7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “داستان ازدواج” (Marriage Story) که باید تماشا کنید

“داستان ازدواج” (Marriage Story) درباره زوجی است که تصمیم به جدایی می‌گیرند، یکی از آنها کارگردان است و دیگری یک بازیگر که طلاق جان‌فرسا آن‌ها را به سمت محدودیت‌های شخصی و خلاقانه‌شان سوق می‌دهد.

“آدام درایور”، “اسکارلت جوهانسون“، “لورا درن”، “ری لیوتا” و “آلن آلدا” ستارگان فیلم می‌باشند. داستان با علاقه و دقت بالایی روایت می‌شود و رابطه‌ای که به تدریج در حال تجزیه شدن است را کاملاً عالی به تصویر می‌کشد. می‌توان تصور کرد که شخصیت‌های داستان در هر دقیقه بیشتر از هم فاصله می‌گیرند و این اصلاً منظره حالبی نیست.

جدا از بازی بازیگران و ابزار موسیقیایی، این فیلم به دلیل فیلمنامه “نوآه بامباک” که به زیبایی نوشته شده و کارگردانی او مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در واقع، مجله تایم این فیلم را یکی از ده فیلم برتر سال خواند. طلاق تلخ و وحشتناک است و فیلم‌ها نیز باید تلخی آنها را به تصویر بکشند. به همین دلیل لیستی از 7 فیلم برتر درباره طلاق تهیه کردیم که با وجود تشابه، در زمینه‌شان تفاوت‌هایی دارند. بیشتر آنها کمدی هستند و می‌توان گفت داستان‌های امیدوار کننده‌تری دارند. با پروشات همراه باشید.


7. خانم داوت فایر ‒ Mrs. Doubtfire ‒ 1993

اگر طلاق گرفته بودید و بیشتر از هر چیزی دوست داشتید فرزندان خود را ببینید چکار می‌کردید؟ خب می‌توانید تغییر قیافه داده و به عنوان پرستارشان ظاهر شوید و از آنها مواظبت کنید. دست کم این کاری است که “دنیل”، یک بازیگر پرمشکل (با بازی رابین ویلیامز) در فیلم “خانم داوت فایر” انجام داد.

نتیجه آن یک فیلم کمدی-درام دلگرم کننده بود که غم جدایی و تأثیر آن بر خانواده را نشان می‌دهد. این فیلم جایزه اسکار برای بهترین گریم و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کرد. همچنین از نظر تجاری نیز معروف بود و مبلغی بیش از 440 میلیون دلار فروش رفت.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های رازآلود تاریخ سینما


6. زیر آفتاب توسکانی ‒ Under the Tuscan Sun ‒ 2003

“زیر آفتاب توسکانی” نیز درست مانند “داستان ازدواج” درباره یک هنرمند است که از مشکل طلاق رنج می‌برد. این هنرمند به دلیل غمی که دارد نمی‌تواند درست کار کند. این فیلم درباره “فرانسس مایز” یک نویسنده مطلقه است که از افسردگی و انسداد نویسندگی رنج می‌برد. برای اینکه زندگی جدیدی شروع کند و دوباره شاداب شود، خانه‌ای در توسکانی می‌خرد.

مایز در ییلاقات دیدنی ایتالیا، دوستان جدیدی پیدا می‌کند و زندگی جدید را شروع می‌کند، اما از این می‌ترسد که مبادا نتواند آن زندگی را که تصور می‌کرد به دست نیاورد. با این حال، برخورد تصادفی‌اش با یک دلال عتیقه دیدگاه او را عوض کرده و باعث می‌شود دوباره روی پای خود بایستد.


5. کلوب اولین همسران ‒ The First Wives Club ‒ 1996

این فیلم که در سال 1996 ساخته شد، به لطف سه بازیگر بامزه و کمدی آن در گیشه سینما فروش زیادی داشت. فیلم از آنجایی شروع می‌شود که سه دوست میانسال که در کالج با هم بودند، پس از اینکه همکلاسیشان خودکشی می‌کند، دوباره گردهم می‌آیند. اما خیلی زود متوجه می‌شوند که هر سه آنها منبع غم مشترکی دارند: اینکه شوهران هر سه آنها برای زنی جوان‌تر آن‌ها را ترک کردند.

آن‌ها با هم تصمیم می‌گیرند تا به شوهرانشان درسی بدهند که زندگیشان سیاه شود. این فیلم در بین زنان میانسال بسیار معروف شد و به حرفه “دایان کیتون”، “گولدی هاون” و “بتی میلر” کمک زیادی کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم برتر اسپانیایی زبان این دهه (2019 تا 2010)


4. خدانگهدار عشق ‒ Bye Bye Love ‒ 1995

“خداحافظ عشق” فیلمی است که در سال 1995 ساخته شد و داستان سه مرد مطلقه را روایت می‌کند. این فیلم که دیدگاه هر سه آنها را نشان می‌دهد، رفتار آنها با فرزندان، همسران سابق و یکدیگر را به تصویر می‌کشد. “خدانگهدار عشق” یک کمدی شاد و سرگرم کننده است که به ارتباطات پس از طلاق می‌پردازد.


3. کریمر علیه کریمر ‒ Kramer vs. Kramer ‒ 1979

جدای از، از دست دادن شریک زندگی و آغاز زندگی جدید، سخت‌ترین چیز درمورد طلاق نبرد بر سر حضانت کودکان است. این دقیقاً همان مناقشه‌ای است که فیلم “کریمر علیه کریمر” که در سال 1979 ساخته شد بر آن تمرکز دارد. علاوه بر آن همچنین موضوعاتی مانند تاثیرات روانی طلاق، نقش‌های جنسیتی، تعادل کار و زندگی و حقوق زنان را هم مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم سال 1979 تبدیل شد و نامزد 9 جایزه اسکار شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های مریل استریپ؛ ستاره‌ای برای تمام دوران‌ها


2. آقای شگفت انگیز ‒ Mr. Wonderful ‒ 1993

“آقای شگفت انگیز” درباره عوامل مالی و نفقه است. داستان درباره “گاس دمارکو” می‌باشد، او یک تکنسین برق است و می‌خواهد به همراه دوستانش یک سالن بولینگ را خریداری کند. با این وجود، به خاطر پرداخت نفقه همسر سابقش تا خرخره در بدهی غرق است. وقتی گاس متوجه می‌شود که اگر همسر سابقش دوباره ازدواج کند، دیگر نیازی به پرداختن این نفقه نیست، سعی می‌کند مردهای مختلفی را سر راهش قرار دهد، اما در آخر خود دوباره عاشقش می‌شود.

همچنین بخوانید: ۱۷ فیلم برتر سینما درباره فوتبال آمریکایی


1. پیچیده است ‒ It’s Complicated ‒ 2009

تصمیم برای تماشای این فیلم به اندازه وضعیت آنها پیچیده و سخت نیست. فقط به بازیگران نگاه کنید! اول از همه “الک بالدوین” و “مریل استریپ” در نقش شخصیت‌های اصلی هستند. در ادامه “استیو مارتین”، “جان کارسینسکی” و “لیک بل” دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم درباره “جیک” و “جین” است، دو نفر که بیش از 10 سال است که از هم جدا شده‌اند اما رابطه دوستانه‌ای با هم دارند. با این حال، وقتی در مراسم فارق التحصیلی پسرشان در کنار هم قرار می‌گیرند، متوجه می‌شوند که دوباره عاشق هم شده‌اند و اوضاع کمی پیچیده می‌شود. این واقعیت که جیک دوباره ازدواج کرده است، اصلاً موضوع را ساده نمی‌کند. “پیچیده است” توسط فیلمساز موفق “نانسی مایرز” کارگردانی شده است.

همچنین بخوانید: 20 بازیگر برتر سینما که تا به حال نامزد اسکار نشده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم