جدید استخدام می‌کنند. با این حال، کودک آنها یک عروسک است که پس از مرگ فرزندشان و ضربه روحی مادر خانواده، جایگزین کودک می‌شود. این معما زمانی جالب می‌شود که او تصمیم می‌گیرد پرستاری استخدام کند تا در کنار کودک قلابی عادی رفتار کند.

“خدمتکار” برای آرام بودن و زمینه نگران کننده‌اش که باعث می‌شود بینندگان به افسانه آشفته و شخصیت‌سازی دقیق آن جلب شوند، مورد ستایش قرار گرفت. در اینجا لیستی از مجموعه‌های مشابه این سریال را برایتان آماده کرده‌ایم و امیدواریم از خواندن این مطلب لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


7. به من دروغ بگو ‒ Lie to Me ‒ 2009-2011

“به من دروغ بگو” یک سریال جنایی است که به موضوع معمول تلوزیون یعنی روانشناسی می‌پردازد. قالب این برنامه به گونه‌ای است که برای برخی بینندگان آشناست چرا که پرونده‌های مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد اما در عین حال به مشکلی بزرگتر در پس زمینه می‌پردازد. در حالی که این فیلم به دلیل کلیشه‌ای بودن مورد انتقاد قرار گرفت، اما رمانی دارد که علیرغم اینکه از نظر منتقدان شاهکار نبوده، بسیار سرگرم کننده است.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال تظاهر (The Act)


6. هانیبال ‒ Hannibal ‒ 2013-2015

“هانیبال” یک فیلم مهیج روانشناسی است که بر اساس مجموعه “توماس هریس” درباره قاتل سریالی آدمخوار “هانیبال لکتر” می‌باشد. “هانیبال” با گرفتن مضامین مختلف، عناصر و شخصیت‌های متن اصلی، موفق شده داستانی مبتکرانه در مورد ریشه این قاتل خیالی را به تصویر بکشد.

داستان درباره یک پروفایلگر مجرمین است که در اف بی آی مشغول به کار است و از خدمات هانیبال لکتر که یک روان پزشک است، استفاده می‌کند تا معماهای مربوط به مجرمان را حل کند. اما خبر ندارد که هانیبال یک قاتل سریالی آدمخوار است که برای فریب قانون در آنجا حضور دارد.


5. متل بیتس ‒ Bates Motel ‒ 2013-2017

این مجموعه پخش شده در سال 2013، توانست با موفقیت ژانر وحشت-روانشناسی را به تصویر بکشد. این سریال از رویدادهای فیلم معروف ژانر اسلشر “آلفرد هیچکاک” یعنی “روانی” (Psycho) برگرفته شده است و بر زندگی شخصیت ضدقهرمان “نورمن بیتس” تمرکز دارد. این سریال اقتباسی بی پایه است و آزادی‌های خلاقانه مختلفی دارد اما نا امیدکننده نیست. اول، داستان در دوران مدرن اتفاق میفتد که کمی نامربوط است چرا که “روانی” در سال 1960 منتشر شده بود.

به علاوه، متل بیتس بدنام در شهری خیالی وجود دارد که بر خلاف فیلم هیچکاک است چون این فیلم در فایرویل، کالیفرنیا اتفاق افتاد. “فردی هایمور” نقش جوانی “نورمن بیتس” را ایفا می‌کند که بیماری روانی رو به وخامتش برای او و اطرافیانش مشکل ساز می‌شود. مادر او “نورما” فردی بسیار محافظه کار است که برای محافظت از نورمن و دیگران تلاش می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی سریال انجام نشده (Undone)، داستانی چندوجهی که احساسات شما را درگیر می‌کند


4. حیاط درخت سیب ‒ Apple Tree Yard ‒ 2017

این مینی سریال انگلیسی از رمان “لوئیس داوتی” با همان نام، اقتباس شده است. داستان درباره یک متخصص ژنتیک به نام “ایوان کارمایل” است که زندگی تقریباً کاملی دارد. با این حال، وقتی با مردی جذاب و مرموز آشنا می‌شود و بدون اینکه چیزی از گذشته‌اش بداند با او ارتباط برقرار می‌کند، همه چیز تغییر می‌کند. این انتخاب او موجب رخداد مجموعه رویدادهای غم انگیزی می‌شود که ممکن است هر چیزی را که در زندگی دارد نابود کند. “امیلی واتسون” و “بن چاپلین” ستارگان این مجموعه هستند.


3. حسی ‒ Sense 8 ‒ 2015-2018

این مجموعه علمی-تخیلی بیشتر از آنکه مانند دیگر فیلم‌های این ژانر دنیاسازی آنچنانی داشته باشد و تفکر برانگیز باشد، معمایی و مشکوک است. داستان آن درباره گروهی از غریبه‌هاست که در گوشه‌های دنیا زندگی می‌کنند و از لحاظ روانی به یکدیگر متصل‌اند و دانش و توانایی‌های خود را با هم به اشتراک می‌گذارند.

با این حال، وقتی یکی از آنها شروع می‌کند دیگر اعضا را از بین ببرد، بقیه گروه با هم متحد می‌شوند تا از خطر قریب الوقوع جلوگیری کنند. در حالی که این سریال به دلیل غیر واقعی بودنش مورد انتقاد قرار گرفت، اما شخصیت‌سازی و مهیج بودنش موجب شد نظرات مثبتی دریافت کند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال دیدن (See)


2. برادچرچ ‒ Broadchurch ‒ 2013-2017

این مجموعه درام-جنایی افسانه‌ای مهیج را روایت می‌کند که زمان به اوج رساندنش فرا رسیده است. با این وجود، داستان‌های با سرعت کم، به حفظ هیجان در بلند مدت مشهور هستند و “برادچرچ” در حفظ تنش‌ها و پیچیدگی داستان کار بسیار عالی انجام داده است.

در واقع ایجاد یک روایت کند در برابر روایت سریع کار سختی است و کارگردان معروف “ام. نایت شایمالان” در این کار تبحر دارد. این موضوع همچنین در میان معمای مرکزی “خدمتکار” نیز احساس می‌شود و باعث می‌شود بینندگان به تفکر بپردازند و مشتاق ادامه آن باشند. “برادبچ” با تحقیق بر پرونده قتل کودکی یازده ساله شروع می‌شود. این جنایت شهر برادبچ را بدنام کرده و باعث شده است که مرکز توجه رسانه‌های ملی قرار بگیرد.

یک افسر پلیس محلی با یک مأمور تحقیق غیر عادی همکاری می‌کند و این دو تلاش می‌کنند در حین کنار آمدن با شخصیت متفاوت یکدیگر، معمای این پرونده را حل کنند. تحقیقات آنها از رازهای مختلف شهر پرده بر می‌دارد. در حالی که فصل اول سریال این معما را حل کرد، فصل دوم آن درباره مراحل قانونی کار و اجرای عدالت برای قاتل کودک است و فصل سوم پرونده جدیدی را می‌گشاید.


1. گناهکار ‒ The Sinner ‒ 2017

“گناهکار” مجموعه تلوزیونی آمریکایی معمایی است. فصل اول و دوم این سریال، درباره شخصیت اصلی مرموز داستان است که در وضعیتی مشکوک قرار دارد. فرضیه فیلم تقریباً شبیه “خدمتکار” است که به راز پشت رفتار عادی پرستار و پیشینه او می‌پردازد.

“جسی بیل” در فصل اول نقش شخصیت اصلی را ایفا می‌کند در حالی که در فصل دوم “کری کون” نقش شخصیت اصلی را بر عهده دارد. “گناهکار” در اصل به عنوان یک مینی سریال محدود در نظر گرفته شده بود، اما محبوبیت نخستین فصل آن باعث شد سازندگان تصمیم بگیرند که “گناهکار” را به یک مجموعه تبدیل کنند. این سریال بر خلاف پایه و اساس متعارف این ژانر، برای نمایشنامه خلاقانه و پیچیدگی‌های غیرقابل پیشبینی اش مورد تحسین قرار گرفت.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین سریال‌های کره‌ای این دهه (2019 تا 2010)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Majid

    آذر 30, 1398

    سلام .
    لطفا این قسمت (لیست مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های خارجی که در دی ماه ۹۸ اکران خواهند شد) قرار بدید.

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Majid

      آذر 30, 1398

      سلام مجید جان،
      مقاله دی ماه به زودی منتشر میشه

      پاسخ