معرفی 17 فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در این دهه (2019 تا 2010)

نوجوانی زمانیست که کشف خود شروع می‌شود. من چه جور آدمی هستم؟ به چه چیزهایی علاقه دارم؟ دوستانم که هستند؟ من از آینده‌ام چه می‌خواهم؟ بلوغ این سوالات را با خود به همراه می‌آورد. پس از آن پای قلب به وسط می‌آید. علاقمند شدن به کسی، عاشق شدن (یا حداقل، فکر آن) و تصور کردن چیزهای مختلف. همچنین افکار سرکشانه و فکر اینکه دیگر بچه نیستید و غیره و غیره نیز دخیل هستند. با اینکه نگهداری از یک نوجوان برای پدر و مادرها کار سختی است، اما زمینه مناسبی برای ساخت شخصیت های مختلف و زندگی‌های پیچیده آنهاست. فیلمسازان از زندگی یک نوجوان استفاده می‌کنند تا داستان‌های فوق‌العاده خود را بیان کنند. در اینجا برایتان لیستی از بهترین فیلم‌های دهه اخیر را آماده کرده‌ایم امیدواریم لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


17. تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم – 2018 – To All the Boys I’ve Loved Before

“نوآه سنتینو” پس از بازی در این فیلم در نقش “پیتر” محبوب دلهای بسیاری شد. این فیلم آنقدر محبوب همگان شد که سازندگان تصمیم گرفتند در سال 2020 دنباله‌ای برای آن منتشر کنند. داستان این فیلم که بر اساس کتاب نویسنده “جنی هان” با همین نام ساخته شده است، درباره “لارا جین” است. او عادت دارد زمانی که احساس می‌کند از لحاظ احساسی در حال لبریز شدن است، نامه بنویسد. طی سالها، او عاشق پسران زیادی شده است. اما به جای اینکه به آنها در این باره بگوید، برایشان نامه می‌نویسد و هرگز نامه‌ها را برایشان نمی‌فرستد. تا اینکه کسی کلکسیون نامه‌های او را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آنها را به صاحبانشان برساند.

همچنین بخوانید: معرفی 18 فیلم جذاب و دیدنی این دهه درباره افراد دگرباش (LGBT)


16. من، ارل و دختر در حال مرگ ‒ Me, Earl and the Dying Girl ‒ 2015

“گرگ” از لحاظ اجتماعی عجیب است اما این موضوع اصلا او را اذیت نمی‌کند. او به هیچکس نیازی ندارد چون او “ارل” را دارد. آنها با یکدیگر زمان خود را صرف فیلم دیدن و فیلم ساختن می‌کنند. آنها رابطه دوستانه خوبی با معلم تاریخ خود دارند و به طور کلی، زندگی برایشان جالب است. روزی، مادر گرگ او را مجبور می کند که با دختری که بیماری لوسمی دارد وقت بگذراند. نه گرگ و نه آن دختر این دوستی زورکی را نمی‌خواهند اما وقتی وجه اشتراکاتی با هم پیدا می‌کنند، پیوندی قوی بینشان شکل می‌گیرد، البته به همراه ارل.


15. مواد ‒ Dope ‒ 2015

“مالکوم” پسر شادابی است اما در محله‌ای پر از جرم و جنایت زندگی می‌کند. او آرزو دارد که به کالج مشهور و خوبی برود، مثل هاروارد، اما موضوعاتی مانع او می‌شوند. مشاور مدرسه با یکی از فارغ التحصیلان هاروارد ملاقاتی برای او ترتیب می‌دهد تا مالکوم را کمی راهنمایی کند. اما در حالی که اتفاقات خوبی رخ می‌دهند، رخدادهایی اتفاق می افتند که آینده او را به خطر می اندازند. او با دوستانش جشنی بر پا می‌کند، در آنجا موادفروشی مواد خود را در کیف مالکوم جاسازی کرده و پلیس او را دستگیر می کند. حالا مالکوم بین دو راهی گیر کرده است که مواد را به شخصی ناشناس و رازآلود تحویل دهد، یا کاری کند که موادفروش به او گفت.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های عاشقانه این دهه (2019 تا 2010)


14. آستانه هفده سالگی ‒ The Edge of Seventeen ‒ 2016

شخصیت درونگرای “نادین” باعث می شود که او با افراد زیادی ارتباط برقرار نکند. او با پدرش رابطه ای قوی داشت و پس از مرگش نادین ویران شد. مادر او به ظاهر توجه کرده و مدام او را اذیت می‌کند، در حالی که برادر بزرگترش در مدرسه بسیار محبوب است. حالا تنها پشتیبانش بهترین دوستش است. اما وقتی با برادر دوستش وارد رابطه ای می‌شود، او نیز می رود. حالا که نادین کسی را ندارد، به چه کسی تبدیل می‌شود؟


13. مثل آب خوردن ‒ Easy A ‒ 2010

قبل از اینکه “اما استون” به یکی از بازیگران مشهور تبدیل شود و قبل از اینکه برنده جایزه اسکار شده و نابغه شود، در فیلم های نوجوانانه بازی کرده بود. او با “جاد اپتاو” در فیلم “خیلی بد” (Superbad) همگاری کرد و با “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” (The Amazing Spider-Man) به دنیای ابرقهرمانی وارد شد و در فیلم های نوجوانانه زیادی بازی کرد. اما هیچکدام از آنها مثل شخصیت “اولیو پندرگاست” او نبود. اولیو از آدم هایی است که آرزو دارند که ایکاش نوجوان بودند. او نترس، بامزه و غیرمنطقی است و اصلا اهمیت نمی‌دهد که همکلاسیانش درباره اش چه فکری می‌کنند یا چه شایعاتی پشت او می‌سازند. او معمولا برای خود داستان نمی‌سازد، اما یک دروغ باعث می‌شود که او توسط کل مدرسه زیر ذره بین برود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم با پایان زیبا و دیدنی در تاریخ سینما


12. خیلی خیلی قبل تر ‒ The Way, Way Back ‒ 2013

“خیلی خیلی قبل تر” درباره یک نوجوان 14 ساله است ک با خانواده اش به تعطیلات می رود. مادر و ناپدریش رابطه خوبی ندارند و ناپدری تسلط همه چیز را بر عهده دارد. ناپدریش بر آنها چیره می شود و از آنها سو استفاده می کند. “دانکن” از مادرش می خواهد که او نیز برای خودش کاری کند. او برای اینکه از شر آزارهای آن مرد خلاص شود، برای خود در پارک آبی کاری پیدا می کند. اینجاست که او با “اوون” آشنا می شود، مردی خوب و دلسوز که این پسر را زیر پر و بال خودش می گیرد و برای اون مانند پدر نداشته اش می‌شود. تاثیر مثبت او بر دانکن باعث می‌شود که او رفتار تحقیرآمیز سلطه جوی ناپدریش را تحمل کند.


11. کلاس هشتم ‒ Eighth Grade  ‒ 2018

نوجوانی زمانی است که بچه ها نیاز دارند حس کنند به جایی تعلق دارند. آنها به پناهگاهی نیاز دارند که به آن احساس تعلق داشته باشند و زمانی که نیاز دارند با آغوش باز در آن پذیرفته شوند تا بتوانند فشارهای خود را التیام بخشند. در این روند، آنها معمولا شخصیتی به خود می گیرند که خود واقعی آنها نیست. “کیلا دی” هم در حال گذراندن این مرحله از زندگیست. او باهوش اما درونگرا ست. او دوستان زیادی ندارد و حالا که قرار است وارد دبیرستان شود، فکر می‌کند که بهتر است نصیحت هایی را که در وبلاگ ویدیویی اش مطرح کرده، عمل کند. اما یعنی تغییر خود انقدر آسان است؟

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کلاسیک عاشقانه


10. بوک اسمارت ‒ Booksmart ‒ 2019

در حالی که رفتن به دبیرستان بسیار جالب است، اما زمانیست که باید درباره آینده زندگیتان تصمیمی بگیرید. آیا انتخاب شما این است که سخت درس بخوانید و نمره های خوبی کسب کنید، و در انتها در کالجی خوب قبول شوید؟ یا اینکه تصمیم می گیرید خوش بگذرانید و سپس با آن خاطرات به پیش بروید؟ “ایمی” و “مالی” تصمیم گرفتند با خواندن کتاب هایشان پیش بروند در حالی که بقیه دوستان آنها راه معمولی که یک نوجوان انتخاب می کند را برگزیدند. پس از فارغ التحصیلی، آنها متوجه می شوند که لحظاتی کلیدی را از دست داده اند و تصمیم میگیرند تمام آن لحظات اتفاق افتاده در طی چهار سال را، در یک شب تجربه کنند.


9. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه ‒ Spider-Man: Homecoming ‒ 2017

برای کمپانی مارول زمان زیادی طول کشید تا مرد عنکبوتی را به دنیایی بازگرداند که از قبل نابود شده بود باید گفت که انتظار کشیدن ارزشش را داشت. وارد کردن “تام هالند” که در اواخر دوران نوجوانیش قرار دارد، به عنوان شخصیت اصلی تاثیر به سزایی در این فیلم داشته است. در واقع چیزی که “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” را به فیلمی جالب توجه تبدیل کرده است، تمرکز روی نوجوانی “پیتر پارکر” که فردی عجیب و غریب بوده، می باشد.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما که جزو MCU نیستند


8. پادشاهان تابستان ‒ The Kings of Summer ‒ 2013

این فیلم درباره سه نوجوان است که تصمیم می گیرند خود را از زندگی سنتی رها کرده و به جنگل بروند و در آنجا در کلبه‌ای زندگی کنند. همه چیز از آنجا شروع می‌شود که “جو” از خانه بیرون می‌رود تا از دست پدر مغرورش فرار کند. بهترین دوستش، “پاتریک”، در این راه به او ملحق می شود، او نیز به دنبال راهی است تا از دست پدر و مادر خسته کننده اش خلاص شود. آنها در راه با کودکی به نام “بیاگیو” آشنا می شوند که به آنها ملحق می‌شود. آنها برای خانه شان سیستم شکار و جمع آوری می‌سازند و قوانینی پایه ای نیز وضع می کنند. با این وجود، فرار از خانواده کار آسانی نیست.


7. بخت پریشان ‒ The Fault In Our Stars ‒ 2014

“هیزل گریس” 16 ساله است، اما سرنوشت خود را به عنوان بمبی ساعتی که ممکن است هر لحظه منفجر شود، قبول کرده است. حقیقت این است که او سرطان دارد، و علی رغم تمام درمان‌هایی که برای او انجام شده، او می‌داند که به زودی خواهد مرد. “آگوستوس واترز” اما کسی است که از راه‌های مختلف مرگ را فریب می‌دهد و نشان می‌دهد که زندگی چقدر در درونش جریان دارد. زمانی که هیزل با او وقت می‌گذراند، یاد می‌گیرد که چطور مانند او زندگی کند. اما عشق بیمار آنها زمانی پایان می‌یابد که یکی از آنها در برابر رقیب قدیمیش تسلیم می شود. ستارگان فیلم “شیلین وودلی” و “انسل الگورت” در نقش اصلی و نقش های مکمل “نات وولف”، “لورا درن”، “سم ترمل”، و “ویلم دفو” می باشند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه بخت پریشان (The Fault In Our Stars)


6. با عشق، سایمون ‒ Love, Simon ‒ 2018

“با عشق، سایمون” که بر اساس رمان “سایمون در برابر نقشه هومو ساپینز” (Simon vs the Homo Sapiens Agenda) نوشته، “بکی آلبرتالی”، ساخته شده است درباره نوجوانی درونگرا است. “سایمون اسپایر” نمی‌خواهد با بیان گرایش جنسیش غوغا به پا کند. یکی از همکلاسیانش این کار را کرد و او از اتفاقاتی که بعد از آن افتاد خوشش نیامد. او دوست ندارد که موضوع بحث همگان باشد و فقط یک سال دیگر باید در مدرسه بماند. وقتی که به کالج برود، همه چیز درست می شود. اما بعد، پسری با اسم مستعار در فیسبوک خود را همجنسگرا معرفی می‌کند. سایمون با او ارتباط برقرار می‌کند و آن دو از طریق ایمیل شروع به چت کردن می‌کنند. حالا، سایمون متوجه می‌شود که عاشق این پسر شده است با اینکه حتی نمی‌داند که او کیست.


5. زیردریایی ‒ Submarine ‒ 2010

این فیلم کمدی انگلیسی درباره جوانیست به نام “اولیور”. او عجیب و خجالتی است و می‌خواهد از شر ظاهر مردد خود خلاص شود. او از اینکه مدام در کلاس به عنوان یک بازنده شناخته شود خسته شده و تصمیم می‌گیرد این موضوع را تغییر دهد. او دختری را در نظر می‌گیرد که علی رغم عالی بودن، دیگران را در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. اولیور از تمام حقه هایی که می‌تواند استفاده می‌کند تا او را جذب خود کند. اما بعد مشکل دیگری سر راه او سبز می‌شود. ازدواج پدر و مادرش دچار مشکلاتی می‌شود، او به رابطه مادرش با کسی مشکوک شده و پدر بیچاره اش به نظر آنقدر ویران است که کاری از دستش بر نمی آید.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه عشقم برای همیشه (Forever My Girl)


4. بازی‌های مرگبار ‒ The Hunger Games ‒ 2012

این ژانر در نیمه اول سال 2010، فیلم‌های دنباله داری مانند “دونده مارپیچ” (The Maze Runner) و سری “سنت شکن” (Divergent) را برایمان به ارمغان آورد. با این‌حال سری “بازی‌های مرگبار” در این بین از همه موفق‌تر بوده است. این فیلم با بازی “جنیفر لارنس” در نقش اصلی درباره جامعه‌ای رو به نابودی است که در آن کشور به 12 بخش تقسیم شده است. هر ساله، افرادی از هر بخش انتخاب می شوند تا در تورنومنتی که باید  تا آخر در آن زنده بمانند تا پیروز میدان باشند، شرکت کنند. در اینجا بقا یعنی مرگ یا زندگی. یا باید بکشی یا کشته شوی. زمانی که خواهر “کتنس” به طور تصادفی به عنوان یکی از شرکت کننده‌ها انتخاب می‌شود، او بجای خواهرش داوطلب شده و جان خود را به خطر می اندازند.


3. اکنون شگفت انگیز ‒ The Spectacular Now ‒ 2013

معملا فیلم‌های نوجوانانه اغلب برای اینکه شخصیت‌های حقیقی ندارند مورد سرزنش قرار می‌گیرند. “اکنون شگفت انگیز” با حذف هر گونه داستان اضافه درباره عشق و عاشقی، شخصیت‌های صادقی ساخته است که شبیه به هیچ یک از فیلم‌های این ژانر نیست. “مایلز تلر” و “شیلین وودلی” در این فیلم ساخته “جیمز پانسولت” ایفای نقش میکنند. این فیلم که بر اساس رمانی با همین نام نوشته “تیم ثارپ” است، درباره “ساتر” و “ایمی” است. ساتر پسری پر جنب و جوش است. در حالی که ایمی دختری آرام است. ساتر بی توجه و شیفته است و ایمی بر آینده خود تمرکز دارد. زمانی که مسیر آنها به هم می خورد، ایمی یاد می‌گیرد تا تغییرات نوجوانی را در آغوش بگیرد، و ساتر یاد می‌گیرد که با اتفاقات زندگی کنار بیاید. ستارگان دیگر فیلم “بری لارسون“، “جنیفر جیسون لی”، “باب اودنکریک” و “کایل چندلر” هستند.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره بری لارسون، ابرقهرمان جدید دنیای مارول


2. مزایای گوشه گیر بودن ‒ The Perks of Being A Wallflower ‒ 2012

“استفان چابسکی” کتابی درباره نوجوانی است که در زمان سختی از زندگیش، دوستانی غیرمتحمل پیدا می‌کند. این کتاب به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل شد و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. بیش از یک دهه بعد فیلمی از آن اقتباس شد که طنین آن بینندگان را در برگرفت. در این فیلم “لوگان لرمن” نوجوانی درونگرا ست که با همراهی کردن دو دانش آموز ارشد، با بازی “اما واتسون” و “ارزا میلر” مایه تسلی خاطر خود می‌شود. او با مبارزه با گذشته‌اش، یاد می‌گیرد که به جلو پیش برود و فراموش کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره دانشجویان کالج


1. لیدی برد – Lady Bird ‒ 2017

سورشا رونان” ستاره فیلم کمدی-درام ساخته “گرتا گرویگ” است. کارگردان تجربه خود از رابطه اش در دوران نوجوانی با خانواده اش را به عنوان چاشنی به فیلم اضافه کرده و بهترین فیلم سال را ساخته است. شخصیت اصلی “لیدی برد”، “کریستین مک فرسون” است. او رویای این را دارد که شهر کوچک خود را ترک کرده و زندگی ماجراجویانه تر و بهتری برای خود شروع کند. از سوی دیگر، مادرش فکر می‌کند که او بیش از حد بلندپرواز است و اینکه او شاکر چیزهایی که دارد نیست و می‌خواهد به سمت رویایی برود که وقتی با واقعیت روبرو شود، او را نا امید خواهد کرد. این فیلم از زاویه دید سرکشانه این نوجوان و چگونگی مواجهه او را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه لیدی برد (Lady Bird)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (108)

بستن فرم

  1. Sara

    مرداد 1, 1402

    سلام یه فیلم خیلی سال پیش دیدم دختره پدر و مادرش فوت میکنن پیش خواهرش زندگی میکنه خواهرش مدیر یه مدرسه هست فکر کنم دختره هم روز اول دبیرستان خواهرش میره بیدارش کنه میبینه خودکشی کرده توی دبیرستان یه پسری هست که دوست دختر داره ولی بعد عاشق این دختره میشه اسم فیلمشو میدونید؟

    پاسخ

  2. سورنا

    دی 22, 1401

    سلام ، من یه کلیپی از یه فیلم انگلیسی دیدم که یه مهمونی ساده بود و یه پسر نوجوون زیبا با موهای نسبتاً بلند قهوه ای پر رنگ با پیراهن سفید و ژاکت آبی داره با یه دختر نوجوون با مو های بلند قهوه جیغ مثل آن شرلی با یه ژاکت قرمز و لی داره صحبت می‌کنه و سرش رو تکون میده و لبخند میزنه که یهو سگ پشت پسره میزنه به پاش و اون می‌ره نزدیکه دختره
    دختره یه بوسه کوتاه میزنه و با یه ژستی تکبر آمیزی میره

    پاسخ

  3. Mahsa

    مرداد 31, 1401

    سلام من چند سال پیش یه فیلمی رو دیدم در ژانر ماجراجویی که توی اون فیلمه یه مدرسه ای بود که مدیر اون مدرسه پدر و مادرهای بچه ها رو کوچیک می‌کرد میشه لطفا اگه اسمشو میدونین بهم بگین

    پاسخ

  4. رضا

    اردیبهشت 31, 1401

    سلام، من یه کلیپ چند وقت پیش دیدم، یه دختر تازه وارد یه مدرسه میشه و بعد کل کلاس
    میرن فکر کنم گردش با اتوبوس توی اتوبوس
    دختره یک پسری رو می بینه که داره نقاشی
    می‌کنه بعد پسره در کتابش رو می‌بنده و بعد از
    مدتی پسره عاشقش میشه و آخرش فکر کنم
    دختره میمیره، لطفاً اگه میشه اسم فیلم رو بگید.

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به رضا

      مهر 14, 1401

      اسم فیلم هست
      «پلی به ترابیتیا»

      پاسخ

  5. مهدی

    فروردین 25, 1401

    فیلم جامپ استریت هم خیلی باحاله پیشنهاد میکنم نگاه کنید البته دو تا قسمت داره ۲۱ جامپ استریت و ۲۲ جامپ استریت و تقریبا تو همون ژانر تینیجریه و یکم هم صحنه دار اما همون صحنه هاش طنزش رو میسازه پیشنهاد میکنم نگاه کنید ممنون

    پاسخ

  6. Maedeh

    مهر 27, 1400

    سلام من یه کلیپ چند وقت پیش دیده بودم که پسره که عاشق یه دخترست میره دم در خونه ی دختره و از پنجره میبینه که یه پسر دیگه لخت کنار دختره واستاده
    اگه کسی اسم فیلم رو میدونه لطفا بگه

    پاسخ

    • مهسا در پاسخ به Maedeh

      اردیبهشت 28, 1401

      سلام عزیزم خوبی اسم فیلمdfowjهست قربونت برم

      پاسخ