لیست بهترین فیلم‌های “ویل اسمیت” که باید تماشا کنید

حدود سی سال از فعالیت ویل اسمیت در عرصه بازیگری می‌گذرد و او یکی از موفق‌ترین بازیگران نسل خودش است. او از بازی در فیلم‌های بلاک باستری نمی‌ترسد و خودش را از بازی در فیلم‌های کم هزینه‌تر هم محروم نمی‌کند. او بازیگری است که در هالیوود بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده و در نقش‌های مختلفی در فیلم‌هایی موفق و بعضا ناموفق ظاهر شده.  اما او بازیگری استثنایی است و کارنامه درخشانی در بازیگری دارد. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به 12 فیلم برتر با بازی ویل اسمیت. با پروشات همراه باشید.


12. علاءالدین – 2019 – Aladdin

این لایو اکشن ساخته شده از انیمیشن محصول دیزنی بدون تلاش فروش زیادی در گیشه سینما داشت. نقش‌آفرینی ویل اسمیت به عنوان “جینی” دوست داشتنی خاطرات زیادی را از نسخه انیمیشنی آن زنده کرد و ارزش احساسی فیلم را نیز افزایش داد. داستان علاءالدین در قصر شاهدخت جوان “جازمین” آغاز می‌شود، که بسیار با او مهربان است. تاج و تخت او توسط عموی لاشخور صفتش یعنی “جعفر” که نقشه دارد به زودی پادشاهی او را سرنگون کند، دائماً تهدید می‌شود. علاءالدین به طور کاملاً شانسی یک چراغ روغنی جادویی پیدا می‌کند که خانه یک موجود ناشناخته است، یک جن به نام جینی. این دو خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند. وقتی علاءالدین از نقشه جعفر با خبر می‌شود، جینی را متقاعد می‌کند تا بر این جادوگر شرور غلبه کند.


11. زیبایی موازی – 2016 – Collateral Beauty

ویل اسمیت که در ایفای نقش‌های کمدی بسیار موفق بوده، بعد از بازی در فیلم درام “در جستجوی خوشبختی” (The Pursuit of Happyness) ثابت کرد که استعداد خاصی در زمینه ایفای نقش‌های آرام و شکست‌خورده دارد. او در فیلم “زیبایی موازی” (Collateral Beauty) هم بار دیگر یکی از نقش‌آفرینی‌های منحصر به فرد خود را به نمایش گذاشته است. او در این فیلم نقش پدری داغ دیده را ایفا می‌کند که بعد از از دست دادن دخترش بر اثر یک بیماری، علاوه بر اینکه بسیار غمگین است و از آدم‌های اطرافش فاصله گرفته، در تنهایی خودش برای زمان، عشق و مرگ نامه می نویسد و آنها را به صندوق پست می‌اندازد.


10. پسران بد – 1995 – Bad Boys

این فیلم ماجرای دو پلیس شهر میامی با بازی “ویل اسمیت” و “مارتین لارنس” را روایت میکند که در تلاش برای پیدا کردن مواد مخدر در شهر توجه قاچاقچیان فرانسوی را به خود جلب میکنند و در دام آن ها می افتند. رابطه ی خاص بین اسمیت و لارنس نقطه ی قوت این فیلم است. کمدی و اکشن هم جای خاص خودشان را در این فیلم دارند.


9. روز استقلال – 1996 – Independence Day

در یکی از صبح های ماه جولای سیستم ارتباطی کل زمین توسط یک ناهنجاری جوی از کار می افتد. بعد از روزها مشخص میشود که این اختلال کار یک سفینه ی فضایی غول پیکر است که توسط گونه ای از موجودات فضایی رهبری میشود که به قصد نابود کردن زمین به زمین حمله کرده اند. در صدر گروه نجات دهنده ی زمین گروهی آمریکایی هستند و “ویل اسمیت” نقش یک خلبان را در بین این گروه بازی میکند. “بیل پولمن” و “جف گلدبلوم” هم در این فیلم به همراه “ویل اسمیت” به ایفای نقش میپردازند.


8. هیچ – 2005 – Hitch

“ویل اسمیت” در این فیلم نقش “الکس هیچنز” را بازی میکند. کسی که خود را دکتر روابط میداند و قصد دارد به آلبرت (با بازی کوین جیمز) یاد بدهد که چطور دل دختر مورد علاقه اش را به دست آورد اما خودش نمی تواند سارا ملاس (با بازی اوا مندس) را با استفاده از بازی هایی که خودش طراح آن هاست اغوا کند. این فیلم داستان پیچیدگی های روابط عاطفی بین افراد را به خوبی نشان میدهد.


7. دشمن ملت – 1998 – Enemy of the State

ویل اسمیت در این فیلم نقش فردی به نام “رابرت کلایتون دین” را بازی میکند که به طور اتفاقی نواری به دستش میرسد که صحنه ی قتل شخصی توسط افراد سازما سیا روی آن ضبط شده. او مجبور میشود برای نجات زندگی خودش هویت اش را تغییر دهد و وارد مبارزه ای با سازمان سیا میشود. این فیلم سرشار از صحنه های اکشن، رانندگی های دیوانه وار و انفجار است و دیدن اش برای مخاطبان سرشار از هیجان و صحنه های نفس گیر است.


6. من افسانه هستم – 2007 – I Am Legend

داستان این فیلم در دنیایی پسا آخر الزمانی و در شهر نیویورک جریان دارد. ویروسی که در ابتدا برای درمان بیماری های سخت طراحی شده بود باعث نابودی بیشتر انسان ها شده است و دانشمند باهوشی به نام “رابرت نویل”، تنها انسان زنده باقیمانده در نیویورک است البته او تنها نیست و لشکری از آدم های تغییر شکل یافته ی خونخوار هم با او در این شهر زندگی میکنند. نویل نسبت به این ویروس ایمن است و همانطور که با انسان های جهش یافته مبازه میکند مشغول طراحی کردن درمانی برای بقیه آدم ها نیز هست. این فیلم که “فرانسیس لارنس” آن را کارگردانی کرده یکی از موفق ترین آثار “ویل اسمیت” محسوب میشود.


5. در جستجوی خوشبختی – ۲۰۰۶ – The Pursuit of Happyness

این فیلم راجع به فروشنده با استعدادی است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند. نام او “کریس گاردنر” است و پسر پنج ساله ای دارد (با بازی جیدن اسمیت) او خانه اش در سانفرانسیسکو را از دست میدهد و برای پیدا کردن شغلی بهتر به عنوان کارآموز وارد شرکت بزرگی میشود و همه ی سختی ها را برای رسیدن به زندگی بهتری برای خودش و پسرش به جان میخرد. این فیلم به کارگردانی “گابریل موچینو” فیلمی در ژانر بیوگرافی است که داستان واقعی زندگی کارآفرینی به نام “کریس گاردنر” و دوران یک ساله ی بیخانمان بودن او را روایت میکند. البته ماجراهای فیلم با واقعیت تفاوت هایی دارد. مثلا پسر گاردنر در زمانی که او بیخانمان بود نوزدا بود ولی در فیلم جیدن اسمیت نقش او را به عنوان پسری پنج ساله بازی کرده است.


4. شش درجه جدایی – 1993 – Six Degrees of Separation

این فیلم راجع به زندگی دو دلال هنری مرفه و موفق در منهتن است که با استخدام کردن مرد جوانی به نام پاول (با بازی ویل اسمیت) زندگی شان دستخوش تغییرات فراوانی میشود. داستان مرموز این فیلم سعی در نشان دادن پیش فرض های آدم ها در رابطه شان با یکدیگر و اثر این پیش فرض ها بر زندگی آدم ها است. داستان این فیلم هم از زندگی واقعی شخصی به نام “دیوید همپتون” الهام گرفته شده است که موفق شد در دهه ی 80 میلادی چندین نفر را قانع کند که فرزند یکی از مشهور ترین بازیگران آن دوران است.


3. مردان سیاهپوش – 1997 – Men in Black

داستان این فیلم بر اساس یک مجموعه کمیک بوک نوشته شده است و “ویل اسمیت” در آن نقش پلیسی به نام “جیمز ادوارد” را بازی میکند که توسط شخصی به نام K استخدام میشود. K  مامور با سابقه ی یک آژانس دولتی مخفی است که وظیفه ی ردیابی و شکار آدم فضایی های ساکن زمین را به عهده دارد. او به گروه مردان سیاه پوش میپیوندد و مامور میشود که دنبال شی دزدیده شده ای بگردد که توسط یک تبه کار فضایی دزیده شده است. کمدی استفاده شده در این فیلم تحسین برانگیز و مثال زدنی است.


2. علی – 2001 – Ali

“ویل اسمیت” نقش “محمد علی کلی” را از سال 1964، یعنی همان سالی که او قهرمان مسابقات سنگین وزن جهان شد، تا سال 1974 بازی میکند. محمد علی در سال 1974 به دنیای ورزش قهرمانی برگشته بود تا با حریفی به نام “جرج فورمن” مبازه کند. این فیلم راجع به ورزش بکس و معروف ترین بوکسور تاریخ یعنی “محمد علی کلی” است؛ اما داستان فیلم بیشتر حول محور سیاست های حاکم بر دنیای ورزش و نحوه برخورد “محمد علی کلی” با سیاسیت های اجتماعی زمان خود می باشد.

این فیلم را “مایکل مان” کارگردانی کرده است و فیلم توانسته با کارگردانی حرفه ای او و بازی “ویل اسمیت” تا حدودی حق مطلب را ادا کند و گوشه ای از زندگی و شخصیت تاثیرگذار “محمدعلی کلی” را به مخاطب نشان دهد.


1.شاهزاده ی بل ایر – 1996 تا 1990 – The Fresh Prince of Bel-Air

با اینکه “شاهزاده بل ایر” یک سریال است و نه یک فیلم، اثر مهمی بین آثار “ویل اسمیت” به حساب می آید زیرا نقطه شروع شهرت او است و او در این سریال که 6 فصل ادامه داشت توانست استعداد خود را در کنار ستاره های بزرگ تلوزیون به همه نشان بدهد. داستان این سریال داستان یک خانواده ثروتمند است که در جریان یک اتفاق خانوادگی یک پسر جوان سر به هوا و بی خیال را به فرزندی قبول میکنند. پدر و مادر خانواده تصمیم می گیریند به پسرک نحوه درست زندگی کردن را بیاموزند. طنز ویژه سیاه پوستان، تفاوت های شخصیتی و فرهنگی دو قشر میانسال و جوان جامعه آمریکا جان مایه اصلی داستان این سریال است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم