مبارزه ثور و سوپرمن؛ کدامیک در نبرد مرگ پیروز می‌شوند؟

طرفداران سالیان زیادی راجع‌به اینکه چه ابرقهرمانی می‌تواند دیگری را شکست دهد بحث می‌کنند. استاندارد طلایی قدرت ابرقهرمانی در این بحث‌های دوستانه کاراکتر سوپرمن است. با توجه به توانایی‌ها و قدرت نامحدود این ابرقهرمان دشوار است که بگوییم چه کاراکتر دیگری می‌تواند در یک چالش جدی به‌صورت عادلانه او را شکست دهد.

با‌این‌حال ثور، یکی از قدرتمندترین انتقام‌جویان مارول، ممکن است به‌ اندازه کافی قوی باشد تا این کاراکتر را شکست دهد. او با توانایی‌های ازگاردی و چکش فوق‌العاده‌اش یک خدا در عرصه مبارزه محسوب می‌شود. ثور به‌واسطه این قدرت‌ها می‌تواند دشمنان به مراتب قوی‌تر از خودش را طبق قاعده مبارزه شکست دهد.

با توجه به اینکه ثور می‌تواند قدرتمند باشد و سوپرمن نیز می‌تواند قدرتمندتر از یک لوکوموتیو و سریع‌تر از یک گلوله باشد، طی این مطلب قصد داریم پی ببریم اگر این دو ابرقهرمان در مقابل یکدیگر قرار بگیرند کدامیک پیروز شده و دیگری را شکست می‌دهد. با پروشات همراه باشید.


کدام نسخه از سوپرمن در مقابل کدام نسخه از ثور؟

با توجه به جهان‌های موازی و دوره‌های زمانی مختلف ابرقهرمانان در کمیک‌ها، دی سی و مارول نسخه‌های گوناگونی از سوپرمن و ثور را به طرفداران معرفی کرده‌اند. درنتیجه ابتدا باید مشخص کنیم کدام نسخه از این ابرقهرمانان را برای مقایسه انتخاب خواهیم کرد. در دنیای دی سی، سوپرمن قبل از خط داستانی “بحران در زمین‌های نامحدود” (Crisis on Infinite Earths) دارای قدرت زیادی بود.

طی برخی از کمیک‌ها که قبل از کمیک بحران در زمین‌های نامحدود منتشر شدند سوپرمن دارای توانایی‌های جدید و فوق‌العاده زیادی بود که بعدها در هیچ مطلب دیگری نتوانست به آن سطح از قدرت دست پیدا کند (لازم به ذکر است کمیک زمین‌های نامحدود در سال 1986 منتشر شده بود). به‌طور مثال عطسه سوپرمن به‌حدی نیرو داشت که می‌توانست نظم منظومه شمسی را برهم بزند.

در هیچ جای دیگری از تاریخ کاراکتر سوپرمن ما شاهد چنین میزان قدرتی در او نبودیم. نسخه مدرن این کاراکتر یعنی سوپرمن پس از بحران دارای محدودیت‌های گوناگونی است. حتی برخی از دشمنان او مانند دومزدی و دارک‌ساید به‌راحتی می‌توانند در عرصه قدرت با او مقابله کنند.

البته در جاهایی دیگر نیز سوپرمن دارای قدرت‌های زیادی بود. در کمیک All-Star Superman مرد پولادین قبل از لحظه مرگش قدرت بسیاری زیادی داشت و بسیار نیرومند شده بود.

اما ثور در طول تاریخ فرازونشیب کمتری داشته و از میزان قدرت نسبتا پایداری برخوردار بوده است. با‌این‌حال زمان‌هایی نیز در کمیک‌ها وجود داشت که این کاراکتر ضعیف‌تر یا قوی‌تر بود. از آنجایی‌که سوپرمن قبل از بحران با قدرت‌های عجیبش به‌راحتی می‌تواند ثور را شکست دهد، طی این مطلب قصد داریم قدرت سوپرمن بعد از بحران را با کاراکتر ثور دنیای اصلی مارول مقایسه کنیم. در واقع نسخه‌های نرمال و شناخته‌شده از این دو کاراکتر را در مقابل یکدیگر قرار خواهیم داد. مبارزه جذابی پیش رو داریم، اینطور فکر نمی‌کنید؟!


ثور قدرتمندتر است یا سوپرمن؟

هرطور محاسبه کنید سوپرمن به‌لحاظ قدرت نسبت به ثور برتری دارد. او در کمیک‌ها نظم سیارات را بهم ریخته و افراد را با قدرت وحشیانه‌اش به مدار خارج از جو پرتاب کرده. در جهان دی سی قدرت سوپرمن بی‌نظیر است. بااین‌حال ثور نیز قدرت قابل‌توجهی دارد. این کاراکتر با قدرت خالص خود توانست کل یک سیاره را طی مبارزه‌اش با بتا ری بیل نابود کند.

ثور گالاکتوس و فنیکس فورس را که از قدرت‌های کیهانی بزرگ بودند تقریبا شکست داده است. او وزن ازگارد را نگه‌داشته و در برابر جاذبه یک سیاه‌چاله مقاومت کرده. با وجود اینکه هنوز ممکن است سوپرمن کمی قدرتمندتر به‌نظر برسد، ولی این اختلاف قدرت بین سوپرمن پس از بحران با ثور چندان زیاد نیست.


کدام یک قدرت بیشتری دارد؟

به‌لحاظ قدرت‌های ابرانسانی سوپرمن پیروز می‌شود. با قدرت‌هایی چون تنفس انجمادی و دید حرارتی مرد پولادین به‌شکلی واضح مهمات بیشتری دارد. بااین‌حال ثور نیز پیوسته با غول‌های بزرگی در نبرد بوده و در مقابل نیروهای وحشتناکی چون سلستیال‌ها مقاومت کرده است. توانایی‌های سوپرمن ممکن است به ثور ضربه بزند ولی لزوما نمی‌تواند او را شکست دهد.

ثور علاوه‌بر توانایی‌های ازگاردی و نیروی فیزیکی‌اش، یک قدرت اصلی دیگر نیز دارد که کنترل صاعقه است. او به‌عنوان خدای رعد می‌تواند صاعقه را کنترل کند. قدرت صاعقه این کاراکتر فاکتوری است که می‌تواند نقشی موثر در مبارزه علیه سوپرمن داشته باشد.


سوپرمن و جادوی ثور

سوپرمن نقاط ضعفی نیز دارد. نزدیکی به یک خورشید سرخ یا کریپتونایت می‌تواند او را ضعیف کند. سوپرمن همچنین در مقابل جادو نیز ضعف دارد. این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که طبق آن شزم، ابرقهرمان وابسته به قدرت‌های جادویی، می‌تواند سوپرمن را شکست داده و بر او پیروز شود.

ثور با قدرت جادویی آمیخته شده است. این قدرت باعث شده ثور بتواند با سرعتی فراتر از سرعت صاعقه چکش خود را چرخانده و آن را به حرکت دربیاورد. توانایی‌های جادویی خدای رعد باعث شده تا او در هر شرایطی بتواند قدرت خود را حفظ کند. ثور با تولید صاعقه جادویی خویش می‌تواند صدماتی جبران‌ناپذیر به رقیب خود وارد کند.

درنتیجه وقتی سوپرمن با یکی از نقطه ضعف‌هایش مواجه شود دیگر مهم نیست تا چه اندازه قدرت داشته باشد. ثور در چیزی قدرت دارد که نقطه ضعف سوپرمن محسوب می‌شود. شاید مرد پولادین بتواند با قدرتش بر ثور غلبه کند؛ ولی خدای رعد با تکیه بر نیروهای جادویی‌اش می‌تواند صدماتی جدی به سوپرمن وارد کند.


کدامیک پیروز می‌شود؟

اجازه بدهید روراست باشیم؛ نمی‌توان بطور قطع گفت کدام یک در یک مبارزه تن به تن و عادلانه پیروز خواهد شد.

با وجود ضعف سوپرمن نسبت به جادو، ثور یک برتری دیگر نیز نسبت به مرد پولادین دارد. سوپرمن معمولا در مبارزه‌های دوستانه و زمانی‌که حریفش موجود شروری نباشد عقب می‌کشد. به همین دلیل است که بتمن اغلب سوپرمن را شکست می‌دهد. درنتیجه تصور اینکه سوپرمن در مبارزه با ثور مایل به عقب‌نشینی باشد سخت نیست. ولی ثور عاشق جنگیدن است و بدون شک از تک تک ثانیه‌های مبارزه‌اش با مرد پولادین لذت خواهد برد.

احتمالا سوپرمن با سرعت فوق‌العاده زیادش بتواند ثور را قبل از اینکه شانس داشته باشد صاعقه خود را ایجاد کند شکست دهد. اما سوپرمن معمولا در مبارزه‌هایش، به‌خصوص مبارزه با دوستان از حداکثر قدرت خود استفاده نمی‌کند. ولی ثور برخلاف او کاملا مبارزه را جدی گرفته و تمام سعیش را می‌کند تا در نبرد پیروز شود.

با توجه به قدرت جادویی ثور و اینکه سوپرمن در مبارزه‌اش تعلل می‌کند، ممکن است خدای رعد این شانس را داشته باشد تا به کمک جادو و صاعقه‌ مرد پولادین را شکست دهد. شاید سوپرمن مرد پولادین باشد، اما اگر تعلل کند ثور به‌ اندازه کافی قدرتمند است تا به کمک قدرت جادویی صاعقه‌اش او را شوکه کرده و شکست دهد، اما اگر سوپرمن با تمام قدرتش در این نبرد شرکت کند و از حداکثر توانایی خود استفاده کند احتمالا پیروز مبارزه خواهد بود.

نظر شما چیست؟ اگر مبارزه‌ای بین ثور و سوپرمن صورت بگیرد کدام یک پیروز خواهند شد؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4103)

بستن فرم

  1. علی

    آذر 28, 1399

    با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز .من در رابطه بگم که من عاشق هر دو شخصیت هستم و جیز هایی که الان میگم از روی تعصب نیست بلکه از روی قدرته ،ببینید من در مبارزه تن به تن شکی داشتم ولی نمی توان گفت که ثور یا سوپر من به طور حتم به راحتی یکی از اون ها ببره یا ببازه من در ویکی پدیا قدرت های سوپر دیدم بعد رفتم پایین نوشته که
    در راجع به نسبت خود نویسنده اینو گفته که سوپر من تونسته ثور رو ببره و این میلونیر (چکش ثور) رو با استفاده از طلسم اودین که اونم تونست اودبن رو شکست بده با دستش گرفت(میلونیر ثور همچون خواهر ثور)،هالک رو سه بار شکست داد اونم به راحتی از نظر نویسده نه من،به خدا قسم با این چشمام دیدم که چهار شگفت انگیز از سوپر من شکست خوردند ،گالاکتوس ،و حتی انتقام جویان! و لطفا از روی علاقه حرف نزنید من کلن تو جهان دی سی به بتمن علاقه دارم نه سوپر من ولی من واقعیتش گفتم اگر هنوز اعتقاد دارین من چرت میگم خب برید ویکی پدیا و واژه سوپر من بنویسید بعد لیستو بیارید پایین نوشته که “شخصیت‌هایی که در کراس اوور بین دی سی و مارول از سوپرمن شکست خوردند” و علت شکست هاشو ن قسمت ( (جادوهایی که سوپرمن به آن‌ها غلبه کرده)

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به علی

      آذر 28, 1399

      برای چندمین بار کراس اور مزخرفه نویسنده برنده رو مشخص می‌کنه مثلاً دیدی فلش گالاکتوس رو زد

      پاسخ

  2. کمیک خون

    آذر 28, 1399

    من برام واقعا سخته انتخاب کنم که کدوم قوی تره من نقطه ضعف ثور رو نمی دونم اگه کسی می‌دونه بهم بگه ولی سوپرمن رو ماده کریپتونایت خیلی حساسه و این واقعا نقطه ضعف بدیه از این نقطه ضعفش بتمن استفاده کرد و تونست بکشه سوپرمن رو در حالی که خود سوپرمن نمی خواست بتمن رو بکشه ولی من نقطه ضعف ثور رو نمی دونم چون غیر ممکنه کسی هیچ نقطه ضعفی نداشته باشه ولی اگه قویترین نسخه ها رو مقایسه کنیم رون کینگ ثور به نظرم می‌تونه کازمیک آرمور سوپرمن رو شکست بده

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به کمیک خون

      آذر 28, 1399

      نه کازمیک پلات بینهایت رو داره
      و شاهکار های بیشتر و بهتری نسبت به رون کینگ ثور داره

      پاسخ

      • کمیک خون در پاسخ به Maker

        آذر 28, 1399

        نقطه ضعف ثور رو میدونی

        پاسخ

        • Maker در پاسخ به کمیک خون

          آذر 28, 1399

          یکم زیادی به سلاح هاش تکیه می‌کنه
          در مقابل دوستانش دل رحم هست
          دیگه به جز این دوتا نقطه ضعفی ندارد

          پاسخ

          • امیررضا در پاسخ به Maker

            آذر 28, 1399

            اشتباه هست. ثور بدون سلاح هم خیلی قوی هست و نقطه ضعف دوم هم برای همه همینه.

            پاسخ

          • کمیک خون در پاسخ به Maker

            آذر 29, 1399

            ثور نقطه ضعف های کمی داره اگه شما درست بگی و به نظرم ثور برنده میشه چون اگه سوپرمن ضعف ماده کریپتونایت رو از بین ببره ممکنه بتونه ثور رو شکست بده ولی در غیر این صورت ثور به نظرم برنده میشه

            پاسخ

            • Maker در پاسخ به کمیک خون

              آذر 29, 1399

              نگاه کنید اگه در ثور نقطه ضعف سوپرمن رو بدونه می‌تونه به جایی که ماده کریپتونایت هست و یا خورشید نیست تلپورت کنه اما نمی دونه به علاوه اینکه سوپرمن قدرت فیزیکیش خیلی بالاتر از ثور هست نبرد ۵۵ به ۴۵ به نفع سوپرمن میشه ولی باز اگه از تجهیزاتش استفاده کنه استقامت و قدرتش رو بالا ببره و از شمشیر اودین استفاده کنه و از نیرو اودین بهره ببره احتمال ۶۰ به ۴۰ به نفع ثور هست

              پاسخ

              • تحلیل گر در پاسخ به Maker

                آذر 30, 1399

                ببین اگه ثور بدون تجهیزات باشه خب اختلاف ایندو زیاد تر از این حرفاس!!!! بدون تجهیزات ینی این که نه میولنیرو داشته باشه نه یارن بی یورن!!!! نسخه ی عادی تور اودین سورد و اودین فورس نداره و نمیتونی شما ایندو تا چیز بسیار قدرتمندو به ثور بدی!!!!

                پاسخ

                • امیررضا در پاسخ به تحلیل گر

                  آذر 30, 1399

                  فکر نکم اودین فورس سلاح باشه الان اودین فورس متعلق به خودشه الان هم پادشاه ۱۰ قلمرو و پدر همگانه یعنی بدون میولنیر هم خیلی قوی هست و اینها چیز های کمی نیست قدرت ده قلمرو و پدر همگان یا اودین فورس.
                  اگه میولنیر رو حساب نکنین بازم هم خیلی قوی هست

                  پاسخ

                • Maker در پاسخ به تحلیل گر

                  آذر 30, 1399

                  ۶۰‌به ۴۰ به نفع سوپرمن

                  پاسخ

            • تحلیل گر در پاسخ به کمیک خون

              آذر 29, 1399

              چه ربطی داره؟؟؟ کریپتونایت به ثور چه ربطی داره؟؟؟ هان؟؟

              پاسخ

    • عرفان در پاسخ به کمیک خون

      آذر 30, 1399

      رون کینگ ثور اصلا در مقابل کازمیک ارمور عددی نیست. برو اول قدرت کازمیک ارمور رو بخون ببین با داشتن قدرت پلاتش میتونه کاری کنه که اصلا ثور وجود نداشته

      پاسخ

  3. مهدی

    آذر 28, 1399

    بابا چرا نمی خواین قبول کنید سوپرمن قویتره هر چیزی که میگم یک دلیل بیخود میارید

    پاسخ

    • امیررضا در پاسخ به مهدی

      آذر 28, 1399

      باشه تو اینطوری فکر کن

      پاسخ

    • علی در پاسخ به مهدی

      آذر 28, 1399

      بابا خود نویسنده گفته که سوپر من نه تنها غلبه بر ثور بلکه کل انتقام حویان در برابرش شکست خوردند و تمام چرت میگم نه خب برید ویکی پدیا بعد خود سوپر من سرچ کنید برید قسمت و (جادوهایی که سوپرمن به آن‌ها غلبه کرده )اصلن کل مقاله اشتباه کجایه سوپر من از جادو شکست می خوره تو این قسمت نوشته که ثور ،گالاکتوس،شزمو خیلی ها دیگه از ثور شوست خوردند و رفتند و میلونیر ثور با دست با استفاده از طلسم اودین که اون هم در برابر سوپر من شکست خورد تونسته با دست بگیره ،هالک سه بار از سوپر من شکست خورده از نظر نویسنده و کسایی هم میگن که توانایی ثور از سوپرمن اشتباه لحظه غش کردن سوپر من با ثور مقایسه می کنند آخه همه می دونند هر چه سوپر من به ستاره همون خورشید نزدیک
      بشه قدرتمند تر از قبل و نی تونه روی خورشید همون ستار زندگیکنه نه ثور

      پاسخ

      • امیررضا در پاسخ به علی

        آذر 28, 1399

        باشه تو اینطوری فکر کن. آقای نوب جادو همیشه نقطه ضعف سوپرمنه هست.
        اون موقعه که سوپرمن میولنیر رو بلند کرد طلسم لیاقت روش نبود. اگه همه اطلاعاتت از کراس اوور هست نظر نده. نوشتن بلدی؟؟ جمله هات یا بی معنی هست یا نصفه. و شما نمی دونی که هر چه سوپرمن از خورشید دور باشه ضعیف تره و ثور هم قابلیت تله پورت رو و راحت تله پورتش میکنه یه جای دیگه. کسی که در مقابل یه ستاره نوترونی مقاوت کرده با کسی مقایسه می کنی که بمب اتم بهش خورد بیهوش شد؟ سوپرمن اگه نزدیک نور خورشید نباشه هیچی نیست آقای نوب

        پاسخ

        • استیو راجرز در پاسخ به امیررضا

          آذر 30, 1399

          ایول .

          پاسخ

        • عرفان ص در پاسخ به امیررضا

          دی 1, 1399

          پروفسور اولا جادو الان دیگه نقطه ضعف سوپرمن نیست. دوما سوپرمن بارها توی کمیک به دور از خورشید خیلی راحت زنده مونده و توی بعد ۶ ورلد فورگر رو زده که ثور براش مثل شوخیه. فانتوم استرنجر رو زده که ثور در مقابلش یه پشه محسوب میشه. در ضمن نظراتتو برای خودت نگه دار چون توی همون کراس اور اگه ثور میبرد شما مارول فنا میگفتین ثور برده پس قوی تره. اره ۲ بار. ثور رو شما خیلی گندش کردین وگرنه شاهکار های سوپرمن هزاران برابر ثور هست.

          پاسخ

        • تحلیل گر در پاسخ به امیررضا

          دی 1, 1399

          نمیخوام دخالت کنم اما یه چنتا نکته به نظرم لازم به ذکره!!! در کمیکای جدید دیگه جادو نقطه ضعف سوپرمن نیس و دیگه کلا این نقطه ضعف از مشخصات سوپرمن حذف شده!!!! تور از کجا میخواد بفهمه سوپرمن به خورشید وابستس؟؟؟ هان؟؟ اون تو سینما بود وگرنه تو کمیک ضربات نبولامن که هر یه ضربش اندازه بیستا بمب اتم قدرت داره نتونست سوپرمنو از پا دربیاره!!! تازه تو همون سینما هم یه دلیلی داشت که اوجوری شد که اگه خواستی دلیلشو بهت میگم!!! مثلا با این جملت خواستی بگی اینا قابل مقایسه نیستن؟؟؟ 😱😱😭باشه تو هرجور دوس داری فکر کن!!!

          پاسخ

          • امیررضا در پاسخ به تحلیل گر

            دی 1, 1399

            من گفتم همیشه هست ولی درجاتش فرق میکنه یعنی الان فقط جادو های خیلی قوی روش اثر داره. از کجا میفهمه؟؟ داداش الان پادشاه ده قلمرو صاحب بیشتر دانش جهان از کجا بفهمه. خب دوام آورد که آورد یعنی چی؟ خب ثور هم در مقابل یه ستاره نوترونی مقاومت کرد.

            پاسخ

            • عرفان در پاسخ به امیررضا

              دی 1, 1399

              امیررضا خب اولا این واسه فیلم بود. بگو ببینم توی کمیک ثور کی تونسته در مقابل 6 تا نه در مقابل حتی 1 سنگ مقاومت کنه؟؟؟ توی فیلم چنان خالی بندی کردن که ثور جلوی 6 تا سنگ مقاومت کرده. خود تانوس گفته فقط دادگاه زندگی جلوی 6 تا سنگ مقاومه حالا ثور چطوری توی فیلم مقابل 6 تا سنگ دووم میاره؟؟ ثور رو هم خیلی بزرگش کردین الکی. در ضمن چرا اینو نمیگی که سوپرمن فقط مقابل همه دوست و دشمناش فقط 10 درصد قدرتشو استفاده میکنه؟؟ چرا نمیگی نهایت قدرت سوپرمن اگه بره توی حالت فول پاور و بخواد 100 درصد قدرتشو استفاده کنه چی میشه. چرا نمیگی سوپرمنی که بارها دارکساید رو شکست داده. بارها دومزدی رو شکست داده فقط از 10 درصد قدرتش استفاده کرده برای شکست دادن این ها. میدونی اگه سوپرمن بخواد از 100 درصد قدرتش استفاده کنه چی میشه؟؟

              پاسخ

              • تحلیل گر در پاسخ به عرفان

                دی 1, 1399

                با اینکه به نظرم سوپرمن با اختلاف خیلی کم از ثور قویتره ولی تو هم دیگه نوب بودنو رد کردی!!!! چرند نگو زمانی که دارکسایدو زد در نهایت قدرت بود!!! ینی میخوای بگی زمانی که لوییس لین مرد و سوپرمن عصبانی شدو دارکسایدو له کرد از یه دهم قدرت استفاده میکرد؟؟؟ بابا تو دیگه مرز های جادی خاکیرو در هم شکستی!!!! هر جور دوس داری فکر کن اصلا برام مهم نیس سوپرمن فن متعصب!!!!

                پاسخ

                • عرفان در پاسخ به تحلیل گر

                  دی 1, 1399

                  داداش اولا حرف من نیست حرف گرانت موریسون هست. سوپرمن توی کره زمین هیچ وقت بیش از ۱۰ درصد از قدرتشو استفاده نکرده. حتی وقتی دومزدی رو کشت و خودش مرد هم مجبور بود چون اگه میخواست دومزدی رو نابود کنه کل کره زمین نابود میشد

                  پاسخ

                  • تحلیل گر در پاسخ به عرفان

                    دی 2, 1399

                    خب زمانی که دارکسایدو زد هم همینطوری بود دیگه!!! وگرنه دارکساید بارها سوپرمن در حالت عادی رو با چند حرکت و به راحتی ناک اوت کرده!!! من فکر کردم داری میگی با یه دهم قدرت دارکسایدو زده!!!

                    پاسخ

              • امیررضا در پاسخ به عرفان

                دی 1, 1399

                اون فیلمه عرفان جان ولی توی کمیک جلوی تمام قدرت به ستاره ی نوترونی مقاومت کرده خب این چیز کمی نیست و من نگفتم سنگ ابدیت.
                و شما باید بدونی که اگه ثور هم بره در حالت دیوانگی جنگجویان بره قدرتش ده برابر میشه و اودین فورس که خیلی قوی که گالاگتوس رو نابود کرد.

                پاسخ

                • عرفان در پاسخ به امیررضا

                  دی 1, 1399

                  میشه بگی توی کدوم کمیک ثور جلوی ستاره نترونی مقاومت کرده؟

                  پاسخ

          • امیررضا در پاسخ به تحلیل گر

            دی 1, 1399

            و من میخواستم این رو به اون آقایی بگم که انقدر ادعا داشت.

            پاسخ

            • تحلیل گر در پاسخ به امیررضا

              دی 1, 1399

              مثل اینکه تو داری کازمیک کینگ تورو با سوپرمن عادی مقایسه میکنی کسی که این دوتا رو باهم مقایسه کنه رسما جاده خاکی رو رد کرده چون کازمیک کینگ ثور باید با ترینتی سوپرمن مقایسه بشه که ادامه ندم بهتره!!! من هم نگفتم جادو روش اثر نداره گفتم نقطه ضعفش نیس!!!! و در نهایت باید بگم که تو داری بیستا بمب اتمو با لیزر یه ستاره ی نوترونی مقایسه میکنی؟؟

              پاسخ

              • امیررضا در پاسخ به تحلیل گر

                دی 1, 1399

                درسته ولی اون لیرز نبود بیشتر انرژی ستاره نوترونی بود

                پاسخ

              • Maker در پاسخ به تحلیل گر

                دی 3, 1399

                کازمیک کینگ ثور همون ثور هست که قدرت های کیهانی گالاکتوس رو داره درسته ؟
                همون ثور معمولی حساب میشه دیگه؟

                پاسخ

                • تحلیل گر در پاسخ به Maker

                  دی 3, 1399

                  کازمیک کینگ ثور قدرتای ثور، کازمیک انرژی گالاکتوس اودینو داره و همون ثوریه که تو کمیک ثور 2020 بود!!!! حالا به نظر شما تور در نسخه ی عادی قدرتای اودینو تورو کازمیک انرژی گالاکتوسو داره؟؟؟

                  پاسخ

                  • Maker در پاسخ به تحلیل گر

                    دی 3, 1399

                    نگاه کنید کازمیک کینگ ثور همون ثور هست که قدرت های گالاکتوس رو داره و علاوه بر اون پادشاه ازگارد هم هست در داخل دنیای اصلی کمیک هم هست پس نسخه اصلی ثور حساب میشه

                    پاسخ

                    • تحلیل گر در پاسخ به Maker

                      دی 7, 1399

                      ببینید اون در دنیای اصلي نبود و کمیک های بعدیش اینو ثابت میکنن!!! علاوه براین کازمیک کینگ ثور فقط در همون سری تور2020 بود!!! و این حرف عین اینه که بگی پرایم وان میلیون یا کازمیک آرمور نسخه ی عادی سوپرمنن!!!

                      پاسخ

                    • Maker در پاسخ به تحلیل گر

                      دی 18, 1399

                      اگه در داخل دنیای اصلی نبود پس اینا چیه
                      ۱ قبل از داشتن نیروی گالاکتوس لباسش همون لباس اونجرز و جنگ قلمرو ها هست
                      ۲ بتا ری بیل دقیقا جزییات شش قسمت اول جنگ با هلا رو که در کمیک محافظین کهکشان ۲۰۱۹ به وقوع پیوست برای ثور تعریف کرد
                      ۳ چطور لباس ثور وقتی قدرت کازمیک رو کنار گذاشت دقیقا همون لباس
                      کمیک اونجرز ۲۰۲۰ و امپایر هست
                      ۴ چرا موج سوار نقره ای سیاه بود دلیل این اتفاق در کمیک موج سوار نقره ای بلک هست که با نال بر خورد می‌کنه ولی آزاد میشه و بعدش در هر کمیکی به رنگ سیاه هست
                      ۵ چرا کازمیک کینگ ثور روی کاور شماره ۳ کینگ این بلک هست
                      تمام دلیل ها رو میتونید ببینید

                      پاسخ

  4. Maker

    آذر 27, 1399

    سلام اگه سوپرمن قبل بحران رو با ثور الان مقایسه کنیم کدوم قویتر میشن و اینکه ثور با یک دست ۲۰ تا سیاره رو نگه داشت درسته و اینکه سوپرمن با عطسه یک کهکشان رو بهم بریزه خیلی عجیبه چون اگه در زمین یک بار هم عطسه یا سرفه کرده باشه کل منظومه از بین می‌ره و اینکه شاهکار های ثور و سوپرمن کدوم بهتر بوده

    پاسخ

  5. Maker

    آذر 26, 1399

    الان ثور در کمیک اصلی گالاکتوس رو زد ؟
    چون در کمیک فرعی ایونت کینگ این بلک موج سوار نقره ای سیاه شده بود و در کمیکی که ثور گالاکتوس رو زد موج سوار نقره ای سیاه بود ولی بعضی از دوستان میگن در دنیایی دیگه هست
    و منگوگ اگه در اوج باشه از سوپرمن قویتر هست یانه ؟
    و این که الان ثوری که گالاکتوس رو زد تمام قدرت های گالاکتوس رو داره مثل تغییر واقعیت و… ؟

    پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به Maker

      آذر 27, 1399

      تور در نسخه ی عادی هم گالاکتوسو زده!!!!!! اما نه گالاکتوسه ابرقدرتو!!!!! گالاکتوس حالت عادی رو به عنوان یه شاهکار زده!!!! اما در کمیک ثور2020 اون کازمیک کینگ ثور بود که در 3حرکت گالاکتوسو ناک اوت کرد!!!!!! کازمیک کینگ تور تمام قدرتای اودینو ثور و کازمیک انرژی گالاکتوسو داره و یکی از قویترین نسخه های ثوره!!!!( حتی قویتر از نکروثور)منگوگ قدرتش با زئوس مارول یا اودین برابری میکنه و از سوپرمن در حالت عادی قویتره!!!!! کازمیک کینگ ثور نه تنها قدرتای گالاکتوس بلکه بسیار فراتر از قدرتای گالاکتوسو داره!!!!

      پاسخ

      • Maker در پاسخ به تحلیل گر

        دی 24, 1399

        پس اگه سوپرمن از گالاکتوس ضعیف تر باشه
        ثور با دلایلی که نوشتم از سوپرمن در حالت عادی قویتر هست

        پاسخ

  6. Maker

    آذر 22, 1399

    یک سوال داشتم شمشیر اودین شمشیر نکرو و زره نابودگر می تونن به سوپرمن صدمه بزنند؟ بعدشم اینکه میگن سوپرمن با عطسه یک کهکشانو نابود کرد درسته و اگه اینطور باشه از ثور قویتر میشه ؟

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به Maker

      آذر 26, 1399

      ؟

      پاسخ

    • امیررضا در پاسخ به Maker

      آذر 26, 1399

      شمشیر نکرو و اودین قویتری شمشیر های کمیک هستند و قطعا می تونه به سوپرمن آسیب جدی بزنه اون رو بکشه.
      وقتی سوپرمن با عطسه اون کار رو کرد مال قبل از بحران بود یعنی نویسنده های خود دی سی فهمیدند چقدر گندش کردند و بعد از بحران قدرت هاشو محدود کردند.

      پاسخ

      • Maker در پاسخ به امیررضا

        آذر 26, 1399

        ممنون
        بعد قدرت فیزیکی ثور بیشتره یا سوپرمن و اینکه ثور میولینر رو باز سازی کرد ؟
        و سوپرمن نسبت به سلاح اتمی ضعف داره ؟

        پاسخ

        • امیررضا در پاسخ به Maker

          آذر 26, 1399

          فکر کنم سوپرمن قدرت فیزیکیش بیشتر باشه و سوال دوم تون رو نمی دونم و سوال سه هم فکر نکنم ولی وقتی بهش بمب اتم خورد بیهوش شد و وقتی در معرض خورشید قرار گرفت بیدار اگه خورشید نبود احتمال مردنش بود

          پاسخ

        • تحلیل گر در پاسخ به Maker

          آذر 27, 1399

          قطعا قدرت فیزیکی سوپرمن بیشتره چون دیگه اگه قدرت فیزیکیشم کمتر باشه شانس زیادی مقابل تور نداره!!!! قویترین نسخه ی تور ینی رون کینگ ثور میولنیر رو بازسازي کرد و تور در نسخه ی عادی قدرتش اصن در حدی نیس که بتونه میولنیرو بازسازی کنه!!!! در بعضی از کمیک ها بله نقطه ضعفشه اما اگه کلی در نظر بگیریم نقطه ضعفش نیس یا حداقل ضعف زیادی به سلاح های اتمی نداره!!!!!

          پاسخ

          • Maker در پاسخ به تحلیل گر

            آذر 27, 1399

            سلام در کمیک جنگ قلمروها لیاقت میولینر رو به دست آورد یا بازسازیش کرد؟

            پاسخ

            • تحلیل گر در پاسخ به Maker

              آذر 28, 1399

              من منظورتونو دقیق نمیفهمم. در کمیک جنگ قلمروها زمانی که تور رو پیدا کردن یه دستش قطع شده بود و میولنیر تقریبا نابود شده بود!!!!! اما تور اونو بازسازی نکرد!!! بلکه یه پتک( بسیار قدرتمند)به همراه یه دست آهنی برای خودش برداشت‌!!!! و کلا میولنیر یا دستشو بازسازی نکرد!!!!

              پاسخ

              • Maker در پاسخ به تحلیل گر

                آذر 28, 1399

                اسپویل جنگ قلمرو ها
                .
                ولی آخرش پتکی که دستش بود میولینر بود که از میان باران آتش به زمین اومد
                اون پتک قبلی هم دست ملکیث بود

                پاسخ

                • تحلیل گر در پاسخ به Maker

                  آذر 28, 1399

                  ببینید تفاوت اون پتک با میولنیر مشخص بود!!!! مثلا اون پتک دو طرفش یه تیزی کوچیک بود اما میولنیر اطرافش کاملا صافه!!!! همچنین شما میتونی اون پتکی که اول کمیک دستش بود( میولنیر)رو با اون پتکی که آخر کمیک دستش بود مقایسه کنی و تفاوت ایندو رو متوجه بشی!!!

                  پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به Maker

      آذر 26, 1399

      سلام ببینید این سه سلاح قطعا میتونن به سوپرمن آسیب های زیادی بزنن!!!! نکرو سورد ملقب به برنده ی خدایان هست که به راحتی میتونه به امثال سوپرمنو زئوس آسیبهای بسیار مرگباری بزنه!!!! این سلاح در دست یکی از قویترین نسخه های ثور ینی نکرو ثور که به راحتی تونست گالاکتوس در نهایت قدرت رو بزند هست!!!! اودین سورد هم به راحتی میتونه آسیب های جدی ای به سوپرمن بزنه!!!!! این سلاح به راحتی میتونه به امثال سلستیال ها و گالاکتوس آسیب جدی ای وارد کنه!!!! همچنین اودین از این سلاح قدرتمند خیلی به ندرت استفاده میکنه و گفته میشه با این سلاح راحت گالاکتوسو میزنه!!!! بحث زره نابودگر هم همین است!!!!( ینی به سوپرمن آسیب های میتونه بزنه)زره نابودگر کلی از ابرقهرمان از جمله هالکو ثورو به راحتی زده!!!! گالاکتوس از این زره ترس زیادی داره و ترجیح میده به این زره نزدیک نشه!!!! پس اگه از سوپرمن قدرتش بیشتر نباشه قطعا میتونه آسیبای جدی ای به سوپرمن بزنه!!!!خیر اولا سوپرمن کهکشانو نابود نکردو فقط اونو به هم ریخت!!!! بعدشم اون سوپرمن قبل بحران بود و قدرتش خییییلی از سوپرمن امروزی بیشتر بود و به راحتی میتونست تور رو بزنه!!!!

      پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به Maker

      آذر 26, 1399

      سلام ببینید این سه سلاح قطعا میتونن به سوپرمن آسیبهای زیادی بزنن!!! نکرو سورد به برنده ی خدایان معروفه و قطعا به امثال سوپرمنو زئوس آسیب های مرگباری وارد میکنه!!!! یکی از قویترین نسخه های ثور ینی نکرو ثور که به راحتی گالاکتوس ابرقدرتو زد از این سلاح استفاده میکنه‌!!!! اودین سورد هم خیلی راحت به سوپرمن آسیب های زیادی وارد میکنه!!!! این شمشیر به راحتی تمام میتونه به پوست سلستیال ها نفوذ کنه!!!!! اودین به ندرت از این سلاح استفاده میکنه و گفته میشه با این سلاح به راحتی میتونه گالاکتوسو بزنه!!!!! زره نابودگرم به راحتی کلی ابرقهرمان از جمله تور و هالکو زده و اگر قدرتش از سوپرمن بیشتر نباشه قطعا میتونه به سوپرمن آسیبهای جدی ای بزنه!!!!اون سوپرمن قبل بحران بود که از سوپرمن امروزی خیییلی قویتر بود و قطعا ثور رو به راحتي میزد!!!!

      پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به Maker

      آذر 27, 1399

      سلام ببینید این سه سلاح قطعا میتونن به سوپرمن آسیبهای زیادی بزنن!!!!! نکرو سورد به برنده ی خدایان معروفه و قطعا به امثال زئوسو سوپرمن آسیبهای مرگباری میزنه!!!! همچنین این سلاح در دست یکی از قویترین نسخه های ثور ینی نکرو ثور که به راحتی گالاکتوس ابرقدرتو زد هست!!!! اودین سورد هم خیلی راحت به سوپرمن آسیب های زیادی وارد میکنه!!!! این سلاح به راحتی تمام، میتونه به پوست سلستیال ها نفوذ کنه!!!! اودین به ندرت از این سلاح استفاده میکنه و گفته میشه با این سلاح به راحتی میتونه گالاکتوسو بزنه!!!!! زره نابودگر هم کلی از ابرقهرمانان از جمله ثورو هالکو به راحتی زده!!!! و گالاکتوس خیلی ازش میترسه و ترجیح میده بهش نزدیک نشه!!!! ینی اگه از سوپرمن قویتر نباشه قطعا آسیبای جدی ای بهش میزنه!!!!! اون سوپرمن قبل بحران بود و از سوپرمن امروزی خییییلی قویتر بود و به راحتی میتونست ثور رو بزنه!!!!!

      پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به Maker

      آذر 30, 1399

      در مورد سوال اولت بله شمشیر اودین و شمشیر نکرو میتونن به راحتی به سوپرمن آسیب های مرگباری وارد کنند و زره نابودگر هم سلاح ترسناکی در کمیک های مارول به حساب میاد و تا به هال هر دو ثور ( ثور اودین سان و جین فاستر ) و همچنین هالک را به راحتی شکست داده است . حتی گالاکتوس هم از این سلاح وحشت داره . یک بار هم اودین از این زره استفاده کرد تا با 9 سیلیستیال قدرتمند مبارزه کند . البته در دنیای MCU قدرت زره نابودگر به مراتب کاهش پیدا کرده و حتی ثور در فیلم اول اختصاصی خودش به راحتی این زره را شکست داد .
      در مورد سوال دومت فکر میکنم یه منظومه رو به هم ریخت تازه نابود هم نکرد فقط به هم ریخت که اینم مربوط به سوپرمن قبل از بحران بینهایت میشه که دیگه اون سوپرمن وجود خارجی نداره . پس جواب سوال دومت هم یجورایی منفیه .

      پاسخ

  7. IS KING

    آذر 22, 1399

    به نظر من ثور برنده میشه تو کمیک فان سوپرمن بخاطر نجات جهان خودش تونسته میولنیر رو بلند کنه مگرنا اگه مبارزه همین جوری بود ثور میولنیر رو پرت می‌کرد رو سوپرمن و با استورم بریکر سرش رو قطع می‌کرد

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به IS KING

      آذر 22, 1399

      بریکر در کمیک برای بتا ری بیل هست

      پاسخ

  8. مهدی

    آذر 21, 1399

    نمیدونم چرا سایت نظر منو در رابطه به جواب به امیر رضا ثبت نکرده .اما بهت پیشنهاد میکنم بجای حرف های الکی یه نگاهی به سینما و کمیک بندازی .اول اینکه باید بگم سوپرمن توی مجله ی ای جی ان قویترین قهرمانه و مقام 1 رو داره و ثور مقام 14 رو داره حالا چی میگی.دوما 20000 کیلو وات برق به چه دردش میخوره وقتی توی قسمت سوم ثور یعنی ثور راگناروک داشتن با یک شوکر کوچولو اذیتش میکردن اونوقت شما بهش میگین خدای رعد و برق.توی اونجرز4 هم اون اقا چاقه کی بود که همش از تانوس کتک میخورد ها لطفا جواب بدید.سوما توی کراس اوور دیسی و مارول سوپرمن ثور رو شکست داده.چهارما سوپرمن توی کمیک تونسته میولنیر رو بلند کنه چه برسه به استورم بریکر جدا از این حرف ها من کمیک فن هستم و این دوتا رو خیلی دوست دارم . به نظر من میولنیر بهترین سلاح تاریخه کمیکه اما بیاین صادق باشیم و واقعن از روی قدرت هایی که دارن قضاوت کنیم

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به مهدی

      آذر 22, 1399

      استورم بریکر در کمیک برای ثور نیست بعدشم فیلمای mcu بعضی جاهاشون خیلی چرت و پرت اصلا به کمیک چه ربطی داره فیلم به چیزه کمیک یه چیز دیگه
      اون مجله هم چرت گفته چون ما خیلی قهرمان قویتر از سوپرمن و ثور بوده البته ممکنه نسخه قوی سوپرمن باشه ولی سوپرمن نباید رتبه ۱ می‌شده
      دلیل های قانع کننده تری هم برای قوی بودن سوپرمن هست و البته لیاقت میولینر درجه داره. ( فک کنم ) ما در کمیک سلاح های ازگاردی قویتر از میولینر داریم

      پاسخ

  9. استیو راجرز

    آذر 18, 1399

    # تحلیل گر
    در همین مقاله بود که داشتین با کاربر احمر بحث میکردین . راجب سرعت ثور صحبت شد . ببینید فکر کنم سرعت ثور بدون میولنیر از صوت هم کمتره . تقریبا اندازه بیشترین حدی هست که یک انسام معمولی میتواند داشته باشد . این از این موضوع . اما با پتک میولنیر در زمین تا حدی از صوت بیشتره و در فضا از نور هم بیشتره . !
    اما بحث سرعت واکنش متفاوته . من صرفا به این دلیل که ثور به کوئیک سیلور واکنش نشان داده نمیگم به اجسام سریعتر از نور . هرچند همین کوئیک سیلور برای یکی مثل کاپیتان آمریکا قابل دیدن نیست اصلا و خود کاپیتان آمریکا اعتراف کرده بود که حتی نمیتونه ببینتش . در صورتی که قبلا هم اشاره کردم که همین کوئیک سیلور اعتراف کرد نمیتونه با نهایت سرعتش ثور را غافلگیر کند . چون ثور یک دفعه هم توسط اسلحه لیزری اسکرال ها بود نمیدونم یا کری ها مورد حمله قرار گرفت که به راحتی نسبت به آنها به طور همزمان واکنش نشان داد و ادعا شد که این گلوله ها لیزری سرعتی نزدیک به نور دارن . !! موارد مشابه دیگه ای هم بوده که این ادعا را تایید میکند .
    به هر حال شایدم شما در مورد سرعت سوپرمن درست میگین و سرعت سوپرمن فکر کنم به مراتب از امثال کوئیک سیلور بیشتره اما بازم سخته که بخواد با سرعتش یک شخصیتی مثل ثور را غافلگیر کند . مخصوصا اگر ثور در اوج باشد . یک دفعه در کمیک خود ثور ادعا کرد که اگر از نظر ذهنی و جسمی در اوج باشد میتواند حتی اشیا تا چند برابر سرعت نور را ردیابی ( که فراتر از دیدن به حساب میاد ) کند . !!

    پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به استیو راجرز

      آذر 28, 1399

      سلام اول اینکه فکر نکنم سرعت لیزر کری یا اسکرول ها در حد نور باشد!!! و ادعای خود ثور هم زیاد دلیل محکمی نیس!!!( البته اگه در مورد خودش باشه)اما یه نکته ای که لازم به ذکره اینه که شما داری شاهکارای ثور در زمینه ی واکنش به سرعتو با سرعت کلی سوپرمن درنظر میگیرید!!!! به نظر من باید شاهکار های واکنش به سرعت ثورو با شاهکارای سرعت سوپرمن مقایسه کرد!!! ینی مثلا سوپرمن یه بار تونسته با سرعت در چند ثانیه از بعد پنجم به بعد یکم بیادکه این ینی سرعت سوپرمن بیشتر از این حرفاس!!!!

      پاسخ

  10. م

    آذر 16, 1399

    معلوم است ثور میتواند با صاعقه سوپرمن را به زمین بکشد یا با تبر خود به سوپرمن اسیب برساند

    سوپرمن میتواند با لیزر بزند و ملیونر مقاومت بالایی داره

    پاسخ

    • دیسی فن در پاسخ به م

      آذر 29, 1399

      فقط یه نکته بگم که سوپرمن بعضی از جادوها مثل رعد ثور رو می‌تونه جذب کنه

      پاسخ

  11. Alireza

    آذر 11, 1399

    به نظرم والای همگان هر دوتاشون رو به خاک سیاه می‌شوند اگه دوتاییشون با هم همکاری کنند بازم نمیتونن والای همگان رو شکست بدن البته این نظر شخصیه کنه چون خالق جهان مارول والای همگانه آقای تحلیلگر نظر شما چیه به نظرم ثور رو پودر خاکشیر می‌کنه چون خودش ثور رو خلق کرده و پتانسیل کشتن سوپرمن هم دارد

    پاسخ

    • کمیک خون در پاسخ به Alireza

      آذر 28, 1399

      ببین مشخصه که والای همگان ثور و سوپرمن باهم که سهله اگه کل اعضای مولتی ورس مارول هم بیان تو کمتر از یه ثانیه با فکر کردن پودر خاک شیر می‌کنه تو نباید ثور رو با والای همگان مقایسه کنی چون اصلا یک صدم درصد هم شانسی نداره

      پاسخ

    • کمیک خون در پاسخ به Alireza

      آذر 28, 1399

      البته فقط پرنزس می‌تونه با والای همگان رقابت کنه که اگه رقابت کنند به احتمال زیاد مساوی میشن

      پاسخ

    • کمیک خون در پاسخ به Alireza

      آذر 28, 1399

      آقا ثور قدرت رعد و برق داره فقط بعضیا اطلاعات غلط میدن ثور فقط رعد و برق داره انرژی هسته ای نوترونی از کجا در اومد الکی حرف میزنید خب بگین تو کدوم کمیک انرژی هسته ای نوترونی داره!!!!!! خیلی رو مخ منین یکی از ثور فنی ها میگه رون کینگ ثور خیلی قویه اولین موجود جهان هستیه!!!!!! خب وقتی نمیتونه دو ثانیه جلوی والای همگان دووم بیاره البته من میزارم به حساب کم تجربگی و از بقیه
      معذرت می‌خوام ولی خواهشاً یکی بگه ثور کجا انرژی هسته ای نوترونی داره؟؟

      پاسخ

  12. احمد

    آذر 9, 1399

    و کاربر راجرز تو یکی از سایتها یک نفر کامنت داده بود که شما قبول کردید کازمیک ارموز سوپرمن از رون کینگ ثور قویتر هستش این حرف درسته

    پاسخ

    • تحلیل گر در پاسخ به احمد

      آذر 9, 1399

      میدونم به من مربوط نمیشه اما کاربر راجرز یه چند هفته ای میشه که تو هیچ سایتی فعالیت ندارن!!!!

      پاسخ

      • احمد در پاسخ به تحلیل گر

        آذر 10, 1399

        اگر افراد‌دیگه میتونن نظر بدن مشکلی نیست

        پاسخ

      • عاقل در پاسخ به تحلیل گر

        آذر 13, 1399

        داش ایشون همین چهار روز پیش تو همین مقاله نظر دادن ی ذره بری پایین کامنت هارو بخونی میفهمی

        پاسخ

  13. احمد

    آذر 9, 1399

    کاربر راجرز من یه نظریه در باره بیاندر بودن سایه نشینان بالا دارم یکم برای خودم جالب بود میشه شما نظر بدید
    تو یه مقاله خوندم نمیدونم کجا که سایه نشینان بالا رگنوراک رو به وجود میارن تا از نابودی ان انرژی به دست بیارن اگر این طور باشه من تا جایی که میدونم بیاندر ها عاشق ازمایش کردن هستند و برای ازمایش های که اونا انجام میدن نیاز به انرژی دارند پس یعنی اونا رگنوراک رو به وجود میارن تا از انرژی اون برای ازمایش استفاده کنند که میتونه نشانه از بیاندر بودن اونها باشه
    من همینطور به ذهنم رسید نظر شما چیه

    پاسخ

    • Sigin در پاسخ به احمد

      آذر 30, 1399

      به نظر من اینکه یه قهرمان رو با یه قهرمان دیگه مقایسه کنیم کلا غلطه البته در بعضی موارد اینجور چیزا کاملا مشخص هستش و با توجه به فاصله زیاد بین اون دو شخص میشه به سادگی تصمیم گیری کرد اما در مورد شخصیت هایی مثه سوپرمن و ثور در زمان و مکان و موقعیت های مختلف نتیجه می‌تونه متفاوت باشه و اینکه مشخص کنیم کی می‌تونه قوی تر باشه یا در یک نبرد تن به تن برنده باشه به طور ناخواسته به طرفداری هم مربوط میشه و روی نظر تاثیر میذاره 🤷
      به هر حال این نظر شخصیه منه و ممکنه با عقاید شما متفاوت باشه …

      پاسخ

  14. احمد

    آذر 8, 1399

    منم یه سوال بپرسم
    بهترین قهرمان دنیای سینمای کمیک بوک‌ به نظر شما کیه با توجه به همه چیز فقط به قدرت نگاه نکنید
    من جوابو خودم میدونم و مطمئنم که درسته فقط میخام بدونم کسی میتونه بدون تعصب جواب درست رو بگه

    پاسخ

    • استیو راجرز در پاسخ به احمد

      آذر 9, 1399

      یک کلام دیسی بتمن کریستین بیل

      مارول مرد عنکبوتی توبی مگوایر

      پاسخ

      • عاقل در پاسخ به استیو راجرز

        آذر 13, 1399

        عه شما هنو ک هستین (:
        فک کردمم دیگه فعالیت خاصی ندارن تو سایت ها …

        پاسخ

    • حسین در پاسخ به احمد

      اردیبهشت 11, 1402

      ببین سوپرمن در برابر تبر سوپر شارژ استپن ولف دووم آورده در حالی که ثور با خنجر لوکی زخمی شد پس نگو دوام ثوره

      پاسخ

  15. احمدرضا

    آذر 7, 1399

    اقا یه سوال در یک مبارزه تن به تن اسکار قویتره یا هالک

    پاسخ

  16. مهدی

    آذر 4, 1399

    یک کلام سوپرمن قویتره ثور روحساب سلاح هایی که داره قویه بدون سلاح هیچی نیست هنگام برخورد بمب اتم با سوپرمن اون فقط هوشیاری و نیروی خودشو از دست داد ولی خیلی زود با نزدیک شدن به خورشید دوباره قدرتشو پس گرفت اما ثور چی اون در برابر اون ستاره ی نوترونی داشت میمرد فقط جادوی استورم بریکر نذاشت این اتفاق بیفته وگرنه شما مارول فنی ها باید میرفتین خاکسپاریش

    پاسخ

    • امیررضا در پاسخ به مهدی

      آذر 4, 1399

      بهت پیشنهاد میکنم نمیدونی حرف نزنی . ثور بدون سلاح هم خیلی قوی هست. بعد تو داری یه بمب اتم رو با یه ستاره ی نوترونی مقایسه می کنی؟؟!! خیلی زحمت کشیدی دانشمند. سوپرمن تو تونسته وزنی مثل ازگارد رو تحمل کنه ؟؟ تونسته از قیامت جون سالم به در ببره؟؟ اگه تونست به من هم بگو. ثور راحت می تونه سوپرمن رو به جایی دور از خورشید تله پورت کنه تا بعد راحت بزنتش. ثور۲۰۰۰۰ کیلو وات برق توی بدنش جریان داره.

      پاسخ

      • تحلیل گر در پاسخ به امیررضا

        آذر 5, 1399

        جناب سوپرمن زمینو با یه قطره عرق یه هفته نگه داشته!!!!! زور واندروومن که از سوپرمن کمتره!!!! همین واندروومن با یه دهم قدرتش زمینو از مدار خارج کرده!!!! سوپرمن بار ها دارکسایدو زده و فقط کمی از دارکساید ضعیف تره!!!!! بعدشم قبل از اینکه سوپرمنو تله پرت کنه سوپرمن با سرعت نور میاد و مشتی بسیار قدرتمند به ثور بزنه!!!! بعدشم اصن ثور از کجا میخواد بفهمه که نقطه ضعف سوپرمن خورشید قرمزه؟؟؟

        پاسخ

        • احمد در پاسخ به تحلیل گر

          آذر 6, 1399

          ثور هم ۱۰ تا سیاره با یک دست نگه داشته اونم با ۳۰ درصد قدرتش اونم نه همه ۳۰ درصد معلوم نیست ولی فشار زیادی بهش نیوموده
          ۲ ثور میتونه اجسام سریعتر از نور ببینه و واکنش نشون بده

          پاسخ

          • تحلیل گر در پاسخ به احمد

            آذر 6, 1399

            درسته حرفت اما تو گفتی سوپرمن نمیتونه حتی ازگاردو بلند کنه که این اشتباهه!!!!! و اینکه ثور تونسته کوییک سیلورو ببینه اما سرعت کوییک سیلور اصلا در حد نور نیس!!!!( تا اونجایی که من میدونم)ولی در کل اگه ثور نقطه ضعف سوپرمنو بدونه شانسش برای برد میتونه بیشتر باشه اما موضوع اینه که از کجا میخواد بفهمه؟؟

            پاسخ

            • احمد در پاسخ به تحلیل گر

              آذر 7, 1399

              خو من دارم میگم میتونه اجسام سریعتر از نور ببینه و واکنش نشون پس یعنی سرعت زباد به کار سوپرمن نمیاد حالا تاثیر میزاره ولی نه زیاد تازه اگر در زمین یا سیاره دیگه مبارزه کنن سوپرمن به هیچ وجه از اون سرعت استفاده نمیکنه چون باعث اسیب به محیط میشه
              لطفا همه جوانب رو بسنجین بعد نظر بدید البته به کسی توهیین نشه

              پاسخ

              • تحلیل گر در پاسخ به احمد

                آذر 9, 1399

                ببین هیچ وقت اینکه ثور بتونه به اجسام سریعتر از نور واکنش نشون بده ثابت نشده!!!!اون یه دفه کوییک سیلورو دیده که سرعت کوییک سیلور اصلا در حد نور نیس!!!!! بار ها سوپرمن در نهایت قدرت سیارات رو نابود کرده!!!!! سوپرمن در نهایت قدرت این قانونشو به راحتی کنار میذاره!!!!!! ‌‌

                پاسخ

                • احمد در پاسخ به تحلیل گر

                  آذر 10, 1399

                  خود کاربر راجرز هزار بار اینو گفته من اگر از کس دیگه میشنیدم شاید قبول نمیکردم ولی چون کاربر راجرز قابل احترام و در مورد کمیک مارول تقریبا دانای مطلق 🤣هستند اینو میگم و ثور خودش هم سرعتش از نور بیشتره

                  پاسخ

                  • تحلیل گر در پاسخ به احمد

                    آذر 10, 1399

                    ببین کاربر راجرز فکر میکنن که چون تور تونسته به راحتی کوییک سیلورو ببینه بنابراین به اجسام سریعتر از نور واکنش نشون میده!!!! در حالی که سرعت کوییک سیلور اصلا در حد نور نیس!!!! سرعت ثور بدون میولنیر که به زور به صوت برسه( که فکر نکنم برسه)اما سرعت ثور با میولنیر شاید نزدیک نور باشه اما اصن به نور نمیرسه!!!!

                    پاسخ

                    • تحلیل گر در پاسخ به تحلیل گر

                      آذر 12, 1399

                      در سینما سوپرمن با اختلاف خیلی کم از تور قویتره!!!! چون اگه تور استورم بریکر رو طرف سوپرمن پرت کنه سوپرمن میتونه اونو بگیره و به طرف خود ثور پرت کنه!!!! زور سوپرمن بیشتره استقامتشون برابره و سرعت سوپرمنم بیشتره تجربه و سلاح های تورم بیشتره و در کل تقریبا برابرن!!!!

                      پاسخ

      • Mahsa در پاسخ به امیررضا

        آذر 6, 1399

        دقیقا

        پاسخ

      • John wick در پاسخ به امیررضا

        آذر 12, 1399

        خب برق یا ساعقه داره که چی دوم چجوری میخواد تله پورتش کنه

        پاسخ

        • امیررضا در پاسخ به John wick

          آذر 14, 1399

          چجوری میخواد تله پورتش کنه؟؟؟ خب چجوری نداره تله پورت میکنه دیگه🤣🤣🤣
          همون برق یا ساعقه راحت میتونه به نیرومند ترین ها هم آسیب جدی بزنه.

          پاسخ

      • مهدی در پاسخ به امیررضا

        آذر 19, 1399

        منم بهت پیشنهاد میکنم بیشتر تحقیق کنی چون جدا از بمب اتمی و ستاره ی نوترونی سوپرمن توی کراس اوور مارول و دیسی سوپرمن به راحتی ثور رو شکست داده
        بعدشم 20000 کیلو وات بخوره تو سرش وقتی توی ثور راگناروک نتونست جلوی یک شوکر کوچولو بگیره اونوقت بهش میگن خدای تندر واقعن مایه ی ننگتونه مارول فنی ها جدا از سینما حتی توی کمیکم نمی تونه سوپرمنو با صاعقه میولنیر یا استورم بریکر شکست بده چون تونسته میولنیر رو بلند کنه و استورم بریکر که از اونم راحت بلند میشه یادتونه توی اونجرز 4 ثور خواست که استورم بریکر رو فرا بخونه اما تانوس توی هوا گرفتش

        پاسخ

    • احمد در پاسخ به مهدی

      آذر 5, 1399

      خو سوپرمن هم اگر به خورشید نزدیک نمیشد بیدار نمیشد چرا بی منطق حرف میزنید دوما سوپرمن گوشت بدنش هم سوخت فقط استخوناش موند با پوستش ولی ثور فقط پوستش سوخت

      پاسخ

      • حسین در پاسخ به احمد

        اردیبهشت 11, 1402

        باخاطر اینکه بمب اتم تششعات داره

        پاسخ

    • احمد در پاسخ به مهدی

      آذر 5, 1399

      و پایین هم توضیح دادم در یکی از کامنتا در یه مقاله دیگه کاربر استیو راجرز توضیح داد که طبق کمیک سوپرمن حتی نمیتونه به اون ستاره نزدیک بشه چه برسه به اینکه در برابرش وایسه دلایلش هم توضیح دادم

      پاسخ

      • Alireza در پاسخ به احمد

        آذر 11, 1399

        ای بابا چه گیری به استیو راجرز دادی ولکن دیگه

        پاسخ

        • احمد در پاسخ به Alireza

          آذر 12, 1399

          چون من سرشته زیادی از کمیک ندارم حرف ایشون بر من حجته ولی کسی ادعا سینماییش میاد در خدمتم

          پاسخ

  17. تحلیل گر

    آذر 2, 1399

    سلام مقاله ی خوبی بود به نظر من در کمیک سوپرمن با فاصله ی خیلی کم از ثور قویتره در فیلم هم سوپرمن قویتره البته فاصله ی خیلی کم!!!!!

    پاسخ

  18. استرنج

    آبان 25, 1399

    سلام باید ببنیم سوپرمن میتونه پتک تور رو بلند کنه یا نه که من میگم نمیتونه اگر در نبرد رو در رو بجنگند سوپرمن همیشه اول اروم شروع میکنه ولی تور اخر اروم میشه پس تا اینجا برابره وقتی مبارزه شروع میشه تور پتکش رو سمت میکنه رو تور و اونم رو زمین میفته و او هم کافیه پتکش رو بزاره روی سوپرمن تا بی حرکت بش بعد هم هرچقدر میخاد میزنتش اگرم در سینما باشه با استورم بریکر سرش رو قطع میکنه

    پاسخ

  19. ,ثور

    آبان 14, 1399

    چهار دلیل میگم که تور از سوپرمن قویتره همه فن حریف دی سی هم باشید یکیش را جواب میدید
    1. تور میلونیر را داره ‍(میگید سوپرمن چکش تور را برداشته اما آن موقع تور خودش اجازه داده)
    2.تور خداست (جنگ خدا با نیمه خدا به نظر شما کدوم برنده میشه)
    3.تور شش سنگ ابدیت که بعد از قلب دنیا قویترین سلاح است را شکست داده(برای اطمینان چکش تور از تور نیرو میگیره)
    4. و مهمترین دلیل سوپرمن در مقابل جادو ضعیف است (چکش تور یجورایی جادویی)
    لطفاً طرفدار های سوپرمن نظر بدن

    پاسخ

    • عاقل در پاسخ به ,ثور

      آبان 15, 1399

      با درود
      ببینید من فن سوپرمن و یا ثور نیستم که بخواهم بخاطر علایق شخصی ام رو این دو کرکتر تعصب داشته باشم .
      ولی من نظر شخصی خودم رو بیان میکنم .
      ببخشید ولی این ۴ استدلالی که گفتید کاملاً و واضحاً مبتدیانه است و من راحت میتوانم تمام این ۴ دلیل را نقض کنم .
      قبل از شروع صحبت های اصلی هم بگم من منبع رو فقط کامیک رو قرار میدهم و نه چیز دیگری .
      ۱ : اولاً تلفظ صحیحش ثور هست و نه تور ، بعدشم من تا به حال میلونیر نشنیده بودم و این مورد هم تلفظ صحیحش میولنیر هست .
      خب شما اومدی گفتی ثور بخاطر اینکه یک پتک دارد پس برنده ست و …
      ولی شما مشخصاً اشتباه میکنید .
      سلاح و تجهیزات همیشه عامل پیروزی کرکتری بر دیگری نیست و جدا از این به سلاحشم بستگی داره …
      مثلاً دستکش اینفینیتی کجا و همین میولنیری که گفتید کجا …
      درضمن سوپرمن خودش بار ها واندروومنی که از سلاح های قدرتمندی که توسط هفاستئوس ( اهنگر خدایان ) ساخته شده بود بهره میبرد مثل شمشیر ، زره ، کلاهخود ، دستبند ، سپر و حتی کمند معروف حقیقت .
      با این حال باز از سوپرمن شکست میخورد
      من فکر نمیکنم این ۶ سلاح در مجموع قدرت کمتری نسبت به سلاح اصلی ثور یعنی میولنیر داشته باشند .
      احتمالاً حتی قدرت بیشتری هم داشته باشند …
      حتی قبل از ایونت ( رویداد ) بحران سوپرمن نیز شمشیری داشت که از انرژی بیگ بنگ ساخته شده بود و اونقدر قدرت داشت که سوپرمن ذکر کرد من دارم کم کم از حالت انسانی خودم خارج میشوم و … بخاطر همین برای همین گذاشتش کنار و تو بقیه کامیک ها هم دیگه از این شمشیر استفاده نمیشه …
      در کراس اُور ها هم ثور به سوپرمن اجازه داده بود غلط است در اصل طلسم لیاقت از روی اون برداشته شده بود که این صحبت من رسماً تائید شد .
      پس هنوز مشخص نیست سوپرمن ایا لایق پتک ثور هست یا خیر ولی من احتمال میدم باشد …
      البته حتی اگر در نظر بگیریم سوپرمن لایق است باز قطعاً نمیتواند به اندازه مهارت بالای ثور از میولنیر استفاده کند چون خود ثور سال ها اموزش دیده است برای اینکه به بهترین روش ممکن از سلاح خودش استفاده کنه …
      ۲ : واقعاً یعنی چی ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
      نیمه خدا و خدا معنی نمیده اصن ، میده ؟!؟!؟!؟
      الان کرکتر بیگ باردا هم یکی از خدایان جدید هست ولی از سوپرمنی که فقط یه کریپتونی هست قویتره ؟!؟!؟!؟!؟!
      یا اصن فرانکلین ریچاردز و دکتر منهتن که هردوشون انسان بودند و طی یک حادثه این قدر قدرتمند هم خدا نیستن ولی ثور که هیچ ، ۱۰ تا اودینم حریفن .
      این خدا بودن و نیمه خدا بودن الهه و … اینا همه اش صرفاً فقط یه لقب ساده ست .
      وگرنه هیچ منطقی قبول ندارد دلیل بر برتری باشه …
      ۳ : خب تو هیچ کامیکی همچین چیزی نداریم و دیده هم نشده .
      فکر کنم منظورتون اون صحنه تو فیلم اینفینیتی وار هست که ثور با استورم بریکر ثانوس با ۶ سنگ ابدیت رو شکست میدهد و اون تبر رو هم فرو میکنه تو بدنش و …
      خب شما که داری MCU رو میگی /:
      خب وقتی داری راجب دنیای سینمایی حرف میزنی همشو بگو ، مثل ثور اندگیم یا ثور دنیای تاریک …
      اصلاً جنابعالی باید مشخص کنید دارید از روی کدام منبع ( کامیک یا سینما و انیمیشن و … ) قضاوت میکنی .
      پس اینم هیچ
      ۴ : دوست عزیز اگر دقت کنید در کامیک های جدید و اخیر سوپرمن به جادو مقاوم شده و جادو دیگر از ضعف های سوپرمن حذف شده
      تو چند تا کامیک هم این اثبات شده ست ، شکست دادن بار ها شزم ، شکست دادن بار ها بلک ادام و حتی شکست دادن کرکتری به قدرت فنتوم استرنجر … ( مدرک معتبر دارم )
      راستش جدا از این هم اگه میشه بگید دقیقاً تو کدوم کامیک گفته شده میولنیر خاصیت جادویی داره یا تو کدوم کامیک ثور با میولنیر از جادو استفاده کرده ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
      باز هم میگم دقت کنید دنیای سینمایی ملاک خوبی نیست و من فقط با کامیک کار داشتم ‌.
      موفق باشید

      پاسخ

    • احمد در پاسخ به ,ثور

      آبان 16, 1399

      داش من خودم میگم ثور میبره ولی یبخشید دلایلت کمی ظعیفه غیر از چهارمی که اگر سوپرمن در جادو در سینما ضعف داشته باشه ثور شانس بردش خیلی بالا میره

      پاسخ

    • احمد در پاسخ به ,ثور

      آبان 16, 1399

      یه سوال دارم جالب
      دوست دارید قدرت کدوم ابر قهرمان رو داشته باشید با دلیل

      پاسخ

      • حسین در پاسخ به احمد

        اردیبهشت 11, 1402

        از نظر من سوپرمن چون همان طور از اسمش پیداست یک انسان کامل است و

        پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به ,ثور

      آذر 11, 1399

      سلام با کمال احترام اصلن موافق نیستم چرا؟ چون سوپرمن لایق چکش بوده تونسته بلند کنه بعدی رو بگم ک اگ برین یکم از کمیک ای لیگ عدالت بخونین میدونین ک سوپرمن بر جادو بر کریپتونایت و بر و خورشید قرمز غلبه کرده بارها گفته شده ک سوپرمن. میتونه تانوسو بزنه و زده در کمیک مشترک مارول و دیسی میگین چرا چون اون 6 سنگ ابدیت بر روش تاثیری ندارن سوپرمن هم خدای قدرت هست و شناخته شده و باید بگم ک در کمیک و کراس اور سوپرمن کل اونجرزو شکست داد حالا وارد اون قضیه نمیشیم ولی اگ بخای دقیق نگا کنین میبین ک سوپرمن کمی از ثور چه در فیلم و کمیک قوی هست درضمن باید بگم ک سوپرمنو توی فیلم بیش از حد ضعیف نشون دادن درسته من فن سوپرمن هستم و توهین نکردم لطفا همه جواب بدید و به منم بگید تشکر اگر جایی اشتباه کردم بهم بگید ک اصلاح کنم

      پاسخ

  20. شهاب

    آبان 12, 1399

    از نظر من تور پیروز می شود . چون ثور صاعقه را کنترل می کند و این کار جادویی است . معمولا سوپر من در مقابل جادو و کریپتونایت ضعیف است . ثور توانسته از یک انفجاری که ۲ برابر یک انفجار اتمی هست ، تقریبا جان سالم به در برده . او تقریبا آسیب نا پذیر است اما باز آسیب می بیند . سوپر من بیشتر قدرت های ثور رو داراست و از نظر قدرت فیزیکی نسبت به ثور برتری دارد ولی او یک بار از شزم شکست خورد و شزم هم از ثور

    پاسخ