7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “مالیفیسنت” (Maleficent)

تا به امروز شاهد اقتباس های متعددی از داستان های شاه و پری در سینما بوده ایم. اما در بیشتر این کارهای اقتباسی، فیلمسازان همیشه رویکردی کلاسیک از داستان را نگه می داشتند و هیچگونه خلاقیت یا تفسیری به آن اضافه نمیکردند. در حالی که بیشتر آنها این رویه را پیش گرفتند، فیلمسازانی هم بودند که تصمیم گرفتند مسیری نادرتر را انتخاب کنند. یکی از این فیلمسازان  “رابرت اشترمبرگ” (Robert Stromberg) است که “مالیفیسنت” را براساس فیلمنامه “لیندا وولورتون” ساخت. این فیلم درواقع داستان “زیبای خفته” را بیان می کند، اما از نگاهی متفاوت. در اینجا، شخصیت اصلی “بل” نیست بلکه “مالیفیسنت” است، جادوگری بدجنس که نفرینش موجب خواب ابدی “بل” می شود.

به مالیفیسنت توسط مردی که گمان می برد عشق زندگیش است، خیانت می شود. دوست پسر او “استفن” برای اینکه “شاه هنری” را خوشحال کرده تا با دخترش ازدواج کند، به مالیفیسنت خیانت می کند. مالیفیسنت حاکم “مور” است که هنری این حق را برای خودش میخواست. زمانی که موفق نشد مور را به سلطه خود در بیاورد، اعلامیه ای حاضر کرد و در آن نوشت که هرکس مالیفیسنت را بکشد، می تواند پس از مرگ او شاه شود و با دخترش ازدواج کند. استفن شاه می شود، و خشم مالیفیسنت دامن دخترش “بل” را فرا می گیرد. این فیلم تخیلی و تاریک است که تصورات بیننده را به دام می اندازد، که همین باعث موفقیت آن شده است. “آنجلینا جولی” نقش خود را به عنوان شخصیت اصلی به زیبایی هر چه تمام تر ایفا می کند، و به دلیل حضور جذاب اوست که ما در تمام طول فیلم میخکوب میشویم. استفاده از جلوه های ویژه به کمک CGI به خوبی مدیریت شده است. اگر از تماشای فیلم مالیفیسنت لذت برده اید، فیلم های دیگری مانند آن هم هستند که باید تماشا کنید. به خواندن ادامه داده و لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


7. سفیدبرفی و شکارچی ‒ Snow White and the Huntsman ‒ 2012

“سفیدبرفی و شکارچی” اولین تجربه کارگردانی “روپرت سندرز” است و درست مانند “مالیفیسنت” این فیلم هم بازگویی داستان مشهور “سفید برفی و هفت کوتوله” است، اما از دیدگاهی دیگر. در اینجا، خواهیم دید که چگونه سفیدبرفی از ابتدا به کنترل نامادری شیطانیش در آمد. شخصیت نامادری او “راونا” با خلاقیتی بی نقص توسط “شارلیز ترون” ایفای نقش شده است، و از آنجایی که ما مقداری از زندگی گذشته او را میدانیم، اعمال حال حاضر او برایمان قابل هضم است. زمانی که آیینه جادویی به او می گوید که “سفیدبرفی” (با بازی کریستین استوارت) دلیل نابودی او خواهد بود، راونا به “اریک شکارچی” (با بازی کریس همسورث) دستور می دهد تا او را به جنگل برده و بکشد. اما اریک، از این کار سرباز می زند و در عوض به محافظ سفیدبرفی تبدیل می شود. “ترون” و “همسورث” اجرای فوق العاده ای در این فیلم داشتند. موضوعات فمینیستی این فیلم نیز قابل ستایش است.

همچنین بخوانید: اگر انیمیشن مولان (Mulan) را دوست دارید این 8 فیلم را ببینید


6. آلیس در سرزمین عجایب ‒ Alice In Wonderland ‒ 2010

“تیم برتون” استاد فیلم های تخیلی تاریک است. این کارگردان با تخیل خلاقانه ای که دارد، همیشه موفق بوده شخصیت ها و داستان هایی بسازد که قوه تخیل ما را قلقلک می دهند و همیشه از مرزی که می گوید چه چیزی باید در ژانر تخیلی اتفاق بیفتد فراتر رفته است. این فیلم اقتباسی ساخت سال 2010 از رمان کلاسیک “لوئیس کارول”، شاهدی دیگر بر آن است که اگر “برتون” به اصولی که میخواست برسد، چه خواهد ساخت. در این داستان، آلیس دختری 19 ساله است که پس از سقوط به چاله خرگوش، وارد سرزمین عجایب می شود. در آنجا او با “کلاهدوز دیوانه” (جانی دپ) آشنا می شود و به مبارزه ای بزرگ بین “ملکه قرمز” شرور (هلنا بونهام کارتر) و “ملکه سفید” پرهیزگار (آن هاتاوی) وارد می شود. “آلیس در سرزمین عجایب” با طراحی شگفت انگیز و ایفای نقش های فوق العاده ای که داشت، داستانی جدید و تازه بود، و برخلاف منشا آن، علامت معروف تیم بورتون را بر خود ندارد.

همچنین بخوانید: 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه خانواده آدامز (The Addams Family)


5. بئوولف ‒ Beowulf ‒ 2007

“رابرت زمکیس” که برای سه گانه “بازگشت به آینده” (Back To The Future)، “چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟” (Who Framed Roger Rabbit؟) و دیگر فیلم های زیبایش مشهور است، کارگردان این فیلم جالب توجه در سال 2007  نیز هست. “بئوولف” نخستین داستان حماسی نوشته شده در زبان انگلیسی محسوب می شود. داستان فیلم درباره قهرمانی بزرگ است که به دستور پادشاه دانمارک، “بئوولف” هیولایی عظیم الجثه به نام “گرندل” که برای مدتی در حال ویران کردن پادشاهی بود، را می کشد. مادر گرندل که از مرگ فرزندش عصبانی می شود قسم میخورد که انتقام بگیرد. بازیگرانی مانند “آنتونی هاپکینز“، “رابین رایت”، و “آنجلینا جولی” در این فیلم صداپیشگی کردند. انیمیشن این فیلم یکی از بخش های تاثیرگذار آن است. این فیلم به زیبایی نوشته شده و بینندگان را در طول فیلم درگیر خود می کند.

همچنین بخوانید: 7 انیمیشن زیبا شبیه به Angry Birds


4. آلیس در آن سوی آینه ‒ Alice Through the Looking Glass ‒ 2016

” آلیس در سرزمین عجایب” ساخت سال 2010، داستان اولیه خود را از کتاب “کارول” به نام “در آن سوی آینه” ایده گرفت اما بعد از آن داستان مخصوص خود نوشته “لیندا وولورتون” را دنبال می کند. در این داستان، آلیس یک آیینه جادویی کشف می کند که او را به سرزمین عجایب باز می گرداند. به محض اینکه به آنجا می رسد، آلیس متوجه می شود که دوست او “کلاهدوز دیوانه”، پس از ناپدید شدن خانواده اش، کمی ناامید شده است. این باعث می شود که، آلیس به نصحیت ملکه سفید به خود “تیم” مراجعه کند و از او بخواهد تا خانواده کلاهدوز را نجات دهد. اما بعد متوجه می شود که تیم در حال همکاری با ملکه قرمز است و خود پشت قضیه ناپدید شدن خانواده کلاهدوز نقش دارد. این فیلم در گیشه سینما مانند بمب ترکید، و فروش خوبی داشت، اما بازی “دپ”، “آن هاتاوی”، “ساشا بارون کوهن” و “هلنا بونهام کارتر” مانند همیشه عالی است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


3. دلیر ‒ Brave ‒ 2012

پیکسار، همیشه در فیلم هایش استانداردی را رعایت کرده است، و روش های خلاقانه اش هرگز اشتیاق آنها برای گفتن داستان های تخیلی را مختل نکرده است. فیلم “دلیر” ساخته شده در سال 2012، شاهدی بر این واقعیت است. داستان فیلم درباره یک کماندار مستقل به نام “مریدا” است. او از ازدواج با متحدان پدرش سر باز می زند، و در عوض با شکست دادن خواستگارانش در یک مسابقه تیراندازی آنها را تحقیر می کند. با این حال، این کار سرپیچی از یک سنت باستانی خواهد شد و اینکار او باعث می شود نیروهایی اهریمنی آزاد شوند. حالا همه چیز به مریدا بستگی دارد تا از هنر و توانایی کمانداری و شجاعت درونی خود استفاده کند تا نظم را به پادشاهی بازگرداند. این فیلم خوش ساخت است، و پیچدگی های کافی ای دارد تا کودکان عاشق آن شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن بالا (UP)


2. اوز بزرگ و قدرتمند ‒ Oz the Great and Powerful ‒ 2013

رمان های “ال. فرانک بام” داستان های نمادین ادبی هستند که معمولا در فیلم های سینمایی اقتباس های زیادی از آنها شده است. از زمان فیلم فوق العاده “جادوگر شهر اوز” در سال 1939 فیلم ها و برنامه های تلوزیونی زیادی درباره سرزمین جادویی اوز ساخته شدند. ” اوز بزرگ و قدرتمند ” دنباله همتای خود که ساخت سال 1939 بوده، است، و داستان درباره یک تردست و آدمی فریبکار به نام “اسکار دیگز” است. دیگز با یک بالون به طور تصادفی به سرزمین اوز وارد می شود. وقتی به آنجا می رسد، متوجه می شود که در آنجا پیشگویی گفته شده است که او باید به هر قیمتی شده آن را به حقیقت بدل کند. تنها مشکل این است که در این سرزمین جادویی، دیگز تنها کسی است که هیچگونه توانایی جادویی ای ندارد. این فیلم در زمینه فهم داستان کمبودهایی دارد، اما جلوه های بصری آن خیره کننده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


1. برادران گریم ‒ The Brothers Grimm ‒ 2005

ما درباره داستان های بازگو شده در این لیست صحبت کردیم و این عادلانه است که این لیست را با داستان هایی درباره دو فرد که این افسانه ها را جمع کرده و به گونه ای قابل دسترسی به یک کتاب تبدیل کرده اند، به پایان برسانیم. در این فیلم ساخت سال 2005، برادران گریم توسط “مت دمون” و “هیث لجر” به تصویر کشیده شده اند، و داستان درباره ماجراجویی آنهاست که با ساخت داستان های دروغین از قدرت های جادوییشان دنبال می شود. مشکل آنها زمانی شروع می شود که در موقعیتی قرار می گیرند که باید در زندگی واقعی شان با موجوداتی جادویی بجنگند. اگر در اینکار موفق نشوند، تعدادی از دختران جوان خواهند مرد. این فیلم سرعتی ثابت دارد و مکان های زیبایی را نشان می دهد. با این وجود، داستان کمی معمولی است و چیز هیجان انگیز و جدیدی برای عرضه ندارد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم