معرفی 13 سریال برتر شبکه HBO در سال 2019

گفتن اینکه امسال برای شبکه HBO سال فوق‌العاده‌ای بوده، کاری غیرضروری است چرا که صادقانه بگویم، هر سال همینطور است. HBO هر ساله سریال‌های فوق‌العاده زیادی پخش می‌کند و نامزد جایزه‌های امی فراوانی می‌شود، به‌طوری که شبکه‌های دیگر حتی به گرد پای آن هم نمی‌رسند. شبکه نتفلیکس تا حدودی به آن نزدیک است، اما این دو شبکه از جنبه‌های زیادی با هم تفاوت دارند. در حالی که شبکه نتفلیکس برنامه‌های تلوزیونی زیادی پخش می‌کند، HBO به این توجه می‌کند که هر فیلم باید چه داستانی در پس خود داشته باشد. همین موضوع کیفیت برنامه را تضمین می‌کند و با توجه به این مسئله بینندگان متوجه خواهند شد که هر فیلمی نام شبکه HBO را به همراه داشته باشد، قطعاً ارزش تماشا دارد. برای اینکه حرفمان را ثابت کنیم، لیستی از بهترین برنامه‌های سال 2019 از شبکه HBO را برایتان آماده کرده‌ایم، امیدواریم که لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


13. کاترین کبیر ‒ Catherine the Great

زمانی روسیه جزو بزرگترین امپراطوری‌های دنیا بود و تمام آن توسط حاکمان آن به انجام رسیده بود. با این حال چنین امپراطوری کبیری گرفتار طمع قدرت می‌شود. برای کسی که باور دارد دنیا در خدمت تاج و تخت است و می‌تواند بهتر از هر ملازمی خدمت کند، هیچ چیز کافی نیست.

پس از اینکه “کاترین” با شاه ازدواج کرد، به این نتیجه رسید که نسبت به همسرش، تبحر بیشتری در حکومت دارد، بنابراین بر علیه همسر خود کودتا کرده و حکومت را در دست می‌گیرد و به ملکه روسیه تبدیل می‌شود. او متوجه شد که اگر شاه دست از افراط در نیازهای سلطنتی خود بر دارد، روسیه می‌تواند قدرتمندتر باشد. در طول زمان سلطنت کاترین، رویدادهای قابل توجهی برای کشور اتفاق افتاد و او لقب “کاترین کبیر” را کاملاً برحق از آن خود کرد. “هلن میرن” در “کاترین کبیر” نقش ملکه را ایفا می‌کند و به قدرت رسیدن او و سال‌های سلطنتش را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم تاریخی که ازنظر تاریخی درست نبودند


12. خانم فلچر ‒ Mrs Fletcher

زندگی یک مادر کاملاً ساده است. یک مادر تا سالهای سال تمام توجهش را صرف کودکانش می‌کند، از آنها مراقبت کرده و برایشان فداکاری می‌کند. سپس آنها بزرگ شده او او را ترک می‌کنند و چیز مهمی از زندگی او را با خود می‌برند. “کاترین هان” در این سریال، نقش زنی با چنین مراحلی در زندگی را ایفا می‌کند.

“خانم فلچر” که از همسرش جدا شده و تنهاست، به تنهایی از پسرش مراقبت می‌کند. اما حالا او به دبیرستان رفته و از مادرش جدا شده است. در این زمان خانم فلچر پس از فکر کردن درباره ادامه زندگی، تصمیم می‌گیرد زندگیش را از نو بسازد و آن را کمی هیجان‌انگیز کند. او با افراد جدید قرار می‌گذارد، کلاس‌های جدیدی ثبت نام می‌کند و با دوستانش خوش می‌گذراند. اما از همه مهمتر سعی می‌کند تا هویت جنسی خود را بشناسد و نتیجه این موضوع او را بسیار شگفت‌زده می‌کند. “خانم فلچر” بر اساس کتابی با همین نام اثر “تام پروتا” ساخته شده است.


11. جم استون‌های درستکار ‒ The Righteous Gemstones

مردم دین را بسیار جدی می‌گیرند، شاید خیلی بیش از حد. در نتیجه صحبت‌های واعظان را نیز بسیار جدی می‌گیرند، یا حداقل می‌توان گفت جدی می‌گرفتند. داستان “جم استون‌های درستکار” درباره خانواده‌ای است که واعظ انجیل هستند. آن‌ها تمام کارهای خود را پشت نام خداوند انجام می‌دهند، همه کارهایشان، چه خوب چه بد را با نام خداوند توجیه می‌کنند.

این سریال مذهبی-کمدی درباره زندگی و گناهان خانواده جم استون است و چگونگی تأثیر این گناهان بر کل خانواده را نشان می‌دهد. این سریال ساخته “دنی مک برد” است، او به تازگی سریال موفق دیگری به نام “معاونان مدیر” (Vice Principals) را در شبکه HBO پخش کرد. ستارگان این سریال “جان گادمن”، “آدام دوین”، “ایدو پترسون” و “والتون گوگینز” در نقش اصلی می‌باشند.

همچنین بخوانید: معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بوجک هورسمن (BoJack Horseman)


10. لوس اسپوکیز ‒ Los Espookys

علی‌رغم اینکه HBO سریال‌های باکیفیت زیادی را در طول سالها پخش می‌کند، این شبکه تنها بینندگان انگلیسی زبان خود را راضی کرده است. در عین حال، شبکه نتفلیکس با تمرکز بر برنامه‌های مورد علاقه کشورهای مختلف و با نفوذ بر صنعت سرگرمی آنها، قلمرو خود را گسترش داده است. اما حالا همه چیز در حال تغییر است.

“لوس اسپوکیز” دومین سریال این لیست است که در فهرست برنامه‌های غیر انگلیسی شبکه HBO قرار گرفته و خوشبختانه در سالهای پیش رو، پخش فیلم‌های خارجی زبان بیشتری را از این شبکه شاهد خواهیم بود. داستان سریال درباره نوجوانانی است که تصمیم می‌گیرند سرگرمی خود را تبدیل به حرفه‌شان کنند. “رینالدو” خوره ژانر وحشت است. او عاشق فیلم‌های ترسناک و پر از خون و خونریزی است. وقتی به این پی می‌برد که او نباید تنها از این ترس لذت ببرد، سعی می‌کند کاری برای خود دست و پا کند. او سعی می‌کند برای مشتریانش وحشت سفارشی سرو کند.


9. جنتلمن جک ‒ Gentleman Jack

واقعاً سخت است. اینکه خودت باشی اما اطرافیانت تو را نپذیرند، ملال‌آور است. سخت است که نخواهی کسی باشی که جامعه انتظار دارد باشی. درست است؟ مانند “آنا لیستر”. نه. تا وقتی خودت، خود را قبول داشته باشی، چه نیازی به نظر بقیه است؟ چه اهمیتی دارد که بقیه چه اتظاری از تو دارند؟ و چرا باید دیگران را راضی نگه داری، آن هم وقتی خودت از خودت راضی و خوشحال نیستی؟

لیستر یک کارخانه دار است و زیاد سفر می‌کند، او کسی است که همه ستایشش می‌کنند و تنها در سال 2019 نبوده که او حضور درخشان و نبوق بی اندازه خود را نشان داد. ابتدا در دهه 1830 بود! اگر فکر می‌کنید نیاز به الهام گرفتن دارید، حتماً این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials)


8. سرخوشی ‒ Euphoria

هر مشکلی که در زندگی بزرگسالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، می‌تواند ریشه در کودکی‌مان داشته باشد. حداقل این چیزی است که می‌دانیم. مردم همیشه می‌خواهند بدانند که چرا اینطور که هستید، می‌باشید، یا چرا این مشکل و آن مشکل را داری، یا حتی بدتر، چه کار کردید که دچار این مشکل شدید؟ “رو” کودک بود که دچار حمله عصبی شد و در آن زمان زندگی بسیار عادی‌ای داشت. بیماری‌های روانی زیادی برای او تشخیص داده شد و ذهن او پیوسته در حال فعالیت بود و لحظه‌ای استراحت نداشت. به همین دلیل وقتی برای اولین بار مواد مخدر مصرف کرد، به پوچی و خلسه‌ای که کل زندگیش به دنبال آن بود دست پیدا کرد. نوجوانان دیگری نیز همانند او در دور و برش وجود دارند که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.


7. نیروی اهریمنی‌اش ‒ His Dark Materials

ژانر تخیلی یکی از پرطرفدارترین ژانرهاست، و اگر شبکه‌ای باشد که بتواند بینندگان را با دنیای باشکوهی که تنها محدودیت آن تخیل فرد است آشنا کند، فقط و فقط شبکه HBO می‌باشد. “نیروی اهریمنی او ” که بر اساس کتاب “سر فیلیپ پالمن” ساخته شده است، با تشکر از سریال “بازی تاج و تخت” سعی بر این دارد که به کمک شبکه BBC برنامه‌ای جادویی بسازد که بینندگان را میخکوب کند.

این مجموعه سری کتابهای سه گانه دارد، بنابراین میدانیم که هم اکنون داستان زیادی برای ساخت سریال دارند و همچنین برای فصل دوم نیز تجدید شده است. حالا، بگذارید ستارگان این سریال را معرفی کنیم. “دافن کین” که آخرین بار ایفای نقش او را در نقش دختر “لوگان” تماشا کردیم، نقش اصلی را بر عهده دارد و ستارگان “جیمز مک آووی“، “روث ویلسون” و “لین مانوئل میراندا” نقش‌های مکمل را ایفا می‌کنند. اگر برای تماشای این فیلم به دلایل بیشتری نیاز دارید، باید بگویم که در آن جادوگران، شیاطین و خرس‌های زره پوش را مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین سریال‌های کره‌ای این دهه (2019 تا 2010)


6. نقشه خانم سیاهپوست ‒ A Black Lady Sketch Show

“رابین تید” در صدر عوامل این سریال کمدی قرار دارد، ” نقشه خانم سیاهپوست” بر مشکلات بی اندازه جامعه تمرکز دارد. رابین اولین زن آفریقایی- آمریکایی بود که نویسنده اصلی یک برنامه تاک شو بود و با اینکار برای خود شهرتی دست و پا کرد. این موضوع در سال 2015 اتفاق افتاد! اگر فکر می‌کنید چنین چیزی در هالیوود، آنقدرها هم به عرضه نیاز ندارد، بهتر است دوباره فکر کنید!

این سریال، اولین برنامه‌ای است که تمام نویسندگان آن زنان سیاهپوست هستند، کارگردان آن یک زن سیاهپوست است و از همه جالب‌تر، تمام عوامل این سریال همگی زنان سیاهپوست هستند. با چنین نبوغ و استعدادی، این سریال آتشی بر پا خواهد کرد.


5. کارآگاه حقیقی – فصل سوم – True Detective

“کارآگاه حقیقی” یکی از بهترین سریال‌های سالهای اخیر شبکه HBO می‌باشد. با فصل اولی که دیدیم، در ادامه انتظار شاهکار دیگری از “نیک پیزولاتو” داشتیم. اما فصل دوم آنقدر ناامید کننده بود که باعث شد فکر کنیم فصل سوم نیز انتظاراتمان را برآورده نخواهد کرد و همچنین موجب شد تمام ایمانمان را از دست دهیم.

اما خوشبختانه، پیزولاتو با فصل سوم و شاهکار “ماهرشلا علی” راه خود را پیدا کرد. تقریباً می‌توان گفت انگار سریالی دیگری را تماشا می‌کنید، چرا که فاصله بین فصل یک و سه مدت پنج سال بوده است و باور کنید، حتی با وجود ستارگانی که در فصل دو به ایفای نقش پرداختند، هیچکس فصل دو را جزیی از این فیلم حساب نمی‌کند. بله، این سریال جزو بهترین‌های سال 2019 است، این فصل واقعاً عالی بود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه کاراگاه حقیقی (True Detective)


4. سالهای سال ‒ Years and Years

وقتی صحبت از سیاست می‌شود، برخی افراد می‌گویند “خب چه اهمیتی دارد؟” رأی دادن یا ندادن من چه اهمیتی دارد؟ وقتی همه شبیه به هم هستند، پس چه فایده که کسی رأی بیاورد؟ جدای از اهمیت ندادن این افراد، این‌ها همان افرادی هستند که سیاست مداران را به سخره می‌گیرند و با خود فکر می‌کنند، که چطور قرار است این دلقک‌ها منتخب شوند! در واقع، لازم نیست راه دوری بروند تا درک کنند که چگونه فردی خاص می‌تواند رهبر یک ملت شود. این اتفاقات نادر نیستند، و همین موضوع است که باعث می‌شود برنامه‌هایی مانند “سال‌های سال” انقدر پراهمیت باشند. اگر دنیا به همین روال پیش برود، به کجا خواهیم رفت؟ با تماشای این 6 قسمت، جواب این سؤال را خواهید گرفت.


3. پسران ما ‒ Our Boys

تا زمانی که حکومت‌ها با تفکر “ما در مقابل آنها” پیش بروند، همیشه در دنیا مناقشه وجود خواهد داشت. می‌توانید به دنبال ریشه هر چیز بدی بگردید، هر چیزی که به دنیا صدمه می زند، و در آخر خواهید فهمید که به این موضوع خواهید رسید. ما یا آنها. قرار نیست که همیشه روی زمین بمانیم و به این نزاع ادامه دهیم. ما همه چیز را بر سر این مناقشه نابود کرده‌ایم، و به غلبه بر این رفتار، هنوز حتی نزدیک هم نشده‌ایم.

“پسران ما” بر داستانی واقعی در همین مورد تمرکز دارد، اقدامی تصادفی که باعث شد دو ملت با هم مشاجره کنند، و در انتها خون جوانان زیادی بر دست‌های هر دو طرف باقی بماند. همه چیز زمانی شروع می‌شود، که سه نوجوان اسرائیلی توسط گروهی ستیزه جو دزدیده می‌شوند، همین موضوع به نزاع بین یهودیان و عرب‌های اسرائیل منتهی شده و موجب کشته شدن افراد زیادی می‌شود.


2. نگهبانان ‒ Watchmen

“نگهبانان” یکی از هیجان انگیزترین سریال‌هایی است که شبکه HBO در سال جاری پخش کرد. فیلم “زک سیندر” را که بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیک با همین نام ساخته شده بود را تماشا کردیم. می‌شد ماجراهای زیاد دیگری را در آن به تصویر کشید، اما این فیلم مدتها قبل ساخته شد. HBO تلاش زیادی کرد که با سیندر همکاری کند، اما وقتی که او پروژه را ترک کرد، HBO نیز نظر خود را تغییر داد. خوشبختانه، “دیمن لیندلوف” جایگزین او شد، و نسخه مخصوص خود را ساخت.

زمان زیادی طول کشید تا دنیای نگهبانان دوباره ساخته شد و پس از ساخته شدن آن بینندگان همچنان در دیدن آن شک داشتند، اما با دیدن داستان فوق العاده آن تمامی شک آنها برطرف شد. “نگهبانان” با بازی “رجینا کینگ” در نقش “آنجلا ایبر” در دنیایی متناوب اتفاق میفتد که پلیس‌ها مجبورند در برابر یاغیان از خود محافظت کنند.


1. چرنوبیل ‒ Chernobyl

زیاد طول نمی‌کشد تا فاجعه‌ای رخ دهد. یک بی دقتی کوچک، اهمیت ندادن به مشکلی کوچک، یا نادیده گرفتن آن همگی باعث رخداد یک فاجعه می‌شود، و خرابکاری، بزرگ‌ترین نقص بشریت است. هرکسی می‌تواند این اشتباهات را مرتکب شود. اما وقتی زمان درست کردن آن می‌رسد، زمانی که باید در واقع پا به خطر گذاشت چرا که راه دیگری وجود ندارد، اینکار شجاعانه‌ترین و سخت‌ترین کاریست که می‌توان کرد. اینکه بدانید اگر شما اینکار را نکنید، هیچ کس دیگری هم اینکار را نخواهد کرد. اگر چنین افرادی وجود نداشتند، تا به حال دنیا هزاران بار نابود شده بود.

فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986، این موضوع را به ما یادآوری می‌کند و به همین دلیل است که این مینی سریال شبکه HBO برنده جایزه‌ امی شد. “چرنوبیل” اتفاقات رخ داده در آن شب را نشان می‌دهد و همچنین اقدامات افراد قهرمانی را به تصویر می‌کشد، که اوضاع را مرتب کردند، که بیشتر آنها زندگی خود را گرو این کار گذاشتند.

همچنین بخوانید: توضیحاتی درباره سریال چرنوبیل (Chernobyl)؛ محبوب ترین سریال شبکه HBO در سال 2019


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    دی 6, 1398

    اگه می شه یک مطلبی هم درباره بهترین سریال های ابرقهرمانی دهه (19-2010) قرار بدید.

    پاسخ