معرفی بهترین فیلم های ابرقهرمانی این دهه (2019 تا 2010)

مارتین اسکورسیزی” بر این باور است که فیلم های دنیای سینمایی مارول و به طور کلی فیلم های ابرقهرمانی، مانند شهربازی هستند و به خاطر کمبود ارتباطات احساسی و روانشناسی در فیلم های ابرقهرمانی، برای آنها تاسف خورده و آنها را مورد انتقاد قرار می دهند. میخواهم بگویم، با اینکه تا حدود زیادی با این مسئله موافقیم، اما در حال حاضر این فیلم ها هستند که صنعت را به دست خود گرفته اند. درست ترش این است که در حال حاضر آنها تجارت را به دست گرفته اند.

تا این تاریخ، برجسته ترین و گران ترین فیلم های تاریخ، فیلم های ابرقهرمانی هستند. علاوه بر آن، با توجه به بازه زمانی این مقاله، تمامی فیلم های ابرقهرمانی که از سال 2010 تا به الان منتشر شده اند، به طور کلی بیش از حدود 27 میلیارد دلار به طور جهانی فروش داشته اند، که این یعنی چیزی حدود هر نیم سال دو میلیارد و نیم دلار. در بین این ها، هشت تای آنها در دسته میلیارد دلاری، و دوتای آنها در دسته در انتظار دو میلیارد دلاری بودند. زوایای تجاری در اینجا، همانند تاثیرات آنها بر رسانه های گروهی و فرهنگ پاپ دیوانه کننده است.

طرفداران کتاب های کمیک و علاقمندان به فیلم، در بهترین زمان ممکن زندگی کرده اند، چرا که تمام شخصیت های مشهور کتاب های کمیک صاحب پرده سینما شده اند، و بیش از هر زمان دیگری در این دهه، کمپانی مارول به همه آنها شکل می دهد،کاری که از سال 2008 با ساخت فیلم “مرد آهنی” آغاز کرد، که پایان کار کمپانی DC محسوب شد. انتخاب بین 30 تا از آن فیلم ها، که حدودا بیشتر آنها از کمپانی مارول بودند و در سال 2013 ساخته شدند، آنقدر که از بیرون به نظر می آمد، کار دشواری نبود چرا که کیفیت آنها بسیار پایدار بوده است. با تمام اینها، برایتان لیستی از بهترین فیلم های ابر قهرمانی این دهه را آماده کردیم. با پروشات همراه باشید.


17. درد ‒ Dredd ‒ 2012

این فیلم برای شروع لیستی از فیلم های ابرقهرمانی انتخابی غیرمعمول است، اما آیا ابرقهرمانان بدون قدرت هایشان، تنها می ایستند و قانون شکنان را تماشا می کنند؟ این فیلم سیاه اکشن، درباره قانون شکنی سایبرپانک به نام “قاضی درد” شخصیتی مشهور است، که فضایی ناراحت کننده و افسرده کننده درباره زندگی افراد آسیب پذیر را نشان می دهد. “کارل اربن” در شخصیت آن فرد مشهور به خوبی ایفای نقش کرد، صحنه های اکشن نیز وحشیانه بودند و به خوبی فیلمبرداری و اجرا شدند، به طوری که از ابتدا تا انتهای فیلم بسیار زیبا شد. حالا با وجود شهرت این فیلم، بازده پایین بینندگان شانس داشتن ادامه ای برای آن را کاهش داده است، و این چیزی است که در تلاشیم تا به بقیه بفهمانیم این فیلم چقدر دست کم گرفته شده است.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما که جزو MCU نیستند


16. مردان ایکس: روزهای گذشته آینده ‒ X-Men: Days of Future Past ‒ 2014

فیلم دنباله دار ایکس من پس از اینکه “ققنوس سیاه” (Dark Phoenix) در آن سال به موفقیت رسید، دیگر به پایان رسیده بود، که آن هم نتیجه ادغام دیزنی فاکس و فروش مردان ایکس برای فاز V کمپانی مارول بوده است، اما کسانی هم بودند که از آن لذت بردند و پیشنهاد بازگشت آن را دادند. با این وجود، با تمام مسخره بودنش، استودیو قصد داشت تا تیم جوانتری از مردان ایکس بسازد. در آن زمان ادغام دو نسل از مردان ایکس بسیار تماشایی بود و امروز، مطمئنیم که معنایی بیش از آن داشته است. با اینحال، این حرکت ابرقهرمانی در حالت یکپارچه سازی بوده که به خوبی نیز انجام شده است. افسوس که این تنها فیلمی است که در آن “لوگان” با بازی “هیو جکمن“، “مگنتو” با بازی “مایکل فاسبندر” و “پروفسور ایکس” با بازی “جیمز مک آووی” در کنار یکدیگر قرار می گیرند.


15. پلنگ سیاه ‒ Black Panther ‒ 2018

قطعا وقتی میگوییم “پلنگ سیاه” در اوایل سال جاری با گرفتن 3 اسکار حماسه آفرید، اغراق نکرده ایم، زیرا این فیلم ابرقهرمانی هم موفق بوده و هم  گیشه سینما، به خصوص در خانه، فروش بالایی داشته است. بدون تشریح علمی- سیاسی فیلم، میتوان گفت که این فیلم تنها فیلم ابرقهرمانی مثل بقیه بود، اما این عنصر علمی-سیاسی تنها چیزی است که آن را از بقیه جدا می کند. پلنگ سیاه که در زمان خود برای داشتن عوامل خلاق و زمینه ای که درباره تاریخ و جغرافی است، ستایش شد و به دلیل داشتن شخصیت شرور و خاص به یک استثنا در کمپانی مارول تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه پلنگ سیاه (Black Panther)


14. زن شگفت انگیز ‒ Wonder Woman ‒ 2017

“زن شگفت انگیز” فیلمی است که میتوانست سرنوشت کمپانی DC را تغییر دهد، گرچه “لیگ عدالت” (Justice League) این موضوع را تغییر داد. کمپانی DC توانست با زن شگفت انگیز کمی از خشم منتقدان راکاهش دهد، که %95 نظرات مثبت منتقدان را بدست آورد و حدود 800 میلیون دلار در گیشه جهانی سینما به فروش رفت که جمع بندی قابل احترامی برای آن است. “گل گدوت” با بازی در نقش شاهزاده ای آمازونی که در طول فیلم از پس خودش بر می آید، پوزه تمام مخالفان خود را به خاک زد. فیلم هم مانند شخصیت خود، قدرت، دلیری، شجاعت و مهربانی را به نمایش گذاشت، و با کیفیت افسانه ای که WW برای آن ساخته بود موفق شد از بهترین فیلم های فصل بشود.


13. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان ‒ Captain America: The Winter Soldier ‒ 2014

این فیلم میتوانست بسیار بالاتر از دیگر فیلم های لیست قرار بگیرد، اما از نظر میدان دید از برخی دیگر نامزدهای موجود برتر نبود. اما با این وجود، این فیلم از معدود فیلم هایی از کمپانی مارول است که قسمت دوم آن در این لیست قرار دارد، و البته به غیر از “پلنگ سیاه” همچنین تنها فیلم تکی است که دنباله دارد. صحنه های اکشن فیلم یکدست، پرسرعت و مرتبط با یکدیگرند که به سادگی جزو بهترین فیلم های اکشن محسوب می شود. این فیلم که دومین قسمت از سری “کاپیتان آمریکا” است، در مقایسه با قاعده بررسی شده و امتحان شده ی دیگر فیلم های ابرقهرمانی مانند پیش نمایشی جاسوسی است و با دیگر فیلم های معمول کمپانی مارول تفاوت دارد. هنوز هم میگوییم، این فیلم بهترین فیلمی بوده که کمپانی مارول میتوانست بسازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کریستین بیل که باید تماشا کنید


12. ددپول ‒ Deadpool ‒ 2016

هنوز هم بر این باوریم که “ددپول 2” از این سری بهتر است، چون شخصیت ها، دنیای آن، داستان و صحنه های اکشن در این سری بسیار پر جزئیات تر بوده اند، که در آن این مزدور بد دهن به طرزی بسیار مصمم تر از سری اول عمل می کند. با این حال، همه چیز از قسمت اول شروع می شود، که در آن ایده ابرقهرمان بودن به میان آمد. بزرگترین انتقادی که از این فیلم داریم این است که جدا از تقلید کردن تمام رسومات معمول فیلم های ابرقهرمانی و موفقیت در آن، خود “ددپول” به قربانی رسومات معمول فیلم های ابرقهرمانی تبدیل شد: یعنی نمایشنامه ای معمولی! باتوجه به دیگر فیلم های ابرقهرمانی که به اندازه زیادی به نتیجه رسیده اند، “ددپول” هم تحولی مهم در فیلم های ابرقهرمانی ایجاد کرده، و به دنیا ثابت کرد که این نوع فیلم ها همیشه نباید جدی و خشک باشند.


11. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ‒ Captain America: Civil War ‒ 2016

یکی از دو رویارویی های ابرقهرمانان در آن سال، “جنگ داخلی” است که لیست بزرگی از آنها برای تحقیقات دولتی به دو گروه تقسیم شدند و راه قدیمی قانون شکنی خود را به پیش گرفتند، اما قهرمان های دیگر در آن دخالت کردند. با این وجود، داستان های پیچیده ای خلق شد که به خوبی هم به نمایش درآمد. اما وقتی که این منظره به نمایش گذاشته شد، فورا تمام آنها به بهترین لحظات نمادین در کمپانی مارول تبدیل شدند، درست پس از تعقیب پلنگ سیاه و صحنه جنگ در فرودگاه که با ورود مردعنکبوتی همراه بود، تا صحنه جنگ تن به تن بین کاپیتان آمریکا و مرد آهنی. این فیلم از جهات مختلف، توانسته راه را برای هدایت برادران روسو باز کند تا بتوانند بزرگترین فیلم هایی را که دنیا به خود دیده را کارگردانی کنند.

همچنین بخوانید: 5 فیلم برتر ابرقهرمانی که از کتاب های کمیک اقتباس نشده اند


10. بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت – 2016 – Batman V Superman: Dawn of Justice

به دلایل زیادی بسیاری از افراد از این فیلم متنفرند، قطعا چیزهای اشتباهی نیز در این فیلم وجود دارد، درست مانند دیگر فیلم ها، اما این دلیلی کافی برای هجوم منتقدان نیست، که همین موضوع بر فروش این فیلم در گیشه نیز تاثیر گذاشت.

صحنه نهایی فیلم و و صحنه های اضافی آن تا حدودی قابل قبول اند و نقش سوپرمن در فیلم کمی معقولانه تر شد، اما با وجود آن مشکلاتی درباره راوی وجود دارد. با این حال، این فیلم رویارویی بهتری از ابرقهرمانان را نمایش داده که اهمیت آن از نکات ضعیف فیلم بیشتر است: مبارزه مشهور بزرگ آن به تنهایی بهترین مبارزه بتمن روی صحنه بود، ورود شاهکارانه زن شگفت انگیز، موسیقی متن فوق العاده از “هانس زیمر”، صحنه ابتدایی عالی و چیزهای دیگر از نقاط قوت فیلم هستند.


9. شگفت انگیزان 2 ‒ The Incredibles 2 ‒ 2018

“شگفت انگیزان 2” پس از گذشت چهارده سال از بخش اول آن منتشر شد و آن را به میراثی بزرگ تبدیل کرد. دنباله چنین فیلم هایی همیشه مقایسه های ناعادلانه ای دریافت خواهد کرد و معمولا با انتظارات بی دلیلی مملو خواهد بود. اگر هنوز موفق به تماشای سری اول آن نشده اید باید بگوییم “شگفت انگیزان 2” هیجان انگیز، بسیار جالب و پر از شوخی های خنده دار و انیمیشنی فوق العاده است. اگر قسمت اول آن را تماشا کرده اید، خبر خوب این است که این فیلم هنوز جالب و همچنان عالی باقی مانده است. بی شک و صراحتا، “جک جک” ستاره فیلم است. زمانی که اعضای خانواده به توانایی جدید او پی می برند و سعی می کنند با آن کنار بیایند، یکی از بهترین صحنه های فیلم است، و باعث می شود بخندید و به دوست داشتنی بودن او بیشتر و بیشتر پی ببرید.

همچنین بخوانید: 7 انیمیشن زیبا شبیه به Angry Birds


8. مرد پولادین ‒ Man of Steel ‒ 2013

فیلم “مرد پولادین” به خوبی تمام فیلم های اصیل دیگر است. کمپانی برادران وارنر، به دنبال ساخت فیلمی دیگر از “سوپرمن” بودند که قبلا با “بازگشت به خانه” تا حدی محقق شده بود و می خواستند با آن دی سی را به ثمر بنشانند. پس از شروعی که در آن همه چیز در کریپتون نابود شده و “زاد” تبعید می شود، “کلارک” جوان قدرت های خود را کشف کرده و هویت خود را پیدا می کند. آن هم در دنیایی که آن را خانه اش می داند، بنابراین فیلم زمینه ای درونگرا و شخصی به خود می گیرد.

قدرت این فیلم در انتخاب عوامل مناسب آن است، که بدون آنها این فیلم نیمی از تاثیر خود را از دست می داد. موسیقی متن “هانس زیمر” که  در سال جدید بسیار بهتر خواهد شد، جاذبه بیشتری به افسانه این پسر آبی بزرگ اضافه می کند. اگر “اسنایدر” چشم انداز خود را با کمی تصحیح ادامه دهد، در طول زمان دیگران به او ملحق خواهند شد.


7. انتقامجویان ‒ The Avengers ‒ 2012

مارول اولین مرحله قهرمانان خود را در سال 2012 تشکیل داد، و با اینکه شایستگی این فیلم به طور کلی قابل بحث می باشد، انتشار “انتقامجویان” کمتر از رویدادی به یادماندنی نخواهد بود، چرا که به دنیا نشان داد، شریک شدن می تواند چقدر پرسود باشد. این فیلم برای “فیج” و تیم او در استودیوی مارول، آزمایشی بود که مزد زحماتشان را هم داد، در حالی که برای دیگران، مانند راهنمایی به دیگر قسمت ها بود. این فیلم مشکلاتی هم دارد، اما به انتقامجویان اجازه می دهد دور هم جمع شده و فیلم ابرقهرمانی خوبی را به تصویر بکشند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


6. مردان ایکس: کلاس اول ‒ X-Men: First Class ‒ 2011

“کلاس اول” عنوانش را به خوبی تعریف می کند، این فیلم به زیبایی خلق شده و یکی از بهترین نقش آفرینی ها را داشته است. این فیلم داستان “چارلز اگزیویر” جوان و “اریک لنشر” است البته قبل از اینکه به “پروفسور ایکس” و “مگنتو” تبدیل شده، و در فرقه ای به نام “مردان ایکس و برادری” عضو شوند. داستان در زمان جنگ سرد دهه 60 اتفاق می افتد، زمانی که تهدیدات هسته ای افزایش یافتند و داستان به طرز مبتکرانه ای اتفاقات ضروری آن دوره را با کشف جهش یافته ها و قابلیت آنها توسط جهان به جلو می رود. این فیلم به طور هوشمندانه ای برخی قطعات را اجرا کرده است، در حالی که همیشه در مهار قسمت های فنی برتری داشته است. “مایکل فاسبندر” و “جیمز مک آووی” بدون چشم داشت در نقش های خود الهام بخش هستند. ارتباط بین آنها در زمان جوانی یکی از درست ترین چیزهایی است که در این فیلم وجود دارد.


5. شوالیه تاریکی بر می خیزد ‒ The Dark Knight Rises ‒ 2012

سنگینی یک میراث بسیار زیاد است. و میراث یکی از پراحترام ترین فیلم های تاریخ و مسئولیت پایان یافتن یکی از بهترین سه گانه های تاریخ، بر دوش “شوالیه تاریخی بر میخیزد” بوده است، که با اینکه از بسیاری از فیلم های ابرقهرمانی امروز بهتر و قوی تر است، اما در زیر سنگینی وزن این میراث در حال خم شدن است. با این وجود، این تنها مشکل این فیلم نیست. “شوالیه تارکی برمیخیزد” حتی جدای از مقایسه های ناعادلانه ای که با آن روبرو شد، مشکلات زیادی داشت، اما به غیر از آن، تازگی این پروژه، اصرار آن بر داستان گویی است که آن را فوق العاده می کند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: بتمن در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


4. لوگان ‒ Logan ‒ 2017

“لوگان” تقریبا یک فیلم ابرقهرمانانه نیست، بیشتر شبیه به فیلمی شخصیت محور و نمایشی وسترن است. “لوگان” مانند همیشه مردی آسیب پذیر و بدبین است، جنگ های او معمولا خشن اما درونی است، که با زبان بدن “هیو جکمن” که در طول سال ها در آن استاد شده، به زیبایی نشان داده می شود. هیچ نظر متفاوتی در این موضوع که “هیو جکمن” صاحب این شخصیت شده، وجود ندارد و این برای بینندگان سخت است که شخص دیگری سعی به ایفای این نقش کند، حتی دهه ها بعد. پس از اینکه او آخرین اجرای خود را در این نقش ایفا کرد، قطعا طرفداران را به گریه انداخت، اما این وداع در واقع یکی از زیباترین قسمت های فیلم است. علیرغم وجود کمبودهایی در داستان و مشکلات ادامه دار بین دیگر مردان ایکس، “لوگان” تا همیشه یکی از بهترین هایی می ماند که این ژانر میتوانست داشته باشد.


3. مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ‒ Spiderman: Into the Spiderverse ‒ 2018

تا به حال ما هفت فیلم لایو-اکشن از “مرد عنکبوتی” دیده ایم، اما هیچکدام از آنها به اندازه این یکی جالب نبوده اند. شاید “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spiderman : Homecoming) به عنوان یک فیلم جذاب نبود. البته، “تام هالند” قبل از بازی دومش در “انتقامجویان: جنگ ابدیت” بازی خوبی داشت.

با این وجود، “مردعنکبوتی” تنها شخصیت از دنیای مارول است که بی حد و حصر تحسین شده و “مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی” با معرفی یک مرد عنکبوتی جدید به نام “مایلز مورالس” به این تحسین اضافه شد. بله، پیتر پارکر هم هست و به او آموزش هایی می دهد و همینطور دیگر مردان عنکبوتی نیز از دیگر دنیاها وجود دارند، معرفی آنها یکی از بهترین قسمت های فیلم است و همین است که این فیلم را از دیگر سری هایش متفاوت می کند. این فیلم یکی از لذت بخش ترین تجربه های “مردعنکبوتی” بود، احتمالا بعد از “مردعنکبوتی 2” از “رایمی”.

همچنین بخوانید: 10 ابرقهرمان زن جذاب در تاریخ سینما


2. انتقامجویان: جنگ ابدیت ‒ Avengers: Infinity War ‒ 2018

از وقتی که دنیای سرگرمی در یک سال شاهد دو فیلم عالی پشت سر هم قرار بگیرد، زمان بسیار زیادی گذشته است آن هم با فیلم های “جنگ ابدیت” و “پایان بازی”، در حالی که بحث اینکه کدام یک بهتر است تا مدتی ادامه خواهد داشت، واقعیت این است که این دو فیلم مفهوم تجارت سینما را تغییر دادند. “انتقامجویان: جنگ ابدیت” فیلمی بود که طرفداران سالها منتظر پخش آن بودند، نقطه ی اوج یک دنیای سینمایی و شاید آغاز یک پایان.

این فیلم از چیزی که همگان انتظار داشتند بزرگتر و بهتر بود و قطعا برای زحمتی که در ساخت این فیلم کشیده شده و دوراندیشی عوامل آن در این تجارت، باید تحسین شود. داستان “تانوس” و انگیزه های او به عنوان فردی شرور و تهدیدات او برای متعادل کردن جهان وزن احساسی زیادی به داستان اضافه می کند.

فیلمبرداری و جلوه های ویژه در مقایسه با فیلم های قدیمی مارول گامی بزرگ بوده و حتی موسیقی متن آن نیز بهتر بود. ممکن است برای برخی بینندگان کمی بیش از حد باشد، اما اگر برای هر قهرمان یک صحنه عالی ضبط شود و برای کاپیتان، مرد آهنی و ثور، صحنه های فوق العاده ای خلق می شود که به تنهایی سزاوار تحسین است.


1. انتقامجویان: پایان بازی ‒ Avengers: Endgame ‒ 2019

شاید “جنگ ابدیت” در میان این دو فیلم بهتر باشد، اما 40 دقیقه آخر “انتقامجویان: پایان بازی” چیزی است که رویای ابرقهرمانان از آن ساخته شده: چیزی است که تک تک ما بیش از یک دهه صبر کردیم تا آن را تماشا کنیم، و با این وجود، هیچکدام از ما نمیدانستیم که منتظر چه هستیم، تا اینکه آن را تماشا کردیم.

زمان پخش لحظات کلیدی فیلم در سینما شاهد فوران احساسات بودیم و تا به حال ندیده بودیم که در جایی با حدود 300 نفر همگی آنقدر هماهنگ با هم از روی هیجان فریاد بکشند. اگر این همان چیزی نیست که در نهایت فرهنگ ابرقهرمانان را در بهترین سطح خود تعریف می کند، پس دیگر نمی دانیم چه بگوییم. در ابتدای مقاله هم گفتیم با احترام به نظر “اسکورسیزی” درباره کمبود احساسات مخالفیم.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (22)

بستن فرم

  1. Ali

    فروردین 16, 1400

    به تظر کلا اشتباه بود(به معنای واقعی) فیلم شوالیه تاریکی خیلیییییییی بهتره انتقام جویان پایان بازیه و پلنگ سیاه هم خیلییییی بهتر بتمن علیه سوپر منه اصلا بتمن علیه سوپر من مضخرف بود و جزو بدتریناس ن بهترینا

    پاسخ

  2. Maker

    دی 11, 1399

    خدایی اندگیم رتبه اول رو داره یک دلیل بیارین که چرا بهترین شده ؟

    پاسخ

  3. Farzad

    آبان 13, 1399

    سلام و خسته نباشید
    رتبه بندی خوبی بود بااینکه BVفیلم متوسطی بود ولی متاسفانه بیش از اندازه بهش حمله کردن و طوری شده که حتی به نکات مثبتشم حمله کردن ! طوری شده که حتی این افراد به نویسند مقاله توهین میکنن.

    پاسخ

    • Farzad در پاسخ به Farzad

      آبان 13, 1399

      ببخشید bvs

      پاسخ

  4. shayan

    آبان 3, 1398

    سلام خسته نباشید…
    مقاله یسری عیب بزرگ داشت مثلا حضور فیلم افتضاح bvs و…بطور کلی دی سی هم فیلماش و انیمیشن هاش سر و تهشون اینه که یکی میزنه یکی میخوره بعدش دوتا میزنه دوتا میخوره و.‌…. که همین یکی از نقاط ضعف فیلماشه و امیدوارم دی سی تو جاستیس لیگ ۲ دارکساید رو به خوبی به تصویر بکشه ن مثل انیمیشن ها که نوبتی کتک میزنن و کتک میخورن….
    چیزی که میخواستم بگم اینه که تو قسمت iw نوشته توناس؟؟؟نکنه منظور نوشته تانوسه😐😐

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به shayan

      آبان 3, 1398

      یه اشتباه دیگه هم هست:
      اینکه اینفینیتی وار ۲۰۱۸ اکران شده نه ۲۰۱۷…

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به آریو

        آبان 5, 1398

        مرسی که تصحیح کردین

        پاسخ

      • عباس در پاسخ به آریو

        آبان 6, 1398

        سلام آریو،
        اصلاح شد ممنون 🌹

        پاسخ

  5. استیو راجرز

    آبان 2, 1398

    با سلام مجدد .
    میخواستم از سایت خوب پروشات درخواست کنم لطفا اگه ممکنه یک مقاله هم درباره قدرتمندترین شخصیت های MCU بنویسید . البته یک مقاله راجب قویترین ابرقهرمانان MCU نوشتین اما راجب قدرتمندترین شخصیت ها خیر . پس لطفا اگه مقدور هست این مقاله رو هم بنویسید که مکملش هم بشه . مرسی .

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به استیو راجرز

      آبان 3, 1398

      سلام استیو،
      بله موضوع خوبیه و حتما توی برنامه قرار میدیم،
      مرسی بابت پیشنهادت 🌹

      پاسخ

  6. کیارش

    آبان 1, 1398

    من بتمن علیه سوپرمنو جزو بدترین فیلم های ابر قهرمانی میدونم بعد تو رتبه 10

    پاسخ

  7. علی

    آبان 1, 1398

    سلام خسته نباشید
    من چند وقتیه که لیست فیلمهای پیشنهادی تونو دنبال می کنم
    قصد توهین ندارم ولی این یکی واقعا بد بود
    هم از لحاظ بعضی انتخابا و هم از لحاظ رده بندیشون
    واقا اندگیم از بتمن نولان بهتره؟؟
    من خودم مارول فنم و تمام فیلمای لیستو دوست دارم ول حق اندگیم اول شدن نبود
    در ضمن ددپول و مخصوصا روزهای اینده گذشته خیلی از فیلم های دیسی اسنایدر دو تا فیلم اخر مارول بهترن
    در یک کلام بدترین لیست رده بندی فیلم های ابرقهرمانی که تا حالا ددم

    پاسخ

  8. مهدی

    آبان 1, 1398

    مسخره ترین رده بندی بود که دیدم
    انکار دادن یه بچه ۱۴ ساله لیستو نوشته
    فقط دارک نایت ولوگان وجوکر

    پاسخ

  9. استیو راجرز

    مهر 30, 1398

    سلام . نظرتون قابل احترامه اما شدیدا مخالفم .
    به نظر من این لیست کاملا به دور از انصافه . مثلا دراک نایت نبود ، جنگ ابدیت به وضوح و به مراتب بهتر از پایان بازی بود ، B vs S افتضاح بود و … ، خلاصه موارد بسیار دیگه .

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به استیو راجرز

      مهر 30, 1398

      سلام استیو جان،
      تو پاسخ به آریو نظراتمو نوشتم،
      این مقاله هم اصلاح میشه و یه سری تغییرات جزئی توش خواهیم داشت به زودی.
      جالبه کسی به نبود فیلم محبوب آکوامن تو لیست اشاره نمیکنه 😅

      پاسخ

      • استیو راجرز در پاسخ به عباس

        آبان 1, 1398

        سلام . مرسی بابت پاسختون .
        در مورد دارک نایک اصلا حواسم نبود . اتفاقا اکوامن هم مد نظر من بود فقط اشار نکردم .
        الان دقیق نمیتونم بگم ولی تا جایی که یادم میاد بهترین فیلم های ابرقهرمانی که دیدم رو با نظر شخصی خودم رتبه بندی میکنم :
        1 – انتقام جویان : عصر آلتران ، 2 – انتقام جویان (2012 ) ، 3 – کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان ، 4 – محافظین کهکشان (2014) ، 5 – کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی ، 6 – مرد آهنی (2008) ، 7 – انتقام جویان : جنگ ابدیت ، 8 – ثور : راگنورک ، 9 – بتمن : شوالیه تاریکی ، 10 – دکتر استرنج ، 11 – پلنگ سیاه ، 12 – اکوامن ، 13 واندروومن ، 14 – مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه ، 15 – محافظین کهکشان 2 ( 2017 ) .
        خوب اول بگم که این رتبه بندی خیلی کلی هست و من اصلا راجبش فکر نکردم و ممکنه تغیراتی داشته باشه . ضمن اینکه من هنوز فیلم مرد عنکبوتی : دور از خانه رو ندیدم . نکته دیگه اینکه شاید حتی بیشتر از 80 درصد طرفداران با من مخالف باشن اما به هر حال این نظر شخصی من هست . این رتبه بندی هم فقط مختص فیلم های ساخت مارول و DC هست . یعنی فیلم های سونی و فاکس و … رو حساب نکردم . انیمیشن ها رو هم حساب نکردم . ولی در بین انیمیشن ها مرد عنکبوتی : سفر به دنیای عنکبوتی رو خیلی دوست داشتم و به نظرم عالی بود . شگفت انگیزان 2 هم انصافا خوب بود .

        پاسخ

  10. Mohammad Reza

    مهر 30, 1398

    BvS از سرباز زمستان بالاتره؟؟؟؟

    پاسخ

  11. آریو

    مهر 30, 1398

    واقعا مقاله خیلی ایراد داشت…
    اولا که دارک نایت نبود…
    دوما که سه چهار تا فیلم مزخرف رو گذاشتین تو لیست… مثلا BVS جزو ده فیلم مزخرفی بود که دیدم…
    سوما که از نظرم اینفینیتی وار از اندگیم فیلم بهتری بود…

    پاسخ

    • poyan در پاسخ به آریو

      مهر 30, 1398

      چقدر تو باهوشی زده فیلم های این دهه دارک نایت برای ۲۰۰۴ هستش نوب تازه نظر سلیقه ای تو ربطی به بقیه نداره

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به poyan

        آبان 1, 1398

        به عنوان مقاله دقت نکردم؛ درنتیجه نوبم:)
        شما که نوب نیستی باید بدونی که دارک نایت سال ۲۰۰۸ اکران شده…
        و اینکه منم نگفتم سلیقه ی من ربطی به بقیه داره…

        پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      مهر 30, 1398

      سلام آریو جان،
      دارک نایت سال 2008 ریلیز شده و جزو این دهه نیست،
      در مورد BvS هم انصاف نیست که جزو فیلم های ابرقهرمانی خوب نیاریمش، شاید داستان خوبی نداشت ولی به هر حال جزو فیلم های شناخته شده بوده و تو اکثر لیست های مربوطه هستش.
      در مورد اینفینیتی وار هم نظر منم همینه، منتها فکر میکنم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما لیاقت اینو داره که تو مقاله تخصصی خودش رتبه اول رو داشته باشه …

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به عباس

        آبان 1, 1398

        در مورد دارک نایت که به عنوان مقاله توجهی نکرده بودم ببخشید😊راستش من وقتی دیدم که بخاطر یه ایم مشترک از طرف مادر اونهمه نقشه‌ ای که مشیده بود رو یادش رفت و اونهمه کینه یهویی برطرف شد یکم حس کردم که دارم دختر کفشدوزکی میبینم😶
        ایراداتش هم بیشتر از اینه… مثلا هندی بودن سوپرمن، شخصیت پردازی بد همه ی کاراکترا بجز چند تا متوسط و …

        پاسخ