10 فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در سال 2019 که باید تماشا کنید

ژانر مخصوص نوجوانان یکی از پرسودترین ژانرهای هالیوود است. هر ساله فیلم‌های زیادی درباره نوجوانان تولید می‌شود و چنین فیلم‌هایی برای بازیگران جوان فرصتی فراهم می‌کنند تا با گرفتن نقش‌هایی نزدیک به سنشان توانایی و استعداد خود را نشان دهند.

به تصویر کشیدن سال‌های نوجوانی و جوانی کار دشواری است و بازیگرانی مانند “سورشا رونان“، “تیموتی شالامی”، “آلن پگ” و “جنیفر لارنس” با بازی در نقش افراد بالغی که در حال جدال با مشکلات مختلف زندگی هستند، نامزد دریافت جایزه اسکار شدند. سال جاری نیز در نتیجه بازی در فیلم‌های نوجوانانه بازیگران قوی زیادی ظهور کردند. فیلم‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم از بهترین فیلم‌های نوجوانانه سال 2019 می‌باشند. با پروشات همراه باشید.


11. پنج قدم فاصله ‒ Five Feet Apart

“استلا” از بیماری‌ای رنج می‌برد که سلامتیش را به خطر انداخته و در نهایت او را به کام مرگ می‌برد. برای اینکه وضعیتش ثابت بماند باید از یک سری قوانین پیروی کند، یکی از این قوانین این است که در فاصله‌ای مشخص از دیگران باقی بماند. “ویل” نیز وضعیتی مشابه استلا دارد و به همین دلیل این دو با هم آشنا می‌شوند و مشخص می‌شود که ویل همان بارقهٔ نوری است که استلا در تمام طول زندگیش به آن نیاز داشته. این دو علی‌رغم وضعیت وخیمی که دارند، راهی پیدا می‌کنند و با یکدیگر وقت می‌گذرانند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که پنج قدم از هم فاصله بگیرند و در این زمان، کم کردن حتی یک قدم از این فاصله باعث می‌شود که از هم جدا شوند.

“پنج قدم فاصله” بر اساس کتابی با همین نام و توسط “ریچل لیپینکات” ساخته شده است و ستارگان آن “هالی لو ریچاردسون” و “کول اسپروز” در نقش شخصیت‌های اصلی ایفای نقش کردند.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در این دهه (2019 تا 2010)


10. سهره طلایی ‒ The Goldfinch

کتاب “سهره طلایی” اثر “دونا تارت” برنده جایزه پولیتزر شد. داستان درباره مردی جوان به نام “تئودور دکر” می‌باشد. تئو در هنگام کودکی شاهد مرگ مادرش در یک بمب گذاری بود، این اتفاق تأثیر شدیدی بر زندگی او می‌گذارد و باعث می‌شود زندگیش تغییر کند. پس مدتی تئو توسط خانواده‌ای ثروتمند به فرزندخوانگی قبول می‌شود، اما پس از آشنایی با مردی عجیب و غریب، با مجرمان آشنا شده و به دنیای جعل آثار هنری وارد می‌شود. حالا پدری الکلی، دوست دختری بی خاصیت، رابطه پیچیده عشقی، مادری خوب اما خونسرد و مردی خطرناک که از رازهای تئو با خبر است، همه را به این وضعیت اضافه کنید. داستان پیوسته پیچیده‌تر می‌شود.

انسل الگورت” که همین الان هم به دلیل بازی در “بخت پریشان” (The Fault in Our Stars) و “بیبی راننده” (Baby Driver) طرفداران زیادی در بین نوجوانان دارد، در این فیلم به عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش می‌کند. “نیکول کیدمن“، “جفری رایت”، “سارا پالسون”و “لوک ویلسون” دیگر ستارگان می‌باشند. “سهره طلایی” توسط “جان کراولی” ساخته شده است که برای کارگردانی فیلم “بروکلین” (Brooklyn) نامزد جایزه اسکار شده بود.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر سینما با موضوع اسکیت‌بردینگ


9. کودکی که شاه خواهد شد ‒ The Kid Who Would Be King

افسانه شاه آرتور و شمشیر او اکس کالیبور بارها توسط فیلم‌ها اقتباس شده است. روایت‌ها تغییر کردند، داستان تغییر داده شد، حتی دنباله‌های آن نیز کاملاً بی ارتباط به نسخه اصلی بوده‌اند. “کودکی که شاه خواهد شد” تلاشی دیگر برای احیای این داستان است، که فضایی مدرن برای آن ایجاد شده تا بینندگان را جذب کند.

داستان در دنیای مدرن اتفاق میفتد و درباره پسر جوانی به نام “الکس” است که شمشیری جادویی را پیدا می‌کند و سپس می‌بیند که اکس کالیبور در دستان او قرار دارد. زمانی که نیروهای شرور به دنبال شمشیر می‌آیند، الکس و دوستانش با آنها مبارزه می‌کنند.


8. نور کورکننده ‒ Blinded by the Light

موسیقی بسیار قدرتمند است، می‌تواند انسان را رها کند، می‌تواند الهام بخش باشد، می‌تواند راه فراری باشد و حتی می‌تواند جادو کند. موسیقی می‌تواند هر چیزی که می‌خواهید باشد و برای “جواد” آزادی است. او پسری پاکستانی است که در سال 1987 در انگلستان زندگی می‌کند و از پدر محافظه کارش و نژاد پرستی مردم که هر روز با آن روبرو می‌شود خسته شده است. او تمام این احساسات را با سرودن شعر از ذهنش بیرون می‌کند، اما زمانیکه با موسیقی “بروس اسپرینگستین” آشنا می‌شود، بارقه‌ای از امید در دلش جرقه می‌زند. آهنگ‌های بروس به خودی خود فوق‌العاده‌اند، اما چیزی که او در متن آهنگ‌هایش بیان می‌کند باعث می‌شود که جواد به آهنگ‌های راک این خواننده علاقمند شود. ارتباط او با موسیقی باعث می‌شود نا امنی‌ها و ترس‌هایش را رها کرده و مسیر خودش را پیدا کند.

همچنین بخوانید: 35 انیمیشن برتر تاریخ سینما


7. نفرت‌انگیز ‒ Abominable

این انیمیشن داستان گروهی را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند بلندترین کوه دنیا را فتح کنند، اما با چیزی روبرو می‌شوند که تنها در قصه‌ها درباره‌اش شنیده بودند. “کلویی بنت” صداپیشه شخصیت “یی” می‌باشد، دختر رهبر این گروه از افراد عجیب و غریب است. سفر آنها از شانگهای شروع شده و به کوه‌های خطرناک هیمالیا رسید. آن‌ها در راه با “یتی” آشنا می‌شوند که مانند آن‌ها در کوه گم شده است. با اینکه در داستان گفته شده از خباثت این موجود بر حذر باشید، اما آنها متوجه شدند که صحبت درباره شرارت‌های یتی اغراق‌آمیز بوده است. آن‌ها تصمیم گرفتند که به جای جنگیدن با او، کمکش کنند و به این ترتیب سفر انسانها برای رساندن یتی به خانواده‌اش شروع می‌شود.


6. جاده‌ها ‒ Roads

“ویلیام” در جستجوی برادرش می‌باشد و سفرش را از کنگو شروع می‌کند، اما هنگام عبور از مرز اروپا با مشکلاتی روبرو می‌شود. ویلیام به طور تصادفی با “گیلن” آشنا می‌شود که پسری انگلیسی ثروتمندی است که برای اینکه حوصله‌اش سر رفته بود از تعطیلات خانوادگیش فرار کرده بود. این دو سفری را با هم شروع می‌کنند که در آن خوش می‌گذرانند ولی با یک سری حقایق پیچیده دنیا نیز روبرو می‌شوند.

“جاده‌ها” داستانی لذت بخش از ماجرای پسرانی جوان و قوی است که دنیایشان کاملاً از هم متفاوت می‌باشد. “فیون وایتهد” (که برای نقشش در فیلم “دانکرک” (Dunkirk) مشهور است) و “استفن باک” (که برای بازی در فیلم‌های “تنها” (Alone) و “آل” (Elle) شناخته شده است) ستارگان این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


5. پسران خوب ‒ Good Boys

یک دانش آموز کلاس ششم دقیقاً چه مشکلی می‌تواند داشته باشد؟ به غیر از کتاب و نمره، چه چیز دیگری باعث نگرانی آن‌ها می‌شود؟ خب، درباره بچه‌های دیگر نمی‌دانم اما پسران لوبیایی دست خالی نیستند! هر کدام آنها در خلال ورود به سن نوجوانی، با مشکلاتی روبرو هستند. “مکس” عاشق دختری است که حتی نیم نگاهی هم به او نمیندازد. “لوکاس” نمی‌داند با خبر طلاق پدر و مادرش چگونه کنار بیاید و همچنین نمی‌داند که در این جنگ طرف کدامیک از آنها را بگیرد. “ثور” مدام توسط دیگران مسخره شده و همه او را اذیت می‌کنند، به همین دلیل می‌خواهد از آواز خواندن دست بکشد، اما این تنها چیزی است که تا به حال آرزویش را داشته. در این میان، وقتی این پسران به جشنی دعوت می‌شوند که می‌تواند زندگیشان را تغییر دهد، تصمیم می‌گیرند کاملاً آماده باشند. و اینجاست که دردسر اصلی شروع می‌شود.


4. شزم ‒ Shazam

ما به دلایل زیادی دوست داریم قدرت‌های ماورایی داشته باشیم. بله درست است نجات دادن دنیا یکی از آنهاست، اما دلیل اصلی آنکه ما قدرت‌های ماورایی را می‌خواهیم، این است که بتوانیم تمام کارهای احمقانه و فوق‌العاده‌ای را که از کودکی رویای آن را داشتیم انجام دهیم. اگر وقتی کودک بودیم این قدرت‌ها را بدست می‌آوردیم چه می‌شد؟ “شزم” ساختهٔ کمپانی DC همین موضوع را به تصویر می‌کشد. داستان درباره “بیلی باستون” است، پسری نوجوان که در جستجوی مادرش می‌باشد و ناگهان از قدرت “شزم” برخوردار می‌شود. او در ابتدا قدرت‌هایش را امتحان کرده و با آنها خوش می‌گذراند و نمی‌داند که کس دیگری به دنبال این قدرتهاست، کسی که اصلاً شوخی سرش نمی‌شود.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


3. مرد عنکبوتی: دور از خانه ‒ Spider-Man: Far from Home

مرد عنکبوتی “تام هالند” به موفقیتی دست یافت که سری‌های قبل آن شانس برابری با آن را نداشتند. پس از درگیری کمپانی سونی و مارول قرار شد که این فیلم مجموعه‌ای سه گانه باشد و همچنین قرار است که مرد عنکبوتی بخشی از دنیایی بزرگتر باشد که به نظر می‌رسد با گذشت هر سال این دنیا بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

“مرد عنکبوتی: دور از خانه” فیلمی بسیار مهم برای کمپانی مارول است، چرا که اولین فیلمی است که پس از “انتقامجویان: پایان بازی” ساخته شد. این فیلم افراد شرور جدیدی را معرفی کرده و احتمال ادغام دنیای “انتقامجویان” که در قسمت بعدی مشخص خواهد شد، با آن نیز وجود دارد. اما از همه مهمتر، همچنان فیلمی نوجوانانه است و کشمکش‌های “پیتر” با فقدان، غم و اندوه را نشان می‌دهد.


2. بوک اسمارت ‒ Booksmart

“بوک اسمارت” اثر “اولیویا وایلد” می‌باشد که “بنی فلدستون” و “کتلین دور” در نقش “ایمی” و “مولی” دخترانی که آنقدر درس خوانده‌اند که چیز دیگری در زندگیشان وجود ندارد، در آن ایفای نقش می‌کنند. همسالان آنها مدام در جشن گرفتن و خوشگذرانی بودند، اما این دو تنها روی درس خواندن، دریافت نمرات خوب و قبول شدن در یک دانشگاه خوب تمرکز کردند. با این حال، در روزهای آخر دبیرستان متوجه می‌شوند که تجربیات زیادی کسب نکرده‌اند و در دنیای خود گیر افتاده‌اند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که قبل از ورود به مرحله جدید زندگی، تمام چیزهایی که تا به الان انجام نداده بودند را تجربه کنند. این موضوع باعث می‌شود این دختران سفری را شروع کنند که خیلی چیزها را تغییر می‌دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر درباره نازی ها در تاریخ سینما


1. مونوس ‒ Monos

فیلم “مونوس” ساخت کشور کلمبیا که به نود و دومین جشنواره اسکار راه یافت، با دیگر فیلم‌های این لیست تفاوت دارد. داستان درباره گروهی نوجوان سرباز است که در جنگلی دور افتاده در کلمبیا زندگی می‌کنند و وقتی که هیچ بزرگسالی در کمپ حضور ندارد این نوجوانان به عنوان رئیس انتخاب می‌شوند. فیلم روی رخدادهایی که در هنگام ریاست آنها اتفاق میفتد تمرکز دارد. آن‌ها باید از یک زندانی و یک گاو شیرده مراقبت کنند. وقتی سرپرستشان آنها را ترک می‌کند، رفتارشان پر هرج و مرج می‌شود. حالا باید همه چیز را مرتب کنند و عواقب آن را نیز بپذیرند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. sany1380

    مهر 15, 1399

    five feet apartعاالی بود.فیلم خیلی زیبا و احساسی بود.خیلی غم انگیز بود فکرکنم شما هم مثل من کلی گریه کنید(T_T)

    پاسخ

    • Taha در پاسخ به sany1380

      مهر 5, 1401

      منم

      پاسخ

    • Mahdis در پاسخ به sany1380

      خرداد 13, 1402

      موافقم،واقعا خیلی قشنگ بود.

      پاسخ

  2. Dvrpnh

    آذر 21, 1398

    از بین همه اینا
    Five feet apart خیلی خیلی قشنگه
    Booksmart خوب بود =)
    Shazam خنده داره و جنبه فان داره
    جذاب تر از همشون بودن

    پاسخ