آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 47)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. مرثیه‌ای بر یک رویا – 2000 – Requiem for a Dream

ژانر: درام

کارگردان: دارن آرنوفسکی (Darren Aronofsky)

بازیگران: جرد لتو، جنیفر کانلی، الن برستین

تریلر فیلم

یک فیلم پیچیده و تاثیرگذار از آرنوفسکی که در خلق شخصیت‌های سردرگم و موقعیت‌های تنش‌زا ماهر است. این فیلم به صورت همزمان داستان سه شخصیت را نشان می‌دهد که به دام اعتیاد می‌افتند. داستان فیلم غم‌انگیز است و احساسات مخاطب را درگیر می‌کند. کات‌های کوتاه، نمایش دوگانه، شات‌های بلند ادامه‌دار و کلوزآپ‌ها در روایت فیلم تاثیرگذار بوده و آشوب، توهم و تنهایی شخصیت ها را نشان می دهند. اگر دوست دارید در آخر هفته به یک دنیای پیچیده قدم بگذارید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.


2. سی دقیقه پس از نیمه‌شب – 2012 – Zero Dark Thirty

ژانر: درام، هیجان‌انگیز

کارگردان: کاترین بیگلو (Kathryn Bigelow)

بازیگران: جسیکا چستین، جیسون کلارک، ادگار رامیرز

تریلر فیلم

۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیش از سه هزار نفر در جهنمی از دود و آتش زنده به گور شدند در حالی که فقط صدای فریاد التماسشان در پشت گوشی‌های همراه باقی مانده بود. از همان موقع تلاش‌های پیگیرانه‌ای برای پیدا کردن مسئولین این حادثه و به خصوص بن لادن آغاز شد. سازمان جاسوسی آمریکا برای یافتن رهبر القاعده تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد اما پیدا کردن این شخص که بیشتر عمرش را مثل یک شبح زندگی کرده سخت‌تر از آنی است که در ابتدا می‌پنداشته‌اند.

این فیلم چهار نامزدی اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن (جسیکا چستین)، بهترین تدوین، بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین فیلم در سال 2013 را در کارنامه خود دارد.


3. اسکای‌فال – 2012 – Skyfall

ژانر: اکشن

کارگردان: سام مندس (Sam Mendes)

بازیگران: دنیل کریگ، خاویر باردم، رالف فاینس، نائومی هریس، جودی دنچ

تریلر فیلم

“اسکای‌فال” یکی از بهترین فیلم های شخصیت محبوب فیلم‌های اکشن یعنی جیمز باند است که داستان مهیج و صحنه‌های اکشن آن برای طرفداران این ژانر بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد. شخصیت جیمز باند در این فیلم ماموریت دارد تا مردی به نام رائول سیلوا (با بازی خاویر باردم) که یک تهدید بزرگ برای سازمان MI6 است را پیدا کرده و نابود سازد. صحنه‌های تعقیب و گریز و درگیری‌های طولانی مدت این فیلم، لذتش را دوچندان کرده است.


4. شبی که جهان را می‌خورد – ۲۰۱۸ – The Night Eats the World

ژانر: ترسناک

کارگردان: دومینیک روشه (Dominique Rocher)

بازیگران: آندرش دانلسون لی، گلشیفته فراهانی، دونی لوان

داستان این فیلم درباره پسری به نام “سام” است که پس از یک شب تفریح در صبح روز بعد علاوه بر خماری با چیزهای دیگری مواجه می شود. در آن شب اتفاقی رخ داده و انسان ها به زامبی تبدیل شده اند. “سام” تنها و ترسیده باید خودش را از آن ها دور نگه داشته و نجات یافتگان را بیابد.


5. راز جنایت – 2019 – Murder Mystery

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: کایل نیواچک (Kyle Newacheck)

بازیگران: آدام سندلر، جنیفر آنیستون، لوک ایوانز

تریلر فیلم

این فیلم داستان یک کاراگاه را روایت می‌کند که بعد از گذشت پانزده سال از ازدواجش به همراه همسرش برای ماه عسل به اروپا می‌روند. آنها در هواپیما با مرد پولداری آشنا شده و از طرف او به یک مهمانی ویژه در یک کشتی مجلل دعوت می‌شوند. اما هنگام ورودشان به کشتی متوجه اوضاع رازآلود و مشکوکی می‌شوند که در ادامه برایشان دردسرهایی به‌وجود می‌آورد.


6. حق رأی – 2015 – Suffragette

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: سارا گورون (Sarah Gavron)

بازیگران: مریل استریپ، هلنا بونهام کارتر، کری مولیگان

تریلر فیلم

در سال ۱۹۱۲ خانم مود واتز ۲۴ ساله بعنوان کارگر خشک‌شویی وظیفه حمل بسته‌ای را داشت و هنگام عبور از خیابان گرفتار درگیری گروه حق رای زنان می‌شود و در این بین همکارش وایولت میلر را می‌بیند.

وایولت با تشویق آلیس هیوتون ارایه اعتراض به عنوان نماینده کارگر خشک‌شویی به پارلمان در لندن جهت تصویب قانون حق رای را قبول می‌کند اما با ضرب و شتم همسرش مواجه شده و به‌علت عدم توانایی در رایه به پارلمان از مود واتز درخواست می‌کند به جای او ارایه دهد و این شروع ورود ناخواسته مود به این گروه است.


7. جوری که نگاه می ‌کند – The Way He Looks – ۲۰۱۴

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: دانیل ریبریو (Daniel Ribeiro)

بازیگران: فابیو آدوی، تس آموریم، سلما اگری

تریلر فیلم

“جوری که نگاه می کند” یک درام برزیلی است که بر زندگی یک نوجوان نابینا به نام لئوناردو تمرکز دارد. او که اغلب در مدرسه توسط پسران دیگر کتک می خورد، تنها دوستی که دارد جیواناست. آنها باهم برگشته و او در رساندن لئوناردو به خانه کمک می کند، حتی با اینکه خانه خودش از او دور است. این نشانه حرمت دوستی آنهاست. تا اینکه گابریل از راه می رسد. گابریل خوش تیپ به سرعت می تواند توجه هر دختری را به خود جلب کند. جیوانا هم به او جلب شده و بنابراین لئو و گابریل نیز اغلب باهم هستند. حضور گابریل به لئوناردو فرصتی می دهد تا از نگاه دیگری به جهان خیره شود، نگاهی که از جیوانا متفاوت است. فیلم معصومیت نوجوانی خشمگین که از آزار دیدن و حس بی کفایتی و البته کاویدن جنسیتش خسته شده را نشان می دهد.


8. کاراگاه خیالی – 2016 – Phantom Detective

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: جو سونگ-هی (Jo Sung-hee)

بازیگران: لی جی-هون، کیم سونگ-کیون، گو آرا

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی به نام هنگ گیل‌دونگ است که دارای حافظه فوق‌العاده و همچنین شخصیتی منحصر به فرد می‌باشد. او به‌عنوان یک کارآگاه خصوصی با میزان موفقیت صددرصد کار می‌کند، تا اینکه در یکی از پرونده‌هایش شکست می‌خورد و زمانی که در حال گشتن به‌دنبال هدف گمشده است، درگیر توطئه‌ای بزرگ می‌شود.


9. فوق‌ستاره مخفی – 2017 – Secret Superstar

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: آدویت چاندان (Advait Chandan)

بازیگران: زایرا واسیم، مهمر ویج، عامرخان

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره “اینسیا” دختر ۱۴ ساله‌ای است که شور آواز خواندن دارد اما خانواده او یک خانواده بسیار محافظه‌کار است. پدرش اجازه نمی‌دهد که استعدادش را شکوفا کند، اما مادرش به‌طور مخفیانه اجازه می‌دهد که او به دنبال آواز خواندنش برود. به همین دلیل گردنبند خود را می‌فروشد و برای او لپ تاپ می‌خرد. “اینسیا” از دیدن کسانی که در اینترنت کلیپ‌های آواز خود را گذاشتند شگفت‌زده شده و خود نیز به طور ناگهانی آهنگ‌های خود را با روپوش صورت از طریق اینترنت ارسال می کند و این کار آغاز یک اتفاق مهم در زندگی‌اش می‌شود.


10. داستان اسباب بازی ۴ – 2019 – Toy Story 4

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: جاش کولی (Josh Cooley)

صداپیشگان:  “تام هنکس”، “تیم آلن”، “جوردن پیل”، “کیانو ریوز”، “جون کیوسک”

تریلر فیلم

“داستان اسباب‌بازی” یکی از خاطره‌انگیزترین انیمیشن‌های سالهای اخیر است که قسمت چهارم آن بعد از گذشت نه سال ساخته شد و جذابیت‌های خاص خودش را دارا است. در این قسمت از انیمیشن “داستان اسباب‌بازی”، شخصیت‌های داستان گرفتار یک ماجراجویی جدید می‌شوند که در آن باید جان یکی از اسباب‌بازی‌ها را نجات داده و دل صاحبشان را به‌دست آورند. طنز داستان با وارد شدن چند شخصیت جدید متحول شده و دیالوگ‌های بامزه زیادی رد و بدل می‌شود. تماشای این انیمیشن لذت‌بخش را در آخر هفته از دست ندهید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    آذر 11, 1398

    خسته نباشیدومتشکرم سرکارخانم اکیما. مطلب مفیدی بود…اگه برای شماوهمکارای عزیزتون ممکنه به معرفی فیلمهایی که بصورت کارهای کوتاه توسط کارگردانهای مختلف ، امادرقالب یک کار بلندسینمایی ساخته وعرضه شدندهم بپردازین…بازم سپاسگزار

    پاسخ