گزارش باکس آفیس آخر هفته: جوکر جایگاه نخست جدول را از مالیفیسنت پس گرفت

فیلم جنجالی و پرطرفدار “جوکر” در پایان هفته چهارم اکرانش درحالی صدرنشین جدول باکس آفیس شد که رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما‌ی جهان با درجه سنی بزرگسال را نیز از آن خود کرد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


فیلم “جوکر”، ساخته “تاد فیلیپس” (Todd Phillips)، در هفته‌ای که گذشت موفق شد با اختلاف بسیار کمی از فیلم “مالیفیسنت: معشوقه‌ی شیطان” (Maleficent: Mistress of Evil) پیشی بگیرد و مجددا در جایگاه نخست جدول باکس آفیس قرار گیرد. فروش داخلی این فیلم در پایان هفته چهارم اکرانش با 18.9 میلیون دلار فروش در آخر هفته به 277 میلیون دلار رسید. همچنین این فیلم با 573 میلیون دلار فروش جهانی، در مجموع بیش از 850 میلیون دلار فروش داشته و به عنوان هشتمین فیلم پرفروش سال 2019 نیز شناخته می‌شود.

فیلم “جوکر” با اینکه اقتباسی از کمیک های دی سی است، اما داستانی کاملا متفاوت دارد و به طور اختصاصی به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می شود.  “واکین فینیکس”، “رابرت دنیرو”  و “زازی بیتز” از جمله بازیگران این فیلم می باشند.

فیلم “مالیفیسنت: معشوقه‌ی شیطان”، به کارگردانی “رابرت اشترمبرگ” (Robert Stromberg)، در دمین هفته اکرانش با 18.5 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفته و فروش کل آن به مبلغ 65 میلیون دلار رسیده است. فروش جهانی این فیلم هم اکنون 293 میلیون دلار می‌باشد.

اتفاقات فیلم “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان” چند سال پس از حوادث فیلم “مالیفیسنت” آغاز خواهد شد که این فیلم همچنان به‌ بررسی رابطه پیچیده بین پری شاخدار و ملکه جدید خواهد پرداخت که اکنون نیاز به‌ اتحاد جدیدی برای مواجهه و مبارزه با دشمنان جدید و محافظت از گیاهان و موجودات جادویی که در آن ساکن هستند، دارند. ستارگانی مثل“آنجلینا جولی” (Angelina Jolie)، “ال فنینگ” (Elle Fanning)، “میشل فایفر” (Michelle Pfeiffer) و “اد اسکرین” (Ed Skrein) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

در ادامه‌ی جدول فروش هفتگی سینما‌های آمریکا، انیمیشن “خانواده آدامز” (The addams family) به کارگردانی “کانراد ورنن” و “گرگ تیرنان” (Conrad Vernon, Greg Tiernan)، با 11.7 میلیون دلار فروش یک پله صعود کرد و در جایگاه سوم قرار گرفته است.

فیلم‌های “سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی” (Zombieland: Double Tap) و “شمارش معکوس” (Countdown) به ترتیب با 11 و 9 میلیون دلار فروش، در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول قرار دارند.

هفته‌ی آینده چه فیلم هایی اکران می شوند؟

در ادامه این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

1. نابودگر: سرنوشت تاریک – Terminator: Dark Fate

فیلم جدید “نابودگر: سرنوشت تاریک”، دنباله ای مستقیم بر دو قسمت اول این مجموعه فیلم ها، یعنی “نابودگر” (The Terminator) و “نابودگر ۲: روز داوری” (Terminator ۲: Judgment Day) است که به ترتیب، در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۱ به کارگردانی “جیمز کامرون” (James Cameron) ساخته شده اند.

کارگردانی قسمت جدید این فیلم بر عهده ی “تیم میلر” (Tim Miller) خواهد بود و “جیمز کامرون” این بار به عنوان تهیه کننده با فیلم جدید “نابودگر: سرنوشته تاریک” همکاری خواهد کرد.

“آرنولد شوارتزنگر” (Arnold Schwarzenegger)، “لیندا همیلتون” (Linda Hamilton)، “گابریل لونا” (Gabriel Luna) و “مک کنزی دیویس” (Mackenzie Davis) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم “نابودگر: سرنوشت تاریک” به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینما های ابالت متحد آمریکا اکران خواهد شد.


2. پادشاه – The King

داستان این فیلم درباره‌ی شاهزاده‌ی نوجوانی به نام “هنری” (با بازی تیموتی شالامی) است که بعد از مرگ پدرش در جنگ، بر تخت پادشاهی مینشیند و باید بر سرزمین انگلستان فرمانروایی کند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره ی فیلم ونیز اکران و با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد. “رابرت پتینسون” نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. کارگردانی این فیلم برعهده  دیوید میچود (David Michôd) بوده و این فیلم هم در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینما های ابالت متحد آمریکا اکران خواهد شد.


هردوشنبه با گزارش باکس آفیس و مهم ترین اکران های پیش رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم