معرفی سریال “انجام نشده” (Undone)، داستانی چندوجهی که احساسات شما را درگیر می‌کند

در میان انبوه سریال‌هایی که هر روز منتشر می‌شوند و هر کدام جذابیت خاص خودشان را دارند، سریال‌های انیمیشنی که با درجه سنی بزرگسال (R-rated) ساخته می‌شوند معمولا از داستان و شخصیت‌پردازی کامل‌تر و جالب‌تری برخوردارند. سریال “انجام نشده” که در تابستان سال جاری منتشر شد، یکی از همین سریال‌هاست که با داستان منحصر به فردش بیننده را با خود همراه کرده و تماشایش خالی از لطف نیست. در این مقاله به معرفی این سریال زیبا پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “انجام نشده” (Undone)
  • سازنده: “رافائل باب واکسبرگ” (Raphael Bob-Waksberg)،‌ “کیت پردی” (Kate Purdy)
  • بازیگران: “رزا سلزار”، “باب ادنکیرک”، “آنجلیک کابرال”، “داوید دیگز”، “کنستانس ماری”
  • سال تولید: 2019
  • شبکه: آمازون پرایم
  • فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌ها: 8 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 25-22
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 100/100

تریلر فصل اول سریال

“رافائل باب واکسبرگ”،‌ خالق و نویسنده سریال “بوجک هورسمن” (BoJack Horseman)، در خلق شخصیت‌های ضداجتماعی، افسرده و در عین حال بااستعداد و حساس استاد است. او این بار در سریال “انجام نشده” داستان زندگی دختری 28 ساله به نام “آلما” را روایت می‌کند؛ دختری که در نوجوانی پدرش را از دست داده و از آن پس با این درد به زندگی‌اش ادامه داده است. او که مشکل شنوایی هم دارد، خود را فردی شکست‌خورده می‌داند و فرصت‌های مناسب در زمینه‌ی تحصیلی و شغلی را از دست داده است. “آلما” شخصیتی مبارزه طلب و خودساخته دارد که سعی می‌کند به شیوه‌ی خودش زندگی کرده و از آداب و رسوم جامعه به‌شدت بیزار می‌باشد.

داستان سریال کمی پیچیده است اما در تمام مدتش سعی می‌کند روایت ساده‌ای داشته باشد و در این امر هم موفق شده است. معرفی شخصیت‌ها نیاز به زمان زیادی نداشته و در همان دو قسمت ابتدایی سریال همه چیز برای مخاطب روشن می‌شود. داستان از جایی شروع می‌شود که “آلما” با حالتی آشفته و گریان در حال رانندگی است که ناگهان توجه‌اش به چیزی جلب شده و با ماشین دیگری تصادف می‌کند.

بعد از این صحنه ما شاهد اتفاقات قبل از این تصادف هستیم؛ جایی که “آلما” سعی دارد همزمان که با مشکلات روحی و روانی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند، خودش را برای مراسم عروسی خواهر کوچکش آماده کند. در این میان جر و بحث‌هایی میان او و مادرش اتفاق می‌افتد که نشان دهنده وجود تنش و مشکلات شدید رابطه‌ی “آلما” و مادرش می‌باشد. “آلما” مدام از نحوه‌ی مرگ پدرش سوالاتی از مادرش ‌می‌پرسد و او هربار به نحوی از پاسخ دادن به این سوالات پرهیز می‌کند. این امر باعث ناراحتی شدید “آلما” شده و شک او را درباره مرگ پدرش بیشتر می‌کند.

خط داستانی سریال “انجام نشده” از قسمت‌های میانی آن تغییر کرده و وارد فازی جالب و دیدنی می‌شود؛ درست همینجاست که متوجه می‌شوید باید این سریال را تا قسمت آخر تماشا کنید تا به راز نهفته در آن پی ببرید! “آلما” بعد از نجات پیدا کردن از حادثه رانندگی، متوجه اتفاقات عجیب و غریبی می‌شود و بعد از ملاقات روح پدرش این نکته برایش روشن می‌شود که او دارای قدرتی استثنایی و فرابشری می‌باشد. به نحوی که می‌تواند جهان را از بعدهای مختلفی دیده و تجربه کند. اما این ویژگی چندان هم خوشایند نیست و درسرهایی برایش به‌وجود می‌آورد. این شرایط زمانی بدتر می‌شود که پدر “آلما” از او می‌خواهد با استفاده از این قدرتی که دارد، راز مرگش را کشف کرده و بفهمد که چه کسی قصد کشتن او را داشته است.

“انجام نشده” سریالی است که هنگام تماشای آن زندگی جدیدی را تجربه می‌کنید؛ با شخصیت‌ها و به‌خصوص شخصیت اصلی همراه شده و سعی می‌کنید خود را جای او بگذارید! سوال‌هایی که در قسمت‌های ابتدایی مطرح می‌شوند، هرکدام در زمان مناسب به خود پاسخ داده شده و به اندازه‌ی کافی مخاطب را به دنبال خود می‌کشانند. هر کدام از شخصیت‌ها ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خاص خودش را دارد که تاثیر آنها بر روند داستان مشهود و قابل تامل است. جذابیت داستان این سریال به‌گونه‌ای است که شاید تنها در یک روز بخواهید آن را به انتها برسانید!

تصاویری از سریال “انجام نشده”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. رامین32

    اردیبهشت 20, 1399

    سلام
    چرا بعضی ویدیو ها تو سایت پخش نمیشن ؟

    پاسخ