رده‌بندی بهترین فیلم‌های رایان گاسلینگ که باید تماشا کنید

برای رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) فرق ندارد نقش نوازنده‌ای در “لالالند” را بازی کند یا قاتلی تازه کار، ستاره فیلم “نخستین انسان”، میتواند تضادهای نقشی که بازی می‌کند را تمام و کمال روی صحنه بیاورد. این بازیگر توانا، درطول سال‌های فعالیتش در عرصه بازیگری در فیلم‌هایی حضور داشته که در آنها استعداد بازیگری‌اش را به‌خوبی نشان داده است. در این مقاله به معرفی و رده‌بندی بهترین فیلم‌های رایان گاسلینگ پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


15. دفترچه خاطرات – The notebook – 2004

حتی نویسنده فیلم “دفترچه خاطرات”، نیکلاس اسپارکس، می‌دانست که شخصیت نوآ عمق خاصی ندارد. او کهنه سربازی رمانتیک و سودا زده بود که همه‌ی کاری که در داستان می‌کرد، این بود که عاشق دختری می‌شد و تمام. اما نیک کاساوتیس، کارگردان فیلم، دلایل خاص خودش را برای انتخاب رایان گاسلینگ برای بازی در نقش نوآ داشت. او قبل از اجرای نقش به او گفته بود “تو آدم زیبا و باحالی نیستی، تو فقط یه آدم معمولی هستی که یه کمی خل و چله.”


14. لارس و دختر واقعی – 2007 – Lars and the Real Girl

این فیلم کمدی‌ای آزاردهنده و عجیب است. لارس (با بازی گاسلینگ) مردی تنها است که عاشق عروسکی بزرگ می‌شود که نامش بیانکا است و او را به همه دوستانش به‌عنوان دوست‌دختر خود معرفی می‌کند. لارس به همه می‌گوید که او و بیانکا مذهبی هستند و به همین علت با هم رابطه جنسی ندارند. عاقب کار لارس به مطب روانشناس کشیده می‌شود و وجود بیانکا در زندگی‌اش باعث می‌شود او به سمت درمان برود و زندگی‌اش بهتر شود.


13. نیمه ماه مارس – 2011 – The Ides of March

رایان گاسلینگ در این فیلم نقش کارمند ارشد یک کمپین انتخاباتی حزب دموکرات را بازی می‌کند که از نزدیک شاهد این است که چگونه مرز واقعیت و توهم در دنیای سیاست رفته رفته نابود می‌شود. گاسلینگ در این فیلم جزو گروه بی‌نظیر و قوی‌ای از بازیگران بزرگ است. بازیگرانی مانند جرج کلونی، فیلیپ سیمور هافمن، پل جیاماتی، ایوان ریچل وود و مریسا تومه. بازیگران این فیلم بزرگترین نقطه‌ی فیلم “نیمه ماه مارس” هستند.


12. عشق، احمقانه، دیوانه وار – 2011 – Crazy, Stupid, Love

در این فیلم کمدی رمانتیک، گاسلینگ در نقش مردی که در جذب کردن زن‌ها مهارت دارد سعی دارد به کال (با بازی استیو کارل) که به تازگی از امیلی (با بازی جولیان مور) جدا شده، درس‌هایی راجع به عشق و روابط عاشقانه بدهد؛ اما بعد از مدتی خودش عاشق هانا (با بازی اما استون) می‌شود. این فیلم به دلیل رابطه خاص بین رایان گاسلینگ و اما استون مورد توجه قرار گرفت و اولین فیلم از سه فیلمی است که اما استون و رایان گاسلینگ در آن نقش زوج اصلی را بازی می‌کنند.


11. نخستین انسان – 2018 – First Man

نیل آرمسترانگ همیشه در قالب شخصیتی موفق و کامل به تصویر کشیده شده اما رایان گاسلینگ توانسته در دومین همکاری‌اش با دیمین شزل مرز باریک بین موفقیت و احساس پوچی را به‌خوبی نشان دهد. در جدیت و حالت عصا قورت داده‌ی زمانی که آرمسترانگ بچه‌هایش را جمع می‌کند تا برای سفر به ماه از آنها خداحافظی کند، طنز غمناکی نهفته است. او با حالتی جدی و همزمان ترسیده به بچه‌هایش می‌گوید ” ما اطمینان کامل به موفقیت این ماموریت داریم.”


10. مکانی آن سوی کاج‌ها – 2012 – The Place Beyond the Pines

برخی شخصیت گاسلینگ در این فیلم را شبیه به شخصیت او در دنیای واقعی می‌دانند. گاسلینگ در نقش موتور سواری که مجبور به خلاف کردن شده به‌زیبایی کشیده شدن به ورطه‌ی جنون را نمایش داده است. او به‌خوبی جذاب بودن شخصیتش را با استفاده از خصوصیات واقعی خودش نشان می‌دهد و باعث می‌شود تماشاگر هرچه بیشتر هیجان و زیبایی فیلم را درک کند.


9. لالالند – 2016 – La La Land

در این فیلم موزیکال بار دیگر رایان گاسلینگ و اما استون با هم بازی می‌کنند. آهنگ‌ها و رقص‌هایی که در این فیلم اجرا می‌شوند نقطه قوت آن هستند و بخش دیگری از توانایی‌های رایان گاسلینگ را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است که این فیلم جایزه اسکار بهترین موسیقی اورجینال را هم در سال ۲۰۱۷ به دست آورد.


8. رانندگی – 2011 – Drive

در یکی از صحنه‌های این فیلم، کسی از گاسلینگ می‌پرسد “چه کاره ای ؟” و او به اختصار جواب می‌دهد “رانندگی میکنم.” نقش بدلکار بی‌نامی که او در فیلم رانندگی بازی می‌کند، مانند امضای شخصی او شده است. شاید پیش از این تصور می‌شد که ویژگی‌های زنانه‌ی چهره رایان گاسلینگ او را از بازی در نقش اصلی یک فیلم اکشن منع می‌کند، اما اتفاقا همین چهره باعث شد که او بتواند کاریزمای لازم برای شخصیت اصلی را به بیننده منتقل کند.


7. قتل با اعداد – 2002 – Murder by Numbers

این فیلم یکی از اولین فیلم‌هایی است که گاسلینگ با همکاری مایکل پیت ساخته است و راجع به دانشجویی است که عاشق نیچه است و سعی دارد با مطالعه و تحقیق بتواند قتلی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ساندرا بولاک هم در این فیلم بازی می‌کند و داستان و فضای این فیلم از فیلم‌های کلاسیکی مثل “طناب” (Rope) و “غش” (Swoon) الهام گرفته شده است.


6. فقط خدا می‌بخشد – 2013 – Only God Forgives

ماجرای این فیلم مانند برداشت مدرنی از هملت شکسپیر است و در میان گروهی آمریکایی ساکن بانکوک می‌گذرد. کارگردان این فیلم، نیکلاس ویندینگ رفن، بار دیگر پس از موفقیت فیلم “رانندگی” با رایان گاسلینگ همکاری کرده است. گاسلینگ در این فیلم نقش جولیان را بازی می‌کند که نمی‌تواند خودش را راضی به گرفتن انتقام برادرش و کشتن قاتل او بکند. حال و هوای این فیلم ترسناک و در عین حال کمدی است و بازی رایان گاسلینگ در این فیلم به گونه‌ای است که گویا تحت تأثیر مواد بی‌هوشی قرار دارد.


5. بلید رانر 2049 – 2017 – Blade Runner 2049

چهره‌ی غمگین و سرد رایان گاسلینگ با حال و هوای فیلم بلید رانر بسیار سازگار است. همچنین گاسلینگ با هریسون فورد بازیگر سری قبل این فیلم وجوه مشترک زیادی دارد. خود هریسون فورد هم به این مسئله آگاه بود و قبل از شروع فیلمبرداری با گاسلینگ ملاقات کرده بود و برای اجرای هرچه بهتر این نقش به او کمک کرده بود.


4. مردان خوب – 2016 – The Nice Guys

بازیگران اصلی این فیلم، راسل کرو و رایان گاسلینگ، هر دو در اوایل کارشان نقش فاشیست‌های خشن و دیوانه را بازی کرده‌اند. اما زمانی که با هم در فیلم کمدی-جنایی شین بلک همکاری کردند بسیار با آن نقش‌ها تفاوت دارند. تضاد شخصیت بازیگوش و حواس پرت گاسلینگ با شخصیت سرسخت و تنبل کرو نقطه قوت داستان این فیلم است.


3. مؤمن – 2001 – The Believer

رایان گاسلینگ با بازی در این نقش، خطی بین فیلم‌های خانوادگی اوایل زندگی هنری‌اش و بعد از آن کشید. هیچ فیلمی بهتر از مؤمن نمی‌توانست رایان گاسلینگ را به‌عنوان بازیگری جدی و نترس به دنیا معرفی کند. این فیلم فیلمی هیجان‌انگیز و روانشناختی است که بر اساس داستانی واقعی از گروه‌های نئو نازی ساخته شده است. این فیلم به وضوح نشان داد که تخصص گاسلینگ نشان دادن تضادهای درونی و شخصیتی نقش‌هایی است که بازی می‌کند.


2. ولنتاین غمگین – 2010 – Blue Valentine

رایان گاسلینگ و بازیگر نقش مقابلش، میشل ویلیامز، در زمان آماده شدن برای بازی در نقش یک زوج مشکل‌دار در فیلم درام “درک سیانفرانس” با هم زندگی می‌کردند. ساختار غیر زمانی فیلم به آنها اجازه می‌داد که بتوانند شادی‌های روزهای خوش را در کنار ناراحتی‌ها و سرخوردگی‌های زمان اختلافشان به همان زیبایی نشان دهند. تماشای عاشق شدن این زوج به اندازه‌ی جدا شدنشان از هم زیبا و لذت‌بخش است.


1. نیمه نیلوفر – 2006 – Half Nelson

رایان گاسلینگ در این فیلم نقش معلمی معتاد را بازی می‌کند. نقش آفرینی او با جزئیات و دقیق است و در همه‌ی لحظات حساب شده و باورپذیر می‌باشد. رابطه دوستی‌ای که بین او و یک دانش‌آموز شکل می‌گیرد و تلاش گاسلینگ برای نجات دادن آن دانش‌آموز از دست قاچاقچیان موارد مخدر، قلب این داستان درام است اما فیلم جزئیات زنده و ناراحت کننده بسیاری دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم