فیلم Joker پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما‌ی جهان با درجه سنی بزرگسال شد

بعد از گذشت چهار هفته از اکران جهانی فیلم “جوکر” و بعد از اینکه این فیلم توانست رکورد افتتاحیه ماه اکتبر را بشکند، اکنون این فیلم با عبور از 788 میلیون دلار فروش جهانی موفق شد رکورد فیلم “ددپول2” (Deadpool 2) را هم بشکند و رسما به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما‌ی جهان با درجه سنی بزرگسال (R-rated) تبدیل شود.

پیش از این فیلم “ددپول 2” با فروش ۷۸۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ و فیلم “ددپول” با فروش ۷۸۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶، پرفروش‌ترین فیلم‌ها با درجه سنی بزرگسال در سراسر جهان بوده‌اند.

فیلم “جوکر”، ساخته “تاد فیلیپس” (Todd Phillips)، تا پایان هفته چهارم اکرانش 258 میلیون دلار فروش داخلی و 530 میلیون دلار فروش جهانی داشته است. این فیلم از هفته گذشته وارد رقابت سختی با فیلم “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان” (Maleficent: Mistress of Evil) برای تصاحب جایگاه نخست جدول باکس آفیس شده است.

جالب است بدانید بسیاری از منتقدان ار همان ابتدای اکران رسمی این فیلم، خشونت به کار رفته شده در آن را بیش از اندازه دانستند و “جوکر” را فیلمی خطرناک نامیدند! گفته می شود برخی از منتقدان سینما نیز سعی دارند با دادن امتیاز پایین به این فیلم، مخاطبان را از تماشای آن منصرف کنند. اما با توجه به موفقیت فیلم “جوکر” در این مدت، به نظر نمی رسد که چیزی از محبوبیت آن نزد سینما دوستان کم شده باشد.

فیلم “جوکر” با اینکه اقتباسی از کمیک های دی سی است، اما داستانی کاملا متفاوت دارد و به طور اختصاصی به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می شود.  “واکین فینیکس”، “رابرت دنیرو”  و “زازی بیتز” از جمله بازیگران این فیلم می باشند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم