معرفی بهترین فیلم های کمدی این دهه (2019 تا 2010)

همه فیلم های کمدی را دوست دارند. اما چیزی که بسیاری از افراد نمی دانند، این است که ساخت آنها بسیار دشوار است. اگر فیلمی بخواهد شما را به گریه بیندازد، میتواند فقط به آن موضوع تمرکز کند. هیچکس نمیخواهد دوساعت تمام یا بیشتر گریه کند. اما در کمدی، باید تا جای ممکن تلاش کنید. هر دقیقه از آن باید خنده دار باشد؛ هر حرکت باید بینندگان را وادار به تنها و تنها یک واکنش کند: خنده. شاید به همین دلیل است که کمدین ها بسیار سفت و سخت قضاوت می شوند و معمولا ببینندگان آن ها را به صورت مجزا بررسی می کنند. سال های 2019 تا 2010 فیلم های کمدی زیادی برای فراغت شما عرضه کرد، در اینجا برایتان لیستی از بهترین فیلم های این دهه را آماده کرده ایم. با پروشات همراه باشید.


13. کودک آشکار ‒ Obvious Child ‒ 2014

“جنی اسلیت” نقش “دونا استرن” یک استند آپ کمدین بازی می کند. در یکی از شب هایی که اجرا داشت، دوست پسرش به او می گوید که میخواهد او را ترک کند آن هم بخاطر کسی دیگر. چیزی که باعث بدتر شدن همه چیز می شود این است که او میداند، آن یک نفر دیگر کیست و چیزی که از آن هم بدتر است این است که دوست پسرش در دستشویی کلاب با او بهم می زند. دونا برای اینکه بتواند با این غم کنار بیاید به شدت مشروب می نوشد و پس از اجرایی ویرانگر، با “مکس” آشنا می شود. آنها در یک آن با هم ارتباط برقرار می کنند و شب را با هم میگذرانند. روز بعد، دونا بی سر و صدا از آنجا خارج می شود. چند هفته بعد متوجه می شود که حامله است. او نمیخواست بچه را نگه دارد و تصمیم داشت سقط جنین انجام دهد. چند روز بعد او با مکس هم مسیر می شود و تصمیم میگیرد درباره بچه و سقط آن همه چیز را به او بگوید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم سال 2019 که بینندگان دوست داشتند اما نظر منتقدان را جلب نکردند


12. اسکات پیلگریم در برابر دنیا ‒ Scott Pilgrim vs the World ‒ 2010

“ادگار رایت” کارگردان و دستیار نویسنده فیلم “اسکات پیلگریم در برابر دنیا” است، این فیلم بر اساس رمانی نوشته “برایان لی اومالی” است که درباره تلاش های یک مرد جوان برای به دست آوردن دوست دخترش از عشاق گذشته او می باشد. “مایکل کرا” در نقش “اسکات پیلگریم” که یک درامیست در گروه پارکینگی، ایفای نقش می کند. او با دختری رابطه دارد که همه ی دوستان و حتی خواهرش از او متنفرند. زمانی که او “رامونا فلاورز” (مری الیزابت وینستد) را ملاقات می کند، به او علاقمند می شود، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرد با او وارد رابطه شود یا نه، با دوست دختر خود بهم نمی زند. او به این نتیجه می رسد که برای اینکه دل رامونا را به دست آورد، باید با هفت دوست دختر قبلی خود را شکست دهد که هر کدام از دیگری شرورتر است.


11. اواسط دهه نود ‒ Mid 90s ‒ 2018

این فیلم به کارگردانی “جونا هیل” داستان یک پسر 13 ساله است که گروهی از پسران بزرگتر از خودش را پیدا می کند و شروع به وقت گذرانی با آنها می کند و در عین حال در شخصیت خود کاوش می کند. سال 1996 است و استیو زندگی خسته کننده ای دارد. خانواده او شامل مادر مجردش است که بار مراقبت از پسران و برادر بزرگش “ایان”، که فردی زورگو و سواستفاده گر است، بر دوش او است. استیو حس تعلق ندارد تا اینکه با گروهی از اسکیت باز آشنا می شود که شبیه به گروهی متحد هستند و ارتباطاتی دارند که او همیشه آرزوی داشتن شان را داشت. او زمان بیشتری را با آنها می گذراند، اما بعد حسادت و خشم آمیخته شده در گروه را احساس می کند. در پایان، او معنای واقعی خانواده و رشد را متوجه می شود.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم هایی به سبک هنری که احتمالا تا به حال ندیده اید


10. فرانسیس ها ‒ Frances Ha ‒ 2012

“گرتا گرویگ” در این فیلم نقش “فرانسیس هلادی” را بازی می کند، زنی 27 ساله که پس از اینکه می شنود بهترین دوست و هم اتاقیش در حال نقل مکان از آنجاست، حالش دگرگون می شود. فرانسیس که همین حالا هم از نظر مالی در تنگنا قرار دارد، حالا که دوستش نیز از آنجا رفته، سکونت در آنجا را غیرممکن می داند. او به محله چینی ها می رود و در آنجا شریکی با دوستانش در اتاقی زندگی می کند، و در عین حال تلاش می کند تا مهارت های رقص خود را ارتقا دهد، با اینکه زیاد هم در آن مهارت ندارد. این کار زنجیره ای از رویدادها را به دنبال دارد و او هر بار مجبور به نقل مکان است، و مدام در این باره فکر میکند که دارد با زندگیش چه می کند، چه میخواهد و چه کاری میتواند انجام دهد. این فیلم معنای بحران یک چهارم زندگی را از طریق دنیای رنگارنگ فرانسیس دنبال می کند. ستارگان دیگر فیلم نیز “میکی سامر”، “آدام درایور” و “مایکل زیگن” هستند.


9. ساقدوش ها ‒ Bridesmaids ‒ 2011

“ساقدوش ها” یکی از دوستداشتنی ترین فیلم های کمدی است و گامی بزرگ در تغییر دادن دیدگاه مردم درباره موضوع جالبی است که شخصیت های زن به تصویر می کشند. این فیلم تنها بازیگران زن دارد، از جمله: “کریستین ویگ”، “مایا رودولف”، “رز بیرن“، و “ملیسا مک کارتی”، این فیلم موفقیتی تجاری کسب کرد. ویگ در این فیلم در نقش “انی واکر”، زنی در اواسط دهه سی زندگیش را اجرا کرد که پس از شنیدن نامزدی بهترین دوستش هم خوشحال و هم ناراحت است. ناراحتی او از شکست های اخیرش سرچشمه میگیرد- کارش شکست خورد، تمام پس اندازش را از دست داد، دوست پسرش هم با او بهم زد. حالا، او باید در مراسم عروسی حاضر شود، و همینطور با دوست و دشمنان قدیمیش نیز ملاقات کند، و همینطور باید ثابت کند که ساقدوشی لایق است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


8. آنچه در سایه ها انجام می دهیم ‒ What We Do in the Shadows ‒ 2014

“تایکا وایتیتی” حس طنز ویژه ای دارد که داستانش را بسیار جالب می کند. او به خاطر احیای مجموعه “ثور” در دنیای سینمایی مارول شناخته شده است، اما این “آنچه در سایه ها انجام می دهیم” بود که او را به مرکز توجهات تبدیل کرد. سبک هجوگویی فیلم، درباره 4 خون آشام است که کنار یکدیگر در یک آپارتمان در ولینگتون زندگی می کنند. وایتیتی در نقش “ویاگو”  خون آشامی عصبی است که میخواهد هم اتاقی هایش وقت شناس تر و شایسته تر باشند. “جمینی کلمنت” در نقش “ولادیسالو” خون آشامی بسیار قدرتمند است که پس از یک خیانت ناراحت کننده اراده اش برای زندگی را از دست داده است. سپس “جاناتان برو” در نقش “دیکون” جوان ترین اما سرکش ترین در بین آنان است. پیرترین و ساکت ترین آنها “پیتر” است، خون آشامی 8،000 ساله که خوددار است. زمانی در این خانواده تغییری ایجاد می شود، که یکی از آنها اشتباها انسانی را به خانه راه می دهد، حالا آنها مجبورند آن انسان را در کنار خود داشته باشند.


7. داستان های مایروویتز ‒ The Meyerowitz Stories ‒ 2017

خانواده واحدی پیچیده است. در حالی که برخی از آنها به قدری از یکدیگر مستقل اند که از هم جدا می شوند؛ افراد دیگری نیز وجود دارند که در طول زمان به وابستگی خود تکیه می کنند. دومی می‌تواند فرضی برای یک داستان درام باشد، که چنین پویایی را بررسی می کند. یا اینکه میتواند به خوبی بینندگان را به خنده وا دارد. “داستان های مایروویتز” ساخته ی “نوآه بامباک” یکی از این فیلم هاست. با بازی “آدام سندلر“، “داستین هافمن“، “اما تامپسون”، “الیزابت مارول” و “بن استیلر”، فیلم روی رابطه خواهر و برادران مایروویتز تمرکز دارد که به پدر خود وابسته هستند. این فیلم داستانی دلگرم کننده دارد، اما در عین حال تصویری واقع گرایانه از یک خانواده را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: 14 سریال برتر شبکه HBO در این دهه


6. چهار شیر ‒ Four Lions ‒ 2010

برخی موضوعات بسیار قابل لمس اند. آنها آنقدر احساسی اند که اگر درست کنترلشان نکنید، تنها فاجعه ای ساده باقی نمی مانند، و ممکن است به مصیبتی مخرب تبدیل شوند. این چیزی است که کار طنزنگاری را سخت می کند. همیشه مشکلات زیادی هستند که درباره آنها نظر دهید، اما یک گام غلط، یک خط اشتباه میتواند روی سرتان خراب شود. خوشبختانه چنین چیزی در “چهار شیر” اتفاق نیفتاده است. این فیلم خنده دار است اما تفکربرانگیز ، مسخره است اما معقول، و همه این ها با هم اتفاق می افتند. داستان درباره چهار جوان انگلیسی مسلمان است که بسیار افراطی هستند و میخواهند به بمب گذار تبدیل شوند. اگر اشتیاق آنها کافی بود، شاید میتوانستند یکی از بزرگترین های این حرفه شوند. اما اینطور نیست، چرا که آنها به طرز مضحکی احمق اند. آنها می دانند چه کنند و چگونه طبق نقشه پیش بروند، اما همیشه یک پیش بینی اشتباه وجود دارد که باعث ایجاد خطر در آنها می شود، و در عین حال بینندگان را به خنده می اندازد.


5. جاسوس ‒ Spy ‒ 2015

فیلم های فوق العاده زیادی در این لیست وجود دارند. بیشتر آنها ترکیبی از کمدی، درام و عاشقانه، احساسی، مهیج یا چیزهای دیگر هستند. اما “جاسوس” یک سرگرمی محض است. کاملا خنده دار است و برای کسانی که میخواهند خوب بخندند، عالی است. ترکیب “پل فیگ” و “ملیسا مک کارتی” را خواهیم دید، داستان درباره مامور 40 ساله سازمان سیا است. او دوست دارد که در صحنه باشد اما به دلایل مختلف همیشه کنار گذاشته می شود. (خودتان میتوانید آنها را حدس بزنید !) کار او این است که شریکش “بردلی فین” که در صحنه حضور دارد را نظارت و هدایت کند، او لحظه ای تمرکز خود را از دست می دهد و نتیجه اش می شود مرگ فین. چون سازمان سیا گزینه دیگری ندارد، به ناچار او را به ماموریتی کامل می فرستد، تا بررسی کند که چه بلایی سر فین آمده است. در ادامه شاهد یک سری حوادث ناگوار و خنده دار خواهید بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های هندی که باید تماشا کنید


4. فورس ماژور ‒ Force Majeure ‒ 2014

ما اغلب موقعیت ‌های فرضی را در نظر می ‌گیریم که در آن فکر می‌کنیم چطور در مواجهه با خطرات بزرگ عمل کنیم. از همه مهم تر، چگونه باید در برابر خطر عمل کنیم و در عین حال توجه عده زیادی را نیز به خود جلب کنیم؟ اخلاق و حرکات ما اغلب با این تفکر هدایت می شوند که ما نمیخواهیم دیگران فکر کنند که آدم های بدی هستیم. علاوه بر نجات خود، که یک غریزه عادی انسانی است، ایده قرار دادن خود در جای دیگران تلاشی خودخواهانه است. خوشبختانه، بسیاری از ما نمیتوانیم خود را در چنین موقعیت های خطرناکی در زندگی واقعی قرار دهیم. با این وجود، شخصیت اصلی فیلم “فورس ماژور”، آنقدر ها هم خوش شانس نیست. در حالی که در کوه های آلپ سوئیس در حال گذراندن تعطیلات خود است، به همراه خانواده اش شاهد بهمنی قلابی خواهد بود. او وحشت کرده، گریخته و آنها را رها می کند. حالا که آنها از غریزه اول او باخبر شدند، چه فکری درباره او می کنند؟


3. پایان دنیا ‒ The World’s End ‒ 2013

همکاری “سایمون پگ” و “ادگار رایت” به یکی از بهترین سه گانه های تاریخ، یعنی سه گانه “سه طعم کورنتو” (The Three flavours Cornetto) تبدیل شد. آنها نمیخواستند این فیلم را بسازند اما در حالی که ایده های خنده دار را با یکدیگر بررسی می کردند آن را ساختند و ارتباطات مسخره ای ساختند که تنها طرفداران می توانستند به آن اشاره کنند، در حالی که کمی درباره آن شک داشتند که همین آن را بهتر نیز می کند. “پایان دنیا” قطعا قوی ترین فیلم این سه گانه نیست (بهترین آن “پلیس خفن” (Hot fuzz) است)، اما با این وجود، فیلمی فوق العاده است. این فیلم با آوردن “پگ” و “نیک فراست” و کسانی مثل “مارتین فریمن”، “روزمند پایک”، “پدی کونساید” و “ادی مورسون”، قدرت بیشتری به ستاره ها می بخشد. فیلم با دیدار دوباره پنج دوست شروع می شود که مدت ها قبل از یکدیگر دور شده بودند. آنها به شهر خود باز می گردند تا ماموریتی را که شروع کرده بودند تمام کنند. تعجبی نیست، که با پایان دنیا تمام می شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره دانشجویان کالج


2. لیدی برد ‒ Lady Bird ‒ 2017

این فیلم به کارگردانی “گرتا گریگ” و بازی “سورشا رونان” داستان دختری را روایت می کند که روحی آزاد دارد اما خود را در بند شهر خود می بیند. “کریستین مک فرسون” از زندگی خود خسته شده است و دیگر نمیتواند صبر کند تا مدرسه تمام شود تا به شهری دیگر نقل مکان کند که فرهنگ و پویایی بیشتری از شهر او دارد. سال آخر او در مدرسه، با مجموعه ای از تحولات روبرو می شود که با رابطه تحمیلی او با مادرش شروع می شود تا ترک رابطه او با دوستانش و زندگی عشقی دشوار او. “رونان” به کمک نویسندگی بذله گوی “گرویگ”، نقش فوق العاده ای به عنوان “لیدی برد” را ایفا می کند. این فیلم در نودمین مراسم اسکار،  نامزد جوایز زیادی شد، و رونان سومین نامزد بود. “لیدی برد” یکی از فیلم های برتر این دهه است که خنده دار و سرگرم کننده و در عین حال احساسی و نوستالژیک است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه لیدی برد (Lady Bird)


1. هتل بزرگ بوداپست ‒ The Grand Budapest Hotel ‒ 2014

هر کارگردان امضایی دارد که فیلم‌ های او را تعریف می کند و هیچکدام از انها به اندازه “وس اندرسون” برای مخاطبان قابل رویت نیست. پالت رنگی مخصوص او که بخشی از تمایز فیلم های اوست، فیلم هایش را از بقیه جدا می کند. میتوانید به کادر نگاه کنید و بگویید که این فیلم ساخته اوست. همینطور، او از طریق شخصیت های سرگرم کننده اش طنز خاصی نیز به داستان خود اضافه می کند، که ویژگی خاصی در بازی بازیگران خواستار است. ” هتل بزرگ بوداپست ” یکی از بهترین کارهای این کارگردان است و شاید بزرگترین شکلی که او نبوغ خود را در آن به نمایش می گذارد. ستارگان فیلم “رالف فاینز“، “فهرید موری آبراهام”، “تونی ریوولوری”،”متیو آمالریک”، “آدرین برودی“، “ویلیام دفو”، و “جف گلدبلوم” و دیگر بازیگران بودند، داستان فیلم درباره نگهبانی است که به اشتباه مضنون به قتل شده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمد

    مهر 30, 1398

    دیکتاتور – برادران گریمزبی – تد – were de millers – grown ups –
    اینا بهترین کمدی های دهه هستن

    پاسخ

  2. علی صفری

    مهر 27, 1398

    سلام من عاشق فیلمای ادگار رایتم مخصوصا سه گانش با سایمون پگ اما بشدت از فیلم اسکات پیلگیریم بدم اومد اونقدی که وسطاش قطع کردم ایا من فقط با این فیلم مشکل دارم؟؟

    پاسخ