آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 42)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده ایم که فیلم های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. روز گراندهاگ – ۱۹۹۳ – Groundhog Day

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: “هارولد رامیس” (Harold Ramis)

بازیگران: بیل مری، اندی مک داول، کریس الیوت

تریلر فیلم

این فیلم دربارهٔ گزارشگری بد اخلاق است که برای تهیه گزارش روز دوم ماه فوریه یا روز دوم موش خرما به همراه تهیه‌کننده و فیلمبردار به شهر کوچکی می روند. هر سال در این روز مردم منتظر بیرون آمدن موش خرمایی هستند که به آن‌ها میگوید آیا زمستان تمام می‌شود یا تا ۶ هفتهٔ دیگر ادامه خواهد داشت. اما در ادامه اتفاقات معجزه آسایی رخ می دهد که داستان فیلم را متفاوت و جذاب می کند.


2. سخنرانی پادشاه – 2010 – The King’s Speech

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: “تام هوپر” (Tom Hooper)

بازیگران: کالین فرث، جفری راش، هلنا بونهام کارتر

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره روابط بین پادشاه ششم انگلیس جرج ششم و دکتر معالج استرالیایی‌اش است که تلاش می کند مشکل لکنت او را برطرف کند و به او قوت قلب دهد. این فیلم بر اساس داستانی واقعی درباره‌ی‌ پادشاه جورج ششم ساخته شده است.

این فیلم برنده دو جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد (کالین فرث) و بهترین فیلمنامه اورجینال شده است.


3. استوبر – 2019 – Stuber

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: “مایکل دوز” (Michael Dowse)

بازیگران: کمیل نانجیانی، دیوید باتیستا

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک کارآگاه عجیب و غریب به نام ویک است که راننده‌ی اوبر خود را که استو نام دارد برای یک ماجراجویی شبانه‌ی غیرمنتظره استخدام می‌کند. این فیلم سرشار از صحنه های اکشن و تعقیب و گریز است که از تماشای آن لذت خواهید برد. همچنین شوخی ها طنز به کار رفته شده در این فیلم از نقاط قوت آن به حساب می آید.


4. کلبه‌ای در جنگل – ۲۰۱۱ – The Cabin in the Woods

ژانر: ترسناک، مهیج

کارگردان: “درو گودارد” (Drew Goddard)

بازیگران: کریس همسورث، کریستن کانلی، جسی ویلیامز

تریلر فیلم

این فیلم داستان پنج دوست جوان را روایت میکند که تصمیم میگیرند برای گذراندن تعطیلاتشان به کلبه ای در جنگل محل زندگی شان بروند. با نزدیک شدن به این کلبه و پیش رفتن در دل جنگل، صداهای وحشتناک زیادی به گوششان میخورد و بعد از مستقر شدن در کلبه، طولی نمیکشد که زامبی ها به آنها حمله میکنند. کمکش های داستان و صحنه های هیجانی زیاد این فیلم برای مخاطب لذتبخش است.


5. همه می‌دانند – 2018 – Everybody Knows

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “اضغر فرهادی”

بازیگران: خاویر باردم، پنه لوپه کروز، ریکاردو دارین

تریلر فیلم

یکی از بهترین آثار “اصغر فرهادی” که میتوانید آخر هفته از دیدن آن لذت ببرید. داستان این فیلم در دهکده کوچکی نزدیک مادرید اتفاق می افتد، جایی که خانواده “لورا” (با بازی پنه لوپه کروز) عروسی دختر کوچک خانواده را جشن میگیرند. همه چیز آرام و به خوبی پیش می رود تا اینکه دختر لورا گم می شود و شادی خانواده جای خود را به اضطراب و ترس میدهد. داستان فیلم تا لحظات پایانی جذاب است و هر لحظه برای مخاطب رازهای جدیدی را فاش میکند.


6. مزایای گوشه گیر بودن – 2012 – The Perks of Being a Wallflower

ژانر: درام

کارگردان: “استیون شباسکی” (Stephen Chbosky)

بازیگران: اما واتسون، لوگان لرمان، ازرا میلر

تریلر فیلم

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام درباره شخصیت بی ثباتی به نام چارلی که سال اول دبیرستان است. او به زودی با دختری زیبا به نام سام و برادر ناتنی همجنسگرایش پاتریک دوست می شود. آنها به چارلی می آموزند که لذت بردن از زندگی و فراموش کردن مشکلات برای مدتی اشکال ندارد. لوگان لرمن و اما واتسون در این فیلم نقش آفرینی می کنند و با تماشای آن نه تنها برای مدتی مشکلات را فراموش می کنید، بلکه درباره موسیقی و دوستی نیز چیزهای زیادی یاد می گیرید.


7. اگر بمانم – 2014 – If I Stay

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “آر جی کاتلر” (R. J. Cutler)

بازیگران: کلویی مورتز، میری انوس، جیمی بلاکلی

تریلر فیلم

داستان فیلم درباره‌ی نوجوانی به نام میا می‌باشد که بر اثر یک حادثه به حالت کما می‌رود و این در حالی است که روحش از بدنش خارج شده و قادر هست که در هر جایی باشد. این تجربه خارج شدن روح از بدن باعث می‌شود تا میا متوجه‌ی مسائلی شود که پیش از این آن هارا در زندگی اش نمی دیده است. این فیلم یک تجربه متفاوت و احساسی را برایتان رقم خواهد زد.


8. می توانم سخن بگویم – 2017 – I Can Speak

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “کیم هیون سئوک” (Kim Hyun-seok)

بازیگران: پارک چل-مین، لی دائه-یئون

درست مانند تعهد اخلاقی کانجی واتانابه به حرفه اش، لی جی-هون مین به جامعه اش تعهد دارد. زمانی که یک خانم هشتادساله به سروسامان دادن به اوضاع به مقامات نزدیک می شود، پارک با او رابطه صادقانه ای را آغاز می کند که اوضاع کاری او را تحت الشعاع قرار می دهد. این فیلم به عنوان یک درام کمدی خانوادگی آغاز شده و برپایه دوستی غیرقابل پیشبینی، یک پایان زیبا و تاثیرگذار را ارائه می دهد که احساسات انسانی را نشان داده و اشک و لبخند را بر چهره بیننده می نشاند.


9. ملودی کور – 2018 – Andhadhun

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: “سیریرام راغاوان” (Sriram Raghavan)

بازیگران: آیوشمان کورانا، رادیکا آپته، تابو

تریلر فیلم

یک داستان غیرقابل پیش بینی و روایتی که با به کارگیری طنز مناسب باعث رضایت مخاطب می شود. داستان این فیلم درباره خواننده ای است که وانمود می کند نابینا است و به طور اتفاقی شاهد حادثه ای می شود که بعد از آن مسیر زندگی اش به طور کلی تغییر می کند.


10. دلیر – Brave – ۲۰۱۲

ژانر: کمدی، فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: “مارک اندروز” (Mark Andrews)

صداپیشکان: کلی مکدونالد، جولی والترز، بیلی کانلی

تریلر فیلم

“دلیر” از طریق پرنسس اسکاتلندی، مریدا، با مخاطبین مونثش گفتگو می کند. یک فیلم فانتزی که کلیشه تکراری پرنسسی که به کمک نیاز دارد را کنار می زند. داستان درباره زندگی مریداست که در دیوارهای قصر زندانی شده است. خانواده اش می خواهند از میان خاستگارانش یکی را انتخاب کرده و زندگی معمولی داشته باشد. اما مریدا با موهای سرخ و سوار بر اسب راه خود را پیش می گیرد. او نیزه را انتخاب کرده و روزهایش را به شکار می پردازد. این فیلم اهمیت استقلال را نشان داده و دنیای شخصیت های تکراری و زنان کلیشه را کنار میزند. هم زنان و هم مردان می توانند از این فیلم دیدن کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. till lindemann

    مهر 24, 1398

    فیلم های خیلی خوبی میگین دمتون گرم

    پاسخ