بیوگرافی کامل “جسیکا چستین” (Jessica Chastain) از کودکی تا به امروز

نام: “جسیکا چستین”

سال تولد: 24 مارس 1977 (4 فروردین 1356)

سن: 42 سال

محل تولد: ساکرامنتو، ایالات متحده

قد: 163 سانتی متر

حرفه: هنرپیشه

وضعیت تأهل: متأهل

بیوگرافی جسیکا چستین

“جسیکا چستین” بازیگری آمریکایی و ستاره فیلم‌های محبوب “خدمتکاران” (The Help)، “میان ستاره‌ای” (Interstellar)، “درخت زندگی” (The Tree of Life) و “مریخی” (The Martian) می‌باشد.

“جسیکا چستین” در شهر ساکرامنتوی کالیفرنیا دیده به جهان گشود و قبل از اینکه به شهرت برسد، نام خانوادگی او “حوارد” بود. چستین نام خانوادگی مادرش بوده و حالا تبدیل به نام خانوادگی این بازیگر شده است.

مادر جسیکا “جری چستین” یک سرآشپز بود که غذاهای مخصوص گیاهخواران را آماده می‌کرد. همه چیز درباره پدر او پیچیده است، طرفداران نه از شغل او باخبرند و نه حتی نام او را می‌دانند یا شخصیت واقعی او را می‌شناسند.

این بازیگر گفته است که گمانه زنی‌هایی وجود دارد که پدر بیولوژیکی او نوازنده راک “مایکل مانستریو” بوده است. در گواهی تولد او از پدرش چیزی ذکر نشده است و جسیکا قاطعانه از انجام تحقیقات برای روشن کردن حقیقت امتناع می‌ورزد، چرا که او این کار را خیانتی به پدر ناتنی‌اش “مایکل هیستی” که او را مانند چهار فرزند دیگرش بزرگ کرد، می‌داند.

چستین با مادربزرگ خود “مارلین” رابطه گرمی داشته است. مادربزرگ او که عاشق تئاتر بود، عشق به هنر را به نوه خود آموخت. جسیکا در سن هفت سالگی می‌دانست که قرار است در آینده بازیگر شود. او رفتن به کلاس رقص را شروع کرد و در سن 13 سالگی، در یک کلوب نمایشی آموزش دید. این دختر، پس از فارق التحصیل شدن از دبیرستان در تولید “رومئو و ژولیت” بازی کرد. بازیگری که در نقش رومئو بود، درباره مدرسه مشهور جولیارد با او صحبت کرد. جسیکا قلبش جذب این مدرسه شد.

جسیکا چستین در کودکی

او به همراه مادربزرگش به نیویورک رفت و برای ورود به مدرسه جولیارد تست داد. رفتن به جولیارد برای چستین بسیار سخت بود چون توان پرداخت شهریه آن را نداشت، اما مربیان از اجرای او خوششان آمد و او را با بودجه “رابین ویلیامز” بورسیه کردند.

فیلم‌های او

“جسیکا چستین” در سال 2004 در مجموعه‌های تلوزیونی شروع به کار کرد. او در پروژه‌های مشهوری مثل “سایه‌های تاریک” (Dark Shadows)، “آگتا کریستی: پوآرو” (Agatha Christie’s Poirot)، “ایی آر” (ER)، “نظم و قانون: محاکمه توسط هیئت منصفه” (Law & Order: Trial by Jury) و بسیاری دیگر ظاهر شده است. چهار سال بعد با بازی در فیلم اجتماعی “جولین” (Jolene) به صحنه سینما پا گذاشت. این بازیگر در جشنواره فیلم‌های سیاتل برنده بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد.

اما پیشرفت واقعی او در حرفه‌اش در سال 2011 اتفاق افتاد. جسیکا در هفت فیلم ایفای نقش کرد و چهار تای آن‌ها بلافاصله به فیلم‌هایی موفق تبدیل شدند. طبق گفته چستین بازی او با “برد پیت” در فیلم عرفانی “درخت زندگی” تجربه‌ای منحصر به فرد بوده است. فیلم مهیج “بدهی” (The Debt) نیز کمتر از آن نبود. نقش مقابل او در این فیلم “هلن میرن” بود. اما فیلم “خدمتکاران” بود که درباره مسائل نژادپرستانه شور عظیمی به پا کرد. “جسیکا چستین” برای بازی در نقش “سلیا فوته” در این فیلم، نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شد.

“جسیکا چستین” در سال 2013 عضو پروژه آزمایشی “ناپدید شدن النور ریگبی” (Disappearance of Eleanor Rigby) شد که شامل سه نسخه بود که داستان را از دیدگاه قهرمانان نشان می‌دادند. سه نسخه فیلم به نام‌های “آن مرد” (Him)، “آن زن” (Her) و “آن‌ها” (Them) بود که منتشر شد. این بازیگر نقش “النور” را در هر سه فیلم بازی کرد و همچنین به عنوان تهیه کننده این پروژه نیز کار کرد.

بعدها، این بازیگر در پروژه‌های مختلفی شرکت کرد. جسیکا در فیلم درام روانشناختی “ماما” (Mama)، در فیلم جنایی “یک سال بسیار خشن” (A Most Violent Year)، فیلم علمی-تخیلی “مریخی” (The Martian) و فیلم تخیلی “شکارچی: جنگ زمستان” (The Huntsman: Winter’s War) به ایفای نقش پرداخت.

به علاوه، در همان دوره او در فیلم “قله‌ای به رنگ خون” (Crimson Peak) با “تام هیدلستون” در نقش اصلی بازی کرد. جسیکا همچنین فرصت آن را داشت که با بازیگر مورد علاقه مادربزرگش “آل پاچینو” در فیلمی اقتباس شده از “اسکار وایلد” به نام “سالومه” نیز بازی کند.

این بازیگر در سال 2016 در فیم سیاسی-مهیج “خانوم سولان” به ایفای نقش پرداخت. منتقدان بازی او را تحسین کردند. به علاوه، جسیکا برای نقشش به عنوان “الیزابت سالون” نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

نقش او یک لابی گر است که لایحه‌ها را لابی کرده و افکار عمومی را دستکاری می‌کند. داستان فیلم درباره لایحه‌ای است که آزادی خرید و فروش سلاح گرم و سرد را در ایالات متحده محدود می‌کند. الیزابت سالون از لابی گری اسلحه خودداری می‌کند و به شرکت رقیب می‌رود. این موضوع آغازی برای دشمنی با همکاران سابق او می‌شود.

جسیکا چستین در فیلم میان ستاره‌ای

حرفه بازیگری جسیکا شامل چهارجین فیلم می‌شود، اما معمولاً او را با همکارش “برایس دالاس هوارد” اشتباه می‌گیرند. این دو خانم جوان با توجه به پارمترهای مختلف شبیه به یکدیگر نیستند چرا که قد جسیکا 163 سانتی متر و قد برایس 170 سانتی متر می‌باشد، وزن چستین 50 کیلوگرم و وزن همکارش 63 کیلوگرم می‌باشد، اما هر دو صورتی مشابه و موی قرمز روشنی دارند.

زندگی شخصی او

“جسیکا چستین” برای مدت طولانی با “ند بنسون” کارگردان رابطه داشت، اما آنها در سال 2010 با یکدیگر بهم زدند. آن‌ها پس از بهم زدنشان در سه گانه “ناپدید شدن النور ریگبی” همکاری کردند. او حالا با “جیان لوکا پسی د پرپوسولو” طراح قرار می‌گذارد که در برند معروف ایتالیایی “مونکلر” کار می‌کند.

جسیکا حتی قبل از اینکه گیاهخوار شناخته شود هم به رژیم غذایی گیاهی پایبند بود. این بازیگر در سال 2012، در پتا یکی از جذاب‌ترین بازیگران گیاهخوار نامیده شد. جسیکا به طور مرتب اظهار دارد که به ندرت به هنرپیشه‌های زن نقش‌های مهم و قابل توجه پیشنهاد می‌شود و همچنین او همیشه مخالف جذاب نشان دادن قهرمانان زن در فیلم‌هاست.

این بازیگر در اعتراض به اقدام “هاروی وین اشتاین” به اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پیوست، که بازیگران این تهیه کننده را به آزار جنسی محکوم کرده بودند. شرکت‌کنندگان در این اقدام بیش از یک بار به از بین بردن وجه و غوغا به پا کردن محکوم شدند، اما جسیکا معتقد بود که نادیده گرفتن این مسائل تنها باعث تکرار آن‌ها می‌شود.

“جسیکا چستین” در حال حاضر

در سال 2017، در فیلم “همسر نگهبان باغ وحش” (The Zookeeper’s Wife) نقش اصلی را ایفا کرد. این فیلم بر اساس کتاب “دیانه آکرمن” با همان نام ساخته شده است.

داستان این فیلم بر اساس واقعیت است. شخصیت‌های اصلی فیلم “وارسا زو جان زابینسکی” (یوهان هلدنبرگ) و همسرش “آنتونیا زبینسکا” (“جسیکا چستین”) در زمان اشتغال لهستان توسط “ریچ سوم”، به عنوان “درستکار در بین ملت‌ها” از آنها تجلیل شد، آن‌ها یهودیان را در طویله خالی حیوانات پنهان کردند.

این بازیگر در ژانر وسترن نیز بازی کرده و در فیلم “زنان پیشرو هستند” (Woman Walks Ahead) ایفای نقش کرده است. فیلم دیگر او در سال 2017 “بازی مالی” (Molly’s Game) است که جسیکا در آن نقش “مالی بلوم” را ایفا کرد.

2019 برای “جسیکا چستین” سالی معمولی نبود، او در این سال در فیلم اکشن “مردان ایکس: ققنوس سیاه” (X – Men: Dark Phoenix) نقش “لیلاندرا” را بازی کرد. این فیلم بخشی از سری مردان ایکس است. این فیلم درباره جوانی و پیشرفت قهرمان “جین گری” (سوفی ترنر) که به نام ققنوس شناخته شده، می‌باشد.

فیلم‌شناسی

  • جولین ‒ Jolene ‒ 2008
  • درخت زندگی ‒ The Tree of Life ‒ 2011
  • خدمتکاران ‒ The Help ‒ 2011
  • بدهی ‒ The Debt ‒ 2011
  • دقیقه پس از نیمه شب ‒ Zero Dark Thirty ‒ 2012
  • سالومه ‒ Salomé ‒ 2013
  • ناپدید شدن النور رگبی: آن مرد ‒ The Disappearance of Eleanor Rigby: Him ‒ 2013
  • ناپدید شدن النور ریگبی: آن زن ‒ The Disappearance of Eleanor Rigby: Her ‒ 2013
  • ناپدید شدن النور ریگبی: آن‌ها ‒ The Disappearance of Eleanor Rigby: Them ‒ 2014
  • میان ستاره‌ای ‒ Interstellar ‒ 2014
  • یک سال بسیار خشن ‒ A Most Violent Year ‒ 2014
  • مریخی ‒ The Martian ‒ 2015
  • قله‌ای به رنگ خون ‒ Crimson Peak ‒ 2015
  • خانوم سالون ‒ Miss Sloane ‒ 2016
  • همسر نگهبان باغ وحش ‒ The Zookeeper’s Wife ‒ 2017
  • زنان پیشرو هستند ‒ Woman Walks Ahead ‒ 2017
  • بازی مالی ‒ Molly’s Game ‒ 2017

تصاویری از جسیکا چستین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. عبآس

    آبان 19, 1398

    متبرک شده در فیلمِ میان‌ستاره‌ای، آخ آخ آخ

    پاسخ