7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال “تظاهر” (The Act)

سریال “تظاهر” یک سریال درام-جنایی است که بر داستان عجیبی تمرکز کرده که برای مخاطب واقعی جلوه می‌کند. سریال براساس مقاله چاپ شده‌ای ساخته شده که در آن مادری مبتلا به نشانگان مونشهاوزن (نوعی اختلال روانی) فرزندش را بیمار کرده و سرانجام او را به قتل می‌رساند.

این سریال تاریک باید توسط طرفداران سریال‌های جنایی دیده شود. در اینجا لیستی از سریال‌های مشابه این سریال که آزاردهنده هستند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. ساختن یک قاتل – Making a Murderer – 2015

این مستند جنایی واقعی داستان استیون آوری را روایت می‌کند، کسی که به اشتباه به جرم قتل و تجاوز محکوم و به مدت هجده سال در زندان به سر برد. دو سال بعد هم به دلیل مظنونیت به قتل دیگری دستگیر شد. این سریال به دلیل نمایش دقیق داستان آوری با استقبال مواجه شد.

همچنین بخوانید: لیست 60تایی برترین سریال‌های این دهه (2010 تا 2019) بخش اول


6. لورنا – Lorena – 2019

این سریال مستند پرونده تجاوز سال 1993 مربوط به جان و لورنا بابیت را نشان می‌دهد. ماجرای بریده شدن آلت همسر لورنا بابیت توسط لورنا به موضوع داغ آن سال‌ها بدل شد. این سریال علاوه بر نمایش صحنه‌های دردناک، مسئله خشونت خانگی و تجاوز و دلیل رخ دادن آن را بررسی می‌کند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials)


5. اشیای تیز – Sharp Objects – 2018

سریال کانال HBO درباره گزارشگر زخم دیده‌ای که برای تحقیق درباره قتل دو دختر به زادگاهش می‌رود. این سریال موفق با سریال “تظاهر” شباهتی دارد که در اینجا آن را برملا نمی‌کنیم. بازیگران این سریال، با نقش اصلی “ایمی آدامز” با اقبال مواجه شده و سریال نیز با وجود فضای تاریک خود نامزد چند جایزه امی شد.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال اشیای تیز (Sharp Objects)


4. کارآگاه حقیقی – True Detective – 2014

این سریال جنایی از کانال HBO پس از پخش فصل اول با محبوبیت مواجه شد و برخی از منتقدین آن را بهترین سریال تلویزیونی می‌دانستند. هر فصل به داستان مستقلی پرداخته و بازیگران متفاوتی دارد. فصل اول درباره دو پلیس اداره‌ای در لوئیزیانا و پرونده قتل آنها بود. بازیگرانی مانند “متیو مک کانهی“، “میشل موناهن” و “وودی هارلسون” در آن حضور داشتند. یکی از قسمت‌های سریال درباره اختلال روان شناسی نشانگان مونشهاوزن است که در سریال “تظاهر” هم به آن پرداخته شد. این سریال جایزه‌ امی بهترین کارگردانی سریال را دریافت کرد و نامزد پنج جایزه دیگر هم شد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه کاراگاه حقیقی (True Detective)


3. دروغ‌های کوچک بزرگ – Big Little Lies – 2017

یک سریال درام از کانال HBO که در اصل مینی سریال بود و با اقبال مواجه شد. داستان درباره سه زن ثروتمند در یک شهر کوچک است که قتلی در آنجا رخ داده و رازی را فاش می‌کند. این سریال جوایز مختلف به دست آورد، از جمله هشت جایزه‌ امی برای بهترین سریال کوتاه، چند جایزه گلدن گلوب و چند جایزه گیلد. ستارگانی مانند “نیکول کیدمن“، “ریس ویترسپون” و “شیلین وودلی” در آن حضور دارند. گرچه سریال مانند سریال “تظاهر” بر وقایع حقیقی تمرکز ندارد، اما جزئیات تیره و تاریک آن توجهتان را جلب می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه دروغ های کوچک بزرگ (Big Little Lies)


2. راه پله – The Staircase – 2004-2018

یک مینی سریال مستند فرانسوی که “مرگ در راه پله” هم نام دارد و یک سریال غیرتخیلی دیگر است که بر یک پرونده مهم قتل اشاره می‌کند. داستان درباره مرگ کتلین، همسر “مایکل پترسون” رمان نویس معروف، است که ابتدا نویسنده مرگ او را ناشی از سقوط در راه پله می‌داند. اما سپس پلیس به مایکل مشکوک شده و او را دستگیر می‌کند. این مستند توسط “ژان-زاویه دو لیستاد” کارگردانی شد، کسی که جایزه اسکار فیلم مستندگونه “قتل در صبح یکشنبه” (Murder on a Sunday Morning) را دریافت کرد. این سریال محبوب شد و به جوایز پی بادی راه یافت.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال نگهبانان (Watchmen)


1. داستان جنایی آمریکایی – American Crime Story – 2016

این سریال مانند سریال ترسناک “سریال ترسناک آمریکایی” (American Horror Story) یک سریال جنایی است که هر فصل داستان خود را دارد. هر فصل سریال به یک داستان جنایی واقعی می‌پردازد. این سریال با وجود فیلم‌ها و عکس‌های واقعی کاملاً حقیقی است و جرائم معروف را از نگاه تازه‌ای تحلیل می‌کند.

فصل اول به پرونده قتل “او. جی.سیمپسون” پرداخت و مسائل مربوط به دادگاه و حکم مربوط به این پرونده که 100 میلیون نفر شاهد آن بودند را تحلیل کرد. این سریال با نمایش تبعیض نژادی و شکاف تاریخ آمریکا در تاریخ معاصر آمریکا فصل جدیدی را گشود. از جمله مسائلی که به آن می پردازد سرعت کم پیش رفتن پرونده و صحت آزمایش دی ان ای است.

این سریال با معرفی پرونده قتل “او. جی.سیمپسون” به نسل جدید در فصل اول مشهور شد. در فصل دوم به ترور “جانی ورساچه” توسط یک قاتل سریالی اشاره کرد. فصل سوم هم درباره رسوایی جنسی “بیل کلینتون” در زمان ریاست جمهوری‌اش است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم