معرفی 5 انیمیشن مورد انتظار دی سی در سال 2020

دنیا، دنیای ابرقهرمانان است. دنیای کتاب‌های مصور دی سی مرکز وجود برخی از بزرگترین ابرقهرمانان و تبهکاران است. اگرچه ممکن است دنیای برخی از آنها کمی تاریک باشد، اما چیزی از محتوای آن کم نمی‌شود، حتی اگر دو جین فیلم از آن اقتباس شود، در دنیای آن نیروی بالقوه زیادی وجود دارد که یک جهان نمی‌تواند همه آن را تحمل کند. بنابراین دنیای دی سی جهان انیمیشنی مخصوص خود را دارد که قلمرویی جدا از لایو اکشن‌های آن دارد و به آن اجازه می‌دهد تا در اصول انتخابی‌اش، اختیار بیشتری داشته باشد. انیمیشن‌های دنیای دی سی (DCAU) بر خلاف فیلم‌های آن (DCEU) باثبات هستند و به طرز غیرقابل انکاری بامزه‌تر نیز هستند. باید اعتراف کنیم که برخی فیلم‌های انیمیشنی دی سی فوق‌العاده باارزش‌اند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد.

اول، خالق داستان کتاب مصور، در پروسه اقتباس نظارت می‌کند و به طور مستقیم با توسعه محصول انیمیشنی نهایی درگیر است. دوم، با وجود ابزار فناوری حال حاضر در عرصه انیمیشن سازی، انعطاف پذیری بسیار بیشتر و درگیری استودیویی کمتری وجود دارد. جدای از برخی محصولات که در انتشار با محدودیت مواجه شدند، بیشتر انیمیشن‌های دی سی به طور مستقیم منتشر می‌شوند که  راه مناسبی برای سیر کردن طرفداران همیشه گرسنه می‌باشد، بدون انتظار کشیدن یا پرداختن مقدار زیادی هزینه بلیط سینما.

با تمام اینها، طبیعی است که طرفداران برای هر انتشار از DCAU با نفس‌های حبس شده منتظر باشند، خصوصاً که DCAU با داستان‌های اقتباس شده موفقی که در رسانه انیمیشنی ساخته، اسم و رسم پر آوازه‌ای در میان طرفداران بر هم زده و می‌توان به جرات گفت آخرین محصولاتی که منتشر کرد، از بسیاری از پروژه‌های میلیونی ابرقهرمانی آن بیرون بهتر بوده است. هر ساله انیمیشن‌های دی سی جدیدی منتشر می‌شوند. برخی از آنها خوب، برخی متوسط‌ اند. در اینجا لیستی از فیلم‌های آینده این کمپانی که حتماً باید تماشا کنید را برایتان آماده کرده‌ایم. امیدواریم این انیمیشن‌ها به خوبی همتاهای خود باشند. با پروشات همراه باشید.


5. فیلم ابرحیوانات خانگی ‒ Super Pets movie ‒ 2022

اگر فکر می‌کنید آنقدر فیلم‌های ابرقهرمانی تماشا کرده‌اید که دیگر قرار نیست به چیز عجیب و غریبی بر بخورید، “ابر حیوانات خانگی” به شما ثابت می‌کنند که سخت در اشتباهید. البته ابرحیوانات خانگی نیز مانند کامت (Comet)، کریپتو (Krypto)، استریکی (Streaky) و بپو (Beppo) قبلاً در چند فیلم ظاهر شده‌اند، اما تا سال 1967 طول کشید تا آنها به عنوان گروهی درست و مناسب مانند “لیگ قهرمانان” در انیمیشن‌ها حضور یابند. داستان از این قرار است که موجوداتی فضایی در تلاشند تا ابرقهرمانان را تحت کنترل خود در آورند که بتوانند زمین را به منظومه شمسی خود ببرند. قهرمانان خیلی زود متوجه می‌شوند که حیله‌های این فضائیان روی حیوانات اثر ندارد و به همین دلیل با سرویس خدمات ابرحیوانات خانگی تماس می‌گیرند. این انیمیشن برخلاف دیگر انیمیشن‌های لیست، برای انتشار در سال 2022 برنامه‌ریزی شده است.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند


4. بتمن: هالووین بلند ‒ Batman: The Long Halloween ‒ (هنوز اعلام نشده است)

دنیای بتمن پر از اسطوره‌های بزرگ است. در طی دهه‌ها، دشمنان متعددی در کتاب‌های مصور ظاهر شدند و هر داستان چالشی جدید برای قهرمان ما و همچنین برای دشمنانش به ارمغان می‌آورد. با این وجود داستانی که از همه محبوب‌تر است و از آن به عنوان جام مقدس داستان‌های ابرقهرمانی یاد می‌شود، “هالووین بلند” است. این داستان در اولین سالهای زندگی “بروس وین” به عنوان بتمن اتفاق میفتد، و زمانیست که او با “هاروی دنت” و مأمور “گوردون” همکاری می‌کند، تا با جنایت و فساد مبارزه کند.

اینجاست که دشمنان جدیدی ظاهر می‌شوند. مهم‌ترین آنها هالیدی است، قاتلی سریالی که در روزهای تعطیل آدم می‌کشد. تا به الان اسامی صداپیشگان مشخص نشده و تاریخ انتشار فیلم نیز مشخص نیست. اما چیزی که از آن خبر داریم این است که داستان فیلم دو بخش است که یعنی دو فیلم دیگر برای تماشا داریم. همچنین این انیمیشن تک است و به هیچکدام از دیگر انیمیشن‌های دی سی مربوط نمی‌باشد و این موضوع نشان دهنده آن است که صداپیشگان جدیدی برای این انیمیشن خواهیم داشت که انتظار می‌رود برخی افراد ماهر و شناخته شده جزو اعضای آن باشند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


3. سوپرمن: مرد فردا ‒ Superman: Man of Tomorrow ‒ 2020

یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان یعنی سوپرمن، کسی است که داستانش بارها بازسازی شده است. او در فیلم‌های متعددی به تصویر کشیده شده است و دنیای انیمیشن دی سی نیز بارها داستان او را بازسازی کرده است. چه داستان در سیاره او اتفاق بیفتد و چه درباره زندگی قهرمانی او صحبت کند، حتی کتاب‌های مصور از اکتشاف در دنیای او و دیدن آن از زاویه دیدی متفاوت دست برنداشته‌اند.

حالا، این موضوع بار دیگر با “مرد فردا” اتفاق میفتد. برخلاف دیگر انیمیشن‌های این لیست، این فیلم بر اساس داستانی اصیل ساخته شده است، که یعنی از هیچ یک از کتاب‌های مصور مشتق نشده است. اطلاعات زیادی درباره داستان گفته نشده، اما تأیید شده که داستان درباره آخرین سالهای “کلارک کنت” به عنوان سوپرمن است، زمانی که او هنوز در حال کشف کردن قدرتایش می‌باشد. نام صداپیشگان نیز هنوز اعلام نشده است.

همچنین بخوانید: مبارزه ثور و سوپرمن؛ کدامیک در نبرد مرگ پیروز می‌شوند؟


2. لیگ تاریک عدالت: جنگ آخر زمان ‒ Justice League Dark: Apokolips War ‒ 2020

در سال 2017، دی سی گروهی را به تصویر کشید که اصلاً شبیه به قهرمانان دنیای دی سی نبودند، اما در بین طرفداران محبوب بوده‌اند. “لیگ تاریک عدالت” افرادی از جمله “جان کنستانتین”، “زاتانا”، “مرد مرده”، “ارکیده سیاه”، “ارتیگان” و “سوآمپ تینگ” را گردهم آورد. به دلیل ماهیت ابرقهرمانی این داستان، دی سی تصمیم گرفت لایو اکشنی از آن بسازد و کارگردان “گی‌یِرمو دل تورو” که برنده جایزه اسکار شده، کارگردانی فیلم را برعهده گرفت، اما این کار خوب از آب در نیامد. اما خبر خوش برای طرفداران این است، قرار است دی سی دنباله‌ای با نام “لیگ تاریک عدالت” برای آن بسازد.

با اینکه جزئیات زیادی از این انیمیشن منتشر نشده، اما میدانیم که قرار است گروه لیگ عدالت در برابر خدایان و پیدایشی جدید قرار گیرند. کسانی مثل “استپن ولف” و “دارک ساید” در لایو اکشن‌ها حضور یافته‌اند، اما انتظار داریم که انیمیشن ریشه و دنیای آنها را مفصل‌تر نشان دهد. تا به الان صداپیشگان شخصیت‌ها مشخص نشده‌اند. انتظار می‌رود که عوامل “لیگ عدالت تاریک” صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده بگیرند و صداهای خلاق‌تری نیز برای شخصیت‌های جدید انتخاب شود.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


1. سوپرمن: پسر قرمز ‒ Superman: Red Son ‒ 2020

در بین تمام ابرقهرمانان آمریکا، سوپرمن یکی از محبوب‌ترین و قوی‌ترین قهرمان‌هاست. او در برابر تهدیدات متعدد، چه داخلی و چه فضایی، کشور را نجات داده است. اما اگر او اهل آمریکا نباشد چه؟ وقتی پدرش او را در داخل محفظه گذاشت، نمی‌دانست که این محفظه در کجا فرود می‌آید، درست است؟ پس اگر به جای کنزاس در جایی مثل روسیه فرود می‌آمد چه می‌شد؟ آنوقت سوپرمن چگونه می‌شد؟ “سوپرمن: پسر قرمز” بر اساس این واقعیت ساخته شده است. قرار است که این فیلم تک باشد و به رخدادهای دنیای انیمیشنی دی سی مربوط نمی‌باشد. در این انیمیشن “جیسون ایزاک” صداپیشه سوپرمن و “ایمی آکر” صداپیشه “لوئیس لین” می‌باشند.

دیگر شخصیت‌های مهم داستان “لکس لاتر” با صدای “دیدریک بدر”، “برانیاک” با صدای “پاول ویلیام”، “هال جوردن” با صدای “ساشا رویز”، “سوپریورمن” با صدای “تراویس ویبینگهام”، و “اسوتلانا” با صدای “وینتر زولی” می‌باشند. بتمن و زن شگفت انگیز نیز بخشی از داستان خواهند بود، و “راجر کریگ” و “ونسا مارشال” به ترتیب صداپیشگان این ابرقهرمان‌ها هستند. چهره‌های تاریخی مثل “جوزف استالین” و “جان اف. کندی” نیز بخشی از داستان خواهند بود.

همچنین بخوانید: لیست ثروتمندترین بازیگران کمپانی مارول


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم