7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “نگهبانان” (Watchmen)

در میان کتاب‌های محدودی که کمپانی DC در طول سال تولید کرده، هیچکدام از آنها به اندازه سریال “نگهبانان” تاثیرگذار نبوده است. “نگهبانان” با شخصیت‌های جالبش از جمله “دکتر منهتن” و “رورشاخ” چیزی بیشتر از داستان‌های ابرقهرمانانه‌ای که پر از شخصیت‌های نه چندان پیچیده هستند می‌باشد. در این فیلم که در سال 2009 ساخته و توسط “زک اشنایدر” کارگردانی شد، دنیای نگهبانان به زیبایی و با جزئیات ظریف از داستان‌هایی درباره شخصیت‌ها نشان داده می‌شود. ساخت سریالی بر اساس این فیلم وقتی برای اولین بار در شبکه HBO اعلام شد، طرفداران بسیار هیجان زده شدند. “دیمن لینلوف” که یکی از سازندگان سریال تلوزیونی “گمشدگان” (Lost) است، یکی از سازندگان این سریال شبکه HBO می‌باشد.

در سریال “نگهبانان” دنیایی که داستان اصلی در آن اتفاق میفتد همان است. اما داستانی که می‌بینیم جزئیات کاملاً متفاوتی دارد. در این دنیای متناوب، قانون شکنان ماسک‌دار توسط دولت غیرقانونی اعلام شده‌اند و این موضوع باعث تفرقه در بین ابرقهرمان‌ها شده است که برخی در تلاشند تا علیه این سخت‌گیری دولت قیام کنند درحالی که بقیه در تلاشند که از این انقلاب جلوگیری کنند تا هیچ گونه تخریبی صورت نگیرد. در این جهان، “رابرت ردفورد” (با بازی خودش) رئیس جمهور است که از سال 1992 در جایگاه خود حضور داشته است. داستان درباره یک گروه برتری گرا که ماسک “رورشاخ” می‌زنند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، می‌باشد. شخصیت‌های این سریال، به زیبایی نوشته شده‌اند. آن‌ها پیچیده هستند و داستان مربوط به آنها نیز عالی است و فلسفه‌های خود را دارند. داستان مملو از منابع غنی فرهنگی است و روایت‌های تاثیرگذاری از “نگهبانان” دارد. اگر از دیدن این سریال لذت بردید، در اینجا برایتان سریال‌های مشابه آن را آماده کرده‌ایم که ممکن است از آنها خوشتان بیاید. با پروشات همراه باشید.


7. نگهبانان: کمیک حرکتی ‒ Watchmen: Motion Comic ‒ 2008

اگر می‌خواهید داستان اصلی “نگهبانان” را بدانید، باید این سریال را انتخاب کنید. “نگهبانان: کمیک حرکتی” شبیه به فیلم همتای خود که در سال 2009 ساخته شده می‌باشد و از جایی شروع می‌شود که رورشاخ در حال تحقیق درباره مرگ یک کمدین هستند. رورشاخ مشتاق است بداند که چرا یک سری قانون شکن نقابدار در حال کشته شدن هستند. این موضوع باعث وقوع یک سری اتفاقات می‌شود که زندگی نگهبانان را به خطر می‌اندازد. “دکتر منهتن” که می‌تواند همزمان همه جا باشد، خود با رخ دادن این اتفاقات گیج شده است. این سریال در 12 قسمت 20 تا 30 دقیقه‌ای ساخته شد. این مجموعه موضوع اصلی خود را دارد و برای کسی که می‌خواهد برای اولین بار با نگهبانان آشنا شود عالی است.

همچنین بخوانید: معرفی 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال بوجک هورسمن (BoJack Horseman)


6. بازماندگان ‒ The Leftovers ‒ 2014-2017

با اینکه “بازماندگان” سریالی ابرقهرمانی نیست، اما به “نگهبانان” شباهت‌هایی دارد و به همین دلیل است که آن را در این لیست قرار دادیم. داستان این مجموعه در شهر ماپلتون، نیویورک اتفاق میفتد. بر اثر واقعه‌ای رازآلود، 140 میلیون نفر که به اندازه %2 از جمعیت زمین می‌باشند، ناگهان ناپدید می‌شوند. پس از این واقعه، بسیاری از دیدگاه‌های مذهبی و فلسفی در سراسر جهان دچار تحول عظیمی شدند. دو گروه عمده روی کار آمدند، باقیماندگان گناهکار که پوچ گرایانی هستند که همیشه سفید بر تن می‌کنند، و گروه دیر که توسط وین مقدس رهبری می‌شود که در حال رواج این باور است که خود او مسیح است و برای بار دوم به زمین آمده است. داستان این مجموعه در طول سه فصل خود حول دو خانواده می‌چرخد. و با تماشای این دو خانواده ما می‌توانیم متوجه شویم که این پدیده چگونه بر بشر تأثیر گذاشته است. درست مانند “نگهبانان”، “بازماندگان” نیز واقعیتی متناوب است که در آن می‌بینیم چگونگه همه چیز بخاطر یک رخداد کوچک به طور گسترده تغییر می‌کند. تمامی سه فصل این برنامه به زیبایی ساخته شده است. حالت و موقعیت مجموعه به طور کامل واقعیت غم انگیزی که این داستان در خود دارد را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه برکینگ بد (Breaking Bad)


5. واعظ ‒ Preacher ‒ 2016-2019

“واعظ” داستان “جسی کاستر” است که زمانی یک یاغی بود، اما حالا با توصیه پدرش، مسئولیت اداره یک کلیسا را برعهده دارد. جسی عاشق سیگار کشیدن و مشروب خوردن است و ما کم کم خواهیم فهمید که زندگی یک واعظ مناسب او نیست و چیزی نیست که او در آن دوام بیاورد. خیلی زود تغییری به شکل قدرتی ابرقهرمانی به زندگی جسی وارد می‌شود که او هیچ چیز از آن نمی‌داند. او که گیج شده، به همراه دوست دخترش و یک بیخانمان ایرلندی به نام “کسیدی” به سفری می‌رود تا حضور خداوند را در هر شکلی کشف کند. “واعظ” لحن جدی و تقلیدی دارد و عمدتاً یک کمدی سیاه است که از برنامه‌های ابرقهرمانی معمول تفاوت دارد.

همچنین بخوانید: 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم ال کامینو (El Camino)


4. کنستانتین ‒ Constantine ‒ 2014-2015

شخصیت “جان کنستانتین” به دنیای DC تعلق دارد. او یک شخصیت پیچیده است که نمی‌توان او را خوب یا بد نامید. با این حال، نیت کنستانتین به عنوان یک گیرنده شیاطین این است که ارواح شیطانی و موجوداتی که ممکن است مرگ و ویرانی برای زمین به بار بیاورند را بگیرد. با این وجود، هر کاری که او انجام می‌دهد برای این است که روح خود را از “عذاب ابدی” نجات دهد. شخصیت این کارآگاه اسرارآمیز به طور درخشانی توسط “مت رایان” به تصویر در آمده است. او کاری کرد که جان کنستانتین حتی پس از پایان سریال هم شهرت و محبوبیت خود را حفظ کند، این شخصیت بعدها به یکی از اعضای برجسته مجموعه “اسطوره‌های فردا” تبدیل شد. سریال “کنستانتین” بسیار لذتبخش است. ساختار نوآر آن با سکانس‌های اکشن، فیلمبرداری جدی و شوخ طبعی منحصر به فرد آن ارتباط برقرار کرده و این سریال را سرگرم کننده کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی 20 سریال جذاب و دیدنی شبیه ریک و مورتی (Rick and Morty)


3. نشانه‌های خوب ‒ Good Omens ‒ 2019

وقتی مبارزه نهایی نزدیک است، فرشته‌ای به نام “آزیرفال” و شیطانی به نام “کرولی” باید کاری کنند تا دنیا را از ویرانی نجات دهند. با این حال، برای اینکار، این دو شخصیت باید “ضدمسیح” را پیدا کنند. اعتقاد بر این است که او پسری 11 ساله است که حتی از ویرانی که در درون خود دارد باخبر نیست. اگر او قبل از روز قیامت پیدا نشود، ویرانی که به بار می‌آید، موجب پایان یافتن زندگی تمام انسانهای روی زمین می‌شود. “مایکل شین” و “دیوید تنت” هر دو نقش‌های خود به عنوان “آزیرفال” و “کرولی” را به طرزی درخشان ایفا کردند. این به دلیل رابطه‌ای است که سریال به خوبی آن را نشان می‌دهد. “نیل گیمن” موفق شده به خوبی زیبایی شناسی را در فیلمنامه و در خود فیلم ایجاد کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه فرزندان آشوب (Sons of Anarchy)


2. آکادمی آمبرلا ‒ The Umbrella Academy ‒ 2019

یکی از منحصر به فردترین برنامه‌های ابر قهرمانی “آکادمی آمبرلا” می‌باشد که سریال اصلی شبکه نتفلیکس و بر اساس سری کتاب‌های کمیک “جرارد وی” و “گابریل با” می‌باشد. داستان از جایی شروع می‌شود که 43 زن ناگهان بدون نشان دادن نشانه‌ای از بارداری، بچه‌هایی به دنیا می‌آورند. در بین این کودکان هفت تای آن‌ها توسط یک میلیاردر به نام “آقای رجینالد هارگریوز” به فرزندخواندگی گرفته می‌شوند. سپس او آنها را به عنوان ابرقهرمانانی بزرگ می‌کند که در برابر هر گونه شرارتی از زمین مراقبت کنند. پس از این موضوع، ما به زمان حال می‌آییم که در آن این کودکان بالغ شده‌اند و برای مراسم ختم آقای هارگریوز دور هم جمع شده‌اند. در این زمان است که یکی از آنها به بقیه خبر می‌دهد که ویرانی قریب الوقوع در حال رخ دادن است که اگر آنها با هم متحد نشوند و چاره‌ای نیندیشند، زمین نابود می‌شود. این سریال بیشتر به دلیل فیلمبرداری و تنظیم آن درخشان بوده است، اما از استعارات غیرقابل تصوری استفاده می‌کند که معمولاً در بقیه فیلم‌های ابرقهرمانی دیده می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه فرار از زندان (Prison Break)


1. پسرها ‒ The Boys ‒ 2019

“پسرها” سریالی است که ابرقهرمانان در آن اعتبار خود را از دست داده‌اند. در اینجا، ابرقهرمانان افرادی هستند که تخت مالکیت یک شرکت بزرگ در آمده‌اند، و بیشتر علاقه دارند که در تبلیغات ظاهر شوند تا با جرائم مبارزه کنند. یک سری مردان آبی رنگ که از این فقدان همدلی ابرقهرمانان خسته شده‌اند، تصمیم می‌گیرند خودشان دست به کار شوند. این گروه مردان آمده‌اند تا به این ابرقهرمانان مغرور که در عمل اصلاً قهرمان محسوب نمی‌شوند، درسی حسابی بدهند. این مجموعه تصویری بدبینانه از جهان را به تصویر می‌کشد، اما سریالی جالب است چراکه در اینجا ابرقهرمانان اعتبار خود را از دست داده‌اند.

همچنین بخوانید: 14 سریال برتر شبکه HBO در این دهه


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم