فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تا سال 2019

فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت به دلیل اینکه باید در فصل زمستان ضبط می‌شد حدود چند ماه به تأخیر افتاد، اما فصل هشتم به دلایل نامعلوم حتی بیشتر به تعویق خواهد افتاد.

کیسی بلویز (Casey Bloys) رئیس شبکه تلویزیونی HBO طی یک مصاحبه با Entertainment Weekly اعلام نمود که فصل هشتم این سریال (که تنها 6 قسمت دارد) شاید تا سال 2019 پخش نشود. بلویز درباره نقش تهیه‌کنندگان این سریال یعنی دیوید بنیوف (David Benioff) و دان وایس (Dan Weiss) می‌گوید، “تا زمان پخش آخرین فصل این سریال همکاری بنیوف و وایس 12 ساله خواهد شد.” اگرچه وایس و بینوف اولین بار مارتین را در سال 2006 ملاقات کردند، اما HBO تا نوامبر 2008 ساخت سریال بازی تاج‌وتخت را سفارش نداد، و تولید آن‌هم تا اکتبر 2009 آغاز نشد.

سپس مصاحبه‌کننده این سؤال را پرسید،”بنابراین فصل نهایی احتمالاً در سال 2018 یا 2019 تولید خواهد شد؟” و بلویز پاسخ داد “بله. زیرا آن‌ها باید فصل‌ها را نوشته و برنامه تولید را هماهنگ کنند. زمانی که نوشتن فصل‌ها آغاز شد برنامه‌ریزی راحت‌تر خواهد شد.” واقعاً عجیب است، اما به نظر می‌آید که HBO به بینوف و وایس اجازه داده که با خیال راحت به برنامه خود رسیدگی کنند.

اگرچه این برنامه‌ریزی طرفداران سریال بازی تاج‌وتخت را ناامید کرده است. اما نشانه خوبی است. بلویز دقیقاً مشخص نکرد که تولیدکنندگان چند فصل دیگر تولید خواهند نمود یا تولید آن چه موقع به پایان خواهد رسید، اما این‌طور که به نظر می‌رسد قصد ندارند در تولید آن عجله کنند: “هدف اول این است که تا جای ممکن سریال خوبی تولید کنیم، سپس به قسمت‌های بعدی فکر می‌کنیم. زیرا قرار نیست قسمت‌های بعدی از قسمت‌های قبلی کیفیت کمتری داشته باشند.”

او اعتقاد دارد که این برنامه‌ریزی به نفع این سریال است و باعث می‌شود به کیفیت لازم دست پیدا کند. صرف زمان کافی برای تولید فصل پایانی این سریال باعث می‌شود که عجله به خرج ندهند. زیرا آن‌ها به‌درستی فهمیده‌اند که راضی نگه‌داشتن طرفداران امر مهمی است.

درباره تأثیر سریال ناتمام “ترانه یخ و آتش” (A Song of Ice and Fire) از جرج آر آر مارتین (George R.R. Martin) در این تصمیم‌گیری، سؤالات فراوانی وجود دارد. تهیه‌کنندگان به‌خوبی می‌دانند که خوانندگان و طرفداران تا حدودی به قصه و پایان داستان پی برده‌اند اما همواره تأکید می‌کنند که داستان و کتاب دو قضیه متفاوت هستند. اما آیا او حقیقتاً از HBO می‌خواهد که سرانجام این سریال تخیلی به‌یادماندنی را به پایان برساند.

اگرچه طرفداران معتقد بودند که کتاب ششم یکی مانده به آخر از مجموعه “بادهای زمستان” (Winds of Winter) پیش از اینکه HBO به فصل ششم برسد، منتشر خواهد شد، اما این اتفاق نیفتاد. سپس همین تصور را درباره فصل هفتم داشتند، اما مشخص است که این اتفاق رخ نخواهد داد، همانطورکه مارتین هم در وبلاگ شخصی‌اش این موضوع را تأیید کرده است. اما برخی از طرفداران براین باورند که مارتین هم‌زمان بر روی کتاب‌های ششم و هفتم کار می‌کند و فاصله انتشار این دو کتاب برخلاف کتاب‌های قبل، کمتر است. (از زمان انتشار جلد پنجم، رقص با اژدها (A Dance with Dragons) حدود شش سال می‌گذرد). به تاخیرانداختن تولید فصل 8 به سال 2019 باعث می‌شود حداقل یکی از کتاب‌ها تا آن موقع منتشر شده و پایان آن را نشان دهد. بااین‌حال مارتین اطلاعات زیادی در اختیارمان قرار نمی‌دهد. به‌هرحال با نهایت تأسف باید بگوییم که برای تماشای پایان این سریال باید تا سال 2019 منتظر بمانید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم