10 فیلم برتر “کیت بلانشت” (Cate Blanchett) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

کیت بلانشت” یکی از ستارگان بزرگ سینماست که می‌توانید مطمئن باشید فیلمی که او در آن حضور دارد فوق‌العاده خواهد بود. حتی زمانی که بلانشت در یک فیلم موفق مانند فیلمی تخیلی که بودجه زیادی صرف آن شده یا فیلمی مخصوص دنیای سینمایی مارول حضور یابد، پس حتماً آن فیلم عالی است. مانند سری فیلم‌های “ارباب حلقه‌ها” (The Lord of the Rings) و “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok).

او در میان نقش‌ها شخصیتی کوچکتر و مأنوس‌تر انتخاب می‌کند که می‌تواند استعداد خود را به‌خوبی در آن به نمایش بگذارد. او در بسیاری از فیلم‌های موفق ایفای نقش کرده است. در اینجا برایتان چند فیلم برتر از “کیت بلانشت” طبق امتیاز راتن تومیتوز را لیست کرده‌ایم، امیدواریم لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


10. یادداشت‌هایی بر یک رسوایی ‒ امتیاز Notes on a Scandal ‒ 87%

“یادداشت‌هایی بر یک رسوایی” با بازی “جودی دنچ” و “کیت بلانشت” یک فیلم روانشناختی مهیج درباره یک معلم است که رابطه یکی از همکارانش را با یک دانش‌آموز زیر سن قانونی را برملا می‌کند. داستان فیلم به طرز شگفت‌آوری پیچیده و دراماتیک است، نویسنده آن “پاتریک کاربر” برای کار با “استیون کوگان” و همکاری با “آلن پارتریج” مشهور است.

فیلمنامه ماربر برای اینکه فیلم فوق‌العاده شود راه طولانی را طی کرد، اما در نهایت با بازی قدرتمند بلانشت و دنچ عالی از آب در آمد. تنها جنبه منفی آن کودکانه بودن صحنه‌های ملودرامتیکش بود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


9. ماهی کوچک ‒ امتیاز Little Fish ‒ 90%

“ماهی کوچک” یک درام استرالیایی می‌باشد که در ناحیه کوچک سایگون در خارج از شهر سیدنی ساخته شده و یکی از فیلم‌های کوچکی است که کیت بلانشت در آنها هنرنمایی کرده است، اما این فیلم یکی از بهترین فیلم‌هایی که او در آن ایفای نقش کرده نیز هست. “ماهی کوچک” داستانی تاریک درباره بهبودی و تجارت مواد است و از تراژدی به‌عنوان آینه و از کمدی به عنوان یک مکانیزم استفاده می‌کند و این دو را به‌خوبی در تعادل نگه می‌دارد.

این فیلم تقریباً به طور کامل روی شخصیت‌های اصلی خود یعنی “هوگو ویوینگ” و البته بلانشت تکیه می‌کند. بلانشت یکی از بهترین شخصیت‌های دوره کاری خود را در این فیلم ایفا کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی تمام فیلم های تام کروز از بدترین تا بهترین، 42 اثر سینمایی پرخرج


8. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان ‒ امتیاز How to Train Your Dragon: The Hidden World ‒ 91%

با اینکه سری فیلم‌های “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم” به اندازه دیگر کارهای کمپانی دریم وورک مانند “شرک” و “پاندای کونگ فو کار” موفق نبودند و آنها با فاصله فیلم‌های بهتری هستند، اما سبک تصویری دارند که می‌توان برایش مرد و با اینکه به اندازه دیگر فیلم‌ها خنده دار نیستند، اما بار احساسی بیشتری دارند که همان هم اهمیت دارد.

داستان فیلم “دنیای پنهان” که در اوایل سال جاری منتشر شد، ترقی کرده و درباره “هیکاپ” و اژدهایش “بی دندان” است که عاشق یک اژدهای زن می‌شود و این سه گانه را با جستجو برای آرمان شهر اژدها ادامه می‌دهد. بلانشت به در این قسمت هم صداپیشگی شخصیت والکا را به بهترین شکل انجام داده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید


7. ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه – امتیاز 91٪ – The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

اولین بخش از سه گانه “ارباب حلقه‌ها” شخصیت‌ها و سفرشان را به بینندگان معرفی می‌کند، به گونه‌ای که کاملاً شبیه به رمان اقتباسی نوشته “جی.آر. آر تاکین” فریبنده می‌باشد. بازیگران به زیبایی ایفای نقش می‌کنند و تمام صحنه‌ها به یاد ماندنی است.

سومین قسمت “یاران حلقه” نقطه اوج مخصوص به خود را دارد که باعث می‌شود فیلمی جداگانه به نظر بیاید و برای فیلم‌های آینده و اتفاقات هیجان انگیزی که به دنبال خواهند داشت، سرآغازی باشد. (این دنیا یکی از اشتباهات غیرمنتظره “پیتر جکسون” است که با پیش درآمد آن “هابیت: سفری غیرمنتظره” (The Hobbit: An Unexpected Journey) انجام داد.)

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)


6. یاسمن پژمرده ‒ امتیاز Blue Jasmine ‒ 91%

کارهای ملودراماتیک “وودی آلن” به اندازه کارهای کمدی او تحسین شده و مشهور نیست، اما “یاسمن پژمرده” یکی از بزرگترین موفقیت‌های او در یکی دو دهه اخیر بوده است. داستان درباره فردی با طبقه اجتماعی بالا در منهتن است که پس از دستگیری همسر تاجر مرموزش توسط پلیس، زندگی پر زرق و برقش از این رو به آن رو شده و خانه ییلاقی‌اش را از دست می‌دهد.

او مجبور می‌شود که با خواهرش که جزو طبقه کارگر محسوب می‌شود در سان فرانسیسکو زندگی کند و یاد بگیرد که چطور از پس زندگی خود بر بیاید. جای تعجب ندارد نقش این شخصیت سرخورده، خودشیفته و پرنقص برای “کیت بلانشت” جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نائومی واتس (Naomi Watts) که باید تماشا کنید


5. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 ‒ امتیاز How to Train Your Dragon 2 ‒ 92%

در دومین فیلم “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم”، “کیت بلانشت” به عوامل صداگذاری (که تا قبل از آن هم صداپیشگان درجه یکی مانند “جرارد باتلر” و “جونا هیل” را داشته) یکی از شخصیت‌های اصلی ملحق شد. داستان درباره جستجوی “هیکاپ” برای مادر گمشده‌اش “والکا” می‌باشد و این گونه است که بلانشت به صداپیشگان فیلم اضافه می‌شود.

مشخص است که نویسنده و کارگردان “دین دبلیوس” در پیشبرد داستان از قسمت یک به دو، از “امپراتوری ضربه می زند” (The Empire Strikes Back) الهام گرفته است که باعث شد محرک این فیلم چندگانه باشد. قسمت اول این فیلم عالی بود، هم از نظر بصری خیره کننده بود و هم شخصیت پردازی خوبی داشت، اما چندان هیجان‌انگیز نبود که در دیگر سری‌ها جبران شد و ارتقا یافت.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon)


4. ثور: رگنراک ‒ امتیاز Thor: Ragnarok ‒ 93%

زمانی که سومین قسمت فیلم “ثور” منتشر شد، حتی خود “کریس همسورث” نیز از شخصیت آن خسته شده بود. با این‌حال، استودیوی مارول “تایکا وایتیتی” را استخدام کرد تا کارگردانی این فیلم را به دست بگیرد و او شخصیت‌ها را با اضافه کردن کمی کمدی پوچ گرایانه و همچنین اضافه کردن جلوه‌های بصری پخته کرد. “ثور رگناروک” پر از شوخی‌های مضحک و جوک و لحظات پرمعنا می‌باشد.

“کیت بلانشت” نقش فردی شرور یعنی خواهر گمشده ثور “هلا” را بازی می‌کند که این موضوع فرصت خوبی برای او شد که به عنوان شخصیتی شرور از خانواده “مالیفیسنت” یا “اورشلا” ایفای نقش کند. ممکن است استودیوی مارول با افراد شرور مشکلاتی داشته باشد، اما تا زمانی که “کیت بلانشت” هست نه.

همچنین بخوانید: معرفی تمام چکش های ثور در کمیک های رسمی این کاراکتر


3. ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه ‒ امتیاز The Lord of the Rings: The Return of the King ‒ 93%

“بازگشت پادشاه” دستاوردی شگفت‌انگیز در فیلمسازی است. برای شروع، این فیلم دو جایزه مهم اسکار را در اختیار دارد و تمام 11 جایزه‌ای را که برای آنها نامزد شده بود را دریافت کرد و به یکی از فیلم‌های موفق تاریخ اسکار و فیلمی که بیشترین جایزه اسکار را دریافت کرد تبدیل شد.

وقتی فیلم را تماشا کنید دلیل آن را متوجه می‌شوید. فیلمبرداری سه فیلم پشت سر هم و پخش کردن آنها در یک سال در آن زمان، آزمایشی پر ریسک بود و “بازگشت شاه” این ریسک را به شیوه‌ای رضایت بخش به پایان رساند. این فیلم همانند “آنتقامجویان: پایان بازی” آن سالها موفق بود.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین موجودات کیهانی در دنیای مارول، از استرنجر تا والای همگان


2. کارول ‒ امتیاز Carol ‒ 94%

یکی از فیلم‌های اخیر تابو شکن با موضوعی درباره دگرباشان، “کارول” است که داستان آن در سال 1950 اتفاق میفتد و درباره عشقی ممنوعه بین یک عکاس زن جوان و زنی مسن‌تر که در حال دست و پنجه نرم کردن با طلاق است، می‌باشد. “کیت بلانشت” و “رونی مارا” در نقش شخصیت‌های اول بسیار فوق العاده اند و پیوندی عالی در صحنه به اشتراک می‌گذارند.

کارگردانی درخشان “تاد هینز”، فیلمنامه پراشتیاق “فیلیس نیگی” (که از رمان “شاهزاده نمک” (novel The Price of Salt) نوشته “پاتریشیا های اسمیت” اقتباس شده است)، و فیلمبرداری ظریف “ادوارد لاچمن” همگی با نقش آفرینی بی نقص بازیگران به این شاهکار تبدیل شدند. این فیلم به حدی مشهور شد که انجمنی از طرفداران به نام “the Cult of Carol” برای آن به وجود آمد.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته اند


1. ارباب حلقه‌ها: دو برج ‒ امتیاز The Lord of the Rings: The Two Towers ‒ 95%

تعجبی ندارد که هر سه فیلم “ارباب حلقه‌ها” در این لیست وجود داشتند، اما کمی شگفت‌آور است که قسمت “دو برج” آن‌ها در صدر قرار دارد. “یاران حلقه” افسانه‌ای ماجراجویانه و با ساختار کلاسیک گونه بود و “بازگشت پادشاه” پایان رضایت‌بخش و به طرز باورنکردنی حماسی از این سه گانه بوده است.

“دو برج” فیلم خوبی است که دو قسمت دیگر داستان را به خوبی به یکدیگر متصل می‌کند اما طرفداران کمی هستند که از آن به عنوان بهترین قسمت یاد می‌کنند. با این وجود، مبارزه نفسگیری داشته و رابطه مشترک بین شخصیت‌ها را نیز عمیق‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. بهار

    آبان 24, 1398

    همین لیست ثابت میکنه نباید به امتیازا اهمیت داد…….واقعا بنجامین باتن نباید تو این لیست باشه؟

    پاسخ

  2. komeil

    آبان 19, 1398

    بهترین فیلمش بنجامین باتن

    پاسخ