معرفی کاراکتر “بتمنی که می‌خندد” (Batman Who Laughs)، نسخه شیطانی بتمن در دنیای DC

یکی از محبوب‌ترین شرورهایی که طی دوران تولد دوباره دی‌ سی به طرفداران معرفی شد کاراکتر «بتمنی که می‌خندد» (Batman Who Laughs) بود. این کاراکتر درحقیقت تجسم وحشت در ذهن بروس وین بود که باعث یک تهاجم در دارک مولتی‌ورس (Dark Multiverse) شده بود. بتمنی که می‌خندد با وجود اینکه به تازگی وارد دنیای کمیک شده، داستان‌هایی بسیار هیجان‌انگیز و جذاب را در دل خود دارد که باعث محبوبیت و البته معروفیت بسیار زیاد این کاراکتر شده است.

هنگامی که او در مجموعه کمیک «دارک نایتس: متال» (Dark Nights: Metal) برای نخستین‌بار ظاهر شد، درواقع بخشی از یک تهدید وجودی بزرگ‌تر برای تمام دنیای دی ‌سی محسوب می‌شد. از آن زمان ما ردپای او را در تمام عناوین دی‌ سی مشاهده کردیم و این کاراکتر طی این عناوین قربانی‌های بزرگی را به لیست خود اضافه کرد. او حتی در مجموعه اختصاصی‌اش مستقیما در مقابل همتای اصلی خود در دی سی قرار گرفت.

اکنون طی این مطلب قصد داریم نگاهی به تاریخچه کاراکتر «بتمنی که می‌خندد» بیندازیم و پی ببریم این شخصیت درحال‌حاضر در جهان دی سی چه می‌کند. با پروشات همراه باشید.


بتمنی که می‌خندد کیست؟

کاراکتر «بتمنی که می‌خندد» در سال 2017 و در کمیک شماره یک Dark Days: The Casting توسط اسکات اسنایدر و گریگ کاپولو به طرفداران معرفی شد. او درواقع تجسمی ترسناک از بروس وین در یکی از جهان‌های متعدد دارک مولتی‌ورس بود که قصد داشت جهان تاریک و تیره خود را در مولتی‌ورس اصلی دی سی داشته باشد.

در زمین-22 (Earth-22) جوکر با موفقیت هویت بتمن را تصاحب کرد و کمیسر گوردون را به‌قتل رساند. او همچنین با حمله‌ای وحشتناک به گاتهام باعث شد بسیاری از کودکان یتیم شوند. در ادامه بتمن با جوکر درگیر شده و طی این نبرد جوکر کشته می‌شود. با مرگ جوکر سمی از جسدش آزاد شده و وارد بدن شوالیه تاریکی می‌شود.

با نفوذ این سم در بدن بروس وین، ذهن و روح او منحرف می‌شود. بروس تحت تاثیر این سم خلقیاتی شبیه به جوکر پیدا کرده و میل بی‌نهایتی به کشتن پیدا می‌کند. او به‌شکل وحشیانه‌ای تمام متحدانش (که شامل بیشتر افراد خانواده بتمن و اعضای گروه لیگ عدالت می‌شدند) را قبل از آنکه بدانند چه اتفاقی برای او رخ داده است می‌کشد.

بتمنی که می‌خندد حتی پسرش دامیان و چند تن از یتیم‌های جدید گاتهام را فاسد کرد. او درواقع توسط خدای خفاش یعنی باربیتوس استخدام شد تا تهاجم او را در مولتی ورس دی سی هدایت کند.


دارک نایتس: متال

در این کراس‌اور «بتمنی که می‌خندد» شوالیه‌های تاریکی (نسخه‌های شیطانی دیگر از بروس وین که خود را تغییر داده بودند تا شبیه اعضای لیگ عدالت شوند) را رهبری می‌کند. او در دارک مولتی ورس خیلی سریع بتمن و سوپرمن اصلی دنیای دی سی را شکست می‌دهد و کنترل شهر گاتهام را به‌دست می‌گیرد. سپس با استفاده از فلزهای افسانه‌ای دنیای دی سی مانند فلز Nth مقر فرماندهی خود را در کوه چلنجرز بنا می‌کند.

در این کمیک ابتدا شاهد سلطنت کامل دشمنان بزرگ بتمن هستیم. ولی در ادامه یاران «بتمنی که می‌خندد» به‌صورت سیستماتیک توسط همتایان خود در لیگ عدالت شکست می‌خورند و در همین حال بتمن و سوپرمن نیز به دنیای دی سی بازمی‌گردند. برای خنثی کردن نقشه‌های تاریک «بتمنی که می‌خندد» بروس تصمیم می‌گیرد از جوکر کمک بگیرد. این دو برای خنثی کردن نقشه‌های این شرور برای مدتی با یکدیگر صلح کرده و وارد همکاری می‌شوند. آن‌ها قصد داشتند نقشه «بتمنی که می‌خندد» برای از بین بردن واقعیت را خنثی کرده و مانع او شوند.

بتمن بعد از شکست این شرور، او را وارد یک زندانی امنیتی تحت نظارت مقر فرماندهی لیگ عدالت در واشنگتن دی. سی. می‌کند. البته بروس شیطانی بعدها آشکار کرد با توجه به سابقه‌اش به‌عنوان بتمن، هر زمانی که می‌خواست قادر بود از زندان فرار کند.


سال شرور دی سی

علی‌رغم هشدارهای جوکر، لکس لوتر جهت پیش بردن نقشه‌های شرورانه خود و شکست دادن اعضای گروه لیگ عدالت برای همیشه، تصمیم گرفت از کاراکتر «بتمنی که می‌خندد» استفاده کند. هنگامی که بتمن شرور فرصت جدیدی برای انتقام پیدا می‌کند تصمیم می‌گیرد به بروس و نزدیکانش آسیب‌های گوناگونی وارد کند. بتمن نیز مجبور می‌شود اقدامات گوناگونی برای مقابله با او انجام دهد. ولی «بتمنی که می‌خندد» قبل از تلاش‌های شوالیه تاریکی با استفاده از ماده سمی‌اش کمیسر گوردون را فاسد کرده و به یکی از متحدان خود تبدیل می‌کند. اما نقشه‌های این شرور در اینجا تمام نمی‌شود و او در ادامه با سم دارک مولتی‌ورس کاراکترهایی چون بیلی بتسون (شزم) و دونا تروی (Donna Troy) را نیز فاسد می‌کند.

«بتمنی که می‌خندد» برای تشکیل گروه لیگ عدالتش از تلاش کردن متوقف نمی‌شود. او برای رسیدن به اهدافش پیوسته چهره‌های آشنای دیگری را فاسد کرده و به جمع گروه خود اضافه می‌کند. درواقع این شرور نشان می‌دهد اگر همتایش بتمن در دنیای دی سی کدهای اخلاقی خود را بشکند و به شخصیت جوکر نزدیک شود، قادر است چه کارهای وحشتناکی انجام دهد. او با ماموریت شرورانه خود تاکنون بسیاری از ابرقهرمانان بزرگ دی سی را به جمع متحدان خود اضافه کرده است.

نظر شما راجع‌به کاراکتر شرور «بتمنی که می‌خندد» چیست؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. علی

    اردیبهشت 8, 1399

    بنظرم مثل ونوم هست ظاهرش خیلی خفن و جذابه حتما رویداد دارک متال را بخونید

    پاسخ

    • N در پاسخ به علی

      اسفند 20, 1399

      آقا اصلا کجاش شبیه ونومه؟ونومو برای عصرونه میخوره.
      نه مثل ونوم یه سیمبیوته.ونومم نمیتونه انقدر خون به راه بندازه که این انداخته

      پاسخ

  2. واقع بین

    دی 21, 1398

    میدونستید بتمنی که میخنده خیلی شبیه بعد خبیث آدام وارلاک هستش توی کامیم های جنگ بینهایت

    پاسخ

  3. کیارش

    آذر 4, 1398

    اگر مقاله سایت اسپاید رو هم بخونین میفهمین چه خبره(درمورد این بتمن جدید)

    پاسخ

    • مهدی در پاسخ به کیارش

      خرداد 31, 1399

      سایت اسپایدی فن بوی مارول وmcu
      کلا کارش اینه شخصیت ها وفیلمای دی سی رو بکوبه وبین طرفدارا دعوا بندازه وواسه خودشه این طوری مخاطب جمع کنه

      پاسخ

      • امیرحسین در پاسخ به مهدی

        آذر 29, 1399

        دمت گرم خدایی دمت گرم من فک کردم بی طرفن رفتم سایتشون یه کمیک بگیرم صفحه اصلیشون یه مقالاتی بود که انگار یه بچه 8 ساله نوشتتشون فکر کنم خودت در جریانی رفتم نظرات خوندم همه فن بوی های عقده ایی اصلا اعصابم خورد شد از کمیک های مارول فاصله گرفتم طرفداراش روانین به خدا درسته تو جمع دی سی فن ها هم هیتر هستن اما این زیاده رویه تا یه چیز دی سی خوب در میاد یه مقاله ضدش مینویسن

        پاسخ

        • Maker در پاسخ به امیرحسین

          آذر 29, 1399

          روانی نیستن بچه سالن که نمی دونن به یک نفر که فقط زبان انگلیسی خوبی داره نباید لقب استاد بدن

          پاسخ

          • امیررضا در پاسخ به Maker

            آذر 29, 1399

            دقیقا

            پاسخ

            • batman در پاسخ به امیررضا

              آذر 29, 1399

              سایت اسپایدی اخه اطلاعات درست و حسابی هم نداره نویسنده هاش فقط انگلیسی خوب بلدن. می گفتن سگانه دارک نایت ارزش دیدن نداره😂😂
              بعدش می گفتن رد دد2 و گاد اف وار بازی های معمولی هستن.
              بعد می گفتن اما اسپایدرمن بازی تاپ و شاهکار و بهترین بازی صنعت گیم🤣

              پاسخ

              • امیررضا در پاسخ به batman

                آذر 29, 1399

                چند تا نوب بی اطلاعات برن مقاله بنویسن همین میشه دیگه.

                پاسخ

          • batman در پاسخ به Maker

            آذر 29, 1399

            من اون مختار فقط پیدا بکنم مثل پانیشر یا به سبک ولورین یک کاری باهاش می کنم و….

            پاسخ