گزارش باکس آفیس آخر هفته: فروش داخلی فیلم Joker از مرز 100 میلیون دلار عبور کرد

در هفته ای که گذشت، همانطور که انتظار هم می رفت فروش کل فیلم پرطرفدار “جوکر” (Joker)، از مرز 100 میلیون دلار عبور کرد و این فیلم همچنان در جایگاه نخست جدول فروش هفتگی قرار دارد. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


فیلم “جوکر” ساخته “تاد فیلیپس” (Todd Phillips)، در دومین هفته اکرانش چه در مرزهای داخلی آمریکا و چه در گیشه جهانی بسیار موفق ظاهر شد و موفق شد با 55 میلیون دلار فروش در هفته گذشته، فروش کل داخلی خود را به 192 میلیون دلار برساند.

این فیلم در هفته دوم اکرانش درمجموع به 351 میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد و با این حساب، فروش کل فیلم “جوکر” اکنون به مبلغ 544 میلیون دلار رسیده است. پیش بینی می شود که فروش کل ایم فیلم در هفته سوم یا چهارم اکرانش از مرز یک میلیارد دلار هم عبور کند.

جالب است بدانید بسیاری از منتقدان بعد از اکران رسمی این فیلم خشونت به کار رفته شده در آن را بیش از اندازه دانستند و “جوکر” را فیلمی خطرناک نامیدند! گفته می شود برخی از منتقدان سینما نیز سعی دارند با دادن امتیاز پایین به این فیلم، مخاطبان را از تماشای آن منصرف کنند. اما با توجه به موفقیت فیلم “جوکر” در این مدت، به نظر نمی رسد که چیزی از محبوبیت آن نزد سینما دوستان کم شده باشد.

فیلم “جوکر” با اینکه اقتباسی از کمیک های دی سی است، اما داستانی کاملا متفاوت دارد و به طور اختصاصی به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می شود.  “واکین فینیکس”، “رابرت دنیرو”  و “زازی بیتز” از جمله بازیگران این فیلم می باشند.

اما انیمیشن “خانواده آدامز” (The addams family) به کارگردانی “کانراد ورنن”، “گرگ تیرنان” (Conrad Vernon, Greg Tiernan)، هم در اولین هفته اکرانش شروع موفق را پشت سر گذاشت و با 30 میلیون دلار فروش در آخر هفته، جایگاه دوم جدول را به دست آورد.

داستان انیمیشن “خانواده آدامز” درباره اجرای یک مسابقه تلویزیونی است و صداپیشگان آن عبارت اند از اسکار آیزاک بازیگر ” جنگ ستارگان: اپیزود ۸” در نقش گومز آدامز وطن پرست خانواده، شارلیز ترون در نقش همسرش مورتیشیا، “کلوئه گریس” در نقش دخترشان وندزدی، “فین ولفهارد”، بازیگر سریال “چیزهای عجیب”، در نقش برادرش پاگزلی و “نیک کرول” در نقش عمو فستر. الیسون جنی هم قرار است نقش مارگو نیدلر دشمن خانواده و بت میدلر هم نقش مادربزرگ را ایفا کند.

در ادامه جدول باکس آفیس این هفته، فیلم جدید “مرد ماه جوزا” (Gemini Man)، به کارگردانی “انگ لی” (Ang Lee)، با 20 میلیون دلار فروش، در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است. با توجه به اینکه این فیلم با بودجه ای 138 میلیون دلاری ساخته شده و ستاره ای مانند “ویل اسمیت” در آن حضور دارد، میتوان گفت که شروع ناامید کننده ای را پشت سر گذاشته است.

انیمیشن  “نفرت انگیز” (Abominable)، به کارگردانی “جیل کالتون” (Jill Culton) با 6 میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم و فیلم “دانتون ابی”، به کارگردانی “مایکل انگلر” (Michael Engler) هم با 4 میلیون دلار فروش، به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم جدول قرار گرفته اند.

هفته ی آینده چه فیلم هایی اکران می شوند؟

در ادامه ی این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

1. مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان – Maleficent: Mistress of Evil

این فیلم به عنوان دنباله ی فیلم “مالیفیسنت” (Maleficent) در نظر گرفته شده است که در سال ۲۰۱۴ و با بودجه ای ۱۸۰ میلیون دلاری ساخته شد که در مجموع موفق شد به فروشی ۷۵۸ میلیون دلاری دست پیدا کند.

“رابرت اشترمبرگ” (Robert Stromberg) کارگردانی هر دو قسمت این فیلم را بر عهده داشته است و ستارگانی مثل“آنجلینا جولی” (Angelina Jolie)، “ال فانینگ” (Elle Fanning)، “میشل فایفل” (Michelle Pfeiffer) و “اد اسکرین” (Ed Skrein) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم جدید “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان” به ایفای نقش پرداخته اند.

با تغییر تاریخ اکران این فیلم، “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان” هشت ماه زودتر و در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.


2. خرگوش جوجو – Jojo Rabbit

فیلم “خرگوش جوجو” داستان یک کودک آلمانی به‌ نام “جوجو” در دوران جنگ جهانی دوم را دنبال می‌کند که در حال زندگی تنها با مادرش است و آدولف هیتلر دوست خیالی او است. جوجو در طول تابستان به کمپ جوانان آلمان نازی می‌پیوندد که ظاهرا تجربه چندان موفقی نیست و یک دختر یهودی نیز در خانه آن‌ها پنهان شده است. این فیلم به کارگردانی “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) ساخته شده و ستارگانی مثل “اسکارلت جوهانسون” و “سم رکویل” در ان به ایفای نقش میپردازند. این فیلم هم در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.


3. سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی – Zombieland: Double Tap

این فیلم که به عنوان دنباله ی فیلم “سرزمین زامبی ها”، محصول سال ۲۰۰۹، در نظر گرفته شده است، ادامه ی ماجراجویی ها و تلاش های شخصیت های آن برای فرار از شهر و زامبی ها خواهد بود.

“وودی هارلسون” (Woody Harrelson)، “اما استون” (Emma Stone)، “جسی آیزنبرگ” (Jesse Eisenberg) و “ابیگل برسلین” (Abigail Breslin) از جمله بازیگرانی هستندکه همانند قسمت قبلی، در فیلم جدید “سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی” به نقش آفرینی می پردازند. این فیلم به کارگردانی “روبن فلیشر” (Ruben Fleischer) ساخته شده و در تاریخ  ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) راهی پرده سینما خواهد شد.


4. فانوس دریایی – The Lighthouse

این فیلم داستان دو نگهبان فانوس دریایی را در سال ۱۸۹۰ در نوا اسکوشیا دنبال می‌کند که در یک جزیره دور افتاده و اسرارآمیز نیو انگلند گرفتار شده‌اند و هیچ انسان دیگری به جز آن‌ها در این جزیره حضور ندارد. حال این دو باید با بدترین ترس‌های خود و همچنین تنهایی مواجه شوند.

فیلم “فانوس دریایی” به کارگردانی، “رابرت اگرز” (Robert Eggers) و بازی “رابرت پتینسون” و “ویلم دفو” یکی از مدعیان اسکار 2020 است که بسیاری از منتقدان ایفای نقش “پتینسون”در این فیلم را لایق جایزه اسکار می دانند. “فانوس دریایی” هم در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) به طور رسمی اکران خواهد شد.


هردوشنبه با گزارش باکس آفیس و مهم ترین اکران های پیش رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. حامد

    مهر 22, 1398

    حرف منتقدا این روزا برای سینمارو ها ارزشی نداره..یادمون نره فیلم ونوم با متا ۳۷ فک کنم بالای ۸۰۰ میلیون فروخت..
    مخاطب وقتی فیلمی کنجکاوش کنه به این چیزا اهمیت نمیده

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به حامد

      مهر 22, 1398

      بله درسته، ولی چیزی که مخاطب رو کنجکاو میکنه تبلیغات گسترده‌ای هست که کمپانی‌ها برای یه فیلم میکنن. ینی اگر تبلیغات زیاد باشه و بتونن جو بدن به یه فیلم دیگه واقعا نظر منتقدا مهم نیس برای مردم. اینکه ونوم امتیازش پایین بود ولی خوب فروخت دلیلی بر خوب بودن فیلمش نیست. اتفاقا به نظر من خیلی هم فیلم ضعیفی بود‌.

      پاسخ