گزارش باکس آفیس آخر هفته: شروع ضعیف Terminator: Dark Fate در اولین هفته اکرانش

در هفته‌ای که گذشت فیلم “نابودگر: سرنوشت تاریک” (Terminator: Dark Fate) اکران جهانی خود را آغاز کرد اما درحالی توانست جایگاه نخست جدول باکس آفیس را تصاحب کند که شروع ناامیدکننده‌ای را در گیشه پشت سر گذاشت. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


فیلم “نابودگر: سرنوشت تاریک”، به کارگردانی “تیم میلر” (Tim Miller)، در افتتاحیه اکرانش تنها به 29 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد که با توجه به حضور ستارگانی چون “آرنولد شوارتزنگر” (Arnold Schwarzenegger) و “لیندا همیلتون” (Linda Hamilton) و همچنین محبوبیت مجموعه “نابودگر” طی سی سال اخیر، شروعی ضعیف محسوب می‌شود.

این فیلم در گیشه جهانی کمی موفق‌تر بوده و با اکران در کشورهایی مثل چین، فرانسه، بریتانیا، روسیه و کره‌ی جنوبی در مجموع به 101 میلیون دلار فروش دست پیدا کرده است. اما این مبلغ با توجه به بودجه‌ 200 میلیونی این فیلم رقم پایینی محسوب می‌شود و باید دید آیا این فیلم موفق به فروش بالاتری در هفته‌های آینده خواهد شد یا نه.

فیلم جدید “نابودگر: سرنوشت تاریک”، دنباله ای مستقیم بر دو قسمت اول این مجموعه فیلم ها، یعنی “نابودگر” (The Terminator) و “نابودگر ۲: روز داوری” (Terminator ۲: Judgment Day) است که به ترتیب، در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۱ به کارگردانی “جیمز کامرون” (James Cameron) ساخته شده اند.

اما فروش فیلم “جوکر” همچنان در سطح بالایی قرار دارد و چیزی نمانده تا این فیلم به مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی برسد. “جوکر” در پایان هفته پنجم اکرانش 14 میلیون دلار فروش داشت که با این حساب فروش داخلی این فیلم اکنون به مبلغ 299 میلیون دلار رسیده است. فروش این فیلم در گیشه جهانی هم به 950 میلیون دلار رسیده است و اکنون “جوکر” با فاصله بیشتری از فیلم “ددپول 2” به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما‌ی جهان با درجه سنی بزرگسال شناخته می‌شود.

فیلم “جوکر” با اینکه اقتباسی از کمیک های دی سی است، اما داستانی کاملا متفاوت دارد و به طور اختصاصی به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می شود.  “واکین فینیکس”، “رابرت دنیرو”  و “زازی بیتز” از جمله بازیگران این فیلم می باشند.

در ادامه جدول باکس آفیس سینما‌های آمریکا، فیلم “مالیفیسنت: معشوقه‌ی شیطان”، به کارگردانی “رابرت اشترمبرگ” (Robert Stromberg) با 12 میلیون دلار فروش در هفته سوم اکرانش در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است. فروش داخلی این فیلم 84 میلیون دلار و فروش جهانی آن هم به مبلغ 293 میلیون دلار رسیده است.

اتفاقات فیلم “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان” چند سال پس از حوادث فیلم “مالیفیسنت” آغاز خواهد شد که این فیلم همچنان به‌ بررسی رابطه پیچیده بین پری شاخدار و ملکه جدید خواهد پرداخت که اکنون نیاز به‌ اتحاد جدیدی برای مواجهه و مبارزه با دشمنان جدید و محافظت از گیاهان و موجودات جادویی که در آن ساکن هستند، دارند. ستارگانی مثل“آنجلینا جولی” (Angelina Jolie)، “ال فنینگ” (Elle Fanning)، “میشل فایفر” (Michelle Pfeiffer) و “اد اسکرین” (Ed Skrein) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم‌ “هریت” (Harriet) با 12 میلیون دلار فروش در هفته اول اکرانش جایگاه چهارم جدول را به‌دست آورد و انیمیشن “خانواده آدامز” (The addams family) هم با 8 میلیون دلار فروش در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته است.

هفته‌ی آینده چه فیلم هایی اکران می شوند؟

در ادامه این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

دکتر اسلیپ – Doctor Sleep

داستان فیلم “دکتر اسلیپ” درباره ی زندگی “دنی تورنس”، پسر “جک تورنس” است که اکنون نزدیک به ۴۰ سال سن دارد و هنوز تحت تاثیر اتفاقات رخ داده در دوران کودکی اش، در هتلی که اتفاقات فیلم “درخشش” در آن جریان داشت، است. فشار روحی و روانی زیاد باعث اعتیاد “دنی” به الکل شده است؛ اما در نهایت او الکل را ترک می‌کند و قدرت‌های دوران کودکی خود را به دست می‌آورد.

“مایک فلناگان” (Mike Flanagan) وظیفه کارگردانی فیلم جدید “دکتر اسلیپ” را بر عهده داشته است. “بازی جرالد” (Gerald’s Game)، “سکوت” (Hush) و “ویجا: خاستگاه شیطان” (Ouija: Origin of Evil) از جمله فیلم هایی هستند که به کارگردانی “فلناگان” ساخته شده اند.

“ایوان مک گرگور” (Ewan McGregor)، “ربکا فرگوسن” (Rebecca Ferguson) و “زان مک کلارنون” (Zahn McClarnon) از جمله بازیگرانی اند که در فیلم مورد انتظار “دکتر اسلیپ” به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینما های ایالت متحد آمریکا اکران خواهد شد.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس و مهم‌ترین اکران‌های پیش رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فاطمه

    آبان 15, 1398

    بخش باکس افیس و فیلم های اکرانی هفته اینده را همیشه بگذارید این قسمت یهترین بخش برای کابران هستش و تاریخ انتشار نخسه بلوری فیلم ها را اعلام کنید

    پاسخ