معرفی فیلم “پابلوی دوست‌داشتنی” (Loving Pablo)، داستانی از عشق، ثروت و جنایت

“پابلو اسکوبار” معروف‌ترین قاچاقچی مواد مخدر در کل دنیا است که سرگذشت زندگی‌اش برای به تصویر کشیده شدن در قالب فیلم یا سریال همواره از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. طی سال‌های اخیر شبکه نتفلیکس سریالی به‌ نام “نارکس” (Narcos) که به‌طور اختصاصی به روایت زندگی این شخصیت می‌پردازند را تولید و پخش کرده است. فیلم “پابلوی دوست‌داشتنی” نیز بر اساس کتاب خاطرات “ویرجینیا وایهو گارسیا” ساخته شده که به نحوه آشنایی این شخصیت با “پابلو اسکوبار” پرداخته و همزمان اقدامات او در زمینه‌های مختلفی مثل امور خیریه و سیاست را نیز نشان می‌دهد. در این مقاله فیلم جنایی-زندگی‌نامه‌ای “پابلوی دوست‌داشتنی” را معرفی کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام  فیلم: “پابلوی دوست‌داشتنی” (Loving Pablo)
  • ژانر: درام، جنایی، بیوگرافی
  • کارگردان: “فرناندو لئون د آرانوا” (Fernando León de Aranoa)
  • بازیگران: “خاویر باردم”، “پنه لوپه کروز”، “پیتر سارسگارد”
  • کشور: اسپانیا
  • زبان: انگلیسی
  • سال تولید: 2017
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 31/100

تریلر فیلم

همانطور که در مقده هم گفته شد، “پابلو اسکوبار” بزرگترین قاچاقچی موادمخدر در کشور کلمبیا بود که برای اولین بار کوکائین را به کشور آمریکا آورد و با این کار به ثروت بزرگی دست پیدا کرد. ثروت و دارایی او به حدی زیاد بود که توانست برای شمار زیادی از خانواده‌های بی‌خانمان کشورش خانه بسازد و با کمک‌های مالی به آنها، حمایت و توجه عامه مردم را به خود جلب کند.

در فیلم “پابلوی دوست‌داشتنی” ما شاهد روایت داستان زندگی اسکوبار (با بازی خاویر باردم) از زبان روزنامه‌نگاری به نام ویرجینیا (با بازی پنه لوپه کروز) هستیم که برای تهیه مستندی از زندگی او به کلمبیا آمد و خیلی زود به معشوقه‌ی اسکوبار تبدیل شد! فیلم از زمانی آغاز می‌شود که پابلو درحال آماده‌سازی آپارتمان‌هایی برای مردم فقیر کشور کلمبیا است؛ مردمی که او را به‌عنوان فردی دست به خیر می‌شناسند و روحشان از منبع درآمد پابلو اسکوبار بی‌خبر است.

ویرجینیا رفته‌رفته رابطه صمیمی‌تری با پابلو برقرار کرده و به یکی از نزدیک‌ترین افراد زندگی او تبدیل می‌شود. اما پابلو اسکوبار به انجام امور خیریه بسنده نمی‌کند و با بلندپروازی‌هایی که دارد، بعد از توسعه تجارتش در زمینه قاچاق مواد مخدر، وارد سیاست می‌شود؛ جایی که برای رسیدن به اهدافش حاضر به انجام هرکاری شده و دست به قتل‌های فاجعه‌باری می‌زند.

همزمان با جنایات اسکوبار در کشور کلمبیا، پلیس آمریکا برای دستگیری او به عنوان تولیدکننده مواد مخدر و کسی که باعث معتاد شدن مردم جامعه آمریکا شده، وارد عمل می‌شود. درست همین‌جاست که زندگی ویرجینیا از هم می‌پاشد و او برای نجات جانش تلاش می‌کند تا حد ممکن از اسکوبار دوری کند. اما افرادی شبانه‌روز او را تهدید به مرگ کرده و آرامشش را سلب می‌کنند. ویرجینیا کارش را از دست می‌دهد و به دلیل نداشتن منبع درآمدی، نزد پابلو رفته و از او کمک می‌خواهد. اما این بار پابلو به او پشت کرده و کمکش نمی کند. این امر باعث ناراحتی شدید ویرجینیا شده و او را برای همکاری کردن با پلیس برای دستگیری اسکوبار مصمم‌تر می‌کند.

“پابلوی دوست‌داشتنی” دارای فراز و نشیب‌های زیادی است و در هرلحظه چیز جدیدی برای مخاطب به ارمغان می‌آورد. خاویر باردم یکی از دیدنی‌ترین اجراهای خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است و نقش فردی را که از لحاظ اخلاقی و رفتاری به فروپاشی می‌رسد را به‌خوبی ایفا کرده است.

نحوه روایت داستان و شخصیت پردازی‌های فیلم “پابلوی دوست‌داشتنی” قوی و جذاب است و تماشاگر را با خود همراه می‌سازد. بعضی از صحنه ها تند و خشن و برخی دیگر احساسی و درگیرکننده‌اند. به‌طور کلی این فیلم به‌خوبی توانسته از پس به تصویر کشیدن سالهای زندگی شخصی مانند پابلو اسکوبار برآید و نتیجه‌اش یک درام جنایی دیدنی است که ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد.

تصاویر از فیلم “پابلوی دوست‌داشتنی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    آذر 11, 1398

    به نظرم یکی ازسخت ترین انواع فیلمسازی، ساخت فیلم ازداستانهای مشهوراعم ازکتب معروف، شاهکارهای ادبیات ویارخدادهای واقعی هست چون دراینگونه مواردمخاطب فیلم ازقبل اطلاعات کامل یامختصری ازموضوع فیلم داشته وبقول معروف دست کارگردان تاحدودزیادی برایش روشده…برای مثال اگرکارگردانی بخواهد ازالیورتویست ، بی خانمان ویا زندگی افرادمشهورنظیرسیاستمداران یا پیامبران فیلمی بازسازی کندریسک بزرگی خواهدبودکه آیافیلم جدیددرمقایسه باکتاب اصلی ویاآثار ازپیش تولیدشده درباره همین موضوع جاذبه ای برمخاطب خواهدداشت یاخیر…دراینجا پارامترمهمی که موجب تمایز اثرجدید باکارهای قبلی می گردد،قرائت ونگاه خاص کارگردان فیلم جدیدخواهدبود…درخصوص فیلم اسکوبار، شخصاباتوجه به شناخت ومطالعه تقریباکاملی که اززندگی مرموزسلطان کوکایین دنیا داشتم ، فیلم راتماشاکردم وبه نظرم بازیهای درخشان خاویرباردم وهمسرش خانم کروز درکنار مناظرچشم نوازوسحرانگیز جنگلهای امریکای لاتین والبته کارگردانی استادانه دآرانوا که تیمی کاملا اسپانیش را تشکیل داده بودند،فیلم را به اثری به یادماندنی تبدیل نموده که شخصا ماههاپس ازتماشای آن لذت بصری وزیبایی وجودی فیلم را ازیادنبرده ام وپیشهادم به دوستان اینه که این فیلم دوست داشتنی را ازدست ندهند.

    پاسخ