معرفی 10 فیلم خانوادگی جذاب و دیدنی در سال 2019

در این دنیای چندقطبی و بی‌رحم، فیلم‌هایی که خانواده را به دور هم جمع می‌کنند نایاب‌اند. فیلم‌هایی مانند “خانواده بی نظیر” (A Wonderful Family) کمتر ساخته می‌شوند. برای شما به‌عنوان یک فرد بالغ، وقت‌گذارنی به همراه کودکانتان در فضای فیلم تجربه‌ای باشکوه است. برجسته‌ترین خاطرات، آن‌هایی هستند که از فیلم‌ها شکل گرفته‌اند و این امر می‌تواند به شما کمک زیادی کند! در این لیست، برخی از بهترین فیلم‌های خانوادگی سال 2019 را برایتان انتخاب کرده‌ایم. امیدواریم لذت ببرید! با پروشات همراه باشید.


10. دامبو ‒ Dumbo

“دامبو” یکی دیگر از شخصیت‌های عجیب و محبوب مجموعه متنوع “تیم برتون” می‌باشد. برند غیرمعمول سینمایی او برخی مخاطبان خاص را مورد هدف قرار نمی‌دهد، اما تصویرگر گروهی از افراد است که گمان می‌کنند توسط نگرش جهان مورد غفلت و سخت‌گیری قرار گرفته شده‌اند. دامبو بچه فیلی است که گوش‌های بسیار بزرگی دارد و ظاهر و رفتار او با دیگر دوستان و خانواده‌اش متفاوت است. معلوم می‌شود که گوشهای دامبو که همیشه باعث می‌شد دیگران او را مسخره کنند، چیز با ارزش و منحصر به فردی است که به او توانایی پرواز می‌دهد. “مکس مدیسی” و دو فرزندش برای مراقبت از دامبو انتخاب شدند که از همان ابتدا استعداد او را کشف می‌کنند. توانایی جادویی این فیل توجه “وی. ای. واندور” کارآفرین را جلب می‌کند، او می‌خواهد در آخرین نمایش خود از دامبو رونمایی کند.

برتون برای تضمین موفقیت فیلم خود، از ایمن‌ترین فرمول در سینمای سنتی استفاده کرد. داستان قشنگ، تفکربرانگیز و فوق‌العاده زیبای دامبو به قلب شما نفوذ می‌کند و باعث می‌شود دانه‌های مروارید اشکتان جاری شوند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خانوادگی که در سال 2018 اکران شدند


9. لینک گمشده ‒ Missing Link

فیلم خوش ساخت “کریس باتلر” بسیار احساسی و فوق‌العاده است. یکی از فیلم‌های به یادماندنی که می‌توانید با خانواده خود تماشا کنید، ارزش هنری این اثر بسیار فراتر از داستان آن است. آقای لینک موجودی مرموز و شگفت‌انگیز است که از زندگی منزوی خود در شمال غربی اقیانوس آرام خسته شده، سر لیونل شجاع را استخدام می‌کند تا در سفرش برای جستجوی خانواده گمشده‌اش در دره افسانه‌ای شانگری لا، او را راهنمایی کند.

این دو بدون اینکه بدانند این خانه به دوشی زندگیشان را تغییر می‌دهد، سفر خود را شروع می‌کنند. آقای لینک و سر لیونل به همراه آدلینای ماجراجو در سفر خود به آن سر دنیا با خطرات زیادی مواجه شدند. درس مهمی که آنها در این سفر یاد می‌گیرند، این است که انسان حتی در دور از انتظارترین جای ممکن می‌تواند خانواده‌ای بیابد.

تماشای “لینک گمشده” که با رنگ‌های روشن و دیدگاه با درک سازنده‌اش نشانه گذاری شده است، برای هر کسی که در میزان اهمیت خانواده تردید به خود راه داده، بسیار ضروری است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم الهام بخش که هر کار آفرینی باید تماشا کند


8. میا و شیر سفید ‒ Mia and the White Lion

این فیلم انگلیسی-فرانسوی برای عاشقان حیوانات و کسانی که از ارتباط انسانها با حیوانات لذت می‌برند به شدت توصیه می‌شود. تمرکز این فیلم مربوط به شکار حیوانات اثر “گلیس دمیستره”، پیوند خاص “میا” و “چارلی” می‌باشد. میستر از طریق داستان‌های هوشمندانه، چندین زیرداستان را به هم پیوند می‌دهد که هر کدام در دیالوگ‌های معاصر پیرامون حفظ و پایان دادن به حیوان آزاری به طور قابل توجهی تأثیر دارند. لحظه‌ای که میا، چارلی را ملاقات می‌کند و متوجه نقشه بی‌مزه پدرش می‌شود، کنترل مسائل را در دست گرفته و برای جستجوی محلی مناسب برای زندگی چارلی در آزادی، سفری باورنکردنی به آفریقای جنوبی، ساوانا آغاز می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در سال 2019 که باید تماشا کنید


7. فیلم لگو 2 ‒ Lego Movie 2

تنها چیزی که برای سری “لگو” کارساز است، درخواست جهانی آن می‌باشد. هر کسی از فرد پنج ساله تا صد ساله می‌تواند از شوخی‌ها و کوتاه بودن فیلمنامه آن لذت ببرد. این دنیای تاریک حتی با وجود اینکه توسط حمله‌ای خارجی تهدید شده، هنوز الهام بخش و متأثر کننده است. ماجراجویی که شهروندان شجاع بلاکسبورگ آغاز می‌کنند، آن‌ها را به دنیاهای دوردست و کشف نشده‌ای می‌برد که شجاعت و خلاقیت آنها را می‌سنجد. در سری دوم “لگو” نیز سازندگان پیشین DUPLO داستانی مهیج و اکشن را نوید می‌دهند.

“لگو 2” در رقابت بر میزان تاثیرگذاری و ساخت، چیزی از سری اول خود کم ندارد. در حالی که “لگو” داستانی فوق‌العاده و ظریف دارد، قسمت دوم آن به طرز جنون آمیزی به سود و تفکیک آن می‌پردازد. با وجود سرعت شتابان فیلم، در هنگام تماشا زمانی کاملاً لذت بخش و بدون لحظات خسته کننده خواهید داشت.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در این دهه (2019 تا 2010)


6. دورا و شهر گمشده طلایی ‒ Dora and the Lost City of Gold

عنوان این اثر شامل دو واژه قابل توجه است که هم والدین و هم کودکان را جذب خود می‌کند: دورا و طلا. شخصت بسیار محبوب کارتونی، در نهایت اقتباس لایو اکشن ماجرایی خود را به دست آورد. این فیلم با ایفای نقش “ایزابل مونر” در نقش شخصیت اصلی، بر جستجوی دورا برای پیدا کردن پدر و مادرش تمرکز دارد، والدین دورا در هنگام جستجو برای شهر مخفی پارپاتا به طرز مرموزی ناپدید شدند. دورا با کمک دستیاران وفادارش و همتای پدرش “آلخاندرو”، باید معماهای فراوانی را حل کند تا والدینش را نجات داده و به جایزه نهایی دست پیدا کند.

“شهر گمشده طلایی” در سال جاری، بالاترین رتبه را از تماشاگران دریافت کرد. نظرات مثبت بچه‌ها به دلیل اقتباس معتبر کارگردان “جیمز بابین” از دورا و دستیارانش نشات می‌گیرد. بابین ماهیت چندبعدی فیلم را با عملکرد عالی موثر پیوند داده و بازگردانی تاثیرگذار و دلپذیری از دورای مکتشف محبوب ما ساخت.

همچنین بخوانید: لیست دیدنی‌ترین اجراهای بازیگران در فیلم‌های ژانر ترسناک از سال 2010 تاکنون


5. مالیفیسنت: معشوقه شیطان – Maleficent: Mistress of Evil

شاهزاده خانم دیزنی “ال فانینگ” لایق تشویقی جانانه است. این بازیگر با استعداد، ماهیت “آرورا” را آنقدر عالی به تصویر می‌کشد که بر بازگشت ذوب کننده “جولی” به عنوان جادوگر شیطانی سایه می‌اندازد. “مالیفیسنت” حامی مور، با ازدواج آرورا و شاهزاده “فیلیپ” مخالفت می‌کند و مردم نیز او را غیرضروری تلقی می‌کنند. چون هیچکدام از دو پادشاهی از تصمیم خود برای پیوند آرورا و فیلیپ عقب نمی‌کشند، جنگی بر پا می‌شود. استفاده هولناک از خشونت، یکی از شوک برانگیز ترین ویژگی‌های این قسمت است. اگرچه از جلوه‌های گرافیکی خودداری شده است، اما استفاده مداوم از سلاح‌ها و پرواز زیاد لذتبخش نیست. علی‌رغم این کاستی‌ها باید گفت که “مالیفیسنت” بسیار مهیج است و باید منتظر سری بعدی آن نیز باشیم.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران آنجلینا جولی در آینده نزدیک


4. زندگی پنهان حیوانات خانگی 2 ‒ The Secret Life of Pets 2

چه کسی تا به حال به این فکر نکرده که حیوانات خانگی دوست داشتنی‌مان در نبود ما چه می‌کنند؟ یا زمانی که با هم ارتباط برقرار می‌کنند! “زندگی پنهان حیوانات خانگی” جرأت داشته و این مأموریت را بر عهده گرفته تا این موضوع را از طریق دو نمونه، یعنی “مکس” و “دوک” که در واقع نشانگر همه سگ‌ها هستند، به ما نشان می‌دهد. در حالی که قسمت اول این فیلم پر از لحظات عاطفی و ماجراهای نفس گیر بود، قسمت دوم آن ریتم نسبتاً متوسطی دارد و به طور کنترل شده شخصیت‌های جدید و بامزه‌ای به آن اضافه شده است و همچنین پایانی تقریباً بهتر دارد. این بار، مکس و دوک مأموریت جدیدی دارند و پیام آنها برای بینندگان این است که از حیوانات محافظت کنید و به آزار و اذیت آنها پایان دهید.

به نظر می‌رسد که سازندگان قصد داشتند هدف سرگرم کنندگی فیلم اول را به پیامی معنادار تبدیل کنند. قسمت دوم این فیلم بیشتر شخصیت‌های قسمت اول و هویت آنها را حفظ می‌کند، اما به نحوی جادوی خود را تغییر می‌دهد. باید به طرفداران نسخه اصلی بگویم که “زندگی پنهان حیوانات خانگی 2” بسیار زیبا و لذت بخش است وتا حدودی شبیه به قسمت اول آن می‌باشد، کسانی که قرار است به تازگی فیلم را تماشا کنند، به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت.

همچنین بخوانید: اگر به سگ‌ها علاقه‌مندید باید این فیلم‌ها را تماشا کنید


3. سفر یک سگ ‒ A Dog’s Journey

باید به دوستداران سگ‌ها هشدار بدهم “سفر یک سگ” باعث می‌شود گریه کنید. اگرچه برای هر فیلم مربوط به سگ‌ها که در آن موجودی از بین می‌رود، این موضوع صادق است، اما “سفر یک سگ” ویژه است چرا که شخصیت اصلی آن “بیلی” مدام تغییر شکل می‌دهد. کارگردان “گیل مانکوزو” داستان بیلی را که سعی می‌کند در طول چند دوره زندگی بر قول خود پایدار بماند، به‌طوری تاثیرگذار به تصویر می‌کشد. داستان او با “ایتان” و “هانا” که شروع می‌شود. او با “سی جی” نوه تازه متولد شده آنها، آشنا شده و دوست می‌شود، اما به خواسته مادر سی جی از او جدا می‌شود. او در زمان مرگش به ایتان قول می‌دهد که همیشه از نوه دوست‌داشتنی‌اش مراقبت کند. ممکن است که داستان کم و کاستی‌هایی داشته باشد، اما “سفر یک سگ” بسیار صادقانه است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم علمی-تخیلی جذاب و دیدنی در سال 2019 که باید تماشا کنید


2. شیرشاه ‒ The Lion King

“موفاسا” رهبر جنگل است و به‌عنوان پادشاهی مهربان و نمونه، مایه افتخار همه شیرهاست. در حکومت بی رقیب او در آفریقا، شاهزاده‌ای دیده به جهان می‌گشاید. موفاسا او را “سیمبا” می‌نامد و به‌عنوان جانشین بر حق خود به مردم سرزمین افتخار معرفی می‌کند. “اسکار” برادر موفاسا با مدعی شدن بر تاج و تخت، این آینده پرامید را بر هم میزند. او موسافا را به قتل رسانده و سیمبا را به فراموشی تبعید می‌کند. در نهایت سیمبا به همراه دوست عزیز دوران کودکیش “نالا” به سرزمین افتخار باز می‌گردد و سوگند یاد می‌کند که شکوفایی را به این سرزمین نابود شده بازگرداند.

اگرچه این فیلم به کارگردانی “فاوریئو” اصالت کمی دارد و فاقد پیش زمینه کلاسیک می‌باشد، اما گرافیک بهبود یافته آن این تجربه را منحصر به فردتر می‌کند. تغییر احساسات به واقع‌گرایی، چیزی است که باعث شد “شیرشاه” از لحاظ تاثیرگذاری از منبع اصلی خود دور شود، اما با اینحال دیدگاه متفاوتی از داستان را برای بیننده فراهم می‌آورد.

احتمالاً به طور کلی، یکی از هوشمندانه‌ترین و قابل توجه‌ترین درس‌هایی که می‌توانیم از این فیلم دریافت کنیم، چرخه زندگی می‌باشد. تناسب و ارتباط فیلم باعث می‌شود “شیرشاه” را از فیلمی برای کودکان جدی‌تر بدانید. پیوند پدر و پسر بین موفاسا و سیمبا چیزی است که هر پدر و پسری در دنیا آرزوی آن را دارند و باید آن را یاد بگیرند. اگر بخواهم یک فیلم خانوادگی فوق‌العاده معرفی کنم، بی‌شک “شیرشاه” همان است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


1. داستان اسباب بازی 4 ‒ Toy Story 4

همان باند همیشگی در قالب “داستان اسباب بازی” بازگشته‌اند و نیروی مقاومت همچنان ادامه دارد. شخصیت‌های فکری و مبتکرانه ما به مقصد آخرین نمایش، سفری را آغاز می‌کنند تا با دوستی قدیمی ملاقات کنند و درمورد زندگی خود به عنوان ارزشمندترین دارایی کودکان صحبت کنند. “وودی” و “باز” به همراه “بو پیپ” همراه قدیمیشان، احساسی نوستالژی را در شما بیدار می‌کنند. تاج جواهری پیکسار جایگاه خود به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذاری خود حفظ کرده و الهام‌بخش فیلمسازان آینده خواهد بود. مشاهدات هوشمندانه بر موضوع مقام والدین و توجه استثنایی به جزئیات در بازسازی جادوی پیکسار، “داستان اسباب بازی 4” را به یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی سال جاری تبدیل کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم