لیست بهترین فیلم‌های سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

سیلوستر استالونه” یکی از سخت‌کوش‌ترین ستاره‌های هالیوودی است که علاوه بر بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی نیز می‌کند. همچنین علاوه بر حضور در آثار کلاسیک دهه هشتاد، در فیلم‌های دیگر نیز حضور یافته است. حتما او را در نقش‌های راکی بالبوآ و جان رمبو به یاد دارید و او سومین شخصیت تاریخ اسکار پس از “چارلی چاپلین” و “اورسن ولز” است که به خاطر نویسندگی و بازیگری نیز نامزد اسکار شد. استالونه یک بازیگر بااستعداد است، هرچند که منتقدین همیشه با چنین چیزی موافق نیستند. در این مقاله 10 فیلم برتر این بازیگر را بر اساس امتیاز سایت راتن تومیتوز معرفی خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید.


10. راکی 2 – ROCKY II – امتیاز 73%

ساخت نسخه‌های بعدی از یک اثر دشوار است، مخصوصا زمانی که فیلم جایزه اسکار گرفته و الهام‌بخش آثار دیگر باشد. این چالشی بود که استالونه در هنگام ساخت “راکی 2” با آن مواجه شد. گرچه این سری از این چندگانه چندان موفق نیست و فیلم سوم که راکی توسط رقیب مسنش آپولو تعلیم داده شده و فیلم چهارم که انتقام می‌گیرد محبوب‌تر هستند، اما این فیلم از لحاظ فنی دقیق‌تر است. این فیلم به عشق میان راکی و آدریان پرداخته، بر عشق تمرکز کرده و بوکس را در مرحله دوم قرار می‌دهد. همچنین مبارزه با آپولو نیز دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رمبو از بدترین تا بهترین


9. شاهین‌های شب –  NIGHTHAWKS – امتیاز 74%

“شاهین‌های شب” در آغاز به عنوان سومین فیلم “ارتباط فرانسوی” ساخته شد و شخصیت “پاپیه” دویل “جین هکمن” با کارآگاه زیرکی همراه می‌شود که تهیه‌کنندگان قصد داشتند بازی او را به “ریچارد پریر” واگذار کنند. با این حال پس از اینکه هکمن تصمیم گرفت دیگر در نقش پاپیه بازی نکند، استودیوی دیگری فیلمنامه را برداشت و نقش پاپیه با نام جدید دک داسیلوا توسط “سیلوستر استالونه” اجرا شد. “بیلی دی ویلیامز” در نقش مکمل او همراه شده و “روتخر هاور” نیز نقش ویلن را ایفا می‌کند. ین فیلم به عنوان سومین سری یک تریلر دیدنی است که شاید کامل نباشد اما یک فیلم اکشن دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


8. سرزمین پلیس – COP LAND – امتیاز 74%

سینمادوستان از دیدن افزایش وزن “سیلوستر استالونه” در فیلم نوآر “سرزمین پلیس”، ساخته “جیمز منگولد”، شوکه شدند. او پس از یک دهه بازی در نقش یک قهرمان خوش استایل و عضلانی، ناگهان در نقش پلیس معمولی یک شهر کوچک ظاهر شد.

این فیلم با حضور بازیگران دیگری مانند “رابرت دنیرو“، “هاروی کیتل” و “ری لیوتا” داستان جنایی دیدنی را به نمایش می‌گذارد که شما را میخکوب می‌کند. اجرای او جزئی و دست کم گرفته شده بود و کم شدن فعالیت او فدای اجرا در نقش شخصیتی سه بعدی شد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم برتر نئو نوآر در تاریخ سینما


7. راکی بالبوآ – ROCKY BALBOA – امتیاز 77%

“سیلوستر استالونه” پیش از اینکه دیر شود توانست خود را احیا کند. سال‌ها پیش از اینکه می‌توانستیم نسخه‌های قدیمی “لوک اسکای واکر”، “ایندیانا جونز” و “اسپاک” را بررسی کنیم، استالونه نقش نسخه قدیمی راکی بالبوآ را ایفا کرد. در این فیلم راکی برای آخرین مبارزه سنگین وزن از بازنشستگی درمی‌آید. یک فیلم دیدنی که با نمایش استالونه مسن به گذشته این شخصیت بازگشته و از آنجاییکه راکی 7 تماشاگران را ناامید کرد، این فیلم توانست نتیجه گیری مناسبی را ارائه دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


6. مسابقه مرگ 2000 – DEATH RACE 2000 – امتیاز 83%

این فیلم در سال 2008 با حضور “جیسون استاتهام” در نقش اصلی بازسازی شد (گرچه 2000 از عنوان آن برداشته شد زیرا دیگر آینده را به تصویر نمی کشید)، اما مسلما اثر اولیه بهتر است. “سیلوستر استالونه” ستاره واقعی فیلم نیست، این افتخار نصیب “دیوید کارادین” شد، اما استالونه هم رقم بالایی دریافت کرد و بنابراین یکی از بازیگران اصلی محسوب می‌شود و این فیلم پیش از “راکی” ساخته شد. “مسابقه مرگ 2000” داستان آینده پادآرمان شهری را نشان می‌دهد که “راجر کورمن” ارباب فیلم های کم بودجه، تهیه کنندگی آن را برعهده داشت. اگر علاوه بر جنبه اکشن به آن نگاهی بیندازید، نا امید نخواهید شد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


5. کرید 2 – CREED II – امتیاز 84%

سری دوم فیلم کرید از آنچه تصور می‌شد بهتر است. اینکه پسر آپولو کرید جا پای پسر ایوان دراگو گذاشت، برای برخی از طرفداران راکی جالب نبود. با این حال نمایش فیلم دیدنی بود. داستان، جنبه های عاطفی و البته شخصیت پردازی فیلم مانند گذشته است. “رایان کوگلر” کارگردان فیلم اول “کرید” که به دلیل پروژه “پلنگ سیاه” (Black Panther) از فیلم کناره گرفت، یکی از برترین فیلمسازان امروز است که جایگزینی آن دشوار بود، ما “استیون کاپل” جایگزین خوبی بود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


4. اولین خون – FIRST BLOOD – امتیاز 88%

“اولین خون” یک تریلر شهری بود که تماشاگران را با جان رمبو، شخصیت ستاره ساز برای استالونه که در فیلم های بعدی به نمایش درآمد، آشنا نمود. استالونه اخیرا گفت هرگز قصد نداشته “اولین خون” را به یک فیلم سیاسی تبدیل کند، با این حال این فیلم دیدگاه آمریکا از سربازان را نقد می کند.

گرچه رمبو بعدها با اسلحه‌ای بر دوشش که همیشه آماده شلیک بود به یک ماشین کشتار تبدیل شد، اما این فیلم او را به عنوان سربازی که به اختلال استرسی پس از آسیب روانی دچار است، نشان می‌دهد. او از ویتنام بازگشته و متوجه می‌شود همه همراهانش کشته شده‌اند (برخی به دلیل سرطان) و اکنون پلیس می‌خواهد با او مقابله کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنایی این دهه (2019 تا 2010)


3. مورچه‌ای به نام زی – ANTZ – امتیاز 93%

اولین فیلم انیمیشن دریمزورک (کمپانی سازنده “شرک” (Shrek)) با همکاری دیزنی و “جفری کاتزنبرگ” که دیدنی بود. قسمت جالب ماجرا این است که بزرگترها نیز از آن لذت می‌برند. از زمانی که “رابین ویلیامز” “علاءالدین” (Aladdin) را به یک فیلم دیدنی تبدیل کرد، ستاره‌های بزرگ برای محبوبیت در فیلم‌های انیمیشن حضور یافتند. اما مشکل این فیلم اجرای “وودی آلن” بود که اصلا برای کودکان جذابیت نداشت. علاوه بر این او فیلمنامه را با توجه به علایق خود بازنویسی کرد، بنابراین این فیلم را اثر “وودی آلن” با حضور مورچه‌ها در نقش اصلی می‌دانند.

همچنین بخوانید: 35 انیمیشن برتر تاریخ سینما


2. راکی – ROCKY – امتیاز 93%

زمانی که یک فیلم به الگوی فیلم‌های دیگر ژانر خود تبدیل شده پس موفق بوده است. در این فیلم شخصیت‌های اصلی، صحنه‌های تمرین، داستان‌های عاشقانه، موسیقی الهام بخش و مبارزه ها همه و همه الگوی ژانر بوکس هستند. “راکی” در زمان اکران در سال 1976 با بودجه 1 میلیون دلاری بیش از 225 میلیون دلار فروش داشت و استالونه نیز نامزد دو جایزه اسکار شد (یکی برای نوشتن فیلمنامه و دیگری برای اجرا در نقش اصلی). فیلم‌های کمی توانستند هم در گیشه موفق باشند و هم در جوایز اسکار.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی با ژانر جنایی که باید تماشا کنید


1. کرید – CREED – امتیاز 95%

“سیلوستر استالونه” اولین بار چهل سال پیش و برای فیلم اول “راکی” نامزد اسکار شد و سرانجام در فیلم “کرید” نامزد شد که جایزه را به “مارک رایلنس” واگذار کرد. این فیلم در حقیقت به “مایکل بی جردن” تعلق دارد که نقش آدونیس کرید را برعهده دارد، پسر نامشروع رقیب دیرینه و مربی راکی یعنی آپولو، بنابراین فیلم به نوعی مدرن و تازه تلقی می‌شود. کارگردانی درخشان “رایان کوگلر” داستان را جالب و جذاب می‌کند و نباید همکاری استالونه را نیز دست کم گرفت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی در تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم