لیست بهترین فیلم‌های “جنیفر لارنس” که استعداد بازیگری او را نشان می‌دهند

ده سال پیش جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) بازیگر نقش مکمل سریال “بیل اگوال” (The Bill Engvall Show) بود که اتفاقا زمان زیادی روی آنتن نماند و کنسل شد. اما امروز او یک فوق ستاره و برنده جایزه اسکار است که هم در فیلم‌های بلاک باستری و هم فیلم‌های سطح بالای هالیوود به ایفای نقش پرداخته است. مسیری که او برای رسیدن به این موفقیت پیموده سرشار از نقش‌آفرینی‌های زیبا و فوق‌العاده است که با فیلم‌های جدید و نقش‌آفرینی‌های فعلی‌اش به سوی موفقیت بیشتر ادامه دارد. در چند سال گذشته او در فیلم‌های زیادی بازی کرده که در لیست زیر بهترین نقش‌آفرینی‌های او را خواهیم دید.

علاوه بر فیلم‌های لیست زیر، لارنس قرار است در پروژه جدید “آدام مک کی” (Adam McKay) که تاریخ اکرانش هنوز مشخص نیست حضور داشته باشد، فیلم جدید این کارگردان برنده اسکار “به بالا نگاه نکن” (Don’t Look Up) نام دارد که داستان آن درباره دو ستاره‌شناس است که متوجه می‌شوند شهاب سنگی تا شش ماه آینده به زمین برخورد خواهد کرد و باید با برگزاری تور رسانه‌ای بشریت را از این خطر آگاه کنند. این شما و این لیست بهترین فیلم‌های جنیفر لارنس؛ با پروشات همراه باشید.


12. مسافران – ۲۰۱۶ – Passengers

طرفداران جنیفر لارنس با دیدن این فیلم هیجان زده می شوند زیرا بار دیگر استعدادهای او را مشاهده خواهند نمود. این فیلم اخلاقیات و باورهای شما را زیرسوال می برد. سفینه فضایی آوالون ۵۰۰۰ مسافر را در یک سفر ۱۲۰ ساله به سیاره هوم استید ۲ می برد. در این میان مشکلاتی باعث می شود جیم پرستون (کریس پرت) بیدار شود. پس از یک سال جیم می خواهد خودکشی کند اما به جای آن مسافر دیگری به نام آرورا لین (جینفر لارنس) را بیدار می کند. برای جلب اعتماد آرورا به او می گوید سیستم اش معیوب شده. آرورا پس از اگاهی از اینکه آن سیاره را دیگر نخواهد دید خاطرات خود را نوشته و عاشق جیم می شود. با این حال پس از اینکه متوجه می شود جیم چه کرده، از اینکه زندگی او را نابود کرده است از جیم متنفر می شود. رویارویی با مرگ باعث می شود به وضعیت خود بیندیشند. آرورا تصمیم می گیرد به جای خوابیدن در محفظه زمان باقی مانده را با جیم بگذراند. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ زندگی با افرادی که نمی شناسید یا وقت گذرانی با تنها کسی که عاشقش هستید؟


11. گنجشک سرخ – 2018 – Red Sparrow

درحالی که “جیمز باند” و جاسوس‌های دیگری به فرهنگ عامه وارد شده‌اند، درباره مأمورین مخفی مؤنث هم فیلم‌های مختلف ساخته شده است. فیلم‌های مربوط به جاسوس‌های زن با کنار گذاشتن مقایسه‌های جنسیتی، توانست این ژانر را به سطح جدیدی برساند. “گنجشک سرخ” فیلمی با حضور “جنیفر لارنس”  و چهارمین پروژه او با “فرانسیس لارنس” (Francis Lawrence) است.

“گنجشک سرخ” براساس رمانی از “جیسون متیو” به همین نام نوشته شده و به خاطر تکنیک‌های خاصش تحسین می‌شود. داستان درباره یک رقصنده باله به نام “دامینیکا اگورووا” است که به سرویس مخفی روسیه ملحق می‌شود. در مأموریت اول باید یک مأمور سیا را فریفته و به دام بیندازد.


10. جوی – 2015 – Joy

این فیلم که حاصل همکاری “دیوید او راسل” و “جنیفر لارنس” است، داستان زندگی جوی مانگانو را روایت می‌کند. جوی مانگانو زنی خودساخته است که توانست از صفر شروع کند و به ثروتی میلیون دلاری دست پیدا کند و سپس وارد سینما شود. نتیجه همکاری این دو نفر نسبت به همکاری قبلی‌شان متفاوت بود و اگرچه اشکالات کوچکی داشت، یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های جنیفر لارنس را در خود دارد. پس از بازی نقش‌های مکمل در فیلم‌های “دفترچه امیدبخش” و “حقه‌بازی آمریکایی”، جنیفر لانرس بالاخره توانست نقش اول را در یکی از فیلم‌های راسل بازی کند و یکی از بهترین اجراهای خود را نیز ارائه داده است. بازیگری او پرانرژی و حرفه‌ای است و به همراه داستان قوی و جذاب فیلم جوی را به یک اثر به یاد ماندنی تبدیل کرده است.


9. بازی‌های گرسنگی – 2012 – The Hunger Games

این فیلم جنیفر لارنس را از یک بازیگر معمولی به سوپر استار سینما تبدیل کرد. “بازی‌های گرسنگی” فیلمی مهم در کارنامه جنیفر لارنس است. نقشی که لارنس در دنیای وحشتناک “بازی‌های گرسنگی” بازی می‌کند می‌توانست مانند نقش‌های مشابه‌اش به راحتی فراموش شود اما جنیفر لارنس توانست با بازی حساب شده و احساسی‌اش این نقش را به یکی از نقش‌های به‌یادماندنی‌اش تبدیل کند. جنیفر لارنس درام احساسی شدیدی به نقش کتنیس اوردین بخشیده است که باعث شد این فیلم‌ها نوعی صداقت و حس همدلی‌ای از خود بروز دهند که در بیشتر فیلم‌های ژانر علمی-تخیلی غایب است. او با استعدادی که از خود نشان داد توانست به یکی بزرگترین ستاره‌ها در هالیوود تبدیل شود.


8. مردان ایکس: کلاس اول – 2011 – X-Men: First Class

مدت کوتاهی پس از اینکه جنیفر لارنس با بازی در فیلم “بازی‌های گرسنگی” به شهرت جهانی دست پیدا کرد، با بازی در نقش میستیک در اولین فیلم مجموعه ایکس من، با نام “مردان ایکس: کلاس اول”، مزه‌ی بازی در فیلم‌های بلاک باستری را چشید. او در این فیلم نقش انسان آبی رنگ جهش یافته‌ای را بازی می‌کند که خواهر ناتنی پروفسور ایکس (با بازی جیمز مک آووی) است. برای طرفداران مشخص بود که قرار این ورژن از کاراکتر میستیک با بازی جنیفر لارنس نقش مهمی در داستان مجموعه فیلم‌ها داشته باشد. اما در زمان فیلمبرداری و ساخت فیلم هیچکدام از عوامل فیلم درست نمی‌دانستند که جنیفر لارنس در زمانی به آن کوتاهی به شهرتی جهانی دست پیدا خواهد کرد.

اگرچه جنیفر لانرس  هیچ وقت کاملا این نقش را دوست نداشت، اما نقش‌آفرینی‌اش باعث شد مخاطبان کاراکتری به مراتب غنی‌تر و لایه‌لایه‌تر از میستیک را در این فیلم‌ها شاهد باشند. جنیفر لارنس به مخاطب اجازه داد تا احساسات و عمق شخصیت میستیک را شاهد باشند. با توجه به توانایی و استعداد احساسی جنیفر لارنس مخاطبان شاهد نسخه آرام‌تر و همدلانه‌تر میستیک بودند. این استعداد لارنس باعث می‌شود که در همه‌ی دوران فعالیت‌اش موفق و درخشان باشد.


7. مردان ایکس: روزهای گذشته آینده – 2014 – X-Men: Days of Future Past

در فیلم “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” بازیگران بزرگ جدیدی به گروه بازیگری اضافه شدند. هیو جکمن، ایان مک‌کلین و پاتریک استورات به داستان وارد شدند و داستان فیلم را به بهترین شیوه پیش بردند. اما این فیلم بهترین انتخاب برای نمایش استعدادهای جنیفر لارنس نبود. در طول فیلم مشخص بود که او به اندازه قبل از بازی در این فیلم رضایت ندارد. نقش‌آفرینی او در این فیلم هنوز خوب بود اما به اندازه نقش‌‌آفرینی‌های دیگر و بهتر او عمق و چالش ندارد. در هرحال بازی در “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” بهترین نقش‌آفرینی لارنس نیست اما هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌هایی است که او بازی کرده است.


6. زمستان استخوان‌سوز – 2010 – Winter’s Bone

بسیاری از افراد با دیدن فیلم مستقل “سرمای استخوان‌سوز” به کارگردانی “دبرا گرانیک” با جنیفر لارنس آشنا شدند. وقتی لارنس در نقش ری در این فیلم بازی کرد هنوز زیر بیست سال سن داشت. ری یک زن کله‌شق و فقیر است که در شهری دور افتاده به سختی زندگی می‌کند و همزمان دنبال پدرش که دلال مواد مخدر است می‌گردد تا خانواده‌اش را از فروپاشی نجات دهد. گرچه این فیلم فیلمی ساده بود اما تاثیر بسیار بزرگی در زندگی هنری او داشت. مخصوصا اینکه این فیلم نامزد دریافت چهار جایزه اسکار شد و جنیفر لارنس هم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول شد و باعث شد هالیوود او را به عنوان بازیگری جوان و توانا بشناسد.


5. دیوانه‌وار – 2011 – Like Crazy

جنیفر لارنس در سال 2011 بازیگر برنده اسکاری بود که در یک قدمی بازی در مجموعه “بازی‌های گرسنگی” بود اما در این میان او بازی در نقش‌های مختلف در فیلم‌های مستقل را هم به امید بالا رفتن از پله‌های ترقی قبول می‌کرد. تماشای او در نقش دوم یک  فیلم معمولی مانند “دیوانه‌وار” کمی عجیب است. او نقش زنی به نام سامانتا را بازی می‌کند که نقش اول مرد فیلم، ژاکوب (با بازی آنتون یلچین)، پس از از هم پاشیدن رابطه‌اش با آنا (با بازی فلیسیتی جونز) با او وارد رابطه می‌شود. اگرچه سامانتا سومین نقش بزرگ فیلم محسوب می‌شود، نسبت به کل داستان فیلم سامانتا نقشی کوتاه و فرعی دارد. فیلم “دیوانه‌وار” پنجره‌ای به زمانی است که جنیفر لارنس بازیگری توانا و باسواد بود اما هنوز به یک سلبریتی در سطح جهانی تبدیل نشده بود.


4. بازی‌های گرسنگی: اشتعال – 2013 – The Hunger Games: Catching Fire

فیلم “بازی‌های گرسنگی: اشتعال” با بودجه‌ای بیشتر و داستانی قوی‌تر و چالش‌انگیزتر باعث شد که شخصیت‌های فیلم هم پیشرفت کنند و فیلم را به بهترین دنباله ممکن برای اولین فیلم تبدیل کند. این فیلم تمام چیزهایی که در فیلم قبل دیده بودیم و شناختی که از شخصیت ها به دست آورده بودیم را غنی‌تر می‌کند و داستان را به بلوغ می‌رساند و راه را برای ادامه هرچه بهتر داستان باز می‌کند. “بازی‌های گرسنگی: اشتعال”، از بسیاری از جهات از فیلم‌های مجموعه خود بهتر است و حتی فیلم‌های بعدی هم به پایش نمی‌رسند.


3. حقه‌بازی آمریکایی – 2013 – American Hustle

“دیوید او راسل” در فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” همان تیم بازیگری فیلم “دفترچه امیدبخش” را تکرار کرده است. جنیفر لارنس و بردلی کوپر در این فیلم هم‌ بازی‌های درخشانی ارائه دادند. فیلم “حقه‌بازی آمریکایی” فیلمی با لحنی نیش و کنایی است که عناصری از فیلم‌های مارتین اسکورسیزی را در خود جای داده است. بازیگران فیلم نقش آفرینی‌های بسیار پرحرارتی دارند و حالتی از انرژی و اشتیاق در فیلم و علی‌الخصوص در شخصیت رزالین روزنفیلد با بازی جنیفر لارنس موج می‌زند. “حقه‌بازی آمریکایی” استعدادهای مشتاقانه لارنس را به مخاطب نشان می‌دهد و ما یکی دیگر از بهترین نقش‌آفرینی‌های جنیفر لارنس در زمانی که به ستاره‌ای مشهور و موفق تبدیل شده بود را در این فیلم شاهد هستیم.


2. مادر – 2017 – Mother

اگرچه این فیلم محل اختلاف بین منتقدین و مخاطبان عمومی است اما این فیلم “دارن آرنوفسکی” یکی از بهترین و سطح بالاترین آثار سینما است. فیلم “مادر” سرشار از تنش، اضطراب و رمز و راز است و کاملا طبیعی است که نتواند عموم مخاطبان سینما را راضی کند. به طور کلی این فیلم به مذاق کسی خوش نمی‌آید اما کسی نمی‌تواند انکار کند که نقش‌آفرینی جنیفر لارنس یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش در کل حرفه بازیگری او بوده. فیلم “مادر” داستان خود خواهی‌ها و حماقت‌های انسان‌ها و ظلم‌شان به طبیعت را با زبانی استعاری و خشن روایت می‌کند. تعهد جنیفر لارنس به نقشش و قدرتمندی‌اش در ایفای آن، فیلم را هرچه بیشتر عجیب، رازآلود و غیرمعمول کرده است.


1. دفترچه امیدبخش – 2012 – Silver Linings Playbook

این فیلم به کارگردانی “دیوید او راسل” جنیفر لارنس را به عنوان بازیگری بزرگ و با استعداد نشان می‌دهد. در حالی که لارنس قبل از بازی در فیلم “دفترچه امیدبخش” در فیلم‌هایی مثل “سرمای استخوان‌سوز” و “بازی‌های گرسنگی” ایفای نقش کرده بود، بازی در نقش تیفانی در “دفترچه امیدبخش” بود که جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. تیفانی زنی بدجنس بود که مشکلات روحی روانی عمیقی داشت و تا به امروز بهترین نقشی است که همه‌ی توانایی‌ها و استعدادهای لارنس را در یک نقش‌آفرینی جمع کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    آبان 11, 1398

    فیلم مسافران کو؟

    پاسخ