معرفی سریال “پاتریک ملروز” (Patrick Melrose)؛ داستانی از سرخوردگی، فروپاشی و رویارویی با حقیقت

اعتیاد به مواد مخدر یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه بسیاری از فیلمسازان قرار گرفته و آثاری را به مخاطبان عرضه کرده است که ارزش بالایی داشته و تماشای آنها احساساتمان را درگیر می‌کند. مینی سریال “پاتریک ملروز” با روایت خاص خود توانسته در پرداختن به مسأله اعتیاد، دلیل ایجاد آن و پیامدهای بعدی‌اش موفق عمل کند. در این مقاله به معرفی این مینی سریال پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “پاتریک ملروز” (Patrick Melrose)
  • ژانر: درام
  • سازنده: “دیوید نیکولز” (David Nicholls)
  • بازیگران: “بندیکت کامبربچ”، “جنیفر جیسن لی”، هوگو ویوینگ”، “آنا مدلی”
  • سال تولید: 2018
  • شبکه: شوتایم
  • تعداد قسمت‌ها: 5 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60-58
  • جوایز: نامزد پنج جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90/100

تریلر سریال Patrick Melrose

بسیاری از روانشناسان معتقدند اکثر افرادی که گرفتار معضل اعتیاد می‌شوند، کودکی سخت و مشقت‌باری داشتند و در اثر فشارهای روانی که در دوران بچگی تحمل کرده‌اند، در بزرگسالی نیز به دام اعتیاد می‌افتند. در مینی سریال “پاتریک ملروز” هم داستان از همین قرار است. “پاتریک” (با بازی بندیکت کامبربچ) فردی بسیار ثروتمند با جایگاه اجتماعی ویژه‌ای است که به انواع مواد مخدر اعتیاد دارد؛ اعتیاد او به الکل و هروئین به حدی زیاد است که ممکن است با هر بار مصرف، زندگی‌اش را برای همیشه از دست بدهد.

این سریال درام در پنج قسمت داستان پنج سال از زندگی پاتریک را روایت می‌کند؛ اما با فلش بک‌هایی که به دوران کودکی این شخص دارد، ما را در جریان اتفاقات چهل سال اخیر زندگی خانوادگی او قرار می‌دهد. سریال از زمانی شروع می‌شود که کسی خبر فوت پدر پاتریک را پای تلفن به او می‌گوید و از همان واکنش ابتدایی پاتریک در مواجه با این خبر می‌توان حدس زد که با چه داستان غم‌انگیز و شوکه کننده‌ای روبرو هستیم. پاتریک بعد از شنیدن خبر فوت پدرش، خوشحال شده و به طرز دیوانه‌واری می‌خندد! او با شادی تمام بعد از تحویل گرفتن خاکستر پدرش به مصرف بیش از حد مواد مخدر می‌پردازد و در واقع این اتفاق را جشن می‌گیرد.

ممکن است در ابتدا از این واکنش‌ها تعجب کنید و یا فکر کنید با یک شخصیت روانی سروکار دارید، اما با اولین فلش‌بک‌ها و دیدن شخصیت پدر پاتریک خیلی زود متوجه این رفتارها شده و حتی با پاتریک همدردی هم می‌کنید. پدر پاتریک (با بازی هوگو ویوینگ) یکی از ثروتمندترین افراد زمان خودش بوده که در خانه باغی بزرگ و مجلل در یکی از شهرهای فرانسه زندگی می‌کرده است. او مردی بداخلاق، مغرور، بدجنس و سلطه‌گر است که از موقعیتش سواستفاده کرده و اطرافیانش را به‌شدت آزار می‌دهد. بدجنسی او به‌حدی است که پسر خودش هم رحم نکرده و کودکی سخت و تلخی را برایش رقم زده است.

مادر پاتریک ( با بازی جنیفر جیسن لی) زنی بی دفاع و البته معتاد به الکل است که از خانه فراری است و سعی می‌کند بیشتر با دوستانش در بیرون از خانه وقت گذرانی کند. مادری الکی که هیچوقت درکنار فرزندش نیست و پدری بداخلاق که سعی در اذیت کردن فرزندش دارد دو مسأله‌ای هستند که پاتریک در بچگی با آنها درگیر بوده و راه نجاتی هم از آنجا نداشته است.

اما با اینکه در هر قسمت از این سریال راز جدیدی از زندگی پاتریک برملا می‌شود و او با مشکلات روحی و روانی عمیقی دست و پنجه نرم ‌می‌کند، روند رشد شخصیت پاتریک و بیرون کشیدن خودش از منجلاب زندگی و رویارویی با مشکلاتش، به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده شده و مخاطب را با خود همراه می‌کند. پایان‌بندی سریال به گونه‌ای است که حتی می‌تواند الهام‌ بخش مخاطب خود باشد و بدون شک تاثیر زیادی بر روی احساسات، انتخاب‌ها و تصمیم‌های زندگی هر یک از ما می‌گذارد.

دیالوگ‌ها و اتفاقات جزئی اما معنادار در هر قسمت از سریال به عمق بخشیدن به آن کمک کرده و ترکیب رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز در کنار روح تاریک و غمگین بازیگران آن، باعث ایجاد پارادوکس جالب و قابل تأملی شده است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. این نکته را فراموش نکنید که بازی بندیکت کامبربچ در این سریال میخکوب‌کننده و حیرت‌انگیز است؛ شاید اگر بازیگر دیگری این نقش را ایفا می‌کرد سریال پاتریک ملروز اینگونه جذاب و خیره‌کننده از آب درنمی‌آمد.

تصاویری از سریال “پاتریک ملروز”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم