معرفی 11 فیلم جذاب و دیدنی اسپانیایی در سال 2019 که باید تماشا کنید

ظهور سینمای بین المللی خصوصاً با حضور خدمات پخش فیلم مانند نتفلیکس، به بینندگان اجازه داده تا از خانه خود با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا شوند. با اینکه در هنگام تماشای هر فیلم با معیار “هر کسی کار خودش، بار خودش” روبرو می‌شویم، اما کشورها و زبان‌های خاصی وجود دارند که در مقایسه با دیگر کشورها، در از بین بردن این محدودیت‌ها موفق بوده‌اند.

فیلم‌ها و برنامه‌های اسپانیایی محبوبیت رو به رشدی داشته‌اند، و دلیل آن این است که زبان اسپانیایی توسط افراد زیادی صحبت می‌شود. اگر شما هم به سینمای اسپانیا علاقمند شده‌اید، پس به لیست ما از برترین فیلم‌های سینمایی اسپانیایی سال 2019 نگاهی بیندازید. با پروشات همراه باشید.


11. آن پسر مو طلایی ‒ The Blonde One

“آن پسر موطلایی” افسانه‌ای درباره عشق و تنش بین دو نفر است که توسط تفاوت‌های احساسی‌شان جذب یکدیگر می‌شوند ولی همین تفاوت‌ها باعث می‌شود که از یکدیگر دور شوند. وقتی هم اتاقی “خوان” آنجا را ترک می‌کند، او به دوستش “گابریل” پیشنهاد می‌دهد تا با او زندگی کند. خوان پسری دخترباز است و همیشه به مهمانی‌های مختلف می‌رود، اما گابریل زندگی آرامی دارد. با اینکه دنیای این دو با هم تفاوت زیادی دارد، اما گابریل کم کم جذب هم اتاقی خود شده و عاشقش می‌شود. وقتی مشخص می‌شود که خوان نیز از او خوشش می‌آید، این دو رابطه‌ای مخفیانه را با هم شروع می‌کنند، اما چقدر طول می‌کشد تا این رابطه از بین برود؟

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


10. دزدان گازوئیل ‒ The Gasoline Thieves

“لالو” خانواده ثروتمندی ندارد. در واقع وقتی مادرش سعی می‌کند به تنهایی از آنها مراقبت کند، اوضاع سخت‌تر هم می‌شود. اما وقتی لالو عاشق “آنا” می‌شود، هیچکدام از این موضوعات برایش اهمیت ندارد. لالو می‌خواهد آنا را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما او خودش دوست پسر دارد، و از آن بدتر دوست پسرش پولدار نیز هست. او با هدیه دادن به آنا خوشحالش می‌کند و لولای ساده لوح فکر می‌کند اگر خودش هم اینکار را کند، آنا عاشقش می‌شود. اما لولا پولی ندارد، به همین دلیل باید از راه‌های مختلف پول در بیاورد و راهی که او انتخاب می‌کند، قاچاق گازوئیل می‌باشد. هدف لولا این است که آنقدر پول در بیاورد تا بتواند برای آنا یک گوشی آیفون بخرد، اما وقتی با کارتل ها درگیر می‌شود، همه چیز از این رو به آن رو می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم برتر براساس زندگی تد باندی (Ted Bundy) مخوف ترین قاتل سریالی تاریخ


9. بازندگان قهرمان ‒ Heroic Losers

“بازندگان قهرمان” فیلمی است که باعث شد آرژانتین برای اولین بار در نود و دومین مراسم اسکار وارد شود. داستان فیلم درباره گروهی از افراد است که در لفافه شرایط اقتصادی سخت از آنها کلاهبرداری شده، اما این افراد تصمیم می‌گیرند به جای تلافی کردن، تنها پولشان را باز پس بگیرند. این ماجرا در سال 2001 اتفاق میفتد، و از آنجایی شروع می‌شود که عضوی از انجمن مردم را تشویق می‌کند تا در یک پروژه مربوط به کشاورزی سرمایه گذاری کنند تا اقتصاد شهرشان بهبود یابد. اما همینکه پول‌ها واریز می‌شوند، مردم متوجه می‌شوند که این موضوع تنها یک دزدی بوده و از آن بدتر، طرح اقتصادی جدیدی در کشور در حال اجرا شدن است.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم برتر درباره مسابقات اتومبیل رانی خیابانی


8. آتش به پا خواهد شد ‒ Fire Will Come

همانقدر که اسم “آتش به پا خواهد شد” مصمم است، این فیلم پیش‌بینی اتفاقات فیلم و همچنین سرنوشتی است که اگر بشر به کارهای کوته فکرانه و بی دقت خود ادامه دهد، به آن دچار خواهیم شد. این فیلم درباره رابطه انسان با طبیعت است، که در آن یکی در صدد از بین بردن دیگری است و تنها این زمان است که این کشمکش پایان می‌یابد. شخصیت اصلی فیلم مردی به نام “آمادور” است که پس از گذراندن محکومیتش برای آتش افروزی به شهرش گالیسیا باز می‌گردد. اشتیاق او برای سوزندان همه جا دنبالش می‌کند، و از هنگام آمدن او تمام شهر هشیار است، اما کاری از دست کسی بر نمی‌آید. سوالی که ذهن همگان را مشغول کرده این است: آمادور میخواد با آزادیش چه کند؟

همچنین بخوانید: 5 فیلم برتر ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند


7. لرزش ‒ Tremors

فکر می‌کنید چه کسی لایق داشتن یک زندگی ایده آل است؟ اصلاً زندگی ایده آل چگونه است؟ حرفه‌ای موفق، ازدواجی خوب با همسری خوب، داشتن کودکان زیبا، عضوی مهم از مجمع دینی خود بودن؟ “پابلو” همه اینها را داشت، اما باز هم برایش کافی نبود. جدا از کامل بودن و خوشتیپ بودنش، به نظرش چیزی این وسط درست نبود. اما وقتی که عاشق مرد دیگری می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند. او تمام شجاعتش را جمع می‌کند و تصمیم می‌گیرد این موضوع را به خانواده‌اش بگوید و انتظار دارد که آنها با کمی عصبانیت، واقعیت را قبول کنند. اما تنها چیزی که انتظارش را ندارد این است که خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند که او را “درمان” کنند. حالا پابلو باید با چه کسی بجنگد: خود واقعی، یا خانواده‌اش؟

همچنین بخوانید: ۱۱ فیلم برتر سینما با موضوع دزدان دریایی


6. اینجا برلین نیست ‒ This Is Not Berlin

“اینجا برلین نیست” اثر “هاری ساما” می‌باشد که برای ساخت شخصیت‌هایی که چهره واقعی قسمت‌های مختلف مکزیک را نشان می‌دهند، شناخته شده است. او به صورت تکه تکه، هر بار از فیلم‌هایش استفاده می‌کند تا ماهیت انسان در سن و سال‌های مختلف را بررسی کند و بینندگان را با بحث‌هایی درباره مسائلی که معمولاً به هم مربوط اما سرکوب شده هستند، درگیر می‌کند.

این فیلم درباره چنین ماجرایی است. در سال 1986، پسری به نام “کارلو” در مکزیک زندگی می‌کند و در تلاش است تا جایگاه خود را در دنیا پیدا کند. خانواده‌اش حس تعلق خاطر را برایش به ارمغان نمی‌آورند. پدری که اصلاً نمی‌شناسد، مادری که افسردگی ذره ذره در حال نابود کردن اوست، کارلو فقط برادری دارد که باعث می‌شود خانواده‌اش دیوانه به نظر برسند. اما اینها برایش کافی نیستند. کارلو به همراه بهترین دوستش و خواهر او، جایی برای ماندن پیدا می‌کنند. به نظر کارلو آن‌ها می‌توانند زندگی‌ای برایش بسازند که بسیار هیجان انگیز باشد. کارلو می‌خواهد از طریق آنها به زندگی‌اش هیجان ببخشد. خیلی زود با باری آشنا می‌شود که دنیای پشت درهای آن از دنیای بیرون متفاوت است. و همه چیز در آنجا ممکن است. اینجاست که کارلو می‌تواند برای خود، هنر و سکس معنایی پیدا کند، و باز کردن راه دانش، نیاز به مواد مخدر دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم برتر نئو نوآر در تاریخ سینما


5. خانواده نیمه شب ‒ Midnight Family

“خانواده نیمه شب” فیلمی مستند اثر “لوک تورنزتن” می‌باشد که بر کار یک آمبولانس تمرکز دارد و به سیستم سلامت کشور می‌پردازد، و تلاش می‌کند تا میزان بودجه‌ای را که دولت برای فرآهم آوردن شهروندان کم دارد را برآورد کند.

داستان درباره آمبولانس شخصی خانواده “اوچوآ” می‌باشد، کار آنها این است که به هر نوع وضعیت اورژانسی پاسخ دهند. آن‌ها اینکار را از روی اشتیاق نمی‌کنند، و برای آن پول می‌گیرند، مقدارش زیاد نیست، اما این خانواده برای زنده ماندن به پول نیاز دارد. ما به مدت یک روز بخشی از کار عجیب این خانواده بودیم و مشاهده کردیم، همینکه پیامی دریافت می‌شود، چه مسابقه‌ای بر پا می‌شود. آن‌ها باید با دیگر آمبولانس‌های خصوصی رقابت کنند و جان مردم را نجات دهند تا بتوانند پول بخور و نمیری به دست آورند. این داستان بسیار پر استرس و تفکربرانگیز است. این فیلم اخیراً در جشنواره‌ای منتشر شد و نظرات مثبتی از جانب منتقدان دریافت کرد، آن‌ها اعلام کردن این فیلم به گونه‌ای بود که پس از تماشایش نمی‌توانستند به آن فکر نکنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید


4. سکو ‒ The Platform

“سکو” به اسپانیایی “آل هویو” (El Hoyo) فیلمی درام است که به مانند هجونامه‌ای سیاسی و فرهنگی است. شخصیت اصلی داستان مردیست به نام “گورنگ”. او در طبقه سی و سوم یک زندان زندگی می‌کند، که سلول‌های آن به صورت عمودی از یکدیگر جدا می‌شوند. هر سلول شامل دو زندانیست و هیچکس نمی‌داند که دقیقاً چند سلول وجود دارد. تنها مسئله مهم غذاست. پخش غذا از بالاترین طبقه شروع شده و تمامی زندانیان سهم خود را می‌گیرند. مشکل اینجاست که تنها اندازه معینی غذا موجود است و هر چه طبقه پایینتر، غذای کمتری گیر زندانیان می‌آید.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم برتر اسپانیایی زبان این دهه (2019 تا 2010)


3. شیطان میان دو پا ‒ Devil Between the Legs

“شیطان میان دو پا” که فیلمی کاملاً سیاه و سفید است، احساسی آرام و قدیمی به بیننده می‌دهد، که به زیبایی افراد موجود در این داستان را منعکس می‌کند. شخصیت‌های داستان “بیتریز” و “پیرمرد” هستند که مدت بسیار زیادی از ازدواجشان می‌گذرد و تنها چیزی که از آن باقی مانده خشم است. پیرمرد فکر می‌کند که همسرش با کسی رابطه دارد و بیتریز این موضوع را تلافی حضور پرستار جوان همسرش در خانه می‌داند. آن‌ها برای مدتی طولانی خشمی که از یکدیگر دارند را پنهان می‌کنند تا اینکه به نقطه‌ای رسیدند که این خشم را بروز دادند، و نتیجه اینکار هر دوی آنها را شگفت زده کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کمپانی دیزنی در این دهه (2010 تا 2019)


2. من دیگر قهرمان نیستم ‒ I’m No Longer Here

معمولاً کارگردانان برای به تصویر کشیدن شخصیت‌های خود از نوجوانان استفاده می‌کنند، و این موضوع دلیل خاصی دارد. نوجوانی، زمانی است که فرد بیشترین تأثیر را از فضای اطراف خود می‌پذیرد و در نهایت به چیزی که آن را جذب می‌کند تبدیل می‌شود. پس اگر می‌خواهید بینندگان از دنیایی که می‌خواهید به آنها نشان دهید، بهترین نقطه دید را دریافت کنند، یک نوجوان را به عنوان شخصیت اصلی فیلم خود انتخاب کنید. “فرناندو فریاس” کارگردان این موضوع را به خوبی درک کرده و در آخرین فیلم خود، دنیا را از دریچه چشمان نوجوانی کشف می‌کند، که زندگیش توسط جابه جایی نابود شده است.

“یولیس سمپیرو” 17 سال دارد که درگیر موضوعاتی با کارتل می‌شود. حالا تنها راهی که دارد مهاجرت به آمریکاست. یولیس با رها کردن دوستان و اعضای گروه رقص خود، در مرحله بعدی زندگیش سعی می‌کند در جایی که اصلاً شبیه به محل زندگیش نیست، همرنگ جماعت شود. گذشت زمان کمکش می‌کند و او بالاخره جایگاهی برای خود پیدا می‌کند. اما در این هنگام از آمریکا دیپورت می‌شود و دوباره به خانه اولش بر می‌گردد. مشکل اینجاست که الان زمان زیادی گذشته و یولیس دیگر کشور زادگاهش را نمی‌شناسد، و آن کشور هم او را.

همچنین بخوانید: معرفی 18 فیلم جذاب و دیدنی این دهه درباره افراد دگرباش (LGBT)


1. درد و شکوه ‒ Pain and Glory

فرآیندهای خلاقانه همگی هیجان انگیز هستند. مردم باید با چیزهای خوب و بد زندگیشان ارتباط برقرار کنند و از احساسات خود استفاده کرده و به هنر خود بیفزایند. این فیلم داستان کارگردانی به نام “سالوادور مالو” را به تصویر می‌کشد، که به زندگی گذشته، و رخدادهایی که باعث شکل گرفتن حرفه‌اش شد می‌اندیشد. “درد و افتخار” با بازی “آنتونیو باندراس” و “پنه لوپه کروز” فیلمی است که موجب ورود رسمی اسپانیا به نود و دومین مراسم اسکار شد. باندراس برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن شد و همچنین جوایز با ارزش دیگری را نیز دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    آذر 16, 1398

    ممنون
    اگه می شه همچنین لیستی هم درباره سینماهای هند-چین-ایتالیا-انگلیس و آلمان هم قرار بدید

    پاسخ

  2. فومنی

    آذر 16, 1398

    سلام خسته نباشیدخانم باقری. ازاینکه به سینمای اسپانیا می پردازید سپاسگزارم.

    پاسخ

    • فومنی در پاسخ به فومنی

      آذر 20, 1398

      خسته نباشید…باتوجه به علاقه شخصی ام به سینمای اسپانیاوممالک اسپانیش زبان ، اخیرا فیلم Pain and Glory بابازی خوب آنتونیو باندراس وخانم کروز رامشتاقانه دیدم. فیلم بازیهای خوبی دارداما لحن همجنسگرایانه فیلم خصوصا وقتی دریک طرف ماجرا آنتونیوباندراس پابه سن گذاشته باآن همه خاطرات خوبی که درگذشته ازفیلمهایش داشتیم ،حضورداشته باشد، بدجور توی ذوق آدم می زندوشخصا ازتماشای فیلم حال بدی به من دست داد!! روایت شعرگونه داستان فیلم وبازی کوتاه ولی استادانه پنه لپه کروز تحت شعاع مضون ناخوشاینداثر قرار گرفته وبه نظرم برخلاف اقبال خوبی که فیلم درفیستیوالهای اروپایی داشته، نخواهدتوانست بابیننده مشرق زمین ارتباط خوبی برقرارنماید…

      پاسخ