لیست بهترین فیلم‌های دهه اخیر با موضوع مسیحیت که باید تماشا کنید

در این دنیای پر از کشمکش همه ما به دستاویزی نیاز داریم که دنیای تاریک و سردمان را روشن و گرم کند. برای اغلب ما این نور ایمان به خدایی است که در صورت گم شدن به ما کمک می‌کند. در این شرایط دوست داریم داستان افرادی را بشنویم که با اعتماد به خدا به مشکلات کوچک و بزرگشان غلبه کردند. اگر شما هم به دنبال چنین داستان‌هایی هستید به جای درستی آمده‌اید. در اینجا لیستی از برترین فیلم‌های مسیحی سال‌های 2010 را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. پاپ جوان – 2016 – The Young Pope

سریال “پاپ جوان” همانطور که از عنوان آن هم مشخص است، به روایت داستان کشیشی می‌پردازد که در دوران جوانی‌اش و به واسطه‌ی هوش و نبوغ بالای خود در امور مذهبی، از طرف کلیسای واتیکان به عنوان پاپ انتخاب شده‌است. لنی بلاردو (جود لا) برخلاف سن کم و ظاهر زیبایش، روحی آشفته و خشمگین دارد که هرچه سریال جلوتر می‌رود مخاطب نیز با لایه‌های عمیق روانی او نیز بیشتر آشنا شده و از خلأهای وجودی این شخصیت بیشتر آگاه می‌شود. پدر و مادر لنی در کودکی او را رها کرده و او در یک کلیسای کاتولیک به همراه دیگر بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست بزرگ شده‌است. این موضوع اصلی‌ترین ضعف این شخصیت، که اکنون به اولین شخص مذهب مسیحیت تبدیل شده، می‌باشد و طی اپیزودهای سریال‌ “پاپ جوان” به شکل ظریف و عمیقی به آن پرداخته می‌شود.


12. پیتر مقدس و شام آخر – Apostle Peter and the Last Supper – 2012

این فیلم به وقایع زندگی سنت پیتر اشاره دارد و از جایی آغاز می‌شود که او در زندان در انتظار اعدام است. سه روز پیش از آن درباره مسیحی و مسیحیت و ایمان به خدا با نگهبانش گفتگو می‌کند. او که پس از مسیح زندگی‌اش کاملاً تغییر کرده، به روزهایی که با مسیح و دیگر حواریون گذرانده فکر می‌کند. او می‌خواهد پیش از مرگ نگهبان را مسیحی کند و با این کار خدا را راضی نماید.

همچنین بخوانید: 26 فیلم جذاب و دیدنی درباره مسیحیت


11. شجاع – Courageous – 2011

داستان گروهی از افسران پلیس که در شغل خود روزهای دشواری را گذرانده و تأثیر اعمال خود بر خانواده‌شان را می‌بینند. این تجارب ایمانشان را تقویت کرده و درنتیجه مسیحیان و پدران خوبی می‌شوند. میشل یک دختر و یک پسر دارد. او با دخترش رابطه خوبی دارد اما سعی می‌کند به پسرش نزدیک‌تر شود. هایز فرزندانش را دوست دارد اما آنها دلیل سختگیری‌های او را درک نمی‌کنند. فولر می‌خواهد بخشی از زندگی پسرش باشد، اما طلاق همه چیز را مشکل می‌کند. زمانی که آنها به دنبال راه حل مشکلاتشان هستند، وسوسه‌ها به سراغشان می‌آید.


10. وودلاون – Woodlawn – 2015

فیلمی براساس یک داستان واقعی درباره یک تیم فوتبال و مربی که زندگی بازیکن‌ها را عوض می‌کند. شخصیت مرکزی فیلم تندی جرالدز است که به عنوان مربی این تیم فوتبال شرایط سختی دارد. او سعی دارد تیم را متحد کند اما مشکلات نژادی آنها را از هم دور می‌کند. در این میان بازیکن جوان سیاهپوست، تونی ناتان، پتانسیل خوبی دارد. جرالدز در حین توجه به استعدادهای بازیکن‌ها، به خصوص تونی ناتان، تیم را گرد هم می‌آورد. این تجربه برای او و تیمش به یک تجربه منحصربه فرد تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم با پایان زیبا و دیدنی در تاریخ سینما


9. معجزه‌های بهشت – Miracles from Heaven – 2016

علم توانسته به برخی از سؤالات ما درباره زندگی و منشأ آن پاسخ دهد. این زمینه‌ها به پزشکی و تکنولوژی و کشفیات انجام گرفته در آن که قدرت انسان را نامحود کرده، مربوط هستند. اما در این میان گاهی اوقات چیزهایی رخ می‌دهد که توضیحی برای آن وجود ندارد و حکم معجزه را دارد. فیلم درباره یک دختر ده ساله است که به بیماری مهلک مبتلاست. با تسلیم علم دربرابر بیماری او، او و خانواده‌اش با اعتماد به خدا ایمانشان را تقویت می‌کنند. سپس معجزه رخ می‌دهد. دخترک از مرگ بازمی گردد. فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته “کریستی بیم” مادر دخترک است.

همچنین بخوانید: ۶ سریال شبیه سریال “ساکن برج بلند” (Man in the High Castle) که حتماً باید آنها را تماشا کنید


8. پل، قدیس مسیح – Paul, Apostle of Christ – 2018

هیچ چیز ثابت نیست. باورها و عقاید ما براساس تجارب ما شکل گرفته و درحالی که شاید باوری را دنبال کنیم اما گاها همه چیز را دوباره زیرنظر گرفته و ایدئولوژی جدیدی را انتخاب می‌کنیم. داستان سنت پل اینچنینی است. افراد زیادی پیغام آور خدا بودند اما عده اندکی از آنها مانند سنت پل توانستند کارشان را با موفقیت انجام دهند. اما او همیشه مؤمن نبود. بلکه برای خدمت به خدا با سختی‌های زندگی مواجه شد و راه دشواری را پیش گرفت. این فیلم داستان سنت پل است. “جیمز کاویزل” که در فیلم “وسوسه مسیح” (The Passion of the Christ) نقش مسیح را برعهده داشت، نقش اصلی را برعهده گرفت.

همچنین بخوانید: 20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع


7. موج سوار معنوی – Soul Surfer – 2011

در دنیا هم چیزهای خوب وجود دارد هم چیزهای بد. در کنار داستان مردم بدکار داستان مردمی شنیده می‌شود که با شجاعت به موفقیت دست زدند. این فیلم داستان دختری است که با ایمان توانست از یک مکان تاریک خارج شود.

قهرمان داستان دختر جوانی به نام بتانی است که نابغه موج سواری بوده و می‌خواهد در این عرصه نام مهمی باشد. اما با اتفاق وحشتناکی موفقیتش متوقف می‌شود. حین موج سواری نهنگی به او حمله کرده و او دستش را از دست می‌دهد. در هنگام بهبود متوجه می‌شود که شاید دیگر نتواند در این عرصه فعالیت کند. اما دوستان و خانواده‌اش در این مسیر به او کمک می‌کنند تا به مسیرش بازگردد.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۳ فیلم جذاب و دیدنی زن محور در این دهه (۲۰۱۰-۲۰۱۹)


6. کمی ایمان داشته باش – Have A Little Faith – 2011

فیلمی اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته “میچ آلبوم” درباره مکالمه‌های نویسنده درباره ایمان با یک خاخام و یک کشیش. “لارنس فیشبرن”، “مارتین لاندو” و “بردلی ویتفورد” در نقش کشیش، خاخام و نویسنده حضور دارند. در ابتدا خاخام از میچ می‌خواهد با فرا رسیدن زمان مدح خود را بنویسد. میچ برای آماده سازی خود با خاخام گفتگو می‌کند تا او را بیشتر بشناسد. در این میان درباره شک و تردیدهای خود با کشیش گفتگو می‌کند. این تجارب چشم‌های او را باز کرده و درباره ایمان و مذهب عمیق‌تر می‌شود. اما مهم‌تر از آن، فیلم به تفاوت میان ایمان‌های مختلف و نزدیک کردن آن‌ها به هم می‌پردازد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم الهام بخش که هر کار آفرینی باید تماشا کند


5. کالواری – Calvary – 2014

یک کمدی سیاه درباره زندگی یک کشیش پس از اینکه توسط یک فرد ناشناس به مرگ تهدید می‌شود. “برندن گلیسون” نقش پدر جیمز را ایفا می‌کند. او پس از مرگ همسر کشیش شده و به عنوان یک فرد خوش قلب می‌خواهد به افراد کمک کند. اما پس از فاش شدن اخبار تجاوز یک کشیش به کودکان نه تنها باید دیدگاه مردم را عوض کند، بلکه باید با رفتارهای بدی که متوجه خودش شده نیز مبارزه نماید. حالا مردی تنها یک هفته به او فرصت داده و پس از آن می‌خواهد او را به قتل برساند. کشیش باید در این یک هفته هم خود را برای مرگ آماده کند و هم با مرگ قریب القوع خود کنار بیاید.


4. نخستین اصلاح شده – First Reformed – 2017

زندگی همه مرم با لحظات دشوار روبرو می‌شود. در این شرایط است که ایمان و اعتقاد مردم سنجیده می‌شود. ارنست تالر چنین شرایطی دارد و نمی‌تواند ترس خود را از آن شرایط بد از بین ببرد. این حس گناه او را از درون خورده و به الکل دچار می‌شود. در این میان پیروان او در کلیسا نیز گیج شده و نمی‌داند چه کار کند. زمانی که زنی که نگران همسرش است به سراغ او آمده، کشیش برای مدتی مشکلاتش را فراموش می‌کند. او در مسیر کمک به زن با شرایط خود کنار آمده و به یک مسیر سخت اما روشن کننده وارد می‌شود. “ایثن هاک” نقش اصلی فیلم را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر تریلر (thriller) تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. در باب خدایان و انسان‌ها – Of Gods and Men – 2010

فیلمی براساس یک داستان واقعی از گروهی از راهبه های تراپیست که در الجزیره زندگی می‌کردند. حتی زمانی که اغلب جمعیت آنجا مسلمان بودند هم آنها تهدید نشدند تا زمانی که جنگ داخلی آغاز شد. زمانی که گروه‌های مذهبی و دولت فاسد باهم روبرو شدند، راهبه ها باید با خشونت کنار می‌آمدند. از بین نه نفر آنها هفت نفر ربوده و کشته شده، اما راهبه ها اجازه نمی‌دهند این خشونت و رفتارهای غیرانسانی مانع مذهب و ایمان آنها و مردم روستا شود.


2. سکوت – Silence – 2016

مارتین اسکورسیزی” در سکوت پایه‌های ایمان و وفاداری را آزمایش می‌کند. او در فیلم‌های “آخرین وسوسه مسیح” (The Last Temptation of Christ) و “کوندان” (Kundun) فیلمنامه مشابه ای را دنبال کرد. او در این فیلم رمان “شوساکو اندو” را به تصویر می‌کشد. “اندرو گارفیلد” و “آدم درایور” نقش دو کشیش را ایفا می‌کنند که برای یافتن مربی‌شان، با بازی “لیام نیسون” که در آنجا گم شده به ژاپن می‌روند. داستان در قرن 17 رخ می‌دهد که هنوز مسیحیان و پیروان آنها در ژاپن باید پنهان می‌شدند. آن‌ها حین جستجو برای یافتن مربی‌شان با شرایط دشواری روبرو می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما


1. ستیغ هک‌سا – Hacksaw Ridge – 2016

hacksaw-ridge-andrew-garfield

در دنیای پر از وسوسه و بدی و شرارت، به راحتی می‌توان ایمان را فراموش کرد. همیشه مشکلاتی وجود دارد که ایمانتان را کنار میزند. در اینجاست که باید به ایمان خود چنگ بزنید، حتی اگر کمترین روزنه‌های آن باقی مانده باشد. اما همه اینها بهانه است. اگر به چیزی ایمان داشته باشید هرگز آن را رها نمی‌کنید.

داستان “دزموند داس” چنین داستانی است. داستان مردی که در جنگ جهانی دوم خدمت کرده و بدون کشتن یک نفر و بدون داشتن سلاح مدال افتخار دریافت می‌کند. “اندرو گارفیلد” در نقش اصلی این فیلم نامزد اسکار حضور دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. محمود مقدم

    بهمن 1, 1400

    سلام ضمن تشکر.خیلی از فیلمها تو سایتهای ایرانی نیستند متاسفانه

    پاسخ

  2. Momo

    آذر 9, 1400

    راهب با راهبه فرق داره . راهبه به زنها می گن نه مردها 😕😕😕😕😕 فیلم درباب خدایان و انسانها درباره راهب هاست یا راهبه ها . درضمن اون فیلم در مورد کشیشهاست نه راهبه ها یا راهب ها

    پاسخ

  3. پنتیکاست

    آبان 21, 1400

    درود، لطفا یک فیلم با موضوع مسیح بمن معرفی کنید ،که ایمان من رو بیشتر کنه

    پاسخ

  4. فومنی

    دی 7, 1398

    سپاسگزارم خانم باقری…مثه همیشه عالی بود…خسته نباشی

    پاسخ