معرفی 16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “قطار بوسان” (Train to Busan)

وقتی پدری معتاد به کار نمی‌تواند به اندازه کافی با دخترش وقت بگذراند، موافقت می‌کند که او را به بوسان ببرد تا مادرش را ببیند، در این زمان است که در شهر آنها آخرالزمان زامبی ها اتفاق می‌افتد. زنی فراری با عجله سوار قطار می‌شود و بعد به زامبی تبدیل شده و زنجیره‌ای از اتفاقات را رقم می‌زند که در نتیجه آن افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند. این فیلم ساخت کره جنوبی در ژانر ترسناک و با موضوع زامبی، که به موفقیت بین المللی دست یافت، جوایز زیادی به دست آورد و به زودی قرار است بازسازی انگلیسی آن نیز ساخته شود. در این مقاله فیلم‌هایی شبیه به این فیلم را برایتان آماده کرده‌ایم که از تماشای آنها لذت خواهید برد. با پروشات همراه باشید.


16. ریزورت ‒ The Rezort ‒ 2015

بار دیگر با رخداد آخرالزمان زامبی‌ها، انسان‌ها دوباره تحت کنترل در می‌آیند. “ریزورت” پارک موجودات وحشی است که در آن می‌توانید در یک منطقه کنترل شده، هر چقدر که می‌خواهید زامبی بکشید. “ریزورت” با به همراه داشتن داستانی غیرمعمول اما اصیل، فیلمی با بودجه کم اما گریم فوق العاده و فیلمبرداری عالی است. در زمان صحنه‌های اکشن شاهد پیشرفت شخصیت‌ها خواهید بود که این باعث می‌شود در طول فیلم خسته نشوید. “ریزورت” به این ژانر تازگی بخشید، البته اجراهای ضعیف آن ممکن است کمی ناامیدتان کند.

همچنین بخوانید: 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)


15. لادورناس د آلماس ‒ Ladronas de Almas ‒ 2015

ترجمه اسم این فیلم “دزدان روح” است، باید بدانید که ” لادورناس د آلماس” در زمان جنگ استقلال مکزیک در سال 1800 رخ داد. در منطقه‌ای دور افتاده، گروهی از شورشیان به دنبال خانه‌ای برای حمله کردن هستند که ظاهرا مردی مسن و ویلچری، سه دختر و خدمتکارشان در آن زندگی می‌کنند. غارتگران خیلی زود درباره ساکنان خانه اطلاعات بیشتری کسب می کنند؛ دختران خانواده نه تنها مبارزانی ماهرند، بلکه زامبی نیز هستند که همین موضوع توضیح می‌دهد چرا خدمتکار اهل هایتی به آنها خدمت می‌کند. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و برای پایان هیجان انگیز و احتمال ضعیف داشتن دنباله مورد ستایش قرار گرفت.


14. من افسانه هستم ‒ I Am Legend ‒ 2007

این فیلم زامبی محور بسیار دست کم گرفته شده است، داستان درباره تنها بازمانده ای است که از یک بیماری همه گیر جان به در برده است و در تلاش است برای این بیماری که دنیا را به زانو در آورده، درمانی پیدا کند. این فیلم انزوا، ترس و ناامیدی که اگر به همراه سگتان آخرین فرد روی زمین بودید، اوج می‌گرفت را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه من افسانه ام (I Am Legend)


13. محموله ‒ Cargo ‒ 2017

یکی از بدترین فیلم‌های اورجینال شبکه نتفلیکس است که به دلیل حضور “مارتین فریمن” در این لیست قرار گرفت. فیلم به زیبایی شروع می‌شود، آخرالزمان در استرالیا رخ می‌دهد، جایی که پر از قبیله‌ها و افراد بومی است؛ “اندی” و همسرش “کی” و دخترشان که یک نوزاد است، در یک خانه قایقی زندگی می‌کنند که در رودخانه شناور است. آنها مواد مورد نیاز خود را از قایق‌های رها شده تهیه می‌کنند. از طرف دیگر “تومی” فردی بومی سعی می‌کند پدرش را از شیوع بیماری نجات دهد اما بیفایده است. زامبی‌ها کی را گاز می‌گیرند و تا قبل از اینکه کی کاملا تبدیل شود، اندی او و دخترشان را با یک ون از آنجا دور می‌کند. اندی پس از اینکه کی را رها می‌کند، متوجه می‌شود که او هم توسط زامبی‌ها گاز گرفته شده است و حالا تنها 48 ساعت زمان دارد که تا قبل از تبدیل شدنش، دخترش را به مکانی امن برساند. بقیه فیلم بسیار قابل پیشبینی بوده و همانطور که انتظار می‌رفت، اندی دخترش را به بومیان می‌سپارد. با اینکه این فیلم به دلیل ایفای نقش بازیگر اصلی مورد تمجید بسیاری قرار گرفت، اما محیط بسیار معمولی استرالیایی آن چیزی است که تا به حال دیده نشده و تحمل تماشای آن برای بینندگان بین المللی دشوار است.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


12. جاده ‒ The Road ‒ 2009

این فیلم به کارگردانی “جان هیلکات” که از رمانی نوشته “کورماک مک کارتی” اقتباس شده است، درباره پدر و پسری است که  پس از آخرالزمان زامبی‌ها در بیابان سرگردان اند و در تلاشند تا زنده بمانند. این فیلم فضای فوق‌العاده و زمینه‌ای تاریک دارد که شما را به دنیای وحشتناک خود وارد می‌کند. “ویگو مورتنسن” در نقش شخصیت اصلی، و “کودی اسمیت مکفی” بازی فوق العاده را ارائه می‌دهند. اگر فضای ژانر ترسناک را دوست دارید، توصیه میکنیم حتما این فیلم را تماشا کنید.


11. هولی موتورز ‒ Holy Motors ‒ 2012

“هولی موتورز” یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های این لیست است. نمیدانیم چطور باید داستان فیلم را توصیف کنیم، چون امکان پذیر نیست. نمیدانیم اصلا داستانی هم وجود دارد یا خیر. بیشتر شبیه به آزمایشی است که اگر غرق آن شوید می‌تواند شما را سرگرم کند. مردی با انواع آرایش‌های مختلف در شهر قدم می‌زند و به عنوان بیننده تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که حدس بزنید که او چه انگیزه ای دارد. او کاملا غافلگیرتان می‌کند!

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر سینما با موضوع اسکیت‌بردینگ


10. شماره 10 خیابابان کلاورفیلد – 2016 – ۱۰ Cloverfield Lane

این فیلم علمی- تخیلی- ترسناک، که از همان ابتدا مخاطبان را میخکوب کرد، فیلمی موفق بود که به بینندگان نقطه نظر جدیدی ارائه کرد و همچنین برای هیجان خاص آن برنده جایزه ساترن شد. داستان درباره سه نفر است که در نتیجه فروریزی هسته ای انباری زیرزمینی گیر افتاده اند و اینکه دوتای آنها بعدا متوجه میشوند گیر افتادن آنها دروغی بزرگ بوده است. این فیلم پایانی پیچیده داشت، در گیج کردن بینندگان موفق بود و اعتبارات زیادی نیز کسب کرد.


9. جنگ جهانی زد ‒ World War Z ‒ 2013

این فیلم که بر اساس کتابی نوشته “مکس بروکز” ساخته شده، دستاوردهایی داشته که کسب آنها بسیار مشکل بوده است. “جنگ جهانی زد” جلوه‌های ویژه فوق العاده، بودجه‌ای بالا و بازیگری درجه یک یعنی “برد پیت” را در خود داشته است. این فیلم مانند دیگر فیلم‌های قدیمی، زامبی‌های آرام و کم سرعت ندارد. آنها در واقع انسانهایی جهش یافته هستند که هیچ نقطه ضعفی ندارند. این فیلم با نشان دادن تلاش‌های زیاد در سطح بین المللی برای مبارزه با آنها حسی بسیار واقعی را القا می کند. یک فیلم بسیار فوق العاده و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های زامبی محور با فروش حدود نیم میلیارد دلار.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


8. شان می میرد ‒ Shaun of the Dead ‒ 2004

این فیلم نه تنها تقلیدی از ژانر زامبی است، بلکه به پوچی نیز نظری عینی می اندازد. این فیلم که توسط یک از بهترین کارگردانان ژانر کمدی “ادگار رایت” ساخته شده، شروعی برای ساخت سه گانه “طعم کورنتو” ( Three Flavours Cornetto) با بازی “سایمون پگ” و “نیک فراست” بوده است. این فیلم در واقع راه را برای دیگر فیلم های زامبی محور کمدی مثل “برف مرده” (Dead Snow) و “سرزمین زامبی‌ها” (Zombieland) باز کرد.


7. 28 روز بعد – 2002 – 28Days Later

“28 روز بعد ” شاهکار “دنی بویل” نمایشی تسخیر کننده از زمانی است که جامعه ما در کمتر از یک ماه پس از شیوع ویروس خشم، که باعث می شود افراد مبتلا به شدت وحشی، خطرناک و آدمخوار شوند، فرو می ریزد. “28 روز بعد” نه تنها این ژانر را مجددا تعریف می کند، بلکه شدت بی رحمی انسان را به تصویر می کشد و شباهت انسان به هیولا را نمایان می کند.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر تاریخ درباره بردگی


6. طلوع مردگان ‒ Dawn of the Dead ‒ 2004

داستان از آنجا شروع می‌شود که یک پرستار، یک پلیس، زوجی جوان، یک فروشنده و دیگر بازماندگان جهانی که در حال تولید زامبی‌هایی خشمگین و آدمخوار است پس از آخرالزمان زامبی ها، در یک فروشگاه بزرگ پناه می گیرند. این فیلم چیزی بیشتر از خون و خون ریزی نمایش داده و بازسازی با ارزشی از نسخه ساخت سال 1978 است. همچنین طنزی در آن آمیخته شده که که حتی تا به امروز از آن لذت می برید.


5. طلوع مردگان ‒ Dawn of the Dead ‒ 1978

“طلوع مردگان” که همواره یکی از بهترین فیلم های زامبی محور تاریخ قلمداد می شود و در گیشه سینما فروشی نجومی داشته است، حتی هنگام انتشار از زمان خود جلوتر بود. در آن زمان فرهنگ پاپ در آمریکا توسط فیلم ها، کم و بیش در حال گسترش یافتن بود. داستان درباره گروهی از کارکنان یک استودیوی تلوزیونی و افسران گروه ضربت است که تصمیم دارند هلیکوپتر موجود در آنجا را بدزدند و از شهر بروند، اما با دیدن حضور زامبی ها در آن حوالی شگفت زده می شوند. آنها باید قبل از بدتر شدن اوضاع راه خود به بیرون را باز کرده و فرار کنند. این فیلم ترکیبی عالی از ترس و خون و خونریزی است که شما را جذب خود می کند.

همچنین بخوانید: معرفی هوشمندانه ترین فیلم های ترسناکی که در قرن 21 اکران شده اند


4. مکس دیوانه جاده خشم ‒ Mad Max: Fury Road ‒ 2015

شاید 30 سال بعد تماشای “جاده خشم” باعث افتخارمان شود، چون این فیلم متعلق به زمان ماست. به نظر می آید که دنیا نابود شده و تمدن به طرز وحشتناکی خدشه دار شده است و آب و گازوئیل مانند گنج اند و بازماندگان در تلاشند تا با حاکم ظالمی که بر دنیا حکومت می کند مبارزه کنند. منظر “جورج میلر” از جامعه نابود شده آینده تاریک و مشوش است و این فیلم به زیبایی دیدگاه او را نشان می دهد. گویی که او از مرزهای ژانر فراتر می رود تا چیزی کاملا فوق العاده خلق کند، فیلمی که تا سالها با ما زنده است.


3. سرزمین زامبی ها ‒ Zombieland ‒ 2009

بسیار خوب، این فیلم اصلا مانند فیلم “جاده” قوی نیست. اما جذابیت “سرزمین زامبی ها” غیرقابل انکار است. و نود درصد آن از “وودی هارلسون” سرچشمه میگیرد. فیلم های تاریک و قابل تفکر در این لیست خطر خسته کننده بودن را به همراه دارند. و اینجاست که “سرزمین زامبی ها” وارد عمل می شود. آمریکا پر از زامبی شده و دانش آموز آماتور کالج در راه آمدن به کلمبوس است، جایی که پدر و مادرش زندگی می کنند. او در طول راه، با مردی دوست می شود که احتمالا دیوانه است و دو دختر دریگر که قبل از اینکه دنیا به زمین زامبی ها تبدیل شود دزد بوده اند، و هنوز هم دزد هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم ترسناک دیدنی و جدید که احتمالا تماشا نکرده اید


2. برف شکن ‒ Snowpiercer ‒ 2013

این فیلم تفسیری از سلسله مراتب اجتماعی است، برخلاف فیلم‌های دیگر این ژانر داستان آن در سرزمین یخ زده زمین اتفاق می افتد. برای حل کردن مشکل گرمای جهانی، آزمایشی انجام شد اما اشتباهی در آن پیش آمد و دنیا به عصر یخی وارد شد. قطاری که موتور محرک همیشگی دارد به همراه آخرین انسانهای باقیمانده به دور زمین میچرخد. نخبگان در بخش جلویی قطار ساکن اند و از مزایای بیشتری استفاده می کنند. در حالی که بخش های دیگر به بخش بیرونی قطار نزدیک ترند. و آنها یک روز، شورش می کنند.


1. فرزندان انسان ‒ Children of Men ‒ 2006

نفرین ناباروری به دنیا حاکم شده و بشریت در حال انقراض است. جنگ های بسیاری در کشورهای مختلف اتفاق افتاد و آنها را به هرج و مرج وا داشت و انگلیس تنها دولت اجرایی باقی مانده است. وضعیت پناهندگان از کنترل خارج شده و دولت قوانین سختگیرانه ای برای مهاران وضع کرده است. و سپس، 18 سال بعد، یکی از پناهندگان حامله می شود. وی یک فعال سابق است که مسئولیت حفاظت از زنان و نجات بشریت بر عهده اوست.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. Mehdi

    خرداد 16, 1400

    قطار بوسان فوقولادست

    پاسخ

  2. مطهره

    بهمن 7, 1399

    بهترین فیلم زامبی جنگ جهانی زد و قطار بوسانه قطار بوسان عالیه اشک ادمم درمیاره خیلی خوب بود

    پاسخ

  3. امیر محمد

    آذر 11, 1399

    بهترین فیلم ها جنگ جهانی زد.قطار بوسان۱.بوده

    پاسخ

  4. bahar

    آبان 8, 1398

    من پیگیر جدی سینمای غربم اما قطار بوسان عجیب به من حال داد فیلمنامه حماسی لحظات ناب احساسی فداکاری و عشقی که در کل فیلم جریان داشت درس انسانیت به ادم میداد شاهکار بود و از فیلم های تو لیست یه سروکله بالاتر………..

    پاسخ

  5. حامد

    آبان 6, 1398

    دیدن همشون لذت بخشه هر چند همشون درباره زامبی نیستن ولی دنیای آخرالزمان رو به خوبی نشون میدن

    پاسخ