گزارش باکس آفیس آخر هفته: شروع طوفانی انیمیشن Frozen ۲ در اولین هفته اکرانش

سرانجام یکی دیگر از موردانتظارترین انیمیشن‌های کمپانی والت دیزنی در سال 2019 یعنی انیمیشن پرطرفدار “منجمد ۲” (Frozen ۲) اکران شد و همانطور که انتظار هم می‌رفت، این فیلم شروع بسیار موفقی در افتتاحیه اکرانش داشت و به‌راحتی جایگاه نخست جدول را به‌دست آورد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


انیمیشن محبوب “منجمد ۲” عملکرد بهتری نسبت به قسمت قبلی خود داشت و موفق شد در روزهای آغازین اکرانش به 127 میلیون دلار فروش در گیشه دست پیدا کند. قسمت اول این انیمیشن که در سال 2013 اکران شد، در افتتاحیه اکرانش 96 میلیون دلار فروش داشت و الیته در ادامه با رسیدن به 1 میلیارد و 27 میلیون دلار فروش جهانی، به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان تبدیل شد.

“منجمد ۲” علاوه بر موفقیت در داخل مرزهای آمریکا، در گیشه جهانی هم موفق ظاهر شده است و تاکنون به 223 میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرده و درمجموع فروش این انیمیشن تنها در چهار روز ابتدایی اکرانش به مبلغ 350 میلیون دلار رسیده است.

قسمت دوم انیمیشن “منجمد” هم مانند قسمت اول به کارگردانی “کریس باک” (Chris Buck) و “جنیفر لی” (Jennifer Lee) ساخته شده است. داستان قسمت جدید این انیمیشن درباره ی سفر “السا”، “آنا”، “کریستوف” و “اولاف” به جنگلی دور دست برای پیدا کردن حقیقیت درباره ی راز باستانی حکومتشان است.

کریستن بل”، “ایوان ریچل وود”، “جاناتان گروف” و “جاش گد” از جمله ستارگانی هستند که صدا پیشگی شخصیت های این انیمیشن را بر عهده دارند.

فیلم “فورد در برابر فراری” (Ford v. Ferrari)، به کارگردانی “جیمز منگولد” (James Mangold)، در دومین هفته اکرانش به 16 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. فروش داخلی این فیلم تاکنون به مبلغ 58 میلیون دلار رسیده است.

اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۶۶ میلادی و در جریان مسابقات اتومبیل رانی شهر لومان فرانسه دنبال می شود که داستان گروهی از مهندسان آمریکایی را روایت می کند که وظیفه ی طراحی اتومبیلی را دارند که در مسابقه موفق به شکست اتومبیل شرکت فراری شود. “مت دیمون” (Matt Damon)، “کریستین بیل” (Christian Bale)، “کترینا بلف” (Caitriona Balfe) و “جان برنثال” (Jon Bernthal) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم “فورد در برابر فراری” به نقش آفرینی پرداخته اند.

در ادامه جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا، فیلم “یک روز زیبا در محله” (A Beautiful Day in the Neighborhood)، به کارگردانی “ماریل هلر” (Marielle Heller)، با 13 میلیون دلار فروش در اولین هفته اکرانش، جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

این فیلم داستان زندگی “فرد راجرز” (Fred Rogers)، مجری معروف برنامه های تلوزیونی، و نویسنده ای به نام “تام جوناد” (Tom Junod) است که طبق ماموریتی که به او داده می شود، مجبور است مدتی با “راجرز” زندگی کند و مقاله ای درباره ی زندگی او بنویسد. بعد از مدتی دوستی عمیقی بین این دو نفر ایجاد شده و  زندگی و شخصیت “جوناد” تحت تاثیر شیوه ی زندگی “راجرز” قرار گرفته و دستخوش تغییرات مثبتی می شود. تام هنکس (Tom Hanks) نقش “فرد راجرز” و “متیو ریس” (Matthew Rhys) در نقش “تام جوناد” در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم‌های “بیست و یک پل” (۲۱Bridges)، به کارگردانی “برین کرک” (Brian Kirk)، و “میدوی” (Midway)، به کارگردانی “رولاند امریش” (Roland Emmerich)، به ترتیب با 9 و 4 میلیون دلار فروش در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول قرار گرفته‌اند.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. فاطمه

    آذر 4, 1398

    بالا سایت بخش جداگانه باکس افیس تمام ماه های که اکران شده ست را قرار بدهید

    پاسخ

  2. فاطمه

    آذر 4, 1398

    سلام عباس اقا فروزان عالیه جزوه بهترین انمیشن ها سال بوده هست شماره یکش خیلی خوب فروش کرد یا 2 هم همون اندازه فروش میکنه احتمال داره ملیاردی بشه فروزن 2

    عباس اقا حداقل 30 تا فیلم در جدول باکس افیس هست شما وقت اون 5 فیلم بر تر را قرار دادید اره چون میخواستم بدونم تکلیف مالیفسنت شیطان نابود گر 5 رامبو بیقه فیلم ها دیگه بینم اکران شان تموم شده از روی پرده برداشته شده ست با تشکر

    پاسخ