معرفی فیلم های جذاب و دیدنی مشابه “زندگی ادل” (Blue is the Warmest Color)

“ادل” یک دختر دبیرستانی است که درحال شناخت خود به عنوان یک زن است. او با مردان آشنا می شود اما بی‌نتیجه است. سپس با “اما” آشنا شده و رابطه‌شان از دوستی فراتر می‌رود زیرا “اما” تنها زنی است که “ادل” می‌تواند در کنار او خودش باشد. آن دو در کنار هم پذیرش اجتماعی و رابطه حسی را تجربه می‌کنند. در اینجا سعی کردیم از فیلم‌های شبیه “زندگی ادل” یک لیست تهیه کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. تالاب ها – Wetlands – 2013

هلن یک دختر 18 ساله است که داستان زندگی‌اش، روابطش، دیدگاهش نسبت به بهداشت، مواد مخدر، بهترین دوستش کوریانا و کودکی پرتنش خود را روایت می‌کند. داستان زمانی آغاز می‌شود که در بیمارستان است و عاشق یک پرستار مرد به اسم رابین می‌شود. این فیلم پر از صحنه‌های آزاردهنده است و آن را به شکل خاص و تازه‌ای به نمایش می‌گذارد. کارلا جوری، مارلن کروز، مرت بکر و اکیل میلبرگ از جمله بازیگران این فیلم به کارگردانی دیوید نندت هستند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


13. ماسکوئیتا و ماری – Mosquita y Mari – 2012

دو دانش‌آموز پس از قرار گرفتن در یک پروژه به هم نزدیک می‌شوند. ارورا گورتو نویسندگی و کارگردانی فیلم را برعهده دارد. علاوه بر این تمایلات و خواسته‌های دو دختر نوجوان را نشان می‌دهد و در کنار آن مضامینی چون مهاجرت را به نمایش می‌گذارد. بنابراین مضامین آن کلیشه نیست. استفاده از موسیقی و اجرا این فیلم عاشقانه را دیدنی می‌کند.


12. زیر دهانش – Below Her Mouth – 2016

یک درام جسورانه درباره یک تعطیلات پرشور دو زن به نام‌های دالاس و جاسمین که با رابطه جدید زندگی‌شان برای همیشه عوض می‌شود. اجرای زیبای این دو بازیگر، اریکا لیندر و ناتالی کریل، دیدنی است و هردویشان نقش دو زن که با احساسات خود مبارزه می‌کنند را به‌خوبی به نمایش می‌گذارند. این فیلم کانادایی با فیلمبرداری زیبا شما را شوکه می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


11. تابستان عشقی من – My Summer of Love – 2004

داستان شیفتگی و فریب و تقلا برای عشق و ایمان در دنیایی که رسیدن به هردو غیرممکن است. در روستای یورکشایر، مونای پسرنما با تامسین آشنا می‌شود و در کل تابستان رابطه‌شان عمیق می‌شود. شخصیت‌پردازی این دو عالی بوده و بازیگران آن هم اجرای دیدنی دارند. این فیلم باوجود نقص‌هایش بسیار هنری و دیدنی است.


10. پسرها گریه نمی کنند – Boys Don’t Cry – 1999

براندون تینا پسر جدید شهر کوچک نبراسکاست و زندگیش خوب پیش می‌رود، اما راز او این است که او به‌عنوان زنی به نام تینا براندون به دنیا آمد. هنگامی که بهترین دوستانش این موضوع را متوجه می‌شوند دنیایش به هم می‌ریزد. این فیلم براساس داستان واقعی با اجرای هیلاری سوانک که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد، ساخته شد و کارگردانی کیمبرلی پیرس، تماشایی است. این فیلم داستان شجاعت، همجنگسرایی و البته شیفتگی، غرور و قضاوت را به تصویر می‌کشد. سینما دوستان حتما باید این فیلم را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد


9. به‌هرحال لارنس – Laurence Anyways – 2012

داستان ده سال از زندگی یک معلم ادبیات به نام لارنس که خود را به یک زن تبدیل می‌کند و درنتیجه رابطه‌اش با خانواده و مخصوصا فردریک دشوارتر می‌شود. گرچه ابتدا کسی او را به عنوان لارنس قبول نمی‌کند، اما آشنایان قدیمش او را همان لارنس می‌دانند. این درام حسی به نویسندگی زاویه دولان یک اثر هنری است که اجرا، موسیقی و فیلمبرداری خیره کننده و جادویی آن را تماشایی می‌کند. این فیلم هم به یکی از موضوعاتی می‌پردازد که نمی‌شود نادیده گرفت. اجراها مخصوصا اجرای ملوین پویا و دیدنی است.


8. با هر تپش قلب – With Every Heartbeat – 2011

میا (روث ورا فرناندز) و فریدا (لیو مجنوز) در جشن نامزدی والدین‌شان یکدیگر را میبینند. پدر میا، لس (کریستر هنریکسون) با مادر فریدا، الیزابت (لنا اندره) ازدواج کرده و میا و فریدا خواهران ناتنی هم می‌شوند. میا و فریدا با شناخت هم به هم نزدیک شده و رابطه‌شان همه چیز را به هم می‌ریزد. این فیلم زیبا در کشورهای اسکاندیناوی روایت فاخر و شکوهمندی دارد و بدون عاشقانه کردن ماجرا قسمت‌های دردناک آن را بی‌پرده نشان می‌دهد. یک فیلم کلاسیک با مضمون همجنسگرایی زنان.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کلاسیک عاشقانه


7. رویاپردازان – The Dreamers – 2003

پس زمینه سیاسی پاریس در سال 1968 داستان سه جوان را نشان می‌دهد که عشق به سینما آنها را به هم نزدیک کرده است. متیو، یک محافظه کار آمریکایی که به پاریس آمده با یک خواهر و برادر فرانسوی آشنا می‌شود که رابطه عجیبی دارند. یک فیلم جسورانه که اعترافات برناردو برتولوچی فیلمساز محسوب می‌شود. این فیلم علاوه بر ابداعات در تاریخ سینما بیداری جنسی و بازی میان لذت و درد، عشق و دوستی را نشان می‌دهد.


6. پریا – Pariah – 2011

یک درام زیبا به نویسندگی و کارگردانی دی ریز درباره الایک، یک نوجوان اهل بروکلین که در جستجوی هویت بوده و برای جستجوی ابراز جنسی خود دوستی، جدایی و خانواده را فدا می‌کند. او که درباره گرایش جنسی خود مطمئن است نمی‌داند در کجای دنیای همجنسگرایی وجود دارد. این فیلم جذاب و خاص بوده و نویسندگی و کارگردانی زیبایی دارد. این فیلم تنها به دنیای همجنسگرایی سیاهپوستان نمی‌پردازد بلکه درباره همگان است و نشان می‌دهد متفاوت بودن به چه معناست. به همین دلیل اگر طرفدار “زندگی ادل” باشید از این فیلم هم خوشتان می‌آید.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


5. اما من یک چیرلیدرم – But I’m a Cheerleader – 1999

مگان یک دختر آمریکایی است که دوست پسر دارد اما به دلیل برخی از رفتارها والدین و دوستانش به این نتیجه می‌رسند که او همجنسگراست و او را به مدرسه “راهنمای جنسیتی” می‌فرستند. گرچه این فیلم نقص‌هایی دارد اما تماشای آن می‌تواند حس خوبی را بیدار کند.


4. لیانا – Lianna – 1983

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی جان سایلس درباره یک زن متاهل و خوشبخت که پس از رابطه با یک پروفسور کالج مونث متوجه می‌شود از درون همجنسگراست و اکنون می‌خواهد با سبک زندگی جدیدش خو بگیرد. سایلس درباره روابط انسانی قلم توانایی دارد و اجرای زیبای لیندا گریفیث این اثر را دیدنی و خاص نموده است.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم که هر زوج عاشقی باید در کنار هم تماشا کنند


3. با خوشحالی در کنار هم – Happy Together – 1997

یک داستان عاشقانه غمگین به نویسندگی و کارگردانی کار-وای ونگ. ییو-فای و پو-وینگ از هنگ کنگ به آرژانتین می‌روند و به دلیل وجود مشکلات رابطه‌شان خراب می‌شود. در نتیجه هر کدام به یک سو می‌روند. اجرای زیبای بازیگران، لوکیشن‌های زیبا، فیلمبرداری دیدنی و فضای داستان شاعرانه و تاثیرگذار است. این فیلم مفهوم عشق را به زیبایی نشان می‌دهد. عشقی که فارغ از جنس و جنسیت قابل درک است.


2. آخرهفته – Weekend – 2011

راسل (تام کولن) پس از یک شب مستی به کلوپ همجنسگرایان می‌رود و پس از بودن در کنار گلن (کریس نیو)، رابطه یک شبه به یک حس جدی تبدیل می‌شود. یک داستان زیبا درباره عشق دو نفر فارغ از طنز و احساسات لوس که دیالوگ و فیلمسازی طبیعی و اجراهای زیبا آن را به یک اثر تماشایی تبدیل می‌کند. این درام زیبا به نویسندگی و کارگردانی اندرو هی بسیار دیدنی و مهم است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر عاشقانه در قرن 21


1. کارول – Carol – 2015

یک فیلم درباره همجنسگرایان سرکوب شده دهه 50 که به عنوان یک داستان عاشقانه زیبا توسط تاد هینز کارگرانی شد. ترز، یک دختر جوان و عکاس عاشق یک زن متاهل دهه 50 میلادی می‌شود. اجرای زیبای مارا او را برای دومین بار نامزد اسکار می‌کند. او با قدرت بازیگری خویش به سادگی بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از زبان بدن خود استفاده می‌کند. ارتباط میان او و کیت بلانشت خارق العاده و دیدنی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. آریا

    بهمن 29, 1401

    فیلم Boys Don’t cry درمورده یک مرده ترنسه نه همجنسگرایی

    پاسخ

  2. حسن

    آذر 29, 1400

    فیلم زندگی آدل یک هفتست که منو از تمام فکرای دیگه خلاص کرده بخدا بهترین فیلم عمرم بود

    پاسخ

    • Losifer در پاسخ به حسن

      خرداد 10, 1402

      انقدر خوب بود من بیست بار دیدمش تازه دوشم برای خودم ساختم

      پاسخ

  3. غزال

    مهر 16, 1400

    من فقط فیلم آبی گرم ترین رنگ است رو دیدم.
    انصافا بازی هاشون در حد اسکار بود. لذت بردم.

    پاسخ

    • سپی در پاسخ به غزال

      آبان 22, 1400

      عالی بود فقط آخرش یکم بد تموم شد با اختلاف هیچ فیلمی ندیدم مثل این فیلم

      پاسخ

  4. ابولفضل

    اردیبهشت 6, 1400

    سلام خوبین اخه خدایی این فیلم ارزش دیدن داشت که بخوای شبیه این فیلم معرفی کنی دقیقا شبیه این فیلم رو باید تو سایت برازر پیدا کنین نه اینجا نظرم نشون بدین ممنون

    پاسخ

    • no در پاسخ به ابولفضل

      آذر 6, 1400

      اگ خوب نی پ چرو سرچش کردی

      پاسخ