7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “خانواده آدامز” (The Addams Family)

ما بدون حتی ذره ای تردید میتوانیم بگوییم که خانواده آدامز یکی از محبوب ترین خانواده های فرهنگ عامه است، آن هم بر اساس اینکه آنها از سال 1980 با ما بوده اند. چه لایو اکشن، چه سریالی انیمیشنی یا حتی فیلم خانواده آدامز همگی آنها در طی سالها بر ما تاثیر گذاشته اند.

زمانی که اولین انیمیشن سه بعدی آن در سال 2013 منتشر شد، طرفداران بسیار هیجان زده شدند. این فیلم درباره زندگی یک خانواده در قرن 21 است که از قسمت اول آن خیلی چیزها تغییر کرده است. حالا، این خانواده باید با مدرنیته افراطی که دنیا تحت تاثیر آن قرار گرفته، دست و پنجه نرم کنند. شیوه وحشیانه زندگی آنها اکنون دیگر از مد افتاده است و اگر میخواهند در این دنیا زنده بمانند، باید شیوه خود را تغییر دهند. داستان فیلم درباره درگیری بین “مارگواز نیدلر” مجری تلوزیون و خانواده آدامز است. نیدلر میخواهد به هر قیمتی که شده کاخ خانواده آدامز را به فروش برساند.

بازیگران برجسته هالیوود مانند “اسکار آیزاک“، “شارلیز ترون“، “کلویی گریس مورتز“، “فین ولف هارد”، “نیک کرال”، “اسنوپ داگ”، “بت میلدر” و “آلیسون جنی” در این فیلم ساخته “کورناد ورنان” و “گرگ تیرنان” صداپیشگی کرده اند. اگر از تماشای “خانواده آدامز” لذت برده اید، پیشنهاد میکنیم فیلم هایی را که در این لیست برایتان قرار دادیم را نیز تماشا کنید و لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


7. تجدید دیدار خانواده آدامز ‒ Addams Family Reunion ‒ 1998

علیرغم آنکه این فیلم مستقیما در تلویزیون پخش شد، “تجدید دیدار خانواده آدامز” لایق آن است که در این لیست مطرح شود. فیلم از زمانی آغاز می شود که “گومز” پدر خانواده متوجه می شود که پدربزرگ و مادربزرگ او به آرامی دارند به انسان های عادی تبدیل می شوند. این بیماری “بیماری ئالتشمیر” نام داشته و به درمان نیاز دارد. او برای کمک به بهبودی پدربزرگ و مادربزرگش، یک تجدید دیدار خانوادگی را ترتیب می بیند، اما فردی که مسئول شیوع این بیماری بوده کاری می کند که آنها با خانواده آدامز دیگری متحد شوند. زمانی خانواده ترسناک و خانواده عادی با هم ملاقات می کنند صحنه های خنده دار زیبایی را شاهد خواهیم بود. “تجدید دیدار خانواده آدامز” لحظه های خوب مخصوص خود را دارد، اما به دلیل اینکه آنقدر خوش ساخت نیست، نمیتواند تاثیر زیادی داشته باشد.

همچنین بخوانید: اگر انیمیشن مولان (Mulan) را دوست دارید این 8 فیلم را ببینید


6. کسپر ‒ Casper ‒ 1998

“کسپر” احتمالا دوستانه ترین روحی است که در کل کمپانی اینترتینمت دیده ایم. هیچ کودک یا بزرگسالی وجود ندارد که بعد از دیدن فیلم یا مجموعه انیمیشنی کسپر، عاشق او نشده باشد. این فیلم که بر اساس شخصیتش نوشته شده بخشی از نقطه عطف تاریخ سینما است. این فیلم اولین فیلمی است که شخصیتی CGI نقش اصلی آن بوده است. دکتر “جیمز هاروی” یک متخصص ماورا طبیعی است که برای تطهیر یک کاخ بزرگ استخدام شده است. با این حال، دختر او با یک روح مهربان به نام “کسپر” دوست می شود. عموهای کسپر “استرچ”، “فتسو” و “استینکی” آنقدرها مهربان و دوستانه نیستند، و خیلی زود مبارزه ای بین “هاروی” و روح های شیطانی در می گیرد. داستان فیلم کاملا ساده است، اما شخصیت ها بسیار دلگرم کننده هستند که شما را وادار می کنند به تماشای فیلم ادامه دهید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن بالا (UP)


5. بیتل جوس ‒ Beetlejuice ‒ 1988

حتما تا به حال شنیده اید که انسان ها تلاش می کنند تا ارواح خانه شان را به کمک یک جن گیر به دام بیندازند. اما آیا تا به حال درباره یک انسان گیر شنیده اید که از شر هر گونه انسان که زندگی روح ها را مختل می کند، خلاص شود؟ فیلم “بیتل جوس” دقیقا درباره همین موضوع است. “آدام” و “بابارا” زوجی مرحوم هستند که  زمانی که یک خانواده انسان به آن خانه نقل مکان می کنند، در مخفیگاه خود با مشکلاتی مواجه می شوند. چون این زوج هیچ ایده ای ندارند که چطور این مشکل را حل کنند، با “بیتل جوس” تماس میگیرند. او فردی بدجنس است که به هر قیمتی که شده تلاش می کند تا آن خانواده انسان را از خانه بیرون کند. تلاش او برای این کار و چگونگی مقاومت آن خانواده جنبه مرکزی داستان است. با دیدگاه منحصر به فرد “تیم برتون”، “بیتل جوس” یکی از خنده دار ترین کمدی های سال 1980 است. بازی “مایکل کیتون” در نقش اصلی نیز بسیار خیره کننده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شیرشاه (The Lion King)


4. عروس مرده ‒ Corpse Bride ‒ 2005

“تیم برتون” بار دیگر با فیلم تسخیرگر خود “عروس مرده” در این لیست قرار می گیرد. در این فیلم مانند همیشه “جانی دپ” و “هلنا بونهام” به عنوان “ویکتور” و شخصیت معروف “امیلی” نقش های اصلی را برعهده دارند. در واقع ویکتور پسر یک تاجر ثروتمند است که میخواهد با ویکتوریا دختر یک خانواده اشرافی انگلیسی ازدواج کند. زمانی که ویکتور پیمان عروسی خود را فراموش می کند، به جنگل می رود تا آن را به یاد بیاورد، اما آن کلمات را تکرار می کند و حلقه را در چیزی که فکر میکند شاخه ای از درخت است می اندازد. اما به نظر می رسد که آن چیز انگشت امیلی بوده، که مدت ها پیش در جنگل کشته شده بود. امیلی از اینکه ویکتور از او خواستگاری کرده خوشحال است و او را با خود به سرزمین مردگان می برد. این فیلم جلوه های بصری خیره کننده ای دارد و تصاویر ترسناک را با دقت ساخته اند. شخصیت های اصلی به خوبی نوشته و اجرا شده اند، و فیلم را به سطح جدیدی می برند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. کابوس قبل از کریسمس ‒ The Nightmare Before Christmas ‒ 1993

“کابوس قبل از کریسمس” که نویسنده آن “تیم برتون” و کارگردان آن “هنری اسلیک” بوده است، فیلمی است که همتا ندارد. “برتون” مدت زیادی در حال کار کردن روی پروژه این فیلم بود، اما چیزی ساخته نشد تا اینکه او قراردادی با دیزنی بست و با پروژه تحت نظارت اسلیک ساخت فیلم را شروع کرد. داستان فیلم درباره شخصیتی به نام “جک اسکلینگتون” است. او از شهری به نام شهر هالووین می آید که پر از ارواح و موجودات عالم مردگان است. زمانی که جک برای اولین بار کریسمس را می بیند، درباره مفهوم آن بسیار هیجان زده می شود و تصمیم می گیرد که پدر کریسمس یعنی “بابانوئل” را بدزدد. این فیلم اصیل بوده و گرافیکی خیره کننده دارد، و استفاده آن از حرکت استاپ موشن نیز عالی است. اگر تاکنون موفق به تماشای این فیلم نشده اید، حتما آن را ببینید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


2. ادوارد دست قیچی ‒ Edward Scissorhands ‒ 1990

“جانی دپ” پس از اینکه در این فیلم ساخته “تیم برتون” بازی کرد، به صورت جهانی شناخته شد. در اینجا نقش انسانی مصنوعی را بازی می کند، که دستان او از قیچی ساخته شده اند. بعد از اینکه سازنده او از دنیا می رود، ادوارد بدون اینکه چیزی از دنیا بداند، تنها می ماند. وقتی “پگ باگز” او را در کاخ مخروبه اش پیدا می کند، ادوارد برای اولین بار احساس مهربانی را از یک غریبه تجربه می کند. سپس پگ او را به خانه خود می برد، خیلی زود اعضای خانواده عاشق مهمان جدید خود می شوند. زمانی که او برای یک جرم تقریبا بزرگ مورد سرزنش قرار می گیرد، مشکلاتش شروع می شوند. دلیل اینکه این فیلم در این لیست قرار دارد، فضای تاریک آن است که مشابه فیلم “خانواده آدامز” است. “دپ” خود حالتی از بیگناهی به این عجیب و غریب شخصیت می دهد که با دیالوگ های محدودش زیبا به تصویر کشیده می شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


1. سایه های سیاه ‒ Dark Shadows ‒ 2012

“سایه های سیاه” فیلمی فانتزی-ترسناک است که “جانی دپ” در آن در نقش “بارناباس کالینز” پسر یک خانواده ثروتمند که به انگلیس می آید و در آنجا زندگی می کند را ایفا کرد. بارناباس که بسیار خوشگذران است به چندین زن خیانت می کند، اما ناخواسته به “آنجلیک بوچارد” (اوا گرین) که یک ساحره است پیشنهاد می دهد. او دارای قدرت های ماورا طبیعی است و با استفاده از آنها بارناباس را به یک خون آشام تبدیل می کند و حتی او را برای قرن ها به طور زنده دفن می کند. زمانی که بارناباس به خانه باز میگردد، متوجه می شود که خانه ویرانه شده است. این فیلم به دلیل بازی کاریکاتوری نتوانست نظر منتقدان را به خود حلب کند. این فیلم برای نشان دادن عناصر طعنه آمیز وحشی گری ساخته شد. اینکه با استفاده از “دپ” و “گرین” توانستند فیلم را کمی رو به طنز ببرند، قابل تصدیق است.

همچنین بخوانید: لیست پرهزینه ترین فیلم هایی که تا به حال ساخته شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم