7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال “دیدن” (See)

پس از نقش آفرینی موفق “جیسون موموآ” به عنوان “آکوامن” در دنیای DC، او بار دیگر با سریال “دیدن” که به تازگی از شبکه اپل تی وی پخش شده است به تلوزیون بازگشت. ایفای نقش این هنرپیشه آمریکایی در نقش”کال دروگو” در “بازی تاج و تخت” بود که شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد، و به نظر می‌رسد که او بار دیگر بینندگان را مجذوب خود کرده است.

“دیدن” افسانه‌ای از شهری مواجه با بی عدالتی، آینده‌ای ملال آور را دنبال می‌کند که در آن انسانها حس بینایی خود را از دست داده‌اند، و همین موضوع موجب کاهش جمعیت و احاطه سیاره توسط جنگل‌ها شده است. این برنامه با زمینه‌ای شبیه به انسانهای اولیه و قبیله‌ای ممکن است این احساس را القا کند که گویی در زمان قدیم اتفاق میفتد. داستان شخصیت “موموآ” یعنی “بابا واس” را دنبال می‌کند، در دنیایی که بینایی یک افسانه است، او صاحب دوقلوهایی می‌شود که قادر به دیدن هستند. این دوقلوها صاحب موهبت بینایی هستند و به تهدیدی برای قبیله واس تبدیل می‌شوند.

این سریال به کارگردانی “استیون نایت” با فیلمبرداری زیبا و خوش ذوق و فیلمنامه اصلی خود بینندگان را جذب خود می‌کند. همین دو ویژگی بود که باعث شد مخاطبان با سریال‌های “پیکی بلایندرز” (peaky blinders) و “تابو” (Taboo) از این فیلمساز انگلیسی که از شبکه BBC پخش شدند، ارتباط برقرار کنند.

“دیدن”، اولین همکاری “استیون نایت” و “جیسون موموآ” می‌باشد. با توجه به نوع کارهای گذشته آنها، ممکن است انتظار داشته باشید که این کارگردان و هنرپیشه شراکت همزیست گونه‌ای داشته‌اند. برای مثال شخصیت بی رحم “جیمز کزیا دلانی” با بازی “تام هاردی” که استیون نایت در سریال “تابو” به تصویر کشید، یه طرز جذابی قابل توجه است. با وجود فیزیک عضلانی جیسون موموآ و حضور پر رنگش، برای بازیگری با شخصیت و استعداد او، قطعاً استیون وایت روایتگر مناسبی می‌باشد. دیگر ستارگان این فیلم “سیلویا هوکز” که شخصیت منفی داستان است، “نستا کوپر” و “الفری وودارد” می‌باشند.

با این حال، نظرات اخیر درباره این سریال متفاوت بوده‌اند. از یک سو، برخی تلاش‌های استیون نایت برای جهان سازی فوق العاده سریال، سکانس‌های اکشن واقع بینانه و جالب، و داستان شخصیت محور آن تحسین کردند. از سوی دیگر، برخی به بیگانگی دنیای تخیلی آن اشاره کردند و اظهار داشتند که این موضوع خوشایند نبوده است. اگر سریال “دیدن” را دوست داشتید، لیستی که از سریال‌های مشابه “دیدن” آماده کرده‌ایم را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


7. تابو ‒ Taboo ‒ 2017

اگر تا به امروز سریال کم‌تر دیده شده “تابو” اثر استیون نایت، که از شبکه BBC پخش می‌شود، را تماشا نکرده‌اید، حتماً تماشای آن را امتحان کنید. ستاره این سریال تاریخی “تام هاردی” در نقش “جیمز دلانی” می‌باشد، او پس از مرگ پدرش به انگلیس بر می‌گردد و با شرکت شرق هند وارد یک درگیری می‌شود. این سریال سرعت تقریباً کندی دارد که به بینندگان اجازه می‌دهد تا در دنیای تخیلی‌ای که از در دوران اواسط قرن نوزدهم از بریتانیای کبیر ساخته شده است غرق شوند، و در عین حال تضمین می‌کند که در هیچ نقطه‌ای سست نشود، و به همین دلیل مورد تحسین قرار گرفته است. جدا از تام هاردی “اونا چاپلین” و “جاناتان پرایس”، که برای ایفای نقش‌های حیاتی در سریال “بازی تاج و تخت” شناخته شده‌اند، در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هاردی، ستاره‌ توانای سینمای هالیوود


6. مردگان متحرک ‒ The Walking Dead ‒ 2010

این مجموعه با موضوع آخرالزمان زامبی‌ها، در طول ده فصل، طرفداران وفادار بسیار زیادی داشته است. این سریال که به طور کلی نگاهی اجمالی به جامعه و انسانیت داشته است، بر اساس سری کتاب‌های کمیک نوشته “رابرت کریکمن” و “تونی مور” ساخته شده است. این سریال پر از خون و خونریزی مهیج که با شخصیت سازی های پیچیده متعادل می‌شود، ویرانه شهری دارد که هیجان آن مشابه سریال “دیدن” می‌باشد. تشابه دیگر آنها در دنیاسازی فوق العاده این سریال می‌باشد. “دیدن” در همان سه قسمت ابتدایی خود دنیای فوق العاده اش را به ما نشان داد، در حالی که دنیای “مردگان متحرک” تا ده فصل ادامه داشته، یازدهمین فصلش در راه است، تریلرهای وبسایتی آن پخش شده و فیلم ها و  پیش درآمد آن در آینده پخش خواهند شد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه مردگان متحرک (The Walking Dead)


5. سرگذشت ندیمه ‒ The Handmaid’s Tale ‒ 2017

این فیلم که از شبکه هولو پخش می‌شود، اقتباسی از رمانی پرفروش به همین نام اثر “مارگارت آتوود” می‌باشد، اما در همان فصل اول از منشأ خود یعنی خود رمان پیشی گرفت. این سریال نیز مانند “دیدن” در شهری ویرانه اتفاق می افتد که آینده‌ای پدرسالارانه را نشان می‌دهد که در آن زنان برای مردان برگزیده نقش حاملان کودک را برعهده دارند. این سریال از همان فصل آغازین خود برنده جایزه‌ امی شد، و باید گفت این موضوع برای کتاب آتوود بی عدالتی محسوب می‌شود. طرفداران داستان‌های تخیلی باید اهمیت “سرگذشت ندیمه” را به عنوان شاهکاری فمینیستی در دنیای مردسالار تخیل بدانند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر اقتباسی از کتاب‌ها


4. ساکن برج بلند ‒ The Man in the High Castle ‒ 2015

اگر نیروهای محور در جنگ جهانی دوم پیروز می‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد؟ این دقیقاً همان سؤال مفهومی است که این سریال اصلی به دنبال پاسخ به آن است. این سریال مثال خوبی از یک ویرانه شهر کلاسیک تخیلی است که می‌توان آن را در کنار دنیای آرام و طبیعی “دیدن” قرار داد. تصور کنید: میدان تایمز به خاطر پرچم نازی‌ها و چهره آدولف هیتلر در نور قرمز می‌درخشد، در حالی که خیابان‌های شیب دار سانفرانسیسکو با گلبندها و نمادهای ژاپنی تزیین شده‌اند.

“ساکن برج بلند” بر اساس رمان “فیلیپ دیک” با همین نام ساخته شده است، این داستان کلاسیک از یک ویران شهر، با به تصویر کشیدن دنیایی ملال انگیز که هیچکس نمی‌خواهد در آن زندگی کند، طعم وحشت را به بینندگان می‌چشاند. از طرفی دیگر استیون نایت علیرغم نشان دادن واقعیت ترسناک آینده تخیلی، با نشان دادن دنیای آرام “دیدن”، رسم این ژانر را می‌شکند. برای مثال، اولین قسمت سریال نایت با تصاویری از درختان بلند و پربار، تارعنکبوت، و پس زمینه‌ای آرام شروع می‌شود. با این حال، اگر داستان‌هایی درباره آینده بالقوه ما مورد علاقه شماست، پس حتماً باید این سریال را در فهرست آثاری که باید بینید قرار دهید.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال پایان دنیای لعنتی (The End of the F***ing World)


3. 100 ‒ The 100 ‒ 2014

این مجموعه آمریکایی یکی دیگر از سریال‌های ژانر پرطرفدار (یا شاید بیش از حد شلوغ) تخیلی می‌باشد. با این حال، به لطف مفهوم رمانش، واقعاً باارزش است. پس از اینکه یک درگیری هسته‌ای باعث تجزیه جمعیت انسان شده و زمین را غیر قابل سکونت می‌کند، بازماندگان به یکی از سفینه‌های فضایی شبکه که به عنوان راه حلی موقت در اطراف سیاره حضور دارند، نقل مکان می‌کنند. 97 سال بعد، 100 جوان به زمین فرستاده می‌شوند تا بررسی کنند که آیا زمین قابل سکونت هست یا خیر. این سریال بر اساس مجموعه رمان “کس مورگین”، با ساخت دنیایی زیبا و به تصویر کشیدن جوامع کوچک، مشکلات دنیای واقعی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 14 سریال جذاب و دیدنی شبیه 100


2. وایکینگ‌ها ‒ Vikings ‒ 2013

اگر سکانس مربوط به جننگ قبیله‌ها در سریال “دیدن” را پسندیدید، سریال “وایکینگ‌ها” که از شبکه هیستوری پخش می‌شود، باعث می‌شود آدرنالین خونتان بالا برود. این سریال که پر از صحنه‌های مبارزه‌ای می‌باشد، درباره تبدیل “رگنار لاتبروک” از یک کشاورز معمولی به یک فرمانده دلیر در قبایل وایکینگی است. با این حال، دامنه آن محدود به توالی عمل‌های بی‌فکر و صحنه‌های اکشن و کشت و کشتار نیست. مشکل اصلی در این مجموعه حول خانواده و دسیسه‌های سیاسی شدید آن می‌باشد. همراه با ماجراهای وحشیانه‌ای که وایکینگ‌ها به آن مشهور بودند، این سریال افسانه‌ای را به تصویر می‌کشد که هسته آن وحشی‌گری هویداست، اما در عین حال تفکراتی هوشمندانه نیز در آن وجود دارد، درست مانند سریال‌های “دیدن” و “تابو”.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


1. بادبان‌های سیاه ‒ Black Sails ‒ 2014-2017

ممکن است “بادبان‌های سیاه” شبیه به اقتباسی از “دزدان دریایی کارئیب” به نظر بیاید، اما تنها کسانی که آن را تماشا کرده‌اند می‌توانند ثابت کنند که این سریال تصویری واقع‌گرایانه از دزدان دریایی هند غربی است و در رده دیگری قرار دارد. جدا از شخصیت سازی ستودنی و صحنه‌های اکشن تاثیرگذار آن، این مجموعه از این لحاظ که مفهوم تمدن وجودی را زیر سؤال می‌برد، به سریال “دیدن” شباهت دارد. در حالی که “دیدن” آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که می‌توان آن را “نامتمدن” دانست، “بادبان‌های سیاه” بینندگان خود را با مراحل اولیه استعمار دنیای جدید توسط قدرت‌های غربی آشنا می‌کند. “بادبان‌های سیاه” با این کار و با برجسته کردن قدرت استعماری حکومتی سرکوب‌گر، درک ما از تمدن را زیر سؤال می‌برد. با توجه به دقت زیاد عوامل به تحقیق در این باره، این مجموعه پر از اشارات به اساطیر و شخصیت‌های دزدان دریایی است که روح دزد دریایی بودن را کشف می‌کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم