معرفی 15 فیلم الهام بخش که هر کار آفرینی باید تماشا کند

حتماً درباره دوره انقلاب صنعتی شنیده‌اید، خب حالا دوره انقلاب کارآفرینی فرا رسیده است. کارآفرینی یکی از صنعت‌های در حال توسعه است، اما با این حال برخی از افراد در آن موفق نمی‌شوند. موانع زیادی در بین راه وجود دارد و برخی طاقت ندارند و همینکه اوضاع سخت می‌شود، جا می‌زنند.

اما با استقامت، می‌توان در این راه موفق شد. تنها کاری که باید بکنید، این است که دیدتان را تغییر دهید و برای چیزی که می‌خواهید اشتیاق داشته باشید یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق شدن به انجام این کار، تماشای یک فیلم الهام بخش است.

شما به چیزی نیاز دارید که به طور روزانه شما را تشویق کند و کمکتان کند تا به موانع جلوی راهتان غلبه کنید. گاهی حتی آنقدر اوضاع سخت می‌شود که حتی به پایان رساندن روز برایتان سخت می‌شود. آنجاست که نیاز به تشویق شدن دارید.

فیلم‌ها همیشه منبع الهام افراد بوده و هستند. آن‌ها توانایی آن را دارند که محدودیت هایمان را به چالش بکشند، درکمان را محک بزنند و احساساتمان را برانگیزند. در آخر بگویم که فیلم‌ها به شما کمک می‌کنند تا کارآفرین بهتری باشید. با پروشات همراه باشید.


1. شبگرد ‒ Nightcrawler ‒ 2014

“شبگرد” مناسب افرادی با بینش عالی است. این فیلم کمی خشن است اما بازی “جیک جیلنهال” باعث می‌شود درگیر ماجرا شوید. داستان درباره پسری با مشکلات فراوان است که به دنبال کار می‌گردد، اما نمی‌تواند شغل مناسبی برای خود پیدا کند. در عوض، پس از اینکه شاهد اتفاق ارتکاب جرم می‌شود، پنجره‌ای از فرصت‌ها به رویش گشوده شده و تصمیم می‌گیرد که به یک گزارشگر جرائم تبدیل شود.

این فیلم به شما می‌آموزد که با کمی تشویق و اشتیاق هر کسی، می‌تواند هر چه می‌خواهد بشود. به شما یاد می‌دهد که چگونه تمرکز بر ویژگی‌هایتان و پرورش آنها باعث می‌شود که نامحدود شوید. این فیلم را تماشا کنید و برگردید سعی کنید به من بگویید که اصلاً تشویق نشدید، چون که اصلاً امکان پذیر نیست.بدون خرب کردن پایان فیلم، در اینجا دیالوگی از فیلم را برایتان تهیه کرده‌ایم:

“هرگز ازت نمیخوام کاری رو انجام بدی که خودم نمیخوام انجامش بدم”.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر درباره نازی ها در تاریخ سینما


2. شبکه اجتماعی ‒ The Social Network ‒ 2010

“شبکه اجتماعی” فیلمی موفق در هالیوود بوده است. داستان درباره ترقی “مارک زاکربرگ” و چگونگی ساخته شدن “فیسبوک” می‌باشد. این فیلم به دلیل داستان سرایی استادانه و پیش زمینه فوق‌العاده‌اش جزو برترین فیلم‌های الهام بخش است.

“شبکه اجتماعی” فیلمی خوب درباره به حقیقت رساندن رویاهاست. همچین به ما یاد می‌دهد که چگونه یک اتاق خوابگاه را به موفق‌ترین کارخانه پلتفرم فضای مجازی که تا به حال دیده شده تبدیل کنیم! البته میزان درستی داستان این فیلم زیر سؤال رفته است، اما مهم نیست، این فیلم برای همه کارآفرینان منبع الهام بزرگی است.

و حالا دیالوگی از فیلم:

“اینترنت با مداد نوشته نشده مارک، با جوهر نوشته شده”.


3. غارتگران دره سیلیکون ‒ Pirates of Silicon Valley ‒ 1999

“غارتگران دره سیلیکون” یکی دیگر از فیلم‌های خوش ساختی است که درباره موفقیت “مایکروسافت” “بیل گیتس” و “اپل” “استیو جابز” می‌باشد. به راستی که هر دوی آنها “غارتگر” بودند و این فیلم در به تصویر در آوردن جزئیات کار آنها بسیار موفق بوده است. این فیلم رقابت بین استیو جابز و بیل گیتس را از همان ابتدا شرح می‌دهد. “نوآح وایل” در این فیلم نقش استیو جابز را به زیبایی هر چه تمام‌تر ایفا کرد و “آنتونی مایکل هال” نیز نقش بیل گیتس را عالی بازی کرد. و این هم یکی از دیالوگ‌های او:

“موفقیت نوعی تهدیده، باعث میشه آدمای باهوش فکر کنن هرگز شکست نمیخورن”.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم برتر نئو نوآر در تاریخ سینما


4. در جستجوی خوشبختی ‒ The Pursuit of Happyness ‒ 2006

این فیلم یکی از فیلم‌های الهام بخش و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های با موضوع “هرگز تسلیم نشوید” است. بازی فوق العاده “ویل اسمیت” در نقش “کریس گاردنر” باعث می‌شود مو به تنتان سیخ شود. این فیلم بر اساس خاطرات کریس ساخته شده است. کتاب آن یکی از پرفروش‌ترین‌ها بود و فیلم سینمایی آن نیز به یکی از موفق‌ترین‌ها تبدیل شد. “در جستجوی خوشبختی” حالتی واقع گرایانه دارد که نمی‌توانید آن را در بسیاری از فیلم‌های به دردنخور هالیوودی پیدا کنید و تنها یک پیام قوی اما ساده دارد: هرگز تسلیم نشوید.

دیالوگی فوق‌العاده از فیلم:

“دنیا مروارید توست، پیدا کردن مروارید به خودت بستگی دارد”.


5. رستگاری در شاوشنک ‒ The Shawshank Redemption ‒ 1994

چطور می‌شود این فیلم را جا بیندازیم؟ این فیلم یکی از ده فیلم برتر وب سایت IMDB است. داستان آن از این قرار است:

دو زندانی طی سالهای زیاد با یکدیگر پیوندی برادرانه برقرار می‌کنند و آرامش و رستگاری نهایی خویش را در نجابت و شایستگی می‌یابند. شخصیت اصلی “اندی دوفرنس” (تیم رابینز) موفق می‌شود که در بدترین شرایط، بهترین اقدامات را انجام دهد (او به اشتباه قاتل شناخته شده بود). او با استقامتی که داشت توانست به چیزهایی دست یابد که حتی فکر رسیدن به آنها هم به مغزش خطور نمی‌کرد.

مورگان فریمن” نقش دیگر شخصیت اصلی را بر عهده دارد، و ارتباط بین آنها فوق العاده است. در یکی از مکالمه‌هایشان، اندی می‌گوید:

“به نظرم فقط یه انتخاب ساده داریم: اینکه مشغول زندگی باشم، یا مشغول مردن”.

همچنین بخوانید: معرفی 17 فیلم برتر اسپانیایی زبان این دهه (2019 تا 2010)


6. فارست گامپ ‒ Forrest Gump ‒ 1994

این فیلم داستانی از مردی ساده با نیت خوب است که تنها با ادامه دادن زندگی که فکر می‌کرد درست است، به پدیده‌ای موفق تبدیل شد. او مدال‌های زیادی کسب می‌کند، به یک بازیکن حرفه‌ای پینگ پنگ تبدیل می‌شود، دوندگی می‌کند، صاحب یک کارخانه میگو می‌شود و الهام بخش تمام مردم دنیا است.

داستان درباره ذات ساده فارست (تام هنکس) می‌باشد و ثابت می‌کند نیازی نیست نابغه باشید تا به چیزهای مختلفی دست یابید. فقط باید تلاش کنید. دیالوگ مشهور فیلم این است:

“من مرد باهوشی نیستم، اما میدونم عشق چیه”.


7. مانیبال ‒ Moneyball ‒ 2011

این فیلم درباره “اوکلند اتلتیکس” و مدیر برنامه‌اش “بیلی بین” (برد پیت) می‌باشد. تیم مورد نظر یک بازنده است و در حال از دست دادن پول زیادی می‌باشد. تمامی بازیکنان عالی توسط تیم‌های بزرگتر انتخاب شده‌اند. حالا بیلی باید فکر کند که بدون استعدای که پول بتواند آن را بخرد، چگونه می‌تواند تیمی موفق تشکیل دهد.

این فیلم نشان می‌دهد که کارآفرینان چگونه می‌توانند با راهی موجود از کار کردن، رفتاری خلاقانه داشته باشند و با پول کم، یا حتی بدون پول برنده باشند. دیالوگی زیبا از فیلم:

“وقتی دشمنت داره اشتباه میکنه، مزاحمش نشو”.

همچنین بخوانید: ۱۷ فیلم برتر سینما درباره فوتبال آمریکایی


8. پدرخوانده ‒ The Godfather ‒ 1972

“پدرخوانده” یکی دیگر از فیلم‌هایی است که جزو 10 فیلم برتر IMDB می‌باشد و همچنین یکی از فیلم‌هایی است که بیشترین تحسین را از طرف منتقدان دریافت کرد. داستان فیلم درباره یک تجارت خانوادگی کوچک است که کم‌کم رشد می‌کند و با مخالفان می‌جنگد. با گذشت زمان این کسب و کار تغییر می‌کند و به یکی از بزرگترین اتحادیه‌های جرم و جنایت‌های سازماندهی شده در نیویورک، تبدیل می‌شود.

گدر و گسری که این مجموعه را مدیریت می‌کنند، نشان می‌دهند که برای نگهداری از چنین تشکیلاتی و حفظ آن در اوج چه بهایی باید پرداخت. این فیلم برای کسانی که می‌خواهند همیشه در اوج باقی بمانند بسیار مفید است. نکته: کارهای غیرقانونی نکنید، فقط سعی کنید از این تشکیلات پر نبوغ درس بگیرید. این هم دیالوگی فوق العاده از این فیلم:

“مردی که با خانواده‌اش وقت نمیگذرونه، هرگز نمیتونه به یه مرد واقعی تبدیل بشه”.


9. وال استریت ‒ Wall Street ‒ 1987

این فیلم درباره کسب و کار و طمع است. داستان درباره مردی جوان به نام “باد فاکس” (با بازی چارلی شین) است که شغل او دلال سهام می‌باشد. او از هر چیزی که دارد استفاده می‌کند تا موفق شود، حتی اگر به معنی تجارتی داخلی و کوچک باشد. تجارت داخلی جرمی بسیار ننگین و قابل مجازات است، اما او اصلاً ترس سرش نمی‌شود. او با “گوردن گکو” (مایکل داگلاس) آشنا می‌شود و با شعار “طمع خوب است” کسب و کار خود را شروع می‌کند. نیازی نیست که طمعکار شوید تا از فیلم الهام بگیرید.

یکی از بهترین دیالوگهای فیلم:

“تنها جنسی که من می‌شناسم، اطلاعاته”.

همچنین بخوانید: ۱۱ فیلم برتر سینما با موضوع دزدان دریایی


10. راکی ‒ Rocky ‒ 1976

این فیلم داستانی کلاسیک از باخت است. “راکی بالوبا” (سیلوستر استالونه) شانس این را دارد که با قهرمان سنگین وزن مبارزه کند. او با برنده شدن در مبارزه رو در رو، شانس این را دارد که زندگی بهتری برای خود بسازد. این فیلم چیزهای زیادی درباره روحیه مبارزه به ما می‌آموزد و تشویقتان می‌کند تا برخیزید و رقیب خود را شکست دهید (البته واقعاً نه)

همیشه این جمله را به خاطر داشته باشید:

“هر قهرمان، ابتدا یک مدعی بوده که تسلیم نشده”.


11. جری مک گوایر ‒ Jerry McGuire ‒ 1996

این فیلم کلاسیک بر اساس واقعیت ساخته شده و نشان می‌دهد که برای در اوج ماندن چه بهایی باید پرداخت. شخصیت اصلی (تام کروز) به چیزی باور دارد که دیگران آن را قبول ندارند و به همین دلیل تک‌تک اطرافیانش به او پشت می‌کنند. او به آرامی راه خود را پیدا کرده و در نهایت هم در کار و هم در زندگیش موفق می‌شود.

دیالوگی از این فیلم که ارزش خواندن را دارد:

“موفقیت یعنی پس از شکست یکبار دیگر بلند شوی”.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر سینما با موضوع اسکیت‌بردینگ


12. استارتاپ دات کام ‒ Startup.com ‒ 2001

استارت دات کام فیلمی مستند درباره دوران طلایی اینترنت در دهه 1990 می‌باشد. این مستند تمامی عناصر مورد نیاز برای یادگیری درس‌هایی درباره حباب اینترنت می‌باشد. رشد رقابت، دوستی مادام العمر و جاه طلبی انجام بده یا بمیر، برای استارآگ اینترنت همگی به شکلی ترکیبی مخلوط شدند.

این هم هشداری درباره نشانه اتفاقات بد:

“موضوع پوله. چرتو پرت نگو، معلومه که دردت پوله”.


13. ریسک‌هایی که پذیرفتند ‒ Something Ventured ‒ 2011

اگر احیاناً یک کارآفرین هستید که در این باره شروع به تحقیق کرده‌اید، این مستند بینش جدیدی برایتان به ارمغان خواهد آورد. این مستند بر اساس دیدگاه‌های اولین سرمایه گذاران سیلیکون ولی ساخته شده است. تماشای اینکه چگونه بودجه تأمین می‌شده است و اینکه چه چیزی برای سرمایه گذاران بزرگ مهم بوده است بسیار جالب است. همچنین بر شجاعت داشتن و بیان ایده‌های نوآورانه در این کسب و کار که همیشه با آنچه دارد راضی است، دلالت می‌کند.

دیالوگی ماندگار برای هر کارآفرین و سرمایه‌گذاری که این متن را می‌خواند:

“ریسک‌های که باید می‌پذیرفتیم، بزرگ بودن، خیلی بزرگ”.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر باستر کیتون (Buster Keaton) از بدترین تا بهترین


14. اتاق سهام ‒ Boiler Room ‒ 2000

با اینکه این فیلم از نسخه اصلی فیلم “وال استریت” الهام گرفته شده است، اما توصیه‌هایی دارد که می‌توانند شما را تشویق کنند! بگذارید این فیلم تشویقتان کند تا بتوانید روحیه کاری درونی خود را پیدا کنید. اگر می‌خواهید تشویق شوید، حتماً این فیلم را تماشا کنید. قابل ذکر است که این فیلم حتی کمکتان می‌کند با حفظ روحیه خود و بدون اینکه از نظر اخلاقی فاسد شوید، به موفقیت دست یابید.

دیالوگی ماندگار از این فیلم:

“من در کارم اخلاق خاصی داشتم، مشکل همین اخلاق من در کارم بود”.


15. دفتر کار ‒ Office Space ‒ 1999

اگر از شغلتان متنفرید، دستتان را بالا ببرید!

اگر از کارهای دفتری متنفرید، “دفتر کار” بهترین فیلمی است که می‌توانید تماشا کنید. این فیلم کمکتان می‌کند که از زندگی از ساعت 9 تا ساعت 5 خود خلاص شوید. “دفتر کار” بسیار الهام بخش است. داستان درباره مردی است که دیگر نمی‌تواند کار در دفتر را تحمل کند. او به جای آنکه اخراج شود، ترفیع می‌گیرد، اما تنفر او از کارش مشکلاتی برایش به وجود می‌آورد. این فیلم یکی از بهترین‌هاست.

دیالوگی ماندگار از “دفتر کار”:

“باب موضوع اینه، من تنبل نیستم، فقط واسم مهم نیس”.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم