معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی اکشن در سال 2019 که باید تماشا کنید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فیلم‌های اکشن همگام سازی داستان و صحنه‌ها با شخصیت قهرمان است که مرکز چنین فیلم‌هایی می‌باشد. بله کیفیت صحنه‌ها مهم است، اما توانایی فضای فیلم و هماهنگی آن با استعداد ستاره اصلی اهمیت دارد. چندگانه‌ها کارگردان را به امتحان کردن عناصر مختلف در روایت و جلوه‌های بصری وادار می‌کند. در سال 2019 کارگردان‌ها عناصر مختلف را به فیلم‌های اکشن خود افزوده‌اند. در این لیست برخی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2019 را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. استوبر – Stuber

به شهرت رسیدن “کمیل نانجیانی” تبعاتی هم داشت. او پیش از ساخت “سیلیکون ولی” (Silicon Valley) در تلویزیون و “بیمار بزرگ” (The Big Sick) در هالیوود، حدود یک دهه و نیم در گم‌ناهی به سر می‌برد. اما این فیلم او را شناخته شده می‌کند. شخصیت قابل قبول، جالب و خنده دار او، استو، راننده اوبر، تا مدت‌ها یکی از شخصیت‌های محبوب فیلم‌های کمدی باقی می‌ماند. همکاری او با “دیو باتیسا” در نقش یک افسر پلیس انتقام جو و غارتگر، دیدنی است. او استو را استخدام می‌کند تا قاچاقچی هروئین که به اشتباه او را گرفته و تحقیرش کرده را به سزای عملش برساند.

ترکیب اکشن و کمدی در این فیلم موفق بوده است. نویسندگی طنز و کارگردانی موفق فیلم آن را به یکی از دیدنی‌ترین آثار سینما تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


9. سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی – Zombieland: Double Tap

فراری‌های زامبی‌ها به تالاهاسی، کلمبوس، ویچیتا و لیتل راک، رسیده و در کاخ سفید استراحت می‌کنند تا به گریسلند بروند، یعنی یکی از بخش‌های مهم ممفیس. در طی مسیر، آن‌ها با مبارزان آخرالزمانی و زنده ماندگان دیگری روبرو می‌شوند. این مبارزان با مبارزان باهوش‌تر و فرزتری مواجه می‌شوند که در مقایسه با قبلی‌ها سرسخت‌تر هستند.

در “سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی” شخصیت‌های مختلفی وجود دارند. پس از نسخه موفق و ماندگار اولیه، نسخه دوم ماجراجویی را به شمال و زامبی‌های خونین آنجا می‌برد. بازیگران اولیه به نقش‌های خود بازگشته و عناصر اضافه شده نیز به فیلم کمک می‌کنند. به طور کلی فیلم خنده دار بوده و صحنه‌های اکشن نیز آن را دیدنی‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک درباره زامبی ها


8. سایه – Shadow

شاهکار “ژانگ ییمو” در انتقاد از چین سرمایه‌داری باستان بسیار گویا و دیدنی است. این فیلم به نقش‌های نگفته شده و گمنام سایه‌ها اشاره می‌کند که در زندگی اشراف و امپراتورها نقش مهمی دارند. سایه‌ها با غیبت از تاریخ زندگی سایه واری داشته و برخلاف اربابان از آنها نشانه‌ای نیست. اجرای “دنگ چائو” در نقش فرماندار زیو و سایه‌اش فیلم را به مسیر درست برده و شخصیت‌پردازی خوبی را نشان می‌دهند. وفاداری ژانگ به نمایش سنت‌های ژاپن فیلم را حقیقی و اصیل جلوه می‌دهد.

یکی از بهترین صحنه‌های فیلم رویارویی مادام و سایه است. دوربین ژانگ مانند قلم موی یک نقاش تصویری تاریک و خاموش را نشان می‌دهد که نمایانگر دشمنی میان قلمروهای رقیب است. “چائو” و “سان لی” بهترین اجراهای امسال را ارائه داده و نه تنها حسی بلکه جسورانه هستند. اوج داستان به پایان دیدنی ختم شده و یک درام خیره کننده و تعریف کننده خلق می‌کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018


7. آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel

شهر آهن دنیای پادآرمان شهری آینده را نشان می‌دهد که افراد مقتدر و مستبد کنترل آن را برعهده گرفتند. جهان فیلم، ترکیب شدن ماشین‌ها، انسان‌ها و بیگانه‌ها به خلق سایبربورگ آلیتا منجر می‌شود که خودش حافظه‌ای ندارد. او برای کشف حقیقتی درباره خود، چیزهایی درباره گذشته‌اش دانسته که باعث می‌شود به اخلاقیات شک کند. این فیلم از یک مانگای ژاپنی به همین نام از “ِیوکیتو کیشیرو” اقتباس شده است.

این فیلم پربودجه با صحنه‌های اکشن نفسگیر و زیبا خیره کننده است. “رزا سلزار” در نقش اصلی آلیتا احساسات زیادی را به تصویر کشیده و می‌درخشد. شاید نویسندگی و انسجام فیلم خوب نباشد اما این فیلم سرگرم کننده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم علمی-تخیلی جذاب و دیدنی در سال 2019 که باید تماشا کنید


6. تعقیب سرد – Cold Pursuit

نباید با شخصیت‌های “لیام نیسون” سروکله زد. زیرا شخصیت‌هایش همیشه در ظاهر آرام و در باطن آشوبگر هستند. “تعقیب سرد” نیز چنین شخصیتی دارد: نلز کاکسمن و با وجود آن تراژدی و اکشن و را ادغام می‌کند. زندگی ایده‌آل او به‌عنوان یک برف روب در بهار کلرادو، پس از مرگ پسرش بر اثر مصرف مواد مخدر، متوقف می‌شود. نلز پس از مدتی متوجه می‌شود پسرش توسط ارباب دنیای مواد مخدر، واکینگز، کشته شده است. نلز انتقام جو تصمیم می‌گیرد خودش انتقام مرگ پسرش را بگیرد و بنابراین داستان انتقام شکل می‌گیرد.

دوربین هانس مولاند مردی را در وحشیانه‌ترین حالت ممکن نشان می‌دهد که چیزی برای از دست دادن دارد. نیسون وحشی در بسیاری از صحنه‌های فیلم ترسناک بوده و می‌تواند هرکسی که سر راهش است را بترساند. استعداد نیسون در نمایش آسیب پذیری شخصیتش و تصمیم‌های آشوب گرانه اش دیدنی بوده و فیلم را به پایان قابل پیشبینی اش ختم می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های “لیام نیسون”، از ربوده شده تا شوالیه تاریکی


5. سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو – Fast and Furious Presents: Hobbs & Shaw

یک مأمور آدم‌کش ام آی 6، تنها ویروس انسانی موجود به نام سی تی-17 را مصرف می‌کند، این ویروس یک سلاح کامیپوتری بود که “دانه برف” نام داشت. هابز، خدمتکار سیستم پشتیبانی توسط سیا استخدام می‌شود تا با مأمور مخصوص شاو در لندن کار کند. این دو برخلاف تفاوت‌ها و نفرتشان باید باهم کار کنند و ویروسی که دنیا را نجات می‌دهد، پیدا کنند. در مسیر آنها یک مأمور مخفی سابق به نام بریکستون وجود دارد که ابر انسانی به نام ایتئون بوده و هیچ چیز نمی‌تواند او را متوقف کند.

داستان آشنا به نظر می‌رسد؟ همینطور هم هست. این فیلم در ادامه نسخه‌های قبلی این فیلم‌ها ساحته شده و “رایان رینولدز” با حضور در نقش خود طنز، اکشن و تریلر را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


4. مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

سری‌های مختلف مرد عنکبوتی به خاطر شهرت شخصیت اصلی‌اش همیشه دیدنی است. زیرا نه تنها در میان ابرقهرمان‌ها جایگاه خودش را یافته، بلکه به زمره انتقام‌جویان نیز وارد شده است. جذابیت پسرانه “تام هالند” و طنز شخصیت او مخاطب را جذب می‌کند. این فیلم هم نظر مخاطبین را جلب کرده است. بدون شک این فیلم یکی از بهترین اقتباس‌های مرد عنکبوتی از کتاب‌های کمیک است و توانسته جلب توجه کند.

میستریو، قهرمان تراژیک میان-کهکشانی با بازی “جیک جیلنهال” از حمله المنتال‌ها، گروهی از هیولاها از دشمن زمین که می‌خواهند جهان را به سلطه خود دربیاورند؛ از زمین محافظت می‌کند. با ظهور هویت واقعی او هیجان اولیه به ترس تبدیل می‌شود. داستان نه تنها از نویسندگی و پیچیدگی‌های داستان بهره برده، بلکه جذابیت کمدی و شخصیت‌پردازی آن را جذاب‌تر می‌کند. اگر بگوییم “دور از خانه” بهترین فیلم این چندگانه است، بیراه نگفته‌ایم.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیک جیلنهال که نباید از دست بدهید


3. کاپیتان مارول – Captain Marvel

بری لارسون” پس از انتشار این فیلم تمام توجهات را به خود جلب کرد. فیلم “کاپیتان مارول” با شخصیت محوری زن، اولین فیلم مارول با ابرقهرمان زن بود. لارسون قوی‌ترین شخصیت مؤنث کمیک بوده و به یک الگو تبدیل شده است. شخصیت غیرقابل سلطه‌جو و قوی او در کنار “نیک فری” جوان (با آن موها و چشم‌ها) روایت را جذاب می‌کند.

داستان درباره تبدیل شدن دنورز به کاپیتان مارول و جستجو در حافظه او برای شناخت مردم اطرافش است. فرمول مارول که پیش از این هم مؤثر بود، هنوز هم تأثیر خود را گذاشته و آن را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


2. جان ویک 3 – John Wick 3

چطور ممکن است “جان ویک” در لیست برترین فیلم‌های اکشن قرار نگیرد؟ شخصیت اکشن “کیانو ریوز” بار دیگر بازمی گردد و با تقلای خود بهترین اثر ممکن را خلق می‌کند. او با تلاش برای انتقام از سانتینو، عضوهای تیبل کانتیننتال، یک قهرمان جذاب را نشان می‌دهد. او پس از اخراج از گروه در حالی که مجروح شده در منهتن پناه می‌گیرد. با تمام شدن مهلت او، ساعت زندگی‌اش به صدا درآمده و باید خودش با قاتلان مرگبار مبارزه کند.

سری سوم این فیلم بار دیگر به اعمال‌های تیبل و مبارزه آن‌ها با ویک می‌پردازد. شخصیت ترسناک “آسیا کیت دیلون” این چندگانه را جذاب‌تر می‌کند. بدلکاری “چاد استاهلسکی” یکی از جسورانه‌ترین و منسجم‌ترین صحنه‌های اکشن را خلق می‌کند. روایت پرسرعت فیلم و جلوه‌های حسی، تأثیر فیلم را بیشتر کرده و این فیلم را نیز به یکی از برترین آثار ریوز بدل می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه جان ویک (John Wick)


1. انتقام‌جویان: پایان بازی – Avengers: End Game

موردانتظارترین فیلم قرن که پایانی بر گروهی از ابرقهرمان‌ها که بیش از یک دهه توجه طرفداران را به خود جلب کردند، محسوب می‌شود. این فیلم ما را به داستان حماسی تانوس وارد می‌کند که ترکیبی از صحنه‌های شاد و غم‌انگیز محسوب می‌شود. سری پایانی این چندگانه بر عهده برادران روسو بود که در گذشته هم کارگردانی فیلم‌های مارول را برعهده داشتند. داستان منسجم آنها صحنه‌های دیدنی خلق می‌کند که پرسپکتیو زیبایی داشته و یک فیلم ابرقهرمانی چندلایه خلق می‌شود.

چه “پایان بازی” پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما باشد یا نباشد، برادران روسو به آن اهمیت نمی‌دهند، آن‌ها نمی‌خواستند گیشه را از آن خود کنند بلکه می‌خواستند یک فیلم ابرقهرمانی سرگرم کننده بسازند که خیانت، عشق و دلتنگی را نشان دهد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام اعضای انتقامجویان، از قویترین تا ضعیف ترین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم