گزارش باکس آفیس آخر هفته: ادامه صدرنشینی پرقدرت انیمیشن Frozen ۲

از هفته گذشته که انیمیشن محبوب “منجمد ۲” (Frozen ۲) اکران شد، جدول باکس آفیس هم جان تازه‌ای گرفت و با وجود تغییراتی که در رتبه‌های پایینی جدول رخ داده است، این انیمیشن همچنان باقدرت تمام و با فاصله زیادی از دیگر فیلم‌های در حال اکران، مقام نخست جدول را در دست دارد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


فروش موفق انیمیشن “منجمد ۲” چه در مرزهای داخلی آمریکا و چه در سراسر جهان همچنان ادامه دارد؛ این انیمیشن در پایان هفته دوم اکرانش به 85 میلیون دلار فروش داخلی دست پیدا کرده است. “منجمد ۲” همچنین رکورد فروش در تعطیلات عید شکرگزاری را با 124 میلیون دلار فروش در پنچ روز شکست و اکنون با 287 میلیون دلار فروش داخلی، به صدرنشینی خود ادامه می‌دهد.

فروش جهانی این انیمیشن نیز اکنون به مبلغ 739 میلیون دلار رسیده است که در این میان، پنج کشور چین، کره‌جنوبی، ژاپن، انگلستان و آلمان بیشترین میزان فروش گیشه را برای این انیمیشن به ثبت رسانده‌اند.

قسمت دوم انیمیشن “منجمد” هم مانند قسمت اول به کارگردانی “کریس باک” (Chris Buck) و “جنیفر لی” (Jennifer Lee) ساخته شده است. داستان قسمت جدید این انیمیشن درباره ی سفر “السا”، “آنا”، “کریستوف” و “اولاف” به جنگلی دور دست برای پیدا کردن حقیقیت درباره ی راز باستانی حکومتشان است. “کریستن بل”، “ایوان ریچل وود”، “جاناتان گروف” و “جاش گد” از جمله ستارگانی هستند که صدا پیشگی شخصیت های این انیمیشن را بر عهده دارند.

اما فیلم “چاقوکشی” (Knives Out) هم شروع موفق را در گیشه پشت سرگذاشت و موفق شد با 27 میلیون دلار فروش جایگاه دوم جدول را از آن خود کند. این فیلم به کارگردانی  “ریان جانسون” (Rian Johnson) ساخته شده و داستانی جنایی را دنبال می‌کند که در آن اعضای یک خانواده بعد از کشته شدن شخصی در مهمانی، به‌دنبال یاقتن قاتل‌اند. “دنیل کریگ”، “کریس ایوانز”، “کاترین لانگفورد” و “تونی کولت” از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

درا دامه‌ی جدول باکس آفیس این هفته، فیلم “فورد در برابر فراری” (Ford v. Ferrari)، به کارگردانی “جیمز منگولد” (James Mangold)، با 13 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار گرفته است. فروش داخلی این فیلم تاکنون به مبلغ 81 میلیون دلار رسیده است.

اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۶۶ میلادی و در جریان مسابقات اتومبیل رانی شهر لومان فرانسه دنبال می شود که داستان گروهی از مهندسان آمریکایی را روایت می کند که وظیفه ی طراحی اتومبیلی را دارند که در مسابقه موفق به شکست اتومبیل شرکت فراری شود. “مت دیمون” (Matt Damon)، “کریستین بیل” (Christian Bale)، “کترینا بلف” (Caitriona Balfe) و “جان برنثال” (Jon Bernthal) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم “فورد در برابر فراری” به نقش آفرینی پرداخته اند.

فیلم‌ “یک روز زیبا در محله” (A Beautiful Day in the Neighborhood)، به کارگردانی “ماریل هلر” (Marielle Heller)، با 12 میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم و فیلم “کوئین و اسلیم” (Queen & Slim)، به کارگردانی “ملینا ماتسوکاس” (Melina Matsoukas)، با 11 میلیون دلار فروش در اولین هفته اکرانش در جایگاه پنجم جدول قرار دارند.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فاطمه

    آذر 12, 1398

    عالی هست منجمد 2 جزوه بهترین انمیشن ها هستش

    پاسخ