آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 49)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. نجات سرباز رایان – 1998 – Saving Private Ryan

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

بازیگران: تام هنکس، تام سایزمور، پین دیزل، مت دیمون

تریلر فیلم

این فیلم با اجرای زیبای تام هنکس تماشاگران را با خود به جنگ جهانی دوم می‌برد و دشواری‌های جنگ را نشان می‌دهد. این اثر از زمان ساخت به یک درام اکشن جنگی تبدیل شده است و به‌عنوان یک شاهکار کلاسیک شناخته می‌شود.

داستان فیلم درباره جان اچ.میلر (با بازی تام هنکس) یک کاپیتان ارتش ایالات متحده است که سربازان خود (وین دیزل، بری پپر، تام سیزمور و ادوارد برنز) را به مرز نرماندی می‌برد تا یک سرباز (با بازی مت دمون) را بیابند که سه برادر دیگرش در جنگ کشته شده‌اند.

صحنه‌های حقیقی نبرد، صحت تاریخی، فیلمبرداری زیبا، فیلمنامه جذاب و تولید موفق، این فیلم را در زمره برترین فیلم‌های جنگی قرار داده است. پس از سالها هنوز تاثیر این فیلم بر صنعت سینما حس می‌شود.


2. اگر از آسمان سنگ ببارد – 2016 – Hell or High Water

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: دیوید مکنزی (David Mackenzie)

بازیگران: کریس پاین، بن فاستر، جف بریجز، کتی میکسون

تریلر فیلم

در این فیلم، پاین و فاستر نقش دو برادر را برعهده دارند که وقتی پولشان تمام می‌شود برای پرداخت وامی که پس از مرگ مادرشان گرفتند، تصمیم می‌گیرند به یک سری سرقت دست بزنند. “توبی” برادر کوچکتر است که طرح سرقت را می‌چیند و از برادر بزرگترش “تانر” که فردی بی احتیاط است، باهوش‌تر است. بی احتیاطی او باعث می‌شود که نقشه‌ای با طرحی عالی خراب شود که این کار به دو تکاور تگزاسی “مارکوس همیلتون” و “آلبرتو پارکر” مهلت می‌دهد تا آنها را دستگیر کنند. در حالی که تکاوران نزدیک آنها هستند، این دو برادر باید راهی برای فرار پیدا کنند و تا حد ممکن سر خود را پایین نگه دارند. اما اشتباه تانر موجب دردسر شده و باعث شروع موش و گربه بازی می‌شود. این فیلم در سال 2017 نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار شد.


3. درد ‒ Dredd ‒ ۲۰۱۲

ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: پیت تراویس (Pete Travis)

بازیگران: کارل اربن، اولیویا ترلبی،وود هریس

تریلر فیلم

 این فیلم سیاه اکشن، درباره قانون شکنی سایبرپانک به نام “قاضی درد” شخصیتی مشهور است، که فضایی ناراحت کننده و افسرده کننده درباره زندگی افراد آسیب پذیر را نشان می دهد. “کارل اربن” در شخصیت آن فرد مشهور به خوبی ایفای نقش کرد، صحنه های اکشن نیز وحشیانه بودند و به خوبی فیلمبرداری و اجرا شدند، به طوری که از ابتدا تا انتهای فیلم بسیار زیبا شد. حالا با وجود شهرت این فیلم، بازده پایین بینندگان شانس داشتن ادامه ای برای آن را کاهش داده است، و این چیزی است که در تلاشیم تا به بقیه بفهمانیم این فیلم چقدر دست کم گرفته شده است.


4. سکوت – The Silence – ۲۰۱۹

ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز

کارگردان: جان آر. لئونتی (John R. Leonetti)

بازیگران: کرنان شیپکا، استنلی توچی، میراندا اتو

تریلر فیلم

داستان یک خانواده در تلاش برای برای زنده ماندن در جهان وحشت‌زده از گونه‌های باستانی و مرگبار است که چندین دهه در تاریکی زمین در یک غار زیرزمینی گسترده پرورش یافته‌اند و تنها با شنوایی حساس خود، طعمه را شکار می‌کنند و همهٔ مردم برای دوری از این موجودات و زنده ماندن، مجبور هستند که صدایی ایجاد نکنند، صحبت نکنند و آنقدر آهسته جابجا شوند که این موجودات متوجه حضورشان نشوند. موضوع داستان منحصر به فرد است و تعدد لحظه‌های حساس آن باعث ایجاد ترس و وحشت در مخاطب می‌شود.


5. اوفلیا – 2018 – Ophelia

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: کلیر مک‌کارتی (Claire McCarthy)

بازیگران: دیزی ریدلی، نائومی واتس، جرج مکای

تریلر فیلم

حوادث این فیلم در قرن چهاردهم میلادی رخ می دهد. در فیلم، اوفلیا (با بازی دیزی ریدلی) دختر مورد اعتماد ملکه (با بازی نائومی واتس) می باشد. او خیلی زود مورد توجه شاهزاده‌ای خوش تیپ به‌نام هملت قرار می‌گیرد و همین موضوع نیز باعث به وجود آمدن عشقی ممنوعه بین آنها می‌شود. اوفلیا در ادامه در مسیر سختی قرار می‌گیرد و باید بین زندگی واقعی خود و عشق جدیدش یک کدام را انتخاب کند، انتخابی که می‌تواند او را در مسیری خطرناک قرار دهد.


6. سواری با هم – 2014 – Ride Along

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: تیم استوری (Tim Story)

بازیگران: کوین هارت، آیس کیوب

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک نگهبان پرحرف است که به‌مدت ۲۴ ساعت باید در کنار یک پلیس خشن حضور پیدا کند، اما طی این ۲۴ ساعت، پای یک خلافکار قدیمی که آن پلیس مدتها دنبالش بوده، به داستان باز می‌شود و این آغاز یک ماجراجویی خنده‌دار و مهیج است. بازی پرانرژی بازیگران و صحنه‌های اکشن و تعقیبو گریز از ویژگی‌های مثبت و دیدنی این فیلم هستند.


7. توی جایگزین ناپذیر – Irreplaceable You – ۲۰۱۸

ژانر: درام

کارگردان: استفانی لیانگ (Stephanie Laing)

بازیگران: گوگو امبتا-را، میخیل هایسمان، جکی ویور

تریلر فیلم

سام و ابی از زمان کودکی جدایی ناپذیر بودند. در بزرگسالی تصمیم گرفتند باهم ازدواج کنند. اما با ابتلای ابی به سرطان زندگی آن ها دگرگون شد. ابی که از شرایط جدید نترسیده تصمیم می گیرد از زندگی اش به نحو احسن استفاده کند. یکی از اولیت های زندگی او یافتن یک فرد مناسب برای سام است. ابی می ترسد که پس از مرگش سام تنها و غمگین شود. اما انسان نمی تواند همه چیز را کنترل و درست کند. هرآنچه که پشت سر می گذارید از پس خود برمیاد و ابی نباید در این باره نگران باشد.


8. پیانو در یک کارخانه – The Piano in a Factory ‒ ۲۰۱۰

ژانر: کمدی

کارگردان: منگ ژانگ (Meng Zhang)

بازیگران: کین هایلو، کیانیوآن وانگ، جان شین-یانگ

تریلر فیلم

مثبت اندیشی برای گذراندن زمان‌های سخت بسیار مهم است. همچنین باعث می‌شود ذهنتان خالی باشد و کمک می‌کند در هنگام فشار تصمیمات منطقی بگیرید. اگر چنین چیزی را در زندگی خود کم دارید و به دنبال منبعی برای الهام گرفتن هستید، پس باید به زندگی چن گیلیان، استاد “پیانو در کارخانه” نگاهی بیندازید. در سال ۱۹۹۰ فیلم از ماجرایی غم انگیزی برای چن شروع می‌شود. او نه تنها شغلش را از دست می‌دهد، همسرش نیز او را ترک می‌کند و سراغ مردی ثروتمندتر می‌رود. هنگامی که زمان طلاق فرا می‌رسد، حضانت دخترشان به موضوعی رقابتی تبدیل می‌شود. برای اینکه مشخص شود کدام یک از آن‌ها می‌تواند نیازهای دخترشان را بهتر تأمین کند، از آنها خواسته می‌شود که برای او پیانو تهیه کنند.


9. اودتا پنجاب – 2016 – Udta Punjab

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: آبیشک چوبی (Abhishek Chaubey)

بازیگران: شاهد کاپور، کارینا کاپور، آلیا بهات

تریلر فیلم

داستان این فیلم در پنجاب روی می‌دهد، در جایی که به نظر نمی‌رسد مردمش از نعشگی مواد مخدر بتوانند روی پای خود بایستند. در این مکان تعداد افرادی که در فروشگاه‌ها کار می‌کنند تا ستارگانی که زندگی بی‌هدف دارند روزبه‌روز در حال افزایش است. مضمون این فیلم درباره ایالتی است که جوانان آن زندگی خود را تباه می‌کنند اما در لفافه به نابود شدن زندگی مردمان یک سرزمین اشاره دارد. کارگردان شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که برخی مواد مخدر تولید می‌کنند و برخی در آن غرق شده‌اند.


10. راتاتویی – 2007 – Ratatouille

ژانر: ماجراجویی، کمدی، فانتزی

کارگردان: برد برد (Brad Bird)

صداپیشگان: پاتن اسوالت، لو رومانو، پیتر سون

تریلر فیلم

داستانی در پاریس درباره یک موش به نام رمی که به غذا و آشپزی علاقه دارد و پس از جدایی از خانواده در یک رستوران پاریسی خود را یافته و با ظرفشوری به نام لینگوئینی دوست می‌شود. آنها با هم شرط‌بندی کرده و به‌سرعت رستوران رونق می‌یابد. در این انیمیشن شاهد نمایی از پاریس هستیم که شب‌ها می‌درخشد. در این داستان با روایت یک موش و نه یک انسان، همراه می‌شویم که به راحتی ما را تسخیر می‌کند. راتاتویی به ما نشان می‌دهد که تفاوت و تمایز در میان ازدحام شلوغی خود را نشان می‌دهد، نه در شرایط آرامش و سکون.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم